Mijn dochter wordt volgende week 1 en krijgt nog steeds BV.
Tot 6 maanden uitsluitend BV en daarna gecombineerd met bijvoeding a la Rapley. Ik merk dat ze de afgelopen maand ineens de BV is gaan minderen, zit nu nog op 3 Ã 4 x per dag, daarvoor al een hele op 5 Ã 6 x maar soms ook vaker (en dat lag dan vooral aan de nachten).
We genieten er nog steeds erg van allebei en gaan dus nog lekker een tijdje door.
Tot 9 maanden kolfde ik 3x per werkdag, vanaf 9 maanden nog 2x en sinds een paar weekjes nog maar 1x op m'n werk maar ben dat nu ook aan het afbouwen zodat ik binnenkort niet meer hoef te kolven.
Bij ons ook niet altijd rozegeur en maneschijn geweest, maar echt grote problemen ben ik gelukkig niet tegengekomen.
In het begin had ik wat kloofjes, maar gelukkig ging dat snel over.
De eerste vier maanden groeide Hannah niet zo goed. Gemiddeld maar zo'n 75 gram per week. Na 4 maanden heb ik een lactatiekundige ingeschakeld en met haar hulp is het gelukt om m'n productie te verhogen en Hannah meer te laten drinken waardoor ze wel goed ging groeien. Ik ben nog steeds heel blij dat ik me niet door m'n CB heb om laten praten om maar flesvoeding bij te gaan geven, want dan was m'n productie vast zo hard gekelderd dat ik had kunnen stoppen.
Rond 7 maanden heb ik zomaar ineens een borstontsteking gehad. Vreemd hoor, altijd lage productie gehad en ineens zomaar een ontsteking! Ben er een paar dagen flink ziek van geweest en daarna nog lang erg bang geweest voor herhaling, maar dat is gelukkig uitgebleven.
Verder natuurlijk af en toe moeilijke periodes van hopeloze nachten (elk uur willen drinken...pff), huilen bij de voedingen (omdat ze zoveel lucht mee binnenkreeg), ontzettend afgeleid zijn door alles om haar heen en daarom slecht drinken en nog meer van dit soort dingen, maar al met al mag ik niet klagen vind ik.
Het is zo ontzettend fijn om m'n kleine meisje groot te zien worden op mijn melk en te zien genieten tijdens het drinken.
En we gaan dus voorlopig nog gewoon door met genieten van de BV!
Karin mv Hannah (20-11-2006)