wat moet ik doen?

Nou, meid, in de eerse plaats gefeliciteerd! (dat mag toch wel he) t' Is toch elke keer weer een wonder! Ik snap dat je gedachten door elkaar heentollen, heel goed te begrijpen ook.
Laat het maar even rustig bezinken.
En je hoeft echt nog niet gelijk naar de huisarts hoor!
Zelf ben ik daar helemaal niet geweest, ben gelijk naar de verloskundige gegaan met 8 weken.
Kun je je vriend telefonisch bereiken?
Dan zou ik het hem vertellen, en niet tot zaterdag wachten.
Probeer deze eerste dagen niet teveel te denken aan alles wat er nog geregeld moet worden, denk eerst eens rustig na over het kleine wondertje wat in je groeit.
Ik hoop echt dat je er blij mee bent!
O, ja , die hormoonzalf, ik zou even op de bijsluiter lezen of je die in je zwangerschap mag gebruiken. En zo niet stoppen of een ander middeltje vragen bij je huisarts

Liefs!

dank jullie wel voor de felicitatie.
 me oppaskindje roept de hele dag al dat er een baby in me buik zit en ik heb haar neits verteld maja ze herinnert me weer ff aan het moeten genietn.

Alle gedachtes spoken door me hoofd.
 ik heb van het weekend een half glas rode wodka red bull gedronken is dit schadelijk?
me hormoonzalf kan ik op internet niet vinden en oude huisart was niet te berieken en me nieuwe heeft me dossier nog niet.
morgen heb ik de verjaardag van me moeder ( geen goede band mee) dus dan zal er ook niet veel van denken en regelen komen.
 wel haal ik dan de foliumzuur want er zitten meerlingen  en openruggetje in de fam. dus dan kan foiliumzuur geen kwaad.

waar kan ik een nummer van een verloskundige vinden? werken die ook in het weekend?

Hey,

Ik zou me niet te druk maken over dat halve glas rode wodka hoor.
Veel vrouwen komen er na een paar weken pas achter dat ze zwanger zijn en die zitten thuis echt niet allemaal achter een spa blauw
Bovendien kun je er niks meer aan doen.
Voor een vk zou ik even googlen op je woonplaats of mssn kan je huisarts je een goed adres geven.
Volgens mij werken sommige vk wel 's avonds, in het weekend weet ik eigenlijk niet.
In je berichtje staat wel dat er in de familie open ruggetjes voorkomen, als het lukt zou ik morgen wel proberen een vk of huisarts te bellen.
Ik heb zelf nl ook een verhoogde kans op een kindje met een open ruggetje en mij is een verhoogd foliumzuur voorgeschreven.
En omdat je al wat later begint hiermee, zou ik dit wel even navragen.
Ik wil je uiteraard niet bang maken, maar kan me voorstellen dat er zoveel dat je afkomt dat je bij sommige dingen helemaal niet stilstaat.

Succes!

Gr. Cora

ik ga donderdag achter dingen als vk en huisarts aan een vriendin van mijn vriend is ook zwanger maar ik kan bij haar wel polsen hoe die heet mss die schijnt wel heel fijn te zijn dus.
morgen heb ik er de tijd en me aandacht niet voor omdat ik aan het reizen en bij me moeder ben daar heb ik totaal geen vrijheid.
maar bedankt voor het meedenken.

hoeveel weken ben jij al zwnager?

hey sweetygirly,

van harte met je zwangerschap, wat een verhaal allemaal joh!!
Laat het nieuws maar lekke bezinken ;) zodra je je hebt aangemeld bij een VK komt alles vanzelf joh, zij helpt je met de stappen die je moet ondernemen.
Ik  ben zelf nu 4 maanden in verwachting van ons eerste kindje en was heeel erg onzeker in het begin. Ik laat alles maar lekker op me afkomen, zo kan ik in ieder geval lekker blijven genieten van alles wat er gebeurt!

liefs Sas

Hey,

Gefeliciteerd met je moeder.
Kan me voorstellen dat je liever naar de huisarts belt als je alleen bent en niet het risico loopt om "betrapt" te worden, het is al spannend genoeg!
Heb je trouwens je vriend nog gesproken?
Ik ben momenteel 13 wkn + 5 dgn zwanger van ons 2e kindje en heb een zoon van 13 maanden.
Zou fijn zijn als je bij de vk van die vriendin terecht kan.
Succes !

gr. Cora

Hoihoi,

Gefeliciteerd! Toch zwanger... Ik hoop dat je vandaag ondanks alles toch een leuke verjaardag van je moeder hebt!

Foliumzuur kan je gewoon halen bij de drogist. Zelf gebruik ik gravitamon, daar zit ook gelijk alle andere vitamines in die goed voor je zijn als je zwanger bent.

Veel succes met het aan iedereen vertellen en het opzoeken van een verloskundige!

En al je vragen kan je gewoon hier op t forum stellen hoor!

Liefs,
Jo

Allereerst gefeliciteerd! Ik gebruik ook Gravitamon, dit is nu mijn tweede zwangerschap en heb het ook bij de eerste en tijdens de borstvoeding geslikt.

Je kunt inderdaad een vriendin vragen bij welke verloskundige zij zit. Ik zou ook wel kijken naar een die een beetje in de buurt woont.

Er zijn natuurlijk best veel dingen die geregeld moeten worden als je zwanger bent, maar het goede nieuws: je hebt er in ieder geval nog minstens 7 maanden de tijd voor. Dus probeer je niet te druk te maken.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan