Wat is het dagmenu van een kindje van 6 maanden

Bambix in de fles kan idd vanaf 6 mnd. Onze dochter is morgen 6 mnd, had ook gevraagd op cons.buro of ze bijv Bambix mag (bevat gluten) maar omdat ze last heeft van eczeem / voedselovergevoeligheid raadde ze mij aan nog een maandje te wachten maar anders is het geen probleem. Gewoon zien hoe je kindje erop reageerd. Bambix is wel licht verteerbaar maar wat zwaarder op de maag dan rijstebloem.

Wat slapen betreft, onze dochter slaapt nog met gemak 17 á 18 uur per etmaal. Wel veel vind ik maar ze heeft het blijkbaar nodig. Ze doet overdag 2 dutjes (van half 10 tot ong 12 uur en van 2 uur tot 4 uur). 's Avonds ligt ze meestal rond 7 uur in bed, 'smorgens staat ze om 8 uur op !!!  

Ons schema ziet er nu zo uit:
8 uur - 1e fles 210 cc
12 uur - 2e fles 210 cc
13 uur fruithap
16 uur - 3e fles
17 uur - groentehap
21 uur - 4e fles (met 3 eetl. rijstebloem).
 
Hier hetzelfde, geef tussen de laatste avond voeding en de ochtend voeding nog borstvoeding op verzoek. 
7.30 uur borstvoeding
10.30 uur borstvoeding (volgende week vervangen voor een soepstengel of maïs finger) 
12.30 uur broodje en borstvoeding 
15.00 uur fruithapje met water
17.30 uur groentehap en borstvoeding 
19.30 uur pap (fles) met kunstvoeding
 
 
Hoi mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en zijn dag menu ziet er ongeveer zo uit.
07.00 240 ml fles
09.45 fruitpot
11.30 210 ml
15.30 210 ml
17.30 groentepotje
20.00 210 ml
Nu ben ik donderdag naar cb geweest en ik mag beginnen met rijstewafels en soepstengels en diksap en dan fles wat gaan afbouwen. Maar de soepstengel vind ik erg eng hij kokhalst soms en hij had zaterdag stukje overdwars in gehemelte. Ben bang dat hij stikt. Nou is hij mijn eerste kindje dus zal vast overbezorgt zijn haha. Wat is jullie ervaring?
Groetjes Elisabeth
 
Terug
Bovenaan