wat geven jullie je kindje wel en wat vooral niet te eten???

Tja wel niet...ehh nog geen pittig spul maar wel gekruid
Nog geen rauw spul...qua vlees/vis enzo
Soms ongezonde dingen..handje nibbit, knakworstje. Met mate dus.
Maar rozijntjes mag ze iedere dag wel van mij.
Ze krijgt veel water omdat ze dat ook lekker vind...maar een  pakje wicky ( niet zo natuurlijk spul volgens mij) krijgt ze ook wel af en toe.
We eten zelf niet veel kant en klaar spul dus dat krijgt ze ook niet. Als wij eens pizza eten of patat dan kook ik voor haar een apart prakje. Maar hapje van ons mag ze wel...om te proeven.
Pindakaas en ander allergie gevoelig spul kreeg ze al vanaf 7 maanden op brood. Honing heeft ze inmiddels ook al een paar keer gehad...heb echt gewacht tot ze 1 is maar dag erna meteen laten proeven.
Denker de denk...volgens mij is het dat wel zo'n beetje.

Tessa eet zo veel mogelijk met de pot mee, en de afgelopen weken was dat Sonja-proof dus lekker veel groenten!
Ze probeert alles meestal wel, maar bepaalde dingen willen we gewoon nog niet geven. (wat ze niet kent, mist ze ook niet) Zo heeft ze nog nooit chips, snoep, (volwassen)  koekjes  of frituur e.d. gehad, een tussendoortje is hier vaak een stukje komkommer (heerlijk vindt ze dat) of een partje appel, ontbijtkoek of soepstengel. Water lust ze net zo graag als dixsap.
Als we erg pittig eten, vaak met rijst,  maak ik voor haar iets anders klaar met rijst.

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Kian was altijd wel wat ingewikkeld, maar de laatste tijd verdwijnt er steeds mee in dat gat van 'm (gaat steeds meer op pappa lijken).
Van mij mag ie alles (binnen de normen natuurlijk), maar ik let natuurlijk wel op dat ie ook regelmatig aan z'n vitamientjes komt.
Liefs Nelleke

mijn meisje heeft ook nooit potjes gehad,wel geprobeerd maar ze lust het gewoon weg niet,en ivm allergie heb ik voor apart gekookt.En nu langzaam aan eet ze gewoon met ons mee,zoals spagetti(vind ze heerlijk),frietjes met bitterbal,vlees/groente/aardappel,en verder fruit vers of potjes en ze krijgt een nijntje 12mnd koekje,en een danoontje sinds kort of soya pudding.
groetjes gaby mama van romi.

Hiya mommas,

Frikandellen bestaan hier niet (haha helaas voor mama, beter voor Max)
Wij proberen Max zoveel mogelijk biologisch te laten eten, niet omdat we nou van die zelf gemacrameede, rechtsdraaiende yoghurt etende natuurfreaks zijn, maar omdat ik vind dat er zoveel gerotzooid wordt met allerlei toevoegingen en troep in ons eten. Daar wil ik Max zolang mogelijk bij weg houden. We zijn hier niet super strikt in hoor, als het niet te krijgen is dan kopen we uiteraard ook "gewoon" eten.
Als snacks krijgt Max vaak cheerios ( kleine volkoren ringetjes die je eigenlijk net als cornfllakes eet met melk voor ontbijt) hij krijgt ze gewoon zonder melk, ook handig is dat die dingen precies klein genoeg zijn voor Max om aan zichzelf te voeren. Ook erg lekker vind ie kleine groente chipjes (soort van crackertjes zonder zout) verder veel fruit, water en sap (biologische appelsap aangelengt met een beetje water)
Met de pot mee eten weigrt Max tot nu toe nog resoluut, ach ik heb geen haast.

Ajuus, ilja

Thom eet veel fruit en groenten en heeft nog geen friet of pizza of zo gehad. Hij krijgt hier en daar wel eens hapjes te proeven van dingen die wij eten zoals ijs bijvoorbeeld, dat vindt hij heel interessant. Met de pot eten, wil hier nog niet helemaal lukken. Hij moet al vroeg eten, omdat hij anders te moe is, ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat, eten jullie allemaal zo vroeg?! Verder  mag hij  ook nog niet alles eten wat wij eten, omdat het te zout of te kruidig is en hij wil sommige dingen ook nog niet. Hier worden dus regelmatig potjes geserveerd, weet ik ook zeker dat hij zijn groenten binnenkrijgt. Ik probeer hem wel zo gevarieerd mogelijk eten aan te bieden en hem aan zo veel mogelijk smaken te laten wennen. Daarbij probeer ik hem niet te veel suiker of vet eten te geven.
Groetjes mv Thom

Hoi,
wij hebben altijd vroeg gegeten ,rond 16.30 u,en romi dus ook,nu eten we rond 16/16.30 anders is ze ook veel te moe om te eten....(nee niet eerst laten slapen want ze slaapt bij na niet s middags,zo een anderhalf uurtje.Daarna niet meer totdat ze na bed gaat) maar goed dus wij eten ook vroeg.
groetjes gaby

quote: mama1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2007 15:50:21'));

Dat heb je mooi goed ilse. Yari vind t vooral geweldig op de vla met zijn handen te eten haha maar eigenlijk alles wel. Patat mag van mij altijd met de vingers net als pannekoeken maar verder kijken we het een btje aan. Maar ben idd ook erg blij met een wasmachine haha.

Yari wordt 22 september 1 jaar en ik haal dus ook een slagroomtaartje voor m en ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan. Ik hoop wel dat t dan net zulk weer als op de dag dat ik beviel want dan kunnen we dat lekker buiten doen.

Oja Yari is altijd zo aan het vogelen met zijn eten dat ik de vla ookal aan het plafond heb gehad haha.

xx Elly mv Yari

Elly,
Als ik jou tekst zo lees, ben jij dus buiten bevallen???

groetjes pally

Terug
Bovenaan