wat vinden jullie hiervan?

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal,

Ik lees nu een paar weken dit forum, en moet nu even iets aan jullie kwijt... Ik vind het (zachtjes gezegd) raar hoe er hier wordt gespoken over zwanger worden. In verwachting raken is een heel natuurlijks iets, het lijkt wel of wij dat zijn vergeten in onze moderne gehaastte wereld! Alles moet gepland worden, dus ook je zwangerschap. Dit kan nou eenmaal niet. Als je elke maand als een stress-kip gaat testen terwijl je 1 dag overtijd bent dan hou je zelf op die manier zelf een zwangerschap tegen. Je geest is nl. heel sterk en stress beinvloed je vruchtbaarheid enorm.
Ga toch lekker met je vriend/man vrijen als je daar zin in hebt en anders niet! Klussen... ik vind het vreslijk klinken, waar is de romantiek??
NOD, ik hou mijn cyclus bij maar ga niet uitrekenen wanneer mijn NOD is en wanneer ik een RIJP EI heb... (ben geen legkip..).

Sinds kort zijn mijn vriend en ik bezig op zwanger te worden. Heel spannend vind ik, je hoofd loopt over, ik voel onzekerheid of ik wel een moeder kan zijn en hoe het allemaal moet. Maar ik heb nu bedacht: vrouwen bevallen al eeuwen lang, in Afrika bevallen vrouwen vandaag de dag nogsteeds onder een boom en lopen daarna met baby! weer verder naar de waterput, gaan gewoon verder met hun dagelijkse leven. Dus, ik moet het ook kunnen! En jullie ook!
Hou op met dat gestress, laat de natuur zijn werk doen.

Uitzonderingen zijn natuurlijk vrouwen of koppels die moeilijk zwanger worden en al heeel lang bezig zijn. Dat lijkt me heel erg rot! Ik hoop niet dat ik jullie kwets hiermee.

Hoi liselotje,

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens.
Dat  er  een aantal meisjes/vrouwen hier zijn die al zo snel testen. Ik ben nu een jaar bezig om zwanger te worden en heb elke keer zo lang mogelijk gewacht om te testen ik heb daarom ook pas in 1 jaar tijd 3 keer getest.(helaas alle drie negatief)
En dan zijn ze ook nog zo teleurgesteld dat ze negatief testen. Wacht gewoon zo lang mogelijk met testen of op je ongesteldheid.

Maar dat over je NOD uit rekenen is gewoon leuk want dat kun je met andere praten die op de zelfde dat ongesteld moeten worden.
En het uitrekenen van je ei moet je wel weten want dat weet je precies wanneer je "moet"(klinkt ook weer zo raar) mag vrijen.

Maar goed zo denkt iedereen er weer anders over.
En ik weet nu van mijzelf dat ik er echt heel erg mee bezig ben geweest. En dat ik het liefst de hele dag op internet aan het zoeken was over zwanger worden.
maar na een jaar ben je wel uit gekeken.

Nou goed veel succes met zwanger worden.

Liefs Bontrie

Ook ik begrijp je opzich wel, en het klinkt idd raar hoe sommigen erover praten,
maar je nod is helemaal niks raars, het is gewoon de dag dat je ongi moet worden en dat is toch wel makkelijk om te weten.... niet alleen om een test te moeten doen, maar denk even aan dat je ergens bent en het wel handig is als je tampons/maandverband bij je hebt.

Ik ben bij ons vorige kindje helemaal niet zo met het zwanger worden bezig geweest, kwam toen ook pas op het forum toen ik al een paar weken onderweg was.

Helaas is onze droom in duigen gevallen, ons meisje is overleden, en we zijn nu aan het proberen voor een broertje of zusje voor haar.
En dan is het heel makkelijk gezegt om te vrijen als je zin hebt en er niet meebezig te zijn.....   maar bij ons staat nu alles in het teken om weer snel zwanger te zijn.

We hebben een kinderwens die niet geheel in vervulling is gegaan, ik ben moeder maar niet mama.

En dan kan ik als een "stresskip" alles in mijn hoofd de revu laten passeren of ik kan er op dit forum met andere mensen over praten en het delen, en dan inzien dat ik niet de enige ben.

Liefs Randy

Tja... iedereen is er op zijn eigen manier mee bezig vind ik!! Mijn vriend en ik doen ook aan ''klussen'' hoor, maar dat betekent niet dat wij robots zijn...we genieten er niet zoveel van als buiten onze ''klusdagen'' hoor! Het is niet niets als je er samen voor kiest om voor een kindje te gaan... het is logisch dat je hier (zeker in het begin) veel mee bezig bent, en alles nieuw en spannend is!

Ik had gister mijn NOD en ja ik heb vandaag getest.. negatief... misschien te vroeg getest misschien gewoon niet zwanger.... maar het is de 1e keer geweest na mijn regelmatige cyclussen dat ik overtijd was...

Ieder gaat er op zijn manier mee om, gericht of iets minder gericht!

haha oeps tikfoutje zie ik...

we genieten er NET zoveel van als buiten onze klusdagen!!!!

Hey.

Ik ben het met bontrie eens.
Ook weet ik d.m.v. het temperaturen dat ik een late eisprong heb. Deze is ongeveer 5 dagen voor mijn NOD.
Als ik er van uit zou gaan dat mijn eisprong 14 dagen na mijn NOD zou zijn dan zou het helemaal lang duren voordat ik zwanger ben.
Dus het is toch wel belangrijk om te weten waarneer je eisprong ongeveer is, denk ik.

Groeten van Miena

Hey

Ook ik kan je reactie wel begrijpen maar ik weet niet hoe lang je zelf al gestopt bent met de pil of iets dergelijks maar op een gegeven moment ga je echt wel anders denken. En alle opties bekijken.

Wij zijn nu bijna een jaar bezig maar je kan het ook verkeerd doen, dus buiten de vruchtbare dagen en zo kan je idd wel erg lang wachten. Wij zijn deze maand voor het eerst begonnen met ovu testen omdat wij dat persoonlijk vroeg genoeg vonden maar een ieder die daar eerder mee wilt beginnen oke,

Ik begrijp je reactie echt wel maar je nod en klusweek dat is echt niets negatiefs of overdreven.. zijn gewoon normale begrippen die je alleen maar heel erg van pas kunnen komen. Zeker wanneer je een onregelmatige cyclus hebt. Zoals in mijn geval.

Hoe lang ben je zelf al gestopt?

Liefs

Hoi,

Ik denk dat ongeveer 90% op dit forum het wel fijn vind om over zn vruchtbare dagen te praten en over je nod. Juist dit forum is er om al je vragen en ervaringen te delen.Het maakt in mijn ogen niet uit of je nou 1,2 of 12 maanden bezig bent om zwanger te worden. Elke maand dat je ongesteld word is er 1 teveel.Je weet dat het een hele lange tijd kan duren voordat je zwanger word, maar je wilt toch allemaal hetzelfde?

Je schrijft dat je het zacht gezegd raar vind dat er hier zo over gesproken wordt, maar daar is toch juist dit forum voor???

Groetjes Annie

Oja, voor ik het vergeet, ik ben ook al 10 maanden bezig!

Terug
Bovenaan