Wat vinden jullie?

A

Anoniem

Guest
Mijn man en ik zijn 26 en 27 jaar oud. Wij zijn de eersten in de vriendengroep die getrouwd zijn, en zeker de eersten met een kinderwens...
Het stappen op zaterdagavond  vinden wij af en toe dan ook nog erg leuk! (zeker niet elke week!)  
Het zou meteen opvallen als ik mee ga stappen en niet zou drinken. Een paar vriendinnen zouden dan meteen vragen gaan stellen. Om dan maar niet meer mee te  gaan vind ik ook zo wat. Als ik eenmaal weet dat ik zwanger ben, zou ik het niet meer doen, absoluut niet! Maar  nu  zou ik bijvoorbeeld vanavond best zin hebben om mee te gaan stappen. Ik heb volgens mij afgelopen dinsdag of woensdag mijn ei gehad. En ik pas natuurlijk op met de hoeveelheid alcohol.  
Zouden jullie dan wel of niet gaan? En zo niet, hoe lossen jullie het dan op met scheve gezichten? Ik ben benieuwd naar wat reacties en meningen van anderen...

Groetjes,
Marientje    

Hoi Marientje,
Ik zou gewoon gaan stappen. Je hebt pas na  ongeveer 5 weken een bloedband met je kleine dus als je vooe die tijd drinkt kan het noch geen kwaad. Daarna natuurlijk wel, maar tot die tijd kan je wel wat drinken. Ik neem aan dat je je niet volledig klem drinkt, dat lijkt me dan toch geen goed idee.

Groetjes,
Sara

als ik jou was en je probeert zwanger te worden dan zou ik niks geen   alcohol meer drinken , want als jij erachter komt dat je zwanger bent dan ben je dat dus al 3 weken!!en de eerste 8 weken zijn  de belangrijkste tijd voor jou baby[dan worden alles gemaakt organen,hersentjes etc de aanleg!!!!]
dus of t nou opvalt of niet....
wat vind je t belangrijkste : wat je vriendinnen denken of de gezondheid van jou kindje?
je moet t natuurlijk helemaal zelf beslissen maar dit is wel de werkelijkheid!!
groetjes lilian

Hoi,

Je kan je hele leven wel aan passen omdat je misschien wel zwanger bent maar wie weet duurt het wel 1 jaar.
En het klopt dat je pas na 6a 7 weken met je kindje verbonden ben via bloed dus jouw eventuele kindje . (wat me sterkt lijkt want innesteling moet nog komen).
Dus je kan best genieten van een borreltje.
Ik zelf ben al 15 mnden aan het proberen zwanger te worden en als ik dan alles had moeten laten werd het toch wel een saaie boel.(bedoel geen file americaan,biefstukje,alchohol op bv verjaardagen/uit eten).
Dus meid als jij een borreltje wil kan dat zeker geen kwaad.
1 Rode wijn word zelf aangeraden!!!

nou veel plezier met stappen

groetjes steenbokje

Lekker gaan stappen! Je kindje kan pas last hebben van de alcohol als er een bloedband is en die is er pas na ongeveer 6 weken. Als je je leven op wacht gaat zetten omdat je zwanger wilt worden, dan wordt het er ook niet leuker op! Bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was van ons inmiddels 1 jarige zoontje. Als ik in die tijd alles zou moeten laten.... Tuurlijk zoop ik me niet klem, ik ben niet zo'n drinker. Maar een wijntje op zijn tijd liet ik niet staan hoor!

Juist toen ik zwanger bleek te zijn van Tijs had ik ook nog wat wijn op. Ik baalde als een stekker die dag want ik wist zeker dat het weer niet gelukt was. Alle symptomen van de ongi waren er, inclusief bruinverlies. Het was de trouwdag van mijn ouders en we gingen met zijn allen uiteten. Ik heb er lekker wijn op gepakt. Maar niets bleek minder waar, ik was zwanger! En Tijs is een super gezond mannetje! Geen allergieën, afwijkingen of wat dan ook. Gewoon een heerlijk gezond en actief mannetje.

Ik zou dus tegen iedereen willen zeggen, ga lekker door met je leven. En als je weet dat je zwanger bent, ga dan opletten.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben achteraf gisteren niet geweest, maar dat had andere redenen.
Ik keek er al zo tegenaan als jullie (niet meer drinken zodra ik weet dat ik zwanger ben), maar ik hoorde en las de laatste tijd zoveel tegenstrijdige berichten dat ik het even niet meer wist...
Als ik de volgende keer weer twijfel ga ik gewoon en zal ik een beetje rustig aan doen. Ik ben toch al geen zuipschuit, maar een wijntje bij gelegenheden lust ik wel!

Bedankt voor de tips, en nu hopen dat we snel "verplicht alcoholvrij" zijn!!

Groetjes,
Marientje

Ga anders met de hele groep buiten de stad stappen en bied aan om te rijden!

Rijden en drinken gaat immers niet samen.

Groetjes Joyce

Hoi Marientje,
Je kunt natuurlijk ook alcoholvrije drankjes nemen, bijvoorbeeld maltbier. Het valt me op dat er vaker wordt gezegd dat je niet alles hoeft te laten en dat er kinderen zijn die toch gezond op de wereld zijn gekomen. Zelf nam ik tussen mijn ei en mijn nod liever niets. Stel er is wel iets met mijn kind dan zou ik het mezelf nooit vergeven en mijn kind heeft er niet omgevraagd. Maar goed, iedereen gaat er gelukkig op zijn eigen manier mee om en je moet dan ook zeker doen wat jezelf het prettigste vind.
succes en hopelijk snel verplicht alcoholvrij
sterretje

Terug
Bovenaan