Wat geven jullie, borstvoeding of flesvoeding?

Hallo,

Mijn zoontje heeft 3 maanden borstvoeding gehad, ik had het graag lager gedaan, maar wegens borstontsteking, stress en teveel (goedbedoelde) adviezen  is het mis gelopen. Mijn dochtertje nu 9 maanden krijgt nog steeds borstvoeding. Ik wil er zolang mee door gaan als we het zelf prettig vinden. Ik voed haar voordat ik naar het werk ga en direct als ik terug kom. Verder 's avonds en helaas ook nog een paar keer 's nachts. Op mijn vrije dagen voed ik weer gewoon op verzoek.
Groetjes Yvonne

hoi meiden

heb eigenlijk bijna het zelfde verhaal als leeuwtje bij mij hapte hij ook en daarna niks. wij zijn ook begonnen met vingervoeden maar zo dronk hji wel. maar hij zag te geel bili te hoog dus naar het zieken huis. dus als we weer voor een kleine gaan voorlopig nog niet maar ik heb er wel goed van geleerd. ga het denk wel weer proberen maar niet te lang mee door als het niet lukt helaas.

en hij groeit nu als kool met fv jammer van de bv maar niet alles kan.

nou doei doei lucy mamma van sverre

Hoi,

ik heb mijn dochter (nov 04) 6 maanden uitsluitend bv gegeven, daarna bv met vast voedsel erbij. Tot ze bijna twee was wilde ze nog vaak (5x p dag ofzo) drinken. Ze kreeg ook wel ander drinken maar geen fv. Toen ik zwanger werd van de tweede is het teruggegaan naar 2x. Ze is nu bijna 3 en drinkt nog 1x per dag. Mijn zoon is nu 5 mnd en die krijgt nog volledig bv. Het is wel pittig af en toe (soms kloofjes, dat gekolf op mn werk, niet alles zo maar kunnen eten) maar ik vind het de moeite meer dan waard. in de familie zit veel allergie maar onze kinderen hebben gelukkig nog nergens last van. Je weet natuurlijk niet of dat door de bv komt maar het zal wel meespelen denk ik.
groetjes Gabie, mama van twee kindjes aan de borst (nov 04 en mei 07)

hoi hoi,

Ik heb mijn 2 meiden beide 7 mnd bv gegeven, en nu heb ik een zoontje van 11 weken en die krijgt ook nog bv. Hij krijgt  af en toe  zo'n 100cc per dag fv omdat hij enorme honger heeft. Ik geef hem sowieso al elk 1,5 uur voeding(!!) en nog heeft hij soms niet genoeg.
Hij woog   met 10 weken al ruim 6,5 kilo en hij is ook erg groot.
Maar toch is hij niet dik en groeit hij gewoon gezond.
Ik vind het alleen vreselijk vermoeiend, 3 kids waarvan er 1 elke 1,5 uur wil drinken.
Toch probeer ik zolang mogelijk door te gaan voor zijn gezondheid maar echt genieten van de bv deze keer vind ik wel moeilijk hoor.

liefs Daan

hallo,

ik heb ook van alles geprobeerd om borstvoeding te geven. maar ze deed het gewoon niet. Lekker eigewijs meisje.
Gaan kolven , kolven en nog eens kolven maar nooit genoeg voor de hele dag dus regelmatig een flesvoeding ertussendoor.
Ze is nu ruim elf weken en vorige week zat ik er echt helemaal doorheen. En heb toen echt met pijn in mijn hart besloten te gaan afbouwen.
Ik heb er nu nog steeds moeite mee.
Heb ik niet te snel opgegeven
Nee, bijna 11 weken bijna volledige borstvoeding op die manier het is mooi geweest.
Ik kolf nu nog 2 keer per dag om het af te bouwen.
(voordeel is dan weer kolf nu in 2 keer nog net zoveel als eerst in  5 keer)
Ze krijgt door iedere fles nu een deel borstvoeding en een deel flesvoeding en het gaat goed.
Heeft totaal geen moeite gehad met deze verandering.
En er zit ook nog goed nieuws bij.
Eerst spuugde ze veel ook met jbpm erdoor.
Nu ze een mix krijgt van fles en borst spuugt ze veel minder. Zelfs als ik er minder jbpm doorheen doe.

Ik geef nu 7 maanden bv. Heb dat met héél veel plezier gedaan. Het begin was erg lastig. Na een keizersnede kreeg ik weinig goede begeleiding in het ziekenhuis met het het aanleggen. Daarna al snel last van erge tepelkloven. Keek zo erg tegen de voedingen op. viel soms flauw van de pijn. maar dankzij een geweldige kraamverzorgster ben ik doorgegaan met een tepelhoedje. Weet dat veel lactatiekundige daar niet blij mee zijn. Maar voor mij was het geweldig. Na twee weken weer geoon gaan voeden. De kloven waren genezen en ik kon beter zitten!!

Nu na 7 maanden ben ik langzaam aan het afbouwen. Wil twee voedingen blijven geven tot in ieder geval een jaar. Kolven lukt echt niet en was daarom het afgelopen jaar echt aan huis gebonden. Kon niet makkelijk alleen weg. Dat maakte niet veel uit. Maar ben er nu wel aan toe een keertje weg te gaan en wil weer gaan solliciteren.
Afbouwen gaat tot nu toe goed. Hoop echt dat ik makkelijk de eerste en laatste voeding kan blijven geven.

Mijn dochter wordt volgende week 1 en krijgt nog steeds BV.
Tot 6 maanden uitsluitend BV en daarna gecombineerd met bijvoeding a la Rapley. Ik merk dat ze de afgelopen maand ineens de BV is gaan minderen, zit nu nog op 3 à 4 x per dag, daarvoor al een hele op 5 à 6 x maar soms ook vaker (en dat lag dan vooral aan de nachten).
We genieten er nog steeds erg van allebei en gaan dus nog lekker een tijdje door.
Tot 9 maanden kolfde ik 3x per werkdag, vanaf 9 maanden nog 2x en sinds een paar weekjes nog maar 1x op m'n werk maar ben dat nu ook aan het afbouwen zodat ik binnenkort niet meer hoef te kolven.

Bij ons ook niet altijd rozegeur en maneschijn geweest, maar echt grote problemen ben ik gelukkig niet tegengekomen.
In het begin had ik wat kloofjes, maar gelukkig ging dat snel over.
De eerste vier maanden groeide Hannah niet zo goed. Gemiddeld maar zo'n 75 gram per week. Na 4 maanden heb ik een lactatiekundige ingeschakeld en met haar hulp is het gelukt om m'n productie te verhogen en Hannah meer te laten drinken waardoor ze wel goed ging groeien. Ik ben nog steeds heel blij dat ik me niet door m'n CB heb om laten praten om maar flesvoeding bij te gaan geven, want dan was m'n productie vast zo hard gekelderd dat ik had kunnen stoppen.
Rond 7 maanden heb ik zomaar ineens een borstontsteking gehad. Vreemd hoor, altijd lage productie gehad en ineens zomaar een ontsteking! Ben er een paar dagen flink ziek van geweest en daarna nog lang erg bang geweest voor herhaling, maar dat is gelukkig uitgebleven.
Verder natuurlijk af en toe moeilijke periodes van hopeloze nachten (elk uur willen drinken...pff), huilen bij de voedingen (omdat ze zoveel lucht mee binnenkreeg), ontzettend afgeleid zijn door alles om haar heen en daarom slecht drinken en nog meer van dit soort dingen, maar al met al mag ik niet klagen vind ik.
Het is zo ontzettend fijn om m'n kleine meisje groot te zien worden op mijn melk en te zien genieten tijdens het drinken.
En we gaan dus voorlopig nog gewoon door met genieten van de BV!

Karin mv Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan