Wat vinden jullie?

Tja Sjans...ieder zijn mening! Alleen wel jammer dat jij die van anderen veroordeeld!
Ik vind het niet terecht dat je zegt dat ik krampachtig met de dingen om ga of dat ik niet geniet van het leven!
Als ik ongetseld ben dirnk een paar dagen lekker een wijntje! Met een toastje met franse kaas...Heerlijk! Als ik mijn ei heb gehad dan eet ik een zak chips met een glas fris!
Daar geniet ik net zo goed van...Persoonlijk kan ik dus niet van een wijntje genieten als ik weet dat ik zwanger zou kunnen zijn...Voor mij maakt het dan niet uit hoelang ik bezig ben!

En dat een huisarts het doet dat zegt me bijzonder weinig! Als je eens wist hoeveel artsen roken of zelfs drugs (coke) gebruiken....Onze CB arts die i bv zooooo dik......die vent leeft echt ongezond!

Nee hoor, ik doe gewoon datgene waarvan ik denk dat het het goed is!

Roos

Hallo allemaal,

Ik heb blijkbaar een hele discussie ontketend met mijn vraag...
Er zijn blijkbaar zo veel verschillende meningen. Dat laat eigenlijk ook wel zien dat er in de media en vooral hier op het forum geen eenduidig beeld geschetst wordt. Wat ik heb gelezen is dat alcohol niet goed is voor de ongeboren vrucht, maar dat er niet bewezen is in welke hoeveelheden of vanaf welke hoeveelheid het schadelijk is. Daarom heb ik mijn vraag ook gesteld, omdat ik wilde weten hoe jullie ermee omgaan en zo misschien mijn eigen mening kan vormen. Nu  denk ik dat het vooral belangrijk is te doen wat je eigen gevoel, hart EN verstand je ingeeft. Ik drink/dronk nooit veel tijdens het uitgaan. Ik drink uberhaupt alleen wanneer ik ga stappen en dat is niet zo vaak. Daarom zou het ook juist zo opvallen. Ik kijk altijd uit tussen mij ei en mijn  nod,  maar was nu benieuwd of ik niet een beetje teveel ermee  bezig was.  
Nu zijn er veel verschillende meningen gegeven, en dat is aan een kant heel fijn,  het alleen nu wel zien dat de discussie nog erg gevoelig ligt...  

Het is nooit mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten, leven en laten leven...  

ik wil me neit in de discussie mengen, alleen mijn eigen ervaring hierover delen.
ik heb gewoon een drankje gedronken tot ik een positieve test in handen had. Sindsdien heb ik de alcohol laten staan.

mijn zwangerschap is wel geiendigt in een miskraam, maar dat heeft niets met die paar drankjes te maken.
Wat je eventueel wel kan doen is de weekenden na je eisprong nog wel wat te drinken, maar niet teveel. Misschien voel je je daar fijner bij.

ik blijf tot ik een positieve test heb, gewoon een drankje drinken!
groetjes Carina

Hoi Mama roos. Grappig om te lezen dat je zeg maar de 1e 2 weken wel drinkt en na je ei niet meer. Toch weet ik zeker dat onze jongste verwekt is op de 1e dag na de menstruatie. Goed dan is het eitje en zaadje nog niet bij elkaar maar het toekomstige kleintje zat al IN mij. Mischien kan dat medisch gezien niet maar als dat de enige keer die maand is dat we het onveilig deden, dan is het dus van die keer.

ik vind wel dat je kan uitgaan en wat drinken. Let op en doe matig. Hou in je achterhoofd dat je zwanger kan zijn. Zo waren wij laatst in een pretpark en ben ik niet overal ingeweest want je weet maar nooit.

Hoi!

Ook ik vertel alleen wat IK vind, voel en denk. En ook ik wil hier niemand mee veroordelen of voor het hoofd stoten, laat dat duidelijk zijn!

Ik ben er ook voor om niet te veel te laten tijdens het zwanger worden. Maar  toch ben ik wel  voorzichtig met alcohol, vooral de weken na de wisprong. Zoals hier al werd geschreven, heb je dan nog geen bloedband met het vruchtje, maar laatst las ik iets, wat ik toch wel erg aannemelijk bind, namelijk:

Alcohol gaat in al je lichaamsvocht zitten. het zit in je bloed en je bloed stroomt door je hele lijf. Dat lichaamsvocht zit ook rondom het vruchtje in je baarmoeder. Zo komt het aanstaande kindje toch al met alcohol in contact. Welliswaar niet via jouw bloed, maar cellen laten bepaalde soorten vocht wel  door.  Ik vind dit een eng idee, helemaal omdat deze weken wel de belangrijkste zijn voor de ontwikkeling van hersenen, zenuwen etc...

En inderdaad, een blaasonsteking simuleren wil nog wel eens werken, al moet je dan ook wel om het kwartier naar het toilet gaan!

Hoi mama ron. Er sttat bij een heleboel atrakties aangegeven dat je er niet in mag als je zwanger ben, bv botsauto, achtbaan

Hoi Wilhelmin,

Zou je vruchtje  de eerste maanden niet genoeg beschermd zijn tegen dat soort dingen?
Ik denk dat het alleen kwaad kan als je al een stuk verder bent, maar ik weet het niet zeker hoor, en bovendien is op z'n kop hangen in een achtbaan ook niet echt lekker als je misselijk bent!
Ik had er nog nooit bij stilgestaan, maar ik zou bij twijfel ook geen risico nemen hoor.

Laats waren we bij vrienden die zeiden:als je zwanger bent moet je nu een smoes verzinnen dat je het niet lekker vindt ofzo, want dit is kaasfondu van zwitserse rauwe kaas....
Ik dus maar opgebiecht dat ik het niet wist, maar dat het wel zo zou kunnen zijn!
Later op internet opgezocht of het kwaad kon, en dat was dus niet zo, omdat je het kookt (ja, dat kun je natuurlijk zelf ook verzinnen, maar ja!)
Dus zij weten nu ook dat we voor een tweede gaan, ze vonden het erg leuk.
Liefs Gwen.

Terug
Bovenaan