Wat moet ik doen? help!

Hoi,

Gewoon even een paar dagen geduld hebben. Bij Youri werd het eerst ook erger, maar na een paar dagen verbeterde het. En belangrijk is: dun uitsmeren. Ik heb het toen maar 1x per dag gedaan, zodat zijn huidje aan de zalf kon wennen. Na een paar dagen ben ik pas 2x gaan smeren.

Als het na een aantal dagen niet verbeterd is, zou het misschien inderdaad aan iets anders kunnen liggen.

Vervelend is het soms in het begin hè, als je niet zo goed weet wat je moet doen. Maar gelukkig zijn er hier bijna altijd wel mama's die ook zoiets hebben gehad.

Succes!

Groetjes,
Maike
 
hoihoi!

De uitslag op mijn dochtertje haar gezicht werd niet minder, ondanks het smeren!
Het werd steeds erger, zelfs vuurrode plekken!
haar oortje was ook warm en rood! En er zaten allemaal velletjes op..
En daarbij, ze werd er niet vrolijker op.
Ik had toch constant het gevoel dat ze toch allergisch was voor de melk..ik heb zelf al jarenlang hooikoorts, en in mijn familie heb ik nog een aantal leden die flinke hooikoorts etc. hebben.
Ik ben dit weekend begonnen met pepti, en de uitslag is al enorm minder geworden!
En mijn kleine meid is een stuk vrolijker weer geworden.

Alleen heb ik dit gedaan zonder overleg met het CB of een huisarts, daar voel ik me wel rot over.
Wat moet ik nou doen?
Voel me best onzeker...
 
Hoi Joep,

Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt hoor! Als het zalfje niet helpt dan moet je wel wat. Mijn zoontje Thijmen is nu 4 1/2 maand en ook hij heeft last van uitslag gehad. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en hij vond het geen uitslag wat hoorde bij koemelkallergie. Ik heb een zalfje meegekregen en in eerste instantie leek het beter te gaan. Het kwam echter wel weer terug. Ook was thijmen erg onrustig. Wij zijn toen ook overgegaan op de pepti. Dit wel in overleg met het bureau. Ondertussen zit Thijmen nu aan de Nutramigen voeding en hij doet het hier goed op. We hebben afgelopen week geprobeerd of hij terug kon naar de hypoallergene voeding maar de onrust en ook een lichte exceem kwam weer terug. Vandaag zijn we toch weer terug gegaan naar de Nutramigen. Dit allemaal wel in overleg met onze kinderarts. Als nu blijkt dat de pepti wel helpt dan kun je toch alsnog even het bureau bellen. Ik weet niet hoe je verstandhouding is met hen maar bij ons zijn ze hartstikke vriendelijk en heel behulpzaam. ik hoor/lees wel eens andere verhalen hier maar ik weet niet hoe het bij jou is.
Veel succes en hou je ons op de hoogte?

Liefs Esther
 
Hoi,

Vandaag de wijkverpleegkundige gebeld.Uitgelegd dat ik met Pepti begonnen ben.
Ze begreep het wel, ze zei dat het wel normaal is dat kinderen rond 6 weken pukkels krijgen.
Maar mijn dochter is 7 weken en had ruim 3, 5 week al uitslag.
Ze begreep het wel. moet nog wel in overleg met huisarts of CB een keer terug gaan naar nutrilon 1, komen dan de klachten terug dan is het een bewezen koemelkallergie.
Tot die tijd de bonnen goed bewaren, want het kost wel 18 euro eeen pak voeding!
Aanstaande vrijdag bezoeken we maar weer eens de huisarts, om met hem even dan af te spreken, hoe en wat met de nutrilon.

In ieder geval is mijn dochtertje haar gezichtje weer een stuk rustiger.
Het lijkt mijn dan gewoon niet anders dat ze dan een allergie heeft.
Maar goed de test zal het moeten uitwijzen...
 
Hoi Joep,

Even een tip wat betreffende de teruggave van de verzekering. Wij kregen alleen de voeding terug die gekocht was bij de apotheek op naam van onze zoon. Ik weet niet of je de pepti gewoon in de winkel koopt maar van onze verzekering mocht het niet.
Succes ermee.

Groetjes Esther
 
Hallo!

Vandaag bij de huisarts geweest!
Verhaal uitgelegd dat we sinds zaterdag pepti gebruiken, en dat de uitslag weg is.
Maar de verzekering wil echt de "test"hebben dat ze koemelkallergie heeft.
Dus nu moeten we 4 weken lang Nurtilon 1 weer gebruiken, en dan weer terug komen.
Dus vandaag weer begonnen met pepti af te bouwen..
Het arme kind vind het allemaal maar goed, dat gesol met die veodingen.
Maar goed, als de uitslag weer verschijnt ga ik meteen terug.
Ben misschien eigenwijs nu maar om dan bijvoorbeeld 4 weken rond te lopen met uitslag vind ik erg sneu...
Ze was net weer helemaal vrolijk.
Maar ik begrijp ook wel dat de verzekering zeker wil weten dat ze een allergie heeft..
Dus we gaan "testen" ben je 7,5 week, en ben je al proefkonijn..
 
Hai,

Als ik dit nu allemaal weer zo hoor, ben ik superblij dat ik een ontzettend lieve huisarts heb!!!!! De verzekering wilde ook een bewijs (voor nutramigen, ivm koemelk) maar onze huisarts vond het niet nodig mijn meisje nogmaals zo veel buikpijn te laten doormaken. Hij zei dat ik het het beste wist! Briefje geschreven dat hij contra huppeldepup test had laten uitvoeren en dat het zeker koemelkallergie was!!! Beetje valsheid in geschrifte dus.... Maar fantastich van die man!
Heel veel sterkte deze komende tijd!
 
Hoi Joep,

Wat moeten jullie al snel terug naar jullie oude voeding zeg! Ik hoop dat je kleine meid er niet teveel last van heeft. We zijn twee week geleden van de natramigen terug gegaan naar de hypoallergene voeding. We waren hier vanaf het begin al mee gestart omdat de kinderartsen bij ons in het ziekenhuis adviseren dat als de kans dat een kind  allergie krijgt zeer groot is het beter is om het eerste jaar al hypoallergene voeding te geven. Na een week zagen we duidelijk verschil in zijn gedrag. Hij huilde weer meer en wilde net als in de eerste weken niet meer slapen terwijl we het zo goed op orde hadden. Ook kreeg hij weer wat uitslag in zijn gezicht. Na een week vond ik het welletjes en zijn we weer overgestapt op de nutramigen. Na 1 1/2 dag waren alle klachten weer weg! Voor ons is het nu ook duidelijk en we zullen nu wel een definitieve goedkeuring krijgen van de kinderarts. We moeten er alleen pas eind november heen terwijl de goedkeuring die we nu hebben loopt tot midden oktober. ach ja dan maar weer 1 1/2 maand zelf betalen en later terug vorderen. Deze voeding kost echter wel 60 euro per week . Veel succes ik ben erg benieuwd hoe het gaat!

Liefs Esther
 
Terug
Bovenaan