wat nu ????

Ik ben zwanger van de tweede.
Ik heb al een zoontje van 6 jaar en over een paar weekjes laten wij ook een echo maken om te kijken of het een jongen of een meisje is.

Een meisje zou ik erg leuk vinden,omdat ik al een jongen heb.
Maar dat betekent niet dat ik niet blij ben met een jongetje.

Om echt teleurgesteld te zijn vind ik niet nodig hoor!
Het is je eigen vlees en bloed,wat groeit in je buik. Daar heb je toch een band mee? Het geslacht heeft daar niks mee te maken.

Je houdt van je kind en die liefde is onvoorwaardelijk en heeft niks met geslacht te maken.
 
meisje meisje...
laat het je kindje straks niet horen, hij zal er een comlex van krijgen!
'papa en mama wilden eigenlijk een meisje maar toen kwam jij...'. Vele moeders zouden in jouw schoenen willen staan...en eerlijk gezegd; vele moeders is het ook veel meer gegunt dan jou.
 
Wat ontzettend kinderachtig en kortzichtig om zo over iemand heen te walsen die zo eerlijk is over haar gevoel !
Kinderloos of niet, respect en inlevingsvermogen zijn ver te zoeken in jullie reacties op Anoniem !
Ik heb ook medelijden met jullie (eventuele) kinderen die ouders hebben met zo'n hard oordeel.
 
Wat een heftige reakties allemaal. Ik kan het van beide kanten goed voorstellen.

Ik snap zelf nooit zo goed waarom mensen al in een vroeg stadium het geslacht willen weten. Het haalt wat mij betreft de romantiek ervan af. Het fantaseren erover vind ik zelf erg leuk. Bovendien was het bij mijn eerste bevalling een enorme stimulans om door te zetten. Ik wilde graag weten hoe het baby -tje er uitzag, of het gezond was en natuurlijk of het een jongentje of een meisje was.

Ik ben inmiddels zwanger van ons tweede kindje. Natuurlijk ben ik ben ik benieuwd of we een jongetje of meisje krijgen. Maar aan het eind van een bevalling ben je zo gelukkig als je je kindje mag vasthouden dat het geslacht wat mij betreft van ondergeschikt belang is. Ik denk danook dat als je bevallen bent en je kindje vast hebt, het helemaal goed is. En dat je dan niet anders meer wilt.
 
SJONGE JONGE je hebt wat losgemaakt in hormonenland! Allereerst: goed dat je gevoel uitgesproken hebt. Je ziet hoe gevoelig dit ligt en dan is dit een goeie manier om het toch even kwijt te kunnen. Sommigen op dit forum zijn echt hypocriet, laten zelf wel een echo maken OM TE KIJKEN WAT HET IS maar het maakt ze niet uit hoor! (waarom wil je 't dan weten??!!?) Ondertussen veroordelen ze jou terwijl ze heel goed weten hoe je het bedoelt. En dat is niet verkeerd, je zegt gewoon eerlijk dat je voorkeur had. Mijn vriendin deed dat ook, ze had bij de 2e weer voorkeur voor een meisje, FOEI terwijl haar zus al 3 jr bezig was zwanger te worden en die vond dat helemaal niet erg. Je hebt namelijk ook mensen die de ander wel goed proberen te begrijpen.. Leukste was dat toen de baby, EEN JONGEN, geboren werd iedereen hartstikke blij was en mijn vriendin op slag verliefd.. Dat gaat bij jou ook gebeuren, dat weet je ook wel. Dus iedereen moet niet zo hysterisch doen, we zijn allemaal mens. En anoniem, de genen die het hardst gillen... geniet van je zwangerschap en strax van je zoon, we weten allemaal dat je op slag verliefd gaat worden over een paar weekjes. x
 
ik vind het erg naar dat er veel mensen zo reageren, is het een taboe om over je gevoelens te praten ik dacht dat dat verleden tijd was ik vind het heel dapper dat je erover durft te praten. en ik snap je gevoel best en ik weet zeker als blijkt dat het een jongetje is
dat je er niet minder van houd maar dat weet je zelf ook wel en dat zij je ook niet, alleen dat je best wel schok omdat je dacht dat het een meisje zou worden heel veel geluk met je zoontje ik weet zeker dat alles goed komt en laat je niet kisten iedereen mag zijn eigen mening hebben in dit lan en ook al is niet iedereen het er mee eens jij voelt wat je voelt en als je er mee zit moet je er over kunnen praten groetjes anoniem
 
Ik heb niet alle reactie gelezen, maar ik kan je wel zeggen dat je je absoluut niet hoeft te schamen voor je gevoelens.
Als jij je teleurgesled voelt, is dat zo. Misschien komt het ook omdat je zwanger bent en je hele hormoonhuishouden op zijn kop ligt.
Ik heb hetzelfde gehad, had twee dochters en zwanger van de derde. Ik wilde heel graag nog een meisje, en was daar ook op ingesteld, de pretecho liet echter wat anders zien: het werd een jongen. Dat was wel even slikken en ik was ook teleurgesteld. Ik moest even wennen aan het idee en het heeft een tijd geduurt. Nu ben ik zo trots als een pauw op mijn kinderen en mijn zoontje is zooooooooo ontzettend lief, het is een enorm schatje en als ik terugdenk aan toen ik zwanger was en zo teleurgesteld was, denk ik: ach, ja, dat was toen en nu is nu. Ik dacht toen zo, maar was ook zwanger en labieler.
Je bent straks zeker weten ontzéttend blij met je zoontje het is gewoon nog even wennen voor jou omdat je er een andere voorstelling van had.
Veel sterkte ermee en heel veel geluk straks met je zoontje.

groetjes Julia
 
Terug
Bovenaan