Wat is het dagmenu van een kindje van 6 maanden

Hallo,

Ik zou graag een voorbeeld van een dagmenu willem met tijden voor een kindje van 6 maanden (mijn zoontje krijgt om 06:30 zijn eerste papfles en dan...?).
Zijn hier mama's met ervaring?

Groetjes
 
Hoi,

Aangezien je zoontje met een papfles begint neem ik aan dat je de fles geeft? dus krijgt hij al fruit en groente??

6.30       papfles
9.30       fruithapje
10.30   fles/bv?
13.30   brood/fles
17.00   groentehapje
20.00    fles/bv?
(evt s'avonds nog een fles als hij die nog krijgt)

Gr MJ

De tijden kun je gewoon een beetje schuiven als je wilt, als je de fruithap maar niet als volledige voeding geeft, altijd nog wat fles/borst na, fruit verteerd nl heel snel!
 
hallo meimama.

mijn zoontje is nu 6 en halve maand en zijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

7:00 fles 180cc
11:00 fruit.
15:00 fles 180cc
18:00 groente
21:00 fles 180cc+nutrix

groetjes bianca
 
Hoi Bianca, krijgt jouw zoontje nou maar 3 flessen melk op een dag? Is dat genoeg?

Zarah is nu 6,5 maand en een schema is bij ons nog ver te zoeken. Ze krijgt 5 en soms wel 6 flessen per dag. Nou is het ook wel zo dat wij pas met 6 maanden begonnen zijn met bijvoeding. Dat is nog lang niet genoeg om vervanging te zijn van een fles.

Op het cb zeiden ze dit tegen me:
7.00 pap
10.00 fruit
12.00 brood plus fles
15.00 fles, of beker thee, met soepstengel of rijstewafel
17.00/18.00 groente plus fles
20.00 fles.

Met 7 maanden moet je dit ongeveer kunnen geven.
Groetjes!
 
Hoi bianca,

Ik wil me nergens mee bemoeien maar om 07.00 en dan om 15.00 pas weer een fles en alleen fruithap tussendoor is demk ik echt te weinig, misschien idd een fles extra tussendoor geven.
Ik hou het in ieder geval niet vol als ik 7uur eet en dan pas weer om 3!

Gr MJ
 
Hoi,

Mijn   dochter is 6 maanden en 2 weken en zit met dezelfde vragen

6:30 borstvoeding
10:00 fruit
13:00 borsvoeding
16:30 Borstvoeding
17:30/18:00 groente
19:30 borstvoeding

Voor mijn gevoel zitten de laatste  3 te dicht op elkaar. Is het een idee om ipv de voeding van 16:30 om 16:00 wat drinken te geven met een rijstewafel of zo en dan het warme prakkie vervroegen of krijgt ze dan te weinig melk binnen? En wanneer begin   je met brood? Kan ik dan een broodje geven en haar dan nog even bij me laten drinken. Ze eet bijna 2 weken vast veodsel en het is nog allemaal onduidelijk en lastig?

Gr Bizu
 
Hoi Bizu,

Ik zou de bv van 13.00 naar voren schuiven bijv om 11.30-12.00. die kun je dadelijk gaan combineren met brood daarna nog bv.
Dan kun je om15.00-15.30 weer bv geven
dan 17.30 groente
en om 19.30 laatste bv

Nu krijgt je kindje van 6.30 tot 13.00 alleen een tussendoortje, fruit verteerd heel snel dus als je een uur later de borst al weer geeft is dat beter!

Hoop dat je er iets aan hebt. gr MJ
 
quote: Bizu reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-11-2008 22:29:53'));

Hoi,

Mijn   dochter is 6 maanden en 2 weken en zit met dezelfde vragen

6:30 borstvoeding
10:00 fruit
13:00 borsvoeding
16:30 Borstvoeding
17:30/18:00 groente
19:30 borstvoeding

Voor mijn gevoel zitten de laatste  3 te dicht op elkaar. Is het een idee om ipv de voeding van 16:30 om 16:00 wat drinken te geven met een rijstewafel of zo en dan het warme prakkie vervroegen of krijgt ze dan te weinig melk binnen? En wanneer begin   je met brood? Kan ik dan een broodje geven en haar dan nog even bij me laten drinken. Ze eet bijna 2 weken vast veodsel en het is nog allemaal onduidelijk en lastig?

Gr Bizu



Ziet er goed uit hoor! Ook als je kindje naast de borst andere dingen eet, kun je de borst het beste op verzoek aan blijven bieden. Pin je dus niet teveel vast op tijden. Pak voor de eetmomenten vaste tijden en geef de borst gewoon wanneer je kind wil. Borstvoeding kun je niet te vaak geven, dus echt dat maakt niet uit.

Geef je bij de bijvoeding ook borst?   Moedermelk bevat enzymen die helpen bij de vertering van ander eten, en moedermelk bevordert de opname van voedingsstoffen uit de bijvoeding. Het beste kun je de eerste weken voor je hapjes geeft eerst een borst aanbieden, dan de hapjes en als toetje nog een borst. Na een maand of 2 als je kind wat grotere porties eet laat je de voorafborst weg en geef je alleen de toetjesborst.

Met 7 maanden kun je met brood beginnen, en daar hetzelfde verhaal: borst-brood-borst is de beste aanpak.
 
Terug
Bovenaan