wat moet ik doen?

Oh, en voor het geval die vraag nog niet beantwoord was: verloskundigen kun je gewoon in de telefoongids of gouden gids vinden!

Of even googelen natuurlijk!

Groetjes, Marisa

ik heb vanochtend afspraken met de verloskudnige en met haar bij  het echocentrum.
en mijn vriend gaat mee spannend!!!!!
mss geloof ik daarna pas echt dat het zo is nu blijft het nog zo vaag iets.
hebben jullie dat ook?

groetjes

Hoihoi,

Hier is het ook nog steeds een beetje vaag enz. Heb pas maandag de eerste echo en heb wel een stuk minder klachten dan 2 weken geleden. Maar dat had ik bij de eerste ook. Tussen 10 en 17 weken voel je je beter maar je ziet aan je lijf nog weinig. Je voelt de baby ook nog niet bewegen enz. Nu hoop ik het kindje eerder te voelen, maar dat is nog maar afwachten!

Als je straks weet hoever je bent kan je bij de mamaclubs mee kletsen. Onder het kopje forum links staat mamaclubs en daar kom je iedereen tegen die bijv. september 2009 is uitgerekend of oktober 2009. Denk nl. dat het bij jou een van die twee gaat worden... Toch? Daar is iedereen ongeveer even verder dus dat is altijd wel grappig. Misschien zie ik je straks daar  (ben zelf september 2009)

Laat je nog weten hoe de echo was?

Groetjes,
Jo

natuurlijk laat ik dat weten:D
ik had alleen al liever vandaag de echo gehad maja dat kon niet. wat moest  u allemaal mee nemen naar de eerste echo? want dat schijnt nog al te verschillen. dit is er bij mij ook niet bij gezegd.

Over het algemeen moet je je verzekeringsbewijs meenemen en eventueel een verwijzing die je van de verloskundige krijgt. Dat is alleen als je je echo ergens anders laat maken en niet bij je eigen verloskundige.

Tijdens mijn hele eerste zwangerschap (en bevalling en periode er na) heb ik het allemaal heel onwerkelijk gevonden dat ik toch echt mamma was. Ik had steeds het idee dat er op een dag iemand zou komen om onze dochter mee te nemen en dat we haar alleen maar te leen hadden. Maar gelukkig, ze is echt van ons!

Deze zwangerschap maak ik wat dat betreft iets 'bewuster' mee. Het gaat wel sneller, omdat ik natuurlijk nu al een kleine heb die me constant bezig houdt. Maar ik ben me er nu wel echt van bewust dat er een kleintje in mijn buik zit en dat we, hopelijk, straks weer pappa en mamma mogen worden van dit wondertje!

Groetjes, Marisa

Ja die brief kan ik mandag ophalen.
me pasje van me verzekering zit altijd in m porto. en verder niets mee hoeven nemen.
 Ik ben nu nog echt in het begin natuurlijk maar voorlopig blijf ik ook nog werken dus heb ik ook 3 koters om me heen. waarvan de middelste blijft zeggen 'oh baby in je buik niet verklappen aan de papa's en mama's hoor.'

Hoi,

Na alle felicitaties wil ik ook wat praktische tips meegeven.
Al die fantastische lijstjes met benodigheden die je in huis moet hebben moet je niet al te serieus nemen.Die zijn samengesteld door fabrikanten en die willen maar 1 ding en dat is verkopen.  Je gaf al aan dat er een aantal vriendinnen ook zwanger zijn of al zijn bevallen en vraag aan hun wat je nou eigelijk echt nodig hebt.
Ik heb het geluk gehad dat ik ook een aantal vriendinnen had die ook al een kindje hadden en kreeg veel van hun spullen.
En nu ik zwanger ben van de 2de ben ik nog makkelijker.
De liefde en aandacht die jij en je vriend aan je kindje kunnen geven zijn zoveel belangrijker dat matrieële dingen.
Kijk op marktplaats of de 2de hands winkel.
Ik heb toevallig van de week een gratis wieg opgehaald voor naast ons bed.Helemaal top en vreselijk lief dat hij gratis werd aangeboden.
Het komt echt allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht.
Veel succes en geniet van je zwangerschap, het is het mooiste wat moeder natuur je cadeau kan geven.

Hoihoi,

Ik hoefde inderdaad ook alleen het pasje van de verzekering mee te nemen en bij het tweede gesprek info over allergieen e.d. in de familie. Maar dat zullen ze je vast wel vertellen van te voren!

Verder sluit ik me helemaal bij Evelien aan, veel dingen heb je niet nodig die op de lijsten staan. Volgens mij is er ergens een topic over wat wel en niet handig is om te kopen, misschien dat je die even kan opzoeken en aan je vriendinnen vragen wat zij wel en niet hebben gebruikt is ook altijd handig!

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan