Wat krijgen jullie kleintjes voor het ontbijt?

Dit vind ik een leuk topic! Ik vroeg me altijd al af wat anderen nu als ontbijt geven aan hun kind. Mijn dochter krijgt iedere ochtend een boterham met vlokken, hagelslag of gestampte muisjes. Dit vindt ze heerlijk.

Mette krijgt als ze wakker wordt direct 150 cc melk. (koemelkallegie dus met 2 flessen per dag van deze speciale melk komen we in ieder geval aan de 300 cc zuivel die ze nodig heeft). Na de fles is het aankleden ed. en als we beneden komen eet ze een boterham op.   Ik doe daar geen dingen als hagelslag op. Mette vind gekookte worst lekker ook in de ochtend. Appelstroop, aardbeienjam of smeerworst vind ze ook prima. Dingen met chocola heb ik haar nog nooit gegeven. Ook omdat Mette erg moeilijk doet over tanden poetsen en ik echt de kans niet krijg om 2 min. te poetsen iedere avond.

gr.Ing

Hoi,
mijn dochter heeft nooit pap gegeten (ze weigert het gewoon!).
Dus toen ze klein was kreeg ze bv en nu eet ze 2 bruine boterhammen zonder korst met beleg (smeerworst, kipfilet, smeerkaas, appelstroop, chocopasta), soms zit ze ook wel te knoeien maar meestal eet ze het meeste wel op.
Ze krijgt soms ook een stukje ontbijtkoek.

Groetjes van Sonja

Wat veel reacties zeg, echt super! Nou, vanochtend eerst maar een boterham met worst geprobeerd. Was niet zo'n succes, ze heeft ongeveer de helft op. Daarna pap gemaakt (brinta) maar dat was al helemaal geen succes. Ik heb ooit die speciale kindermuesli van bambix gehaald, maar die lust ze ook niet. Ik ga morgenochtend maar eens zoet beleg proberen, al ben ik daar niet zo'n voorstander van... En als dat ook niet lukt is ontbijtkoek inderdaad ook een goed idee. We blijven het proberen! Het is zo gek want het ontbijt is het enige wat een probleem is. Verder eet ze de hele dag door fruit en ook haar lunch (2 boterhammen met hartig beleg) gaat er prima in. 's Avonds is ze helemaal niet meer te houden als ik sta te koken. Ze vindt bijna alles lekker en eet altijd vrolijk haar bordje leeg + het toetje gaat er ook nog in. Heb dus niks te klagen, maar vindt het toch wel belangrijk dat ze ontbijt binnen krijgt. Het is toch de start van de dag en om alles weer op gang te brengen daar binnen!

Als het een "thuis" dag is krijgt Birgit van mij altijd een bordje brinta, en dan bietst ze vaak nog wat stukjes brood van mij. Als mijn vriend er is (dan mag ik vaak nog even blijven liggen.) dat krijgt ze over t algemeen een boterham.
Als ze naar de opvnag moet (wow-don-vrij) dan eet ze eigenlijk niets. ik zetten altijd een plakje peperkoek neer, maar dat hoeft ze niet meer. Wel drinkt ze altijd als ze wakker wordt eerst bij mij aan de borst. En op de opvang krijgen ze al rond 9u fruit..

Evelien

merel krijgt appelpapje nr 3 van frisco een keer gewone brinta geprobeerd geen succes en omdat de pap op was een keer flesje melk met een boterham.
Voor het eerst in meer dan een jaar is ze die nacht wakker geworden voor een fles.
Dus Merel krijgt nog steeds pap.
Ben wel van plan om binnenkort over te stappen op mijn eerste musli ofzo maar ja ze heeft nog steeds (bijna 16 maand) geen tanden. Dus daarom durf ik dat nog niet zo goed.

niet echt geschrikt voor het ontbijt op brood maar wat me nichtje lekker vond op brood was boterhamworst met augurk. At ze zo 2 sneeen van nou end at is echt geen makkelijk eter hoor.
Geloof me Merel minmaal het dubbele van wat zij eet.

Let je wel op dat je niet te veel of te vaak ontbijtkoek geeft. Kunnen ze enorme last van krijgen met poepen.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan