quote: Bizu reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-11-2008 22:29:53&apos😉);
Hoi,
Mijn dochter is 6 maanden en 2 weken en zit met dezelfde vragen
6:30 borstvoeding
10:00 fruit
13:00 borsvoeding
16:30 Borstvoeding
17:30/18:00 groente
19:30 borstvoeding
Voor mijn gevoel zitten de laatste 3 te dicht op elkaar. Is het een idee om ipv de voeding van 16:30 om 16:00 wat drinken te geven met een rijstewafel of zo en dan het warme prakkie vervroegen of krijgt ze dan te weinig melk binnen? En wanneer begin je met brood? Kan ik dan een broodje geven en haar dan nog even bij me laten drinken. Ze eet bijna 2 weken vast veodsel en het is nog allemaal onduidelijk en lastig?
Gr Bizu
Ziet er goed uit hoor! Ook als je kindje naast de borst andere dingen eet, kun je de borst het beste op verzoek aan blijven bieden. Pin je dus niet teveel vast op tijden. Pak voor de eetmomenten vaste tijden en geef de borst gewoon wanneer je kind wil. Borstvoeding kun je niet te vaak geven, dus echt dat maakt niet uit.
Geef je bij de bijvoeding ook borst? Moedermelk bevat enzymen die helpen bij de vertering van ander eten, en moedermelk bevordert de opname van voedingsstoffen uit de bijvoeding. Het beste kun je de eerste weken voor je hapjes geeft eerst een borst aanbieden, dan de hapjes en als toetje nog een borst. Na een maand of 2 als je kind wat grotere porties eet laat je de voorafborst weg en geef je alleen de toetjesborst.
Met 7 maanden kun je met brood beginnen, en daar hetzelfde verhaal: borst-brood-borst is de beste aanpak.