Wat moet ik doen? help!

Hoi!

Zoals ook al anderen zeiden......volg je gevoel en is het teveel, dan spuugt ze het er echt wel uit. Als ze lekker tevreden slaapt is het goed....
Succes!

Groetjes,
Pankie
 
hallo.

mijn dochter is nu 7 weken oud en drinkt al twee weken flessen van 150cc met 5 scheppen poeder erdoor heen.
ze drinkt nog wel 6 flessen en heeft zelf voeding voor hongerige baby's ze is absoluut niet te dik ze is nu 4100 gram en 54cm.
als jou kindje meer vraagt geef dat dan ook. mijn dochter kreeg eerst 135cc met 4 scheppen poeder en bleef binnen de drie uur komen voor eten toen ben ik met overleg van cb overgegaan op 150cc met 5 scheppen poeder en nu komt ze om de 4uur en sánchts 1 keer nog.
geef je tussen door ook de fopspeen wel eens dat wou bij mij dochter nog wel eens helpen had ze gewoon behoefte aan de zuigreflectie.
groetjes jacqueline
 
hallo joep.
ook mijn dochter is vandaag 6weken, dus onze kleintjes zijn even oud.
ik geef bv en ze krijgt nog 6 voedingen, soms zelfs 7.ik voed haar op vraag ze komt elke 3 uur.
misschien kun je toch weer overstappen op 6 voedingen, heeft je kleintje dat nog nodig.
ga uit van je gevoel.
succes carlijn
 
Hallo Allemaal!

Gisteravond heeft Benthe 150 cc gehad met 5 scheppen en ze heeft lekker doorgeslapen.
Goed he.

Vandaag maar inderdaad gedacht geef wel 6 voedingen, komt ze ineens op 12o0 cc om de 4 uur.
Al moet ik erbij zeggen dat ze last heeft van haar buik, krampjes, nog niet gepoet.
Dus misschien zat dat haar dwars, en heeft ze minder trek.

Ze heeft al 2 weken last   van pukkeltjes in haar gezicht. ene keer wat minder andere keer wat meer.
maar haar hele gezichtje, oortjes, oogleden zijn er mee bedekt.
Zou het van de voeding zijn? Ze spuugt ook regelmatig en kan moeilijk poepen.
Morgen bel ik toch maar even de huisarts.
want 2 weken "afwachten"vind ik wel lang genoeg, en het zit me niet lekker.

Ik had nooit van mezelf gedacht dat ik zo onzeker zou zijn.
Pfff..soms denk ik, hadden ze geen handleiding mee kunnen leveren met de geboorte?
 
Hoi,

Er zijn best wel wat baby'tjes die eczeem krijgen op die leeftijd Youri had dit ook. Dit noemen ze constitutioneel eczeem. Dat betekent dat het normaal weer overgaat. Als je naar je huisarts gaat, kan hij je er iets voor geven, bijvoorbeeld een goede vaseline zalf.

Ik heb deze ook gehad en dat werkt echt goed. Het hoeft dus niet direct aan de voeding te liggen.

Groetjes,
Maike
 
hoi hoi,

Nou we zijn gisteren even naar de huisarts geweest en we hebben inderdaad een vette zalf gehad.
Uitslag voelt ook erg droog aan.
Dus we gaan lekker smeren 2 x per dag.
Komt vast weer goed!
 
Hoi, wij hebben een zoon van inmiddels 11 maanden en hij was bij de geboorte al aan de grote kant. Wij moesten toen 20cc per voeding bijvoeden (ik ben eerst begonnen met BV maar al vrij snel moest ik overstappen op FV). Na 10 dagen FV zat hij op dezelfde hoeveelheid als een kind met een gemiddeld gewicht en vond het CB dat hij geen bijvoeding meer nodig had. Toen begon de ellende, huilen, huilen, huilen. Wij hebben toen toch bij iedere voeding 20cc toegevoegd en dat ging al iets beter en vanaf 4 weken zijn we overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Vanaf dat moment veranderde hij van een onrustige en huilerige baby in een rustige, tevreden baby. Volg je gevoel gewoon, ik denk dat jij het best aanvoelt wat goed is voor je kind. Mijn zoontje krijgt nog steeds iets meer FV dan aanbevolen voor het CB (we zeggen het daar niet meer, dan krijgen we weer te horen dat het schema niet klopt) en hij groeit goed, maar niet bovenmatig, zijn gewicht zit zelfs ruim onder zijn lengte. Lekker doen waar je dochtertje zich lekker bij voelt, dat weet jij het best! Succes ermee en ik hoop voor je dat de pukkeltjes wegtrekken door de zalf. Groetjes Cato
 
hallo,

nou we zijn aan het smeren.
Maar het lijkt of de uitslag steeds erger word in haar gezichtje, het trekt nu ook door in haar nek.
Eerst was het echt alleen in haar gezichtje, nu vollop in het gezichtje en langzaam aan trekt het door naar haar nekje, erg sneu om te zien.
Ik ga bijna denken dat ze toch allergischs is voor de voeding  ( Nutrilon 1) s'nachts heeft ze al een paar keer doorgeslapen en dan is het praktisch weg, maar hoe verder de dag vordert des te erger de uitslag word.
Ik weet niet wat de kenmerken van koemelkallergie zijn..
Weet iemand dat?

 
Terug
Bovenaan