Wat geven jullie, borstvoeding of flesvoeding?

Ik ben even nieuwsgierig, wat geven jullie?

Zelf geef ik borstvoeding, nu al bijna 6 maanden.
Ik ben wel al aan het afbouwen, omdat ik het idee heb dat het terugloopt.
Soms wilt ze de borst niet, dan draait ze haar hoofd gewoon om, terwijl ze wel honger heeft. Een flesje gaat er dan zo in!

Hoe lang hebben jullie volledige borstvoeding gegeven?

Groetjes,

Ien

Hoi hoi,

ik geef FV.
Ik heb Dylano ongeveer 1 tot 1,5 maand BV gegeven.
Maar dan via kolven.
Hij kreeg namelijk mijn tepel niet te pakken, hebben alles geprobeerd, maar het ging gwn niet.
Toen kreeg ik een borstontsteking, en hebben we besloten ermee te stoppen.
Vind het wel erg jammer, maar ik heb het geprobeerd, meer kan ik niet doen.

Groetjes Debby.

ik heb Mara 6 maanden volledig bv gegeven daarna heeft ze tot ruim 2 jaar de borst gekregen naast haar andere voeding.

Ben nu zwanger van de tweede en ook deze gaan we proberen zo lang bv te geven.

Ondanks dat het soms heel zwaar was door dat ze allerlei allergieen heeft en ik ruim 14 maanden op streng dieet moest was dit wel een hele mooie periode en kijk ik ook uit naar de tweede keer bv geven.

groetjes joyce

ik geef nu nog bv. mijn zoontje is 3 sept geboren en ik ga proberen t/m dec bv te geven
daarna moet ik weer aan het werk en aangezien ik met chemische stoffen werk op een lab vind ik het een beetje eng om dan bv te blijven geven.

gr,
Patricia

Ik heb mijn zoontje anderhalf jaar bv gegeven. Toen was ik zwanger van de tweede en was de bv zo ver teruggelopen dat hij uit zichzelf is gestopt.

Mijn dochtertje geef ik nu 11 maanden bv. Ik wil haar het liefst minimaal 2 jaar bv geven.

Groetjes,
Helena

hoi,

ik heb mijn eerste zoon 6 maanden volledig bv gegeven en toen afgebouwd ivm met streng dieet voor koemelkallergie(ik was teveel afgevallen). Nu geef ik mijn 2e zoontje al bijna een jaar borstvoeding. Nu nog 3x per dag. Hij is een flesweigeraar, dus ga nog maar lekker door. Het is toch wel erg byzonder en je kunt het maar een korte periode in je leven doen. Iedereen veel succes en doe iig waar je jezelf het prettigst bij voelt. Dat werkt het beste.

quote: patje1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-10-2007 21:23:06'));

ik geef nu nog bv. mijn zoontje is 3 sept geboren en ik ga proberen t/m dec bv te geven
daarna moet ik weer aan het werk en aangezien ik met chemische stoffen werk op een lab vind ik het een beetje eng om dan bv te blijven geven.

Hoi Patricia,

Ik kan me indenken dat dit je zorgen baart. Aan de andere kant  is het ontzettend jammer  dat het werk op deze manier een reden  zou zijn  om te stoppen met het geven van borstvoeding. Dat is in ieder geval niet het uitgangspunt van de Nederlandse overheid. Zo is in de wet o.a. vastgelegd, dat de werkgever verplicht is om de gezondheid van de vrouw en het (ongeboren) kind tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode te beschermen. De werkgever moet in die tijd het werk zo organiseren dat je veilig en gezond kunt werken en dat het werk geen negatieve invloed heeft op de zwangerschap of borstvoeding. Het is de bedoeling dat je in die periode zoveel mogelijk je eigen werk moet kunnen blijven doen. Je eigen functie en werkplek moeten dus gewaarborgd blijven. Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid geeft een uitgebreide brochure uit over dit onderwerp: "Veilig en gezond werken tijdens de zwangerschap en na de bevalling". Je kunt deze gratis downloaden op postbus51.nl. Ik zie op de site dat het boekje momenteel even niet te bestellen is. Mocht je voorkeur toch uitgaan naar de originele versie, dan heb ik hier nog wel eentje liggen die ik je met plezier zou willen toesturen. Als je belangstelling hebt, hoor ik het graag!

Groetjes van Yvonne

Hoi,

ik geef Stijn volledige borstvoeding. Hij is veertien juni geboren en groeit er zo goed op dat ik nog niet denk aan afbouwen. We vinden het veel te gezellig zo. Hij woog bij zijn geboorte 4.075kg en vorige week woog hij 7.725kg. Mijn oudste heb ik vijfeneenhalve maand zelf gevoed en de middelste drieëneenhalve maand. Bij alletwee moest ik stoppen omdat mijn schildklier op hol was geslagen. Nu kan dat niet meer en wil ik gaan proberen om twee jaar bv te geven.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan