Wat krijgen jullie kleintjes voor het ontbijt?

Omdat Jennifer zo vroeg wakker is krijgt ze bij mij in bed een flesje warme melk en een klein uurtje daarna eten we samen aan tafel een  boterham. En dat is elke dag weer anders..jam/ kaas/ pindakaas/ kipfilet/ leverworst..etc.
Ze vind eigelijk alles wel lekker... errug makkelijk hoor!

gr. Ilone

Mijn zoontje krijgt een flesje Nutrilon (180cc) om rond een uur of 8 en rond 10uur krijgt hij 2 of 3 boterhammen met meestal jam of chocoladepasta...

anouk krijgt smorgens een bordje pap,dit smaakt haar goed.
tussen de middag 2 boterhammen,1 met smeerkaas en1 met pasta.

gr petra

Nou, ben gisteravond nog even snel naar de super gefietst en heb daar jam zonder suiker gehaald. Vindt het niks als ze elke ochtend al iets met suiker erin op haar brood krijgt op deze leeftijd, zal in haar leven nog genoeg suiker binnenkrijgen. Nou, ze vondt het heerlijk! Ik vroeg of ze jam op haar brood wou en liet de pot zien (aardbeien) en ze werd helemaal enthousiast. Zodra ze haar bord voor haar neus had vloog het erin! Wat heerlijk zeg, geen strijd meer op de vroege ochtend! Bedankt meiden voor al jullie reacties!

Wij wisselen het nogal af.

Soms een bord pap als ontbijt, en soms een boterhammetje met appelstroop /   light jam / kaas / worst en een bekertje melk. Ik moet zeggen dat ik vaak voor het bordje pap kies, omdat dat net wat meer opschiet....

Misschien had ze wel geen honger en is de jam voor de lekkere honger?
Mijn zoontje eet al sinds een maand of 8/9 's ochtends een boterham, maar een hele gaat er echt niet altijd in!
De laatste weken blijft het steken op een halve en 's middags 3/4 ofzo.
Als ik er zoet op doe dan zou hij het wel opeten, maar ook daar wil ik niet aan beginnen.
Ja heel af en toe krijgt hij pindakaas of stroop (al is stroop natuurlijk niet echt ongezond). Maar hou het gewoon liever bij vlees of kaas.
De laatste tijd doe ik steeds vaker "los" vlees op de boterham en dat eet hij goed op.
Soms wel eerst het vlees en dan het brood, maar maak ik me niet zo druk om, als hij maar wel van het brood eet.

En wat hier hielp, was ander brood!
Meneertje vind donkerder brood gewoon lekkerder, misschien een idee?

Groetjes Nathalie
Ps heb ooit hier mee geschreven, maar tijdnood om mee te schrijven.
Ik lees wel nog regelmatig mee ;-)
Rowan is nu 16.5 maanden.

Nou, het is niet zo dat ze geen honger heeft hoor. Als ze haar brood niet eet loopt ze vervolgens constant rond in de keuken te wijzen naar de koelkast, de fruitschaal enzo en roept ze DIE! En ze trekt alle laatjes open om te kijken of ze wat eetbaars vindt. Dus dat ze nu haar brood met jam eet vindt ik prima en daarna zeurt ze niet meer om eten, dus ik neem aan dat ze daar voldoende aan heeft.

Ja dat maakt het wel anders natuurlijk.
Als ze daarna nog "zeuren" omdat ze honger hebben ja dan moet je wel iets anders verzinnen.
Prima oplossing toch, suikerloze jam!
Je kan het ook heel makkelijk zelf maken.
Appeltje ofzo zachtkoken en dan prakken.
Heerlijk ;-)
Toen Rowan nog wat kleiner was en soms niet aan zijn fruit toe kwam dan deed ik dit op zijn brood. En hij vond het heerlijk.
Waarom doe ik dit eigenlijk niet meer? Brengt me meteen op een idee.

Terug
Bovenaan