wat is het leven af en toe k*t als je zwanger wilt worden, weg droom

Ik heb in april de kijkoperatie gehad en ben meteen in de volgende ronde begonnen met de 2e IUI met hormonen. Een IUI valt eigenlijk heel erg mee, maar dat zal in jouw geval niet zo'n nut hebben omdat eicel en zaadcel niet bij elkaar kunnen komen. Ik had een endometriosecyste en die is nu weg. Ik zit nu in de laatste wachtweek voor m'n NOD. Ik heb zelf het idee dat het deze maand wederom niet gelukt is, dus dan gaan we door voor de volgende IUI. Na 4 IUI's "mag" ik door voor IVF en dan hopen we toch eindelijk 's goed nieuws te kunnen brengen.

Persoonlijk vind ik de behandelingen (tot nog toe) fysiek erg meevallen. Okee, het is niet leuk om spuiten te zetten (maar dat went snel) en om steeds in "de stoel" te moeten liggen, maar afgezien daarvan is het prima te doen.

Het wachten en de teleurstelling verwerken is veel zwaarder en levert veel meer spanning op, het emotionele stuk dus. Vooral ook omdat je gewoon niet weet of het ooit gaat lukken. Ik ben nog nooit zwanger geweest en weet dus ook niet of het mogelijk is, dat is erg frustrerend, vooral ook omdat ze niet echt een aanwijzing kunnen vinden. Het is makkelijker om ergens in te stappen als je weet wat het eindresultaat is dan als dat ook onzeker is, als je snapt wat ik bedoel.

Veel sterkte en nogmaals, laat je goed voorlichten!

Groetjes, Esk (ik hou ook een blog  bij, als je meer wilt weten)

Hey

Wij zijn nu deze maand 1,5 bezig om zwanger te worden... Eerst alsmaar proberen... bloed trekken... gewone echo... enz...
Dus  na lange tijd  die hsg gehad waarbij de gyn direct had gezien dat de vloeistof niet door mijn eileiders raakte en er daar iets mis was. Hij heeft toen contact opgenomen met de fertiliteitsarts om alles te bespreken voor ivf te doen. De voorwaarde om aan de ivf te mogen beginnen was dat ik een laparascopie (dus kijkoperatie) moest doen omdat ze willen weten waar ze aan beginnen en hoe het daar eigenlijk zit vanbinnen. Ze kunnen bij sommigen de eileiders wel vrijmaken maar bij mij niet meer. Mijn gyn heeft me dat direct na de operatie verteld hoor... Ik ben precies steriel zei hij. Ik ben 2 weken thuis geweest van die operatie. 2 kleine littekentjes (in mijn navel en rechtsonder)
Toen een afspraak gemaakt met de fertiliteitsarts waarvoor ik een maandje heb moeten wachten. Gelukkig zijn er hier geen wachtlijsten voor ivf.
Vandaag ben ik dus geweest. We hebben beiden bloed moeten laten trekken en al uitleg gekregen hoe het allemaal een beetje verloopt. Moet nu afwachten tot mijn volgende ms en dan moet ik de pil nemen. 2 juni moet ik terug voor een echo en 9 juni voor de volledige uitleg van de hormonen en om ze te leren spuiten. Ook een hele pak papieren meegekregen om te tekenen en papieren voor de ziekenbond.
Dus t'is weer een beetje afwachten nu...
T'is bijna donderdag hé meid, dan weet je ook weer meer  

Liefs San XxX

Hoi San

Moet je dan weer aan de pil?

En die kijkoperatie hebben ze dat onder algehele narcose gedaan?
Wel spannend voor je allemaal, ben benieuwd, en dat wachten wordt ej daar niet een beetje moedeloos van?

Ja het is bijna donderdag, vind het wel spannend worden, maar ja dat hoort erbij.

Kuzzz Amber07

Hey Amber,

Ja de eerste dag van mijn volgende ms moet ik dus terug de pil nemen omdat ze zo alles beter kunnen bepalen volgens datum. Daarna volgen dan de hormonen...
De kijkoperatie was onder volledige verdoving. Ben ietsje na 11 naar de ok gebracht en ietsje na 12 terug wakker geworden. Denk dat ze ongeveer een kwartiertje bezig geweest zijn volgens de gyn. De pijn zelf valt wel mee zolang je je rustig houdt en veel blijft liggen. Om te werken ging het niet omdat die draadjes nogal tegentrekken en je buik wel wat pijn doet als je beweegt of lacht of hoest. Maar moest ze doen van de fertiliteitsarts voor ze aan de ivf wou beginnen! Ja, spannend wordt het wel maar zo kom je steeds een stap dichter dus maak je maar geen zorgen hoor meid!
Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen donderdag! Zal duimen hoor!

Dikke zoen
San XxX

Ben hier nog eens, hihi...
Wou gewoon nog eens zeggen dat het wachten heel frustrerend/stresserend was... verschrikkelijk gewoon maar nu we bij die arts geweest zijn en meer weten ivm met datums en zo dat ik me toch meer op mijn gemak voel omdat ik nu weet dat er schot in de zaak komt en ik er al meer kan naar uitkijken en dat het hopelijk nu niet zo lang meer zal duren (als alles goed meegaat natuurlijk) Inderdaad wel weer afwachten maar het voelt beter als je weet dat je hulp krijgt...

Liefs San XxX

hoi amber.
mij is het precies zo vergaan als met jou nu.
ik heb de kijkoperatie gedaan, en ze zouden als het kon de eierstokken schoonspuiten ofzo.
resultaat binnen 6 maanden zwanger (mijn man had ook zwak zaad) maar ik geloofde toch dat het toen meer aan mij lag (duh)
er is nog hoop lieverd echt, als ze ze schoon kunnen maken in een kijkopertatie doen ze dat.

succes
xxxxx

Dank je jullie verhalen doen me echt weer goed, doet me weer een beetje hoop geven, gelukkig wel. Hoop echt dat ik morgen goed nieuws te horen krijg, ik houd jullie zeker op de hoogte want vind het erg fijn met jullie steun en jullie verhaal.
LAat morgen wat van me horen hoe het is gegaan.

Kuzz     Amber07

Ja, laat zeker maar iets weten meid hoe het geweest is!

We duimen

Xjes San

Terug
Bovenaan