wat is wijsheid??

velen hier hebben volgens mij met hetzelfde geworsteld.... wat is verstandig na een miskraam/ curettage?!
Afgelopen maandag gecuretteerd en voor die tijd was er eigenlijk weinig ruimte in mijn hoofd voor straks/ een volgende zwangerschap. Mijn hoofd zei toen ook: minimaal een cyclus af te wachten...

Maar nu is de curettage achter de rug en waar mijn hoofd er niet uit is roept mijn hart: zwanger zwanger zwanger en zou ik het liefst gewoon deze maand weer proberen zwanger te worden.... ja niks zo veranderlijk als een vrouw .

Je hoort alleen zulke verschillende dingen... onze gyn vond het geen bezwaar direct weer te proberen. Daar kwam hij zelf mee en hij zei ook: als je lijf er niet klaar voor is word je niet zwanger, word je wel zwanger, dan is dat dus ook een teken dat het voor je lijf geen probleem is.
Nu weet ik wel dat je dan ook maar in 1 maand zwanger moet worden (maar dat is ons al 2 keer eerder 'overkomen' dus die kans is reeel) maar oké.

Andere gyns vinden weer wel dat je moet wachten OF om je datum beter te berekenen (dan denk ik: lange leve de echo) OF dat het risico op een miskraam groter zou zijn na een miskraam.... maar is dat wel zo?!?! Is dat onderzocht? (ik ken namelijk ook vrouwen die direct zwanger werden en een gezond kind kregen en zelf geen die direct weer een miskraam kregen)

Er gaat dan echt van alles door mijn hoofd waardoor het ene advies wel of niet logisch zou zijn etc etc.

Maar dat hart he... dat hart wil gewoon weer zwanger worden...

O ja, ik vloei nu al helemaal niet meer, maar ik hou er nog wel rekening mee dat het terug kan komen dus wie weet kunnen we dan wel niks met deze maand, maar dat is dan maar zo... dan was mijn lijf er dus niet klaar voor.

groetjes,
Marije

hoi marije

ik heb zelf eind nov een miskraam gehad en van de verloskundige mochten wij ook meteen weer zwanger worden.
we zijn er meteen ook weer voor gegaan ben nog niet zwanger want mijn cyclus is wat in de war maar ik wilde ook meteen weer proberen voor mijn gevoel konden we dan pas ook echt verder met het verwerken.
ik zou zeggen volg je hart en je gevoel en als het mag en je wilt het graag waarom dan niet toch.

liefs silke

hoi

Je moet doen wat je hart je ingeeft De ene gyn zegt wachten de andere zegt ga er voor Als je lichaam er nog niet klaar voor is word je toch niet zwanger En de meeste
gyns zeggen wacht een cyclus af zodat ze een duidelijke datum hebben maar daar
heb je inderdaad echos voor Wij zijn na de bevalling van Mathijs* er weer gelijk voor
gegaan mijn gyn had daar geen problemen mee ondanks dat ik 1.5 liter bloed ben verloren en gecurreteerd ben omdat de placenta niet kwam Vier maanden na de
bevalling testen ik weer positief en ben ik weer ruim 17 weken zwanger en alles gaat
gelukkig helemaal goed Als je er klaar voor bent zou ik zeggen ga er voor ik lees wel meer dat meiden de eerste ronden na de miskraam gelijk zwanger zijn en dat alles gewoon goed gaat

groetjes corina

Hoi Marije,

Ik denk dat het een heel verschil is als je een spontane miskraam hebt dan dat je bent gecurriteerd. In jouw geval is je baarmoeder gewoon schoon en kun je er tegenaan hahaha. Lijkt me een goed gevoel! Ik ben vanmorgen voor controle geweest en op de echo was te zien dat er aan de onderkant van mn baarmoeder nog iets heel kleins zat. Wij moeten helaas mn menstruatie dus afwachten zodat ik dan uiteindelijk helemaal schoon ben. Heb ook pilletjes gekregen (vrouwenmantel) om dit te bevorderen! Ze kon ook zien dat mn cyclus alweer op gang was gelukkig! En dat had ik ook al gevoeld. Aangezien ik altijd rond volle maan normaal gesproken ongesteld ben heb ik goede hoop het volgende week te worden en daarna mogen ook wij dus weer van start!

In mijn hoofd zegt het ook zwanger zwanger, ik denk dat we dat allemaal wel hebben hier. Mijn partner heeft het ook, die wil niets liever.

Ik denk dat je er lekker voor kan gaan hoor meid. Jij hoeft niet te wachten. En na 1 miskraam heb je geen verhoogde kans op een tweede miskraam en ja dat is onderzocht! Dat staat overal op internet ook beschreven. Na 2 miskramen heb je dan wel weer een verhoogde kans staat er.

Niet denken maar doen meid. Succes he!

Liefs Petra

Hoi Marije,

Nu antwoord ik op jouw vraag, jij op mijn zelfde vraag een week geleden.
Ik zou zeggen; go girl!
Wij zijn er ook voor gegaan vorige week. Raak je gelijk zwanger is het toch geweldig en zo niet, jammer, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Ik heb ook maar 1 levensdoel nu; zo snel mogelijk zwanger raken. Ik weet wel dat je het niet te groot en overheersend moet laten worden, maar ja... dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben er echt dagelijks wel mee bezig.

groetjes, keesje

Hoi Keesje,

Ik probeer van niet maar stiekum ben ik er en nu ook al elke dag wel mee bezig met het wederom zwanger raken....zo sluipt het er in hahaha...tjonge jonge.

Mijn eerste ongi moet nog komen en daarna kunnen we aan de slag. Ik hoop dat het geen obesessie gaat worden voor me want dat is het laatste wat ik wil maar ja zoals jij ook al zegt, ik wil gewoon een derde kindje en ja dat heb ik nou ook pfff.

Groetjessss Petra

quote: keesje71 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-01-2008 15:56:42'));

Hoi Marije,

Nu antwoord ik op jouw vraag, jij op mijn zelfde vraag een week geleden.
Ik zou zeggen; go girl!
Wij zijn er ook voor gegaan vorige week. Raak je gelijk zwanger is het toch geweldig en zo niet, jammer, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Ik heb ook maar 1 levensdoel nu; zo snel mogelijk zwanger raken. Ik weet wel dat je het niet te groot en overheersend moet laten worden, maar ja... dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben er echt dagelijks wel mee bezig.

groetjes, keesje

Ja erg he.... toen antwoorde ik nog vanuit mijn 'ik kan nog niet vooruit kijken' blik en die blik is helemaal verandert sinds de curettage. Echt 180 graden om van 'eerst een maand afwachten' naar 'hop we gaan ervoor' .
Het is niet dat het een levensdoel is geworden.... ik hou er ook serieus rekening mee dat het maanden kan duren (al is dat nergens op gebasseerd tot nog toe was het zwanger worden geen probleem  dus ergens ga ik er toch stiekum vanuit dat het dat nu ook niet zal zijn) maar die kinderwens lijkt alleen maar versterkt nu...
Ben er op het moment nog wel dagelijks mee bezig, maar niet meer de hele dag, dus dat is al winst tov direct na de echo natuurlijk!

En wat je zegt heb ik ook wel... niet geschoten is altijd mis....

Toch fijn om te merken dat de meesten toch wel denken dat het geen kwaad kan direct weer (omdat je zulke verschillende verhalen leest was ik benieuwd wat hier de meningen/ideeen waren ook als ze af zouden wijken van die van mij )

groetjes,
Marije

Hee Marije,

Fijn voor je dat je weer vooruit kunt gaan kijken hoor! Ik weet er zelf niet veel van af hoor maar ik zou ook zeggen: gewoon ervoor gaan. Mijn lijf heeft het een en ander zelf opgelost, of is dat eigenlijk nog aan het doen, dus ik denk dat de gyn wel gelijk heeft. Als het weer kan dan 'weet'   een lichaam dat wel. Zoiets...
Hoop dat voor jullie alles weer snel verloopt hoor!

Succes

Liefs
D

Terug
Bovenaan