Wat geven jullie, borstvoeding of flesvoeding?

Toen ik zwanger was besloot ik dat ik borstvoeding zou gaan proberen te geven, maar als het niet zou lukken, ik niet koste wat kost door zou gaan.
Ik geef mijn zoontje nu bijna 2 maanden borstvoeding. Het ging van het begin af aan meteen goed, ik was enorm trots op hem. Toch ben ik gisteren begonnen met afbouwen...
De reden dat ik dit doe is dat ik erg last heb van het gewicht van mijn borsten. Ze zijn altijd al groot, maar nu nóg 3 maten groter (normaal E nu H).  Ze zijn enorm zwaar en ik begin last van mijn rug, nek en schouders te krijgen. Ik heb echt zitten janken omdat ik voor mijn eigen "gemak" ga stoppen met borstvoeding. Als hij aan de borst ligt, bedenk ik dat ik er eigenlijk nog niet aan toe ben om te stoppen. Ik hoop dat ik straks de ochtend-, (nacht-) en avondvoedingen toch kan blijven geven, dat ze dan toch ìets kleiner worden. Maar dat weet je niet van tevoren. Ik heb gisteren voor het eerst een pak kunstvoeding gekocht, ik voelde me gewoon schuldig toen ik het in mijn karretje legde. Belachelijk eigenlijk, ik ben zelf groot geworden met kunstvoeding en mijn moeder vindt dat ik het al lang vol gehouden heb. Toch denk ik dat mijn zoontje meer heeft aan een moeder die lekker in haar vel zit, dan een die met pijn en moeite koste wat kost borstvoeding wil geven.

Terug
Bovenaan