wat geven jullie je kindje wel en wat vooral niet te eten???

Thijs is op dit moment een echte alles eter: rode kool, bietjes, andijvie, prei, witlof,
boontjes, doperwtjes, worteltjes, brocoli, bloemkool, alle groentes die wij eten eet hij ook. Zelfs zuurkool vindt hij lekker. Spruitjes wil ik binnenkort gaan proberen. Alleen sla lust hij nog niet.
Verder eet hij wat wij eten, behalve als het erg scherp is, dan eet hij een potje

Jama mv Thijs

Ilse eet eigenlijk ook alles, inclusief home-made bami (met flink groente uiteraard) en chili con carne (best pittig, maar dat maakt 'r niks uit!). Ze lust heel veel, maar ik pas wel op met wat ze krijgt. Als iets echt te pittig of te zout is krijgt ze het niet. En als wij een keer een patatje of pizza eten, krijgt zij meestal een diepvriesprakje (als ik wat over heb vries ik het meestal in, lekker makkelijk) en soms nog een potje (als we weggaan ofzo, of als er geen diepvriesprakkie meer is). Ook Ilse krijgt elke dag minstens 1 stuk fruit en 's avonds iets waar in ieder geval groente in zit.
Groetjes, MvIlse

ik vind het binnenkrijgen van groente en fruit wel erg belangerijk.
tot haar eerste jaar heeft ze van mij geen zoetigheid of koek of dergelijke gehad.
maar nu begin ik er wel iets makkelijker in te worden.
en krijgt ze eens in de zoveel dagen een tussendoortje als ontbijtkoek, of yoghurt rozijntjes.
verder eet ze 9 van de 10 keer met de pot mee.
wij eten nooit patat, diepvriespizza of dergelijke en ze eet niet mee wanneer het te pittig of te zout is.
groetjes sylvana

Hier ook een kleine alleseter..... Alleen geen patat, pizza of snoep (laat staan frikandellen en kroketten enzo), daar vind ik haar nog te klein voor dus dat krijgt ze niet. Overigens eet haar broer ook geen patat (wij eten het bijna nooit) en pizza vind hij niet lekker....

Wel groenten, fruit, pasta, aardappels, rijst, rozijnen, soepstengels, ontbijtkoek, rijstwafels et cetera. Tomaat en komkommer eet ze dan weer niet, helaas. Maar ik klaag niet hoor, ze eet genoeg en gezond.

Groetjes
Susan

Milo heeft nooit potjes gegeten. Niet omdat ik daar onwijs tegen ben hoor, het is hier gewoon niet te krijgen.  

Hij eet bijna alles. Hij is niet weg van groente maar hij eet ontzettend veel fruit. Worsten worden hier eerst helemaal in stukken gesneden, dus niet zoals de frikadel op de foto  Dit om 2 redenen: de eerste is omdat mijn man een Israelier is en dit staat gelijk aan paranoia, en de tweede reden is dat een worst (of frikadel for that matter) exact de omvang heeft van de luchtpijp. Als ze zich verslikken krijg je die worst er dus met geen mogelijkheid meer uit. Dus in dit geval doe ik maar braaf mee met de paranoia...

Tijs mag van mij veel eten, hij lust ook steeds meer. Alleen het plakje boterhamworst pas in de super, daar moest ie niets van hebben, dat smeet ie op de grond, haha.
Maar voor Tijs nog geen friet, pizza en snoep. Friet en pizza krijgt hij het komende jaar nog niet, vindt ik hem te klein voor. Dat komt straks wel, hij kan het nog zijn hele leven eten. Eerst maar eens alle andere dingen leren eten.

Groetjes,
mv Tijs

wij noemen Tess ook wel de kliko dus dat zegt genoeg

Volgende week moet ze naar het cb ik ben bang dat ze bij het gewicht een snel stijgende lijn heeft (nee hoor dat valt nog wel mee)

Ivar krijgt nog supergezond (hihi) voer! Hij heeft 2x met de pot meegegeten toen we iets van pasta aten (aardappels, groente en vlees eet hij al heel lang mee), maar de 2e keer had hij wel wat last van zijn buik, dus daar ben ik nog voorzichtig mee. Dus wij eten nu vrij veel aardappels, vlees en groenten en anders krijgt hij een zelfgemaakt iets wat ik speciaal heb gemaakt, of een potje.

Ik laat hem wel regelmatig iets proeven, ijs, ontbijtkoek, vla, laatst een heel klein stukje speculaas.

Maar ik vraag me weleens af: hebben de kindjes die op hun verjaardag een slagroomtaartje hebben veroberd, daar helemaal geen last van gehad??? Lijkt me toch best ff pittig, zo'n boel suiker?

Groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan