A
Anoniem
Guest
Ik heb in april de kijkoperatie gehad en ben meteen in de volgende ronde begonnen met de 2e IUI met hormonen. Een IUI valt eigenlijk heel erg mee, maar dat zal in jouw geval niet zo'n nut hebben omdat eicel en zaadcel niet bij elkaar kunnen komen. Ik had een endometriosecyste en die is nu weg. Ik zit nu in de laatste wachtweek voor m'n NOD. Ik heb zelf het idee dat het deze maand wederom niet gelukt is, dus dan gaan we door voor de volgende IUI. Na 4 IUI's "mag" ik door voor IVF en dan hopen we toch eindelijk 's goed nieuws te kunnen brengen.
Persoonlijk vind ik de behandelingen (tot nog toe) fysiek erg meevallen. Okee, het is niet leuk om spuiten te zetten (maar dat went snel) en om steeds in "de stoel" te moeten liggen, maar afgezien daarvan is het prima te doen.
Het wachten en de teleurstelling verwerken is veel zwaarder en levert veel meer spanning op, het emotionele stuk dus. Vooral ook omdat je gewoon niet weet of het ooit gaat lukken. Ik ben nog nooit zwanger geweest en weet dus ook niet of het mogelijk is, dat is erg frustrerend, vooral ook omdat ze niet echt een aanwijzing kunnen vinden. Het is makkelijker om ergens in te stappen als je weet wat het eindresultaat is dan als dat ook onzeker is, als je snapt wat ik bedoel.
Veel sterkte en nogmaals, laat je goed voorlichten!
Groetjes, Esk (ik hou ook een blog bij, als je meer wilt weten)
Persoonlijk vind ik de behandelingen (tot nog toe) fysiek erg meevallen. Okee, het is niet leuk om spuiten te zetten (maar dat went snel) en om steeds in "de stoel" te moeten liggen, maar afgezien daarvan is het prima te doen.
Het wachten en de teleurstelling verwerken is veel zwaarder en levert veel meer spanning op, het emotionele stuk dus. Vooral ook omdat je gewoon niet weet of het ooit gaat lukken. Ik ben nog nooit zwanger geweest en weet dus ook niet of het mogelijk is, dat is erg frustrerend, vooral ook omdat ze niet echt een aanwijzing kunnen vinden. Het is makkelijker om ergens in te stappen als je weet wat het eindresultaat is dan als dat ook onzeker is, als je snapt wat ik bedoel.
Veel sterkte en nogmaals, laat je goed voorlichten!
Groetjes, Esk (ik hou ook een blog bij, als je meer wilt weten)