Wat moet ik doen? help!

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op dit forum.

ik ben de trotse moeder van een dochterje, ze wordt morgen 6 weken.

alleen ik heb een probleempje, ik denk dat ik teveel voeding geef.
Ze kreeg 120 cc en 4 schepjes nutrilon.
Alleen ze lust eigenlijk wel meer.

Voor het weekend had ik het CB gebeld, die zeiden geef maar 130 cc dan.
Maar nog was ze niet tevreden, dus heb vandaag 150 cc gegeven en 5 schepjes.

Maar overvoer ik haar zo niet, of maak ik haar te dik..
Of moet ik voeding halen voor hongerige baby's?

Ik weet het allemaal niet meer.. word er zo onzeker van.
Kan er wel om huilen.

Wie heeft raad/tips?

 
Hoi,

Ik heb eerst een paar vraagjes voor je.

Hoeveel flessen geef je en hoeveel weegt ze?
Aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven, ook voor andere mama's.

Groetjes,
Maike
 
Hoi hoi,

Sorry dat vergat ik helaaml er bij te vermelden.

Ze woog met 4 weken 4230 gram

en dit is haar schema, niet elke dag het zelfde hoor.

6.30 130 cc
10.30 130 cc
14.30 130 cc
18.30 130 cc
22.30 130 cc

En vandaag heb ik om 10.15 voor het eerst 150 cc gegeven.

 
Hoi,

Volgens mij kan je  best 150 geven per fles, of je geeft een paar flessen van 150 om te beginnen. Ze krijgt tenslotte ook maar 5 flessen. Volgens mij zijn er best wat baby's die met 6 weken nog  6 flessen krijgen.

De richtlijn is ongeveer 150 cc per kilo lichaamsgewicht. Dus als je kindje ongeveer  5 kilo zou wegen, zou dat bijvoorbeeld 5 voedingen van 150 zijn.

Maar het is belangrijk dat je naar je kindje leert kijken. Als ze nog hongerig is, geef je toch gewoon een beetje meer...

Soms moet je een beetje meer naar je eigen moedergevoel luisteren een een beetje minder naar het cb, maar daar kom je nog wel achter. Dat zullen de andere moeders wel beamen.

Succes!

Groetjes,
Maike
 
Ik sluit mij bij de vorige tip aan, CB is op zich een goede vraagbaak en geven goede richtlijnen, maar volg je eigen gevoel!!!!
Wat bij mij hielp (en bij mijn vriendinnen met kinderen ook) is het maatschepje niet te los door de voeding heen halen, maar een beetje aandrukken. Dan is de fles wat voedzamer en hebben ze dus een voldaner gevoel.
Zonder aandrukken hadden de kids na de fles nog niet genoeg en sliepen ze ook te kort, met aandrukken sliepen ze langer door en waren tevredener!
Overgewicht zou ik me nog echt niet druk over maken, mijn eerste kreeg alleen borstvoeding en was tonnetje rond, toen ze ging groeien en lopen was dat puppyvet er snel weer af! Mijn tweede kreeg vanaf 3 maanden flesvoeding en werd zelfs met aandrukken van voeding en me niet helemaal aan de voorschriften houden lang niet zo "dik".
Kortom, volg je gevoel en kijk gewoon naar je baby!
 
Die van mij was in het begin ook altijd hongerig. Ik deed gewoon 20 cc meer water erin. Na 2 maanden dronk hij al flessen van 170/180 cc toen ben ik wel overgestapt voor hongerige babys. Toen hij met 4 maanden potjes kreeg ben ik weer op de gewone flesvoeding overgestapt zodat hij meer potjes zou gaan eten. Het blijft toch een beetje uittesten, wat voor jou kindje het prettigst is. Heel veel succes!
 
hoi hoi,

Vanochtend heeft Benthe dus om 10.15 haar fles met 150 cc gehad, is daarna gaan slapen tot 14.00!
Om 14.15 heb ik toch maar 120 cc gegeven, omdat ik bang was dat ik teveel gaf.
Maar om half 6 begon ze weer te jengelen, heb haar heen en weer gereden in de wagen en uiteindelijk weer 120 gegeven.
Vanavond geef ik dan maar 150 cc, kijken wat ze doet.
Ze is er wel tevreden op, als je naar vanmiddag kijkt
 
hoi,
ik sluit me helemaal aan bij de vorige tips.
op je eigen gevoel afgaan en kijken wat je dochtertje het prettigst vind.
het heten niet voor niets richtlijnen en geen voorschriften.
ieder kind is anders......(gelukkig wel)
ik zou gewoon 150 geven. overvoeren kan bijna niet, dan spugen ze de helft er wel weer uit hoor..
succes
en geniet er van, het is waar wat ze zegge": het gaat zo snel!
groetjes helma
 
Terug
Bovenaan