Wat is het dagmenu van een kindje van 6 maanden

hallo jullie vroegen of het genoeg is 3 flessen,maar ik gaf idd altijd nog een fles tussen door,maar die dronk hij met moeite leeg en een uur later kwam het er allemaal weer uit,hij heeft echt genoeg aan het fruit!!

groetjes
 
hey suuz79 ja mijn zoontje heeft echt genoeg aan 3 flessen per dag,met fruit ben ik begonnen toen hij 4 maand was en met groente iets voor dat hij een half jaar was!!ik denk dat je dan gewoon het schema moet aanhouden wat het cb je heeft gegeven!!bij het cb waar ik heen ga zeiden ze dat ik een goed voedingsschema had en dat 3 flessen genoeg is nu voor hem op een dag!!

groetjes
 
mmmhh, nou begin ik toch een beetje te twijfelen of mijn schema nou wel zo goed is. Het cb zegt van wel, maar dat zegt niks, ze zeggen zoveel...
Hij was vanaf 41/2 maand, tot aan de 61/2 maand, maar 200gr aangekomen. ( al denk ik dat het door de tandjes kwam, want de laatste 2 weken is hij ook 200gr aangekomen.)

Mijn schema is:
8.00 bv
10.30 fruit
13.00 brood + bv
15.00 halve soepstengel
17.00 groente + bv
19.30 bv + een heel klein beetje pap.

Ik doe eigenlijk dus de bijvoeding en borst tegelijk. Is dat dan wel oke?

Groetjes Suus
 
Als ik dit zo zie begin ik ook te twijfelen. Arwen wil nog niet iets weten van de hapjes, dus krijgt eigenlijk alleen nog maar borstvoeding. Maar ik begreep van het consultatiebureau dat het voorlopig wel prima was (mijn man gaat daar heen, want het is op een dag dat ik werk) ( ik ga volgende week wel weer naar het inloopspreekuur, want ik heb toch al veel twijfels.)

Arwen heeft vooral moeite met het slikken van de hapjes. We hebben nu bijna een week banaan geprobeerd (gewoon banaan in de blender), maar besloten dat ze dat echt niet lekker vindt. Maandag een potje peer geprobeerd, ging iets beter, gisteren zelf een peer geblend ( eerst even gekookt), was weer niet zo'n succes, vandaag is ze op KDV, krijgt ze waarschijnlijk ook geblende peer.

Liga's is ze wel enthousiast over, maar echt eten doet ze niet, wel sabbelen en overal liga smeren en uiteindelijk ligt bijna de halve liga op de grond.

We hebben ook geen vast schema, want ik voed nog steeds on demand, en dat is dus erg variabel!

groetjes, Irmgard
 
quote: squirl reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-11-2008 12:40:24'));

Als ik dit zo zie begin ik ook te twijfelen. Arwen wil nog niet iets weten van de hapjes, dus krijgt eigenlijk alleen nog maar borstvoeding. Maar ik begreep van het consultatiebureau dat het voorlopig wel prima was (mijn man gaat daar heen, want het is op een dag dat ik werk) ( ik ga volgende week wel weer naar het inloopspreekuur, want ik heb toch al veel twijfels.)

Arwen heeft vooral moeite met het slikken van de hapjes. We hebben nu bijna een week banaan geprobeerd (gewoon banaan in de blender), maar besloten dat ze dat echt niet lekker vindt. Maandag een potje peer geprobeerd, ging iets beter, gisteren zelf een peer geblend ( eerst even gekookt), was weer niet zo'n succes, vandaag is ze op KDV, krijgt ze waarschijnlijk ook geblende peer.

Liga's is ze wel enthousiast over, maar echt eten doet ze niet, wel sabbelen en overal liga smeren en uiteindelijk ligt bijna de halve liga op de grond.

We hebben ook geen vast schema, want ik voed nog steeds on demand, en dat is dus erg variabel!

groetjes, Irmgard

O, en ze is van eind april dus iets meer dan 6 maanden oud!

 
Onze zoon Tiago van 6,5 maand heeft het volgende schema:

7.00 Fles 190 cc
9.30 Fruithap 6 maanden pot (helemaal)
12.00 Fles 190cc
16.00/16.30: Groentehap
20.30: Fles 190cc met 3 eetlepels Bambix

Dit zou volgens het CB voldoende moeten zijn. (Hij weegt dan wel 9500gr)
De ochtendfles kunnen we ook verdelen in 90cc melk met Bambix (=pap) uit een bord en 90 cc melk.

 
Hoi,

Ik zit een beetje met hetzelfde. Welke dagindeling moet ik straks gaan gebruiken, waar moet ik naar toe werken? Onze dochter is nu 6 maanden en sinds een week houden we de volgende indeling aan:
07.30 uur: 180 ml fles
11.00 uur: 180 ml fles
13.00 uur: fruithapje
15.00 uur: 210 ml  fles
17.00 uur: groentehapje
19.30 uur: 180 ml fles
23.00 uur: 210 ml fles

Volgens het cb gaat onze dochter straks zelf aangeven wanneer ze de laatste fles niet meer nodig heeft. Nu gaat dat nog prima en slaapt ze nog lekker tot 07.30 uur!
 
Ik kan me heel goed vinden in het schema van Tiago! Maar ik wist niet dat zelfs Bambix in de fles mocht. Dat staat niet op de verpakking toch? Dus bedankt voor je tip!
En hoeveel en hoevaak slapen jullie ukkies rond 6 maanden? Hier nu (5,5 maand) nog ongeveer 16 uur.
 
Terug
Bovenaan