Wat vinden jullie?

Mocht je niet willen drinken zonder dat het opvalt zijn er best wel wat smoesjes te verzinnen:
- "ik ben aan de antibiotica vanwege een verwaarloosde blaasonsteking (een paar weken)" of
- "ik doe weer de zoveelste lijnpoging en deze keer wíl ik slagen!" of
- "ik heb knetterde hoofdpijn en net een ibuprofen achter de kiezen" (dat mengt niet echt goed met alocohol..."
- Ik moet BOBen
- Ik mag niet meer als 1 gals drinken, want je mag niet met meer alcohol op deel nemen aan het verkeer (ook niet fietsen...)
- Zeg dat je BaCo drink, maar laat de Ba er stiekum uit 9is wel lastiger..)

En je kan natuurlijk ook (met mate) drankjes drinken met minder alcohol erin, zoals Rosé bier of Bruin bier, Grolsch 2.5, enz. Daar moet je natuurlijk wel van houden...

Hé Marientje,

Ik hoor niet hier, maar moest wel even reageren.
Gewoon lekker gaan, stel dat je nu een half jaar niet zwanger wordt, moet je dan ook maar een half jaar niet drinken, omdat je graag zwanger wilt worden?!

Er zijn ook mensen die er pas achter komen, wanneer ze een aantal weken zijn, soms maanden.
Kijk als je eenmaal weet dat je zwanger bent, is het een ander verhaal.

Ik moet zeggen, dat ik er pas achter kwam toen ik acht weken zwanger was, heb negen maanden borstvoeding gegeven, en was er net van af, nu snap ik ook, waarom m'n kindje niet meer wilde drinken bij me, ik was toen al zwanger. Maar goed.

Ik heb toen ook rode biefstuk gegeten( voordat ik het wist!!!!), omdat ik doorbakken niet te knauwen vind, is net leer. Ik kan nu wel de rest van m'n zwangerschap mezelf druk gaan maken, maar het is toch zo.

Ik zou me niet klem zuipen, maar gewoon drinken kan echt geen kwaad. Collega van me is anderhalf jaar bezig om zwanger te raken.
X

Hallo, ik heb aan mijn huisarts gevraagd toen ik bijna niet ongesteld werd (heeeel onregelmatig dus): wat als ik nu lekker een paar wijntjes drink en ik toch zwanger blijk te zijn?

Antwoord huisarts: het kan helemaaaal geen kwaad om een paar wijntjes te drinken. Zodra je weet dat je zanger bent, wel stoppen. Maar ook dan is een keer een klein glaasje wijn niet erg.  In Frankrijk raden ze 1 glas wijn per dag juist aan, dus het is heel cultureel bepaald. En in Nederland zijn ze met alle aanwijzingen en lijsten met wat niet goed voor je is, een beetje doorgeschoten.

Ik denk dat we niet moeten oordelen over elkaar en dat iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Ik neem wel lekker een paar wijntjes, ik denk namelijk voor mezelf dat als je gelukkig bent/goed in je vel zit helpt dat veel meer met een goede zwangerschap  dan je rottig voelen met al je smoezen  óf jezelf maanden lang allerlei dingen te ontzeggen terwijl je niet zwanger blijkt te zijn.

Succes iedereen met zijn eigen beslissing.

Terug
Bovenaan