Wat krijgen jullie kleintjes voor het ontbijt?

A

Anoniem

Guest
Ik heb even wat suggesties nodig wat ik mijn dochtertje van 20 maanden voor haar ontbijt kan geven. Toen ze nog stukken kleiner was kreeg ze altijd pap, maar sinds dat ze ongeveer een jaar is wil ze die niet meer. Toen ben ik overgegaan op een boterham (belegt met bv. worst of kaas) en thee voor erbij. Dit ging maanden goed maar sinds een paar weken wil ze dat brood niet meer! Wat ik er ook op doe, ze eet hoogstens de helft op en probeert steeds het beleg eraf te peuteren zodat ze alleen dat kan eten. Tsja, dan schiet niet op. Wil nu wat anders gaan proberen, maar heb even wat ideetjes nodig. Kunnen jullie mij helpen?

Ik geef Feline elke ochtend een boterham en soms ontbijtkoek. Feline peutert ook haar vleeswaren er vanaf, maar daarna gaat ze meestal wel het broodje eten (korstjes alleen dan weer niet).
Tegenwoordig doe ik smeerworst en smeerkaas op brood en jam of chocoladepasta. Kan ze er lekker niet af peuteren!

Groetjes Maris

Marissa krijgt een boterham met appelstroop. Soms een krentenbol, die vindt ze echt heerlijk!! En als we geen brood in huis hebben krijgt ze een eierkoek. Ik heb laatst wel gezien dat er ontbijtgranen voor kinderen zijn het zijn rondjes die je met melk geeft misschien vindt ze dat iets?

Onze ukkies krijgen 's morgens ook gewoon brood. Ik doe er 's morgens altijd iets zoets op (meestal jam of appelstroop) omdat ik zelf 's morgens ook geen kaas of vlees wegkrijg. Tussendemiddag krijgt Ilona dan vlees of kaas en patrick vlokken, chocopasta, pindakaas o.i.d. (hij is nu 3 jaar en lust nog steeds geen kaas/vlees op zijn boterham. Tot hij 1 jaar was ging dat prima, daarna niet meer!).

x miranda

Hier drinkt meneertje gewoon nog 220cc pap en daarna nog een halve beschuit met vlokken of hagelslag (dat is namelijk mijn ontbijt, 3 stuks dan hoor, geen halve) Hij vind het nog steeds heerlijk en aangezien hij op mij lijkt, zal dit wel tot z'n derde jaar blijven ben ik bang. Daarna ga ik over op een boterham met zoetigheid...aangezien ik 's ochtends geen beleg weg krijg, en hij alles wil wat ik heb....

Groetjes
Angel

Hoi hoi,

Sven begint de dag ook met een fles pap. Vindt hij heerlijk en het is voor ons ook wel makkelijk omdat hij die zelf leegdrinkt.
Daarna pikt hij soms nog wat hapjes boterham mee van papa....

Groetjes,
Maike

PS: ik zou gewoon eens in de winkel gaan kijken wat voor een ontbijtdingetjes hebben voor kinderen. Er ligt genoeg.

Ik geef nog steeds pap, gewoon omdat Rik hetnog lekker vind. Brood lust ie ook sochtends hoor.
Ze hebben ook van die peuter meusli van Bambix? Misschien dat wat??

X saskia

Hoi allemaal,

Hier eten de oudste een boterham, en drinken er melk oid bij..En Lieve krijgt  gewoon heerlijk een fles pap..En dan nog ontbijtkoek/ brood  aan tafel, of een broodje van de bakker, als we terug lopen van school..
Brood is niet haar favoriete eten, en in de buggy eet ze vaak beter..
Dus anders buitenshuis een broodje aanbieden?
Werkt hier altijd..
Succes, Gr Rina

Terug
Bovenaan