wat is het leven af en toe k*t als je zwanger wilt worden, weg droom

A

Anoniem

Guest
Ik moet het effe kwijt, we zijn nu in ronde 16,ben vandaag naar gyn geweest voor baarmoederfoto, hebben ze 2 keer vloeistof erin gespoten, 1e keer was gyn vrij positief, maar toen ging vloeistof niet verder, zij overlegd met iemand anders, dus nog maar een keertje doen, toen kwam het er meteen bij mij uitgelopen zag al aan de gezichten en voelde het zelf al dat het niet goed zat, dat werd dus ook bevestigd, dat eileiders dicht zaten alletwee. Dan stort heel je werled in, want de kans om zelf zwanger te worden is nihil, noppes nada. En dat doet zeer, ik kon alleen maar huilen, ik heb altijd het gevoel gehad dat er iets verkeerd zat na de geboorte van onze dochter maar werd telkens weggestuurd, met je moet ontzwangeren en dan hoor je dit dan komt dat helemaal hard aan, ik heb het gewoon aangevoeld en dan doen ze er neits aan. MAar ja dat is nu eenmaal zo. Volgende week donderdag moeten we naar gyn om te kijken of ik nog een keer een kijkoperatie moet ondergaan, en dan praten we over de verdere mogelijkheden. Want de gyn zei dat het wel kon nog met ivf, maar dat wil je gewoonweg niet, je wilt dat het gebeurd via de normale weg, en niet via weet ik niet wat, maar het is wel fijn dat zoiets er is anders hadden wij helemaal geen kans meer op zwanger te worden, en dat doet helemaal zeer. Nu moet ik het nog erg laten bezinken en een hele goede plaats geven en veel praten met mn man en gyn en vragen opschrijven. Ivf en de heel mm was onze laatste hoop, nu is dat ineen keer veel plaatsen opgeschoven. MAar het is niet anders.
Wat wel fijn is wat er fijn aan kan zijn dat ik nu niet over 3 weken loop te stressen of het wel of niet raak is. Dus dat is het enige positieve eraan.
Ik kan nu alleen maar huilen en boos zijn op mezelf op de wereld op iedereen en kan nu effe geen zwangeren meer zien of horen, komt wel weer, maar is gewoon moelijk.
Mijn vrouwzijn is nu wel erg ver weg nu, ben onvruchtbaar.

Ik hoop dat het via de mm wel gaat lukken. En dat ik over een bepaalde tijd kan zeggen dat ik zwanger ben.

Gr Wendy

Hey,

Ik snap heel goed dat je teleurgestelt bent in jezelf of beter gezegt je lichaam.
Maar zoals ik je verhaal lees hebben jullie al een dochter is dat geen mooi geschenk dan?
Dat hebben jullie toch wel helemaal zelf gedaan nou wees daar eens trots op.
Jezelf de put in praten helpt niet.
Bekijk het zoals jezelf ook zegt van de positieve kant:
Niet om de 3 weken spanningen
Niet hihi verplicht klussen
Weten dat het teminste op het juiste moment gebeurd enz enz.

Nogmaals snap heel goed je frustratie maar hoeveel mensen zijn er die nog geen kinderen hebben en het nooit zullen krijgen.

Sorry misschien een beetje hard maar ach zo is het wel.

Liefs Schuerke

ps begrijp me niet verkeerd natuurlijk gun ik jullie een 2e kindje !!

hey amber,

ontzettend kut voor je meid! heb je zolang moeten wachten op dit antwoord! ik snap dat je aardig boos bent!! er is al zoveel tijd verstreken om niets..

ik vind de opmerking van schuerke dan ook echt not done, sorry dat ik het zeg! Het is heel makkelijk te zeggen van; goh je hebt er toch al één!! dat heeft toch niets met de situatie te maken. Jullie willen graag een tweede en die wens is net zo groot als bij een eerste! dus moet je maar genieten van jullie kindje...sorry ben er ff pissed over..

maarre daar heb jij nu helemaal niets aan amber! gooi al je frustratie er maar uit bij het andere topic  ....praat daar wel met je verder...

liefs en een dikke knuffel

polleke

Hey Wendy, wil je even een hart onder de riem steken!
Ik heb in dec een bbz gehad, waardoor ik een kijkoperatie moest ondergaan. Tijdens de operatie hebben ze ontdekt dat mijn linker eierstok ook verstopt zat. Deze hebben ze dan meteen doorprikt en nu werken mijn beide eierstokken terug normaal. (Ondertussen ben ik al 13 w terug zwanger). Ik hoop dus echt voor jou dat ze het bij jou ook via een kijkoperatie kunnen oplossen!

Liefs en sterkte

Babeken

Heej meis
dat vind ik nou ook dat  1e  antw slaat nergens op!!! je hebt er al een dat hoor je dus dan altijd!!!
het is niet zo!!!je wilt er nog een!!en daar gaat het om!!! ik begrijp je dat weet je!!!vandaar dat we ook pc vriendinnen zijn geworden en alles met elkaar delen!!
Ik steun je meis!!
Dikke knuff en kus karin

@schuerke
Ik hoop niet dat jou dit ooit overkomt, en of het nu om de 1e of 10e gaat het is verschrikkelijk om te horen.

Hoi Amber,

Het is inderdaad niet makkelijk om te horen dat je hulp nodig gaat hebben om een kindje te krijgen. Mijn man en ik zijn nu al 24 maanden "bezig" voor onze eerste en zitten net in de wachtweken van de 2e IUI, dus ik heb wel enig idee.

Wat mij heel erg trof aan je berichtje is dat je zei dat je je aangetast voelt in je vrouwzijn omdat je onvruchtbaar bent. Ik ben het hier niet mee eens. Je hebt een medische conditie en dat heeft niets te maken met je vrouwzijn. Vrouwzijn is dat je een moeder bent voor je kind en een vrouw voor je man en verstopte eileiders hebben daar in mijn ogen niets mee te maken. Laat je eileiders niet je gevoel voor vrouwzijn bepalen hoor!

Verder wil ik je veel sterkte wensen om dit te accepteren. Hou in je achterhoofd dat je in ieder geval al zwanger bent geweest (dus het kan) en dat als ze bij een eventuele IVF eicel en zaadcel bij elkaar zetten, de kans heel groot is dat het gewoon weer lukt.

Veel sterkte,

Esk (ronde 24, 2e IUI)

He zeg,

Wat een kutnieuws.........
En wat je zegt, het gaat er niet om of het je eerste of tweede kindje wordt, al heb je de wens voor een tiende en het lukt niet, is het gewoon heel akelig.
Wat hierboven beschreven wordt, probeer je niet in je vrouwzijn aangetast te voelen!
Je bent een vrouw, je blijft een vrouw.............
Ik hoop dat je alles op een rijtje kunt zetten, en ik hoop dat jullie niet al te lang hoeven te wachten op verdere hulp,

Hou je goed,

Dikke knuffel,
Rimke

Terug
Bovenaan