Wat worden onze kids toch groot, en wat zijn we toch een hecht clubje.......


Hallo Meiden,

Hier gaat het redelijk hebben heel wat nare dingen gehad de afgelopen tijd vanaf begin november tot nu.
Dylano is heel vaak ziek geweest en is nu soms nog verkouden en staat ook nog onder controle van de kinderarts.
Nu gaat het op het moment wel goed, maar er zijn momenten dat het heel slecht gaat.
Jesse heeft het heel erg naar zijn zin op school en is ook met heel veel dingen bezig, hij zegt niet zo heel veel, maar als je hem vraagt wat hij heeft gedaan op school dan begint hij wel te vertellen, maar dan is het ook nog maar dat hij in de computerhoek of bouwhoek heeft gespeeld en niet wat hij voor werkjes heeft gemaakt, als hij iets mee naar huis krijgt is hij er wel heel trots op dat hij dat heeft gemaakt.
Verder moeten we eind maart met jesse naar de oogarts voor zijn controle want wij vinden dat hij over zijn bril heen kijkt en nu hebben we de afspraak vervroegd en willen ze even gaan kijken of hij een andere bril nodig heeft of dat er wat anders aan de hand is.

Dinsdag a.s. hebben wij Groot feest want dat wordt ons kleine mannetje alweer 1 jaar en we gaan het de dag zelf even vieren en dan zaterdag 14 maart voor de rest van de familie.
Het jaar is ons omgevlogen want het gaat enorm snel voorbij, maar daar kunnen er vast meer over mee praten.
Verder wij hebben ook wel zin in een meeting al hoop ik dat ik erbij zou kunnen zijn.

Verder eigenlijk niet veel te vertellen, maar we hopen dat we toch weer een beetje bij gaan blijven om te schrijven.

Groetjes Brenda, Jesse en Dylano
 

Hallo meiden,

ik heb de letters maar even 'vet' gemaakt, dan vallen ze weer wat op el wellicht motiveert het iemand... Het is inderdaad jammer als we nooit meer zouden schrijven, maar ik merk wel dat ik zelf minder lees (alsof je verwachtr dat er niets nieuws staat)  
 
Hier gaat het allemaal weer goed, de jongens zijn heel ziek geweest, eigenlijk weken op een rij, dan weer het ene en dan weer het andere virusje... Gelukkig lijkt dat nu weer allemaal over. Roy ook nog ziek geweest dus dat bewijst maar weer hoe sterk wij vrouwen zijn bij ons thuis...hihi

Op het werk ook een gekke huis, twee drie avonden per week voor weg, gelukkig pas als de jongens op bed liggen... Ik slaap dus maar kort, want eenmaal thuis willen Roy en ik ook nog samen tijd. Ik heb er gelukkig geen last van, zit lekker in mijn vel en geniet ook weer van het mooie weer!

Ik ga nu snel een wasje weg strijken en dan samen met Roy op de bank een filmpje kijken!

fijne week, liefs Clau

 
Goedenmorgen,

Zo even voor ik zo met hondje richting school wandel wer ff een berichtje achterlaten hier..
Nou iedereen weer een beetje uitgeziekt?
Hier zijn we ook mooi aan het klooien niet echt ziek maar wel constant aan het kleppen bij de huisarts en ziekenhuis, wordt er onderhand een beetje moe van.
IK loop zelf in het ziekenhuis ivm het zwanger worden.
Begin stadium, dus er zullen nog wel wat ritjes volgen denk ik.
Daan zit van nek tot enkels onder het eczeem, en als dat met de zalf die hij nu heeft niet beter wordt dan zal dat ook een doorverwijzing naar de kinderarts worden ben ik bang.
En Sebatiaan heeft naar binnengeslagen trommelvliezen en loopt dus bij de kno arts.
Hadden we ook onze grote hond ziek dus ook meerdere malen bij de dierenarst geweest. Maar de hond hebben wij 12 maart in laten slapen, hij had een tumro in de darmen en was niet meer te opereren helaas.
Dames nog bedankt voor de reacties op hyves/msn.

Verder gaat hier alles wel lekker zijn gangetje.
Daan helemaal gewend op school en hij fietst sinds vorige week zonder zijwieltjes.
De camping is weer open en daar zijn wij de weekenden straks weer te vinden, nu zijn wij er in het weekend om te klussen binnenkant van de caravan op schilderen even de frisse wind erdoor en eigen maken. Het is tenslotte toch een soort van 2e huis hahaha.

Verder eigenlijk weinig bijzonderheden hier druk druk, maar ja dat hoort erbij.


Liefs Saskia
 
Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer eens. Zien schrijven doet schrijven zegt men toch?
Hier gaat alles zijn gangetje. We hebben allemaal een vleugje griep gehad. Niels had vorige week waterpokken, maar vertoonde totaal geen bijverschijnselen, dus dat viel mee. Jasper heeft ze ook nog niet gehad en is ze tot nu toe ook weer ontlopen.
Ikzlef heb al een week of 4 geen last meer van m'n Tietze, gelukkig. Had de wens naar een derde al op een laag pitje gezet,omdat ik het echt niet zag zitten om nog een kleintje te hebben en dan ook nog veel pijn daarbij te moeten dragen. Maar we zien het weer rooskleurig in. Ik hoop dat het nu lang wegblijft en anders maar van korte duur is en niet zoals de laatste keer maanden aanhoudt. Voorlopig gaat het goed!

Hier in huis zijn we druk aan het klussen. Jaspers' kamer op zolder is af, maar staat nog vol met zooi van de zolder. De dakramen zijn 2 weken terug geplaatst en die geven enorm veel licht en ruimte, heerlijk. Nu het washok nog betegelen, de plafonds en schuine daklen witten, de overloop behangen en dan kan er vloerbedekking gelegd worden en kan de boel ingericht worden. Dus over een aantal weken kan Jasper dan eindelijk naar zijn nieuwe kamer. Hij kijkt er nu al naar uit.
Dan kan Niels lekker naar Jaspers' kamer en hebben we even 1 kamer leeg. Kunnen we die mooi als strijkkamer gebruiken totdat die weer gebruikt moet worden voor een eventuele derde gup.

Na die poepdip van de vorige keer dat ik schreef is het echt goed fout gegaan. Hij poepte alle dagen in zijn broek en begon er ook weer in te plassen    ! Heel frustrerend vooral voor ons. Ik heb zelfs de huisarts gebeld om tips en adviezen te vragen. Hoopte eigenlijk op een doorverwijzing naar de pipostraat in het ziekenhuis in Alkmaar (PIes en POep straat), maar daar vond de ha hem te jong voor. Ze moeten 6 zijn enhij is net 4. Hij vertelde geduld te hebben en het gewoon te negeren. Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hij gaat nu al  2 weken  met een luierbroekje aan naar school en is de laatste week alle dagen nog schoon gebleven (pfieuw). Komende week mag hij het weer zonder luierbroekje proberen. Ik hoop dat hij dan ook zijn best blijft doen.
Zelf vermoed ik dat het komt door al de wisselingen in leerkrachten voor zijn groep, met de stagiare erbij heeft hij er 4! En ze wisselen ook nog wel eens van dagen. Ik merk aan Jasper dat het hem te veel is. De ene juf is wel alert op zijn wc-probleem en stuurt hem regelmatig, de andere stuurt hem nooit en veroorzaakt daar dus weer die dip, grr. Als het komende tijd weer fout gaat, trek ik aan de bel. Dan ben ik het echt zat.

Zo, genoeg gespuid maar weer.
We gaan voor poepvrije broeken komende tijd!

Fijn weekend allemaal en ik hoop tot snel (live???)
Groetjes Diane.
 
Hoi hoi,

Ja, daar ben ik ook weer eens na lange tijd. Het is echt cliche, maar ik heb het echt ontzettend druk. 3,5 dag werken, twee kids en het huishouden.
Als de kinderen op bed liggen heb ik geen puf meer om achter de pc te zitten.
Merel is nu ziek. Heb haar van school moeten halen. Ze heeft eigenlijk al een paar dagen last van buikpijn en diarree. Het komt en het gaat.
Verder doet ze het hartstikke goed op school. Ze heeft al heel veel vriendinnetjes. Ze lunchen regelmatig bij elkaar. Morgenochtend komt er een schoolvriendinnetje bij ons spelen.
Nu met het lekkere weer is ze heel veel buiten te vinden. Ze komt alleen binnen als ze iets wil eten of drinken.
Diane, Merel heeft de laatste tijd dat ze ook weer in haar broek poep. Gek werd ik er van. Probeer het te negeren, maar ik word elke keer weer boos op haar.
Hoop dat het snel over gaat.
Lisa is een heerlijk vrolijk kind. Heb geen kind aan haar. Eergisteren met haar naar het CB geweest. Ze is nu 9,2 kilo en is 73 cm lang. Ze heeft ook twee prikjes gehad, maar heeft er gelukkig geen last van gehad.
Paar weken geleden had zij buikgriep. Het kwam van boven en van onder. Ik kon geen poepluier meer zien. Ik moest haar dagelijks een paar keer in bad doen. De poep zat tot in haar nek.
Sas, wat vervelend van je hond. Sterkte ermee.
Hoop dat je niet te lang in de medische molen hoef.

Oke, ga weer een ziek kindje aandacht geven.

gr. Ireen

 
Goedenmorgen allemaal,

Zo wat relaxd Daan naar school ik alles aan kant, gisteren was weg gewerkt en buiten gedroogd en de boevenverdieping eens een grote beurt gegeven.
Vandaag lekker beneden aan de gang.

Morgen eens even met mijn bazin om de tafel zij wil minder gaan werken dus wil ik proberen extra uren te gaan krijgen, aangezien ik nu hoofdzakelijk weekenden werk en er wel een doordeweekse dag bij wil hebben.
Oppas is al gedeeltelijk geregeld haha.

Gister tussen de middag had ik nog een bak.
Daan wilde na zijn broodje nog even een rondje fietsen op het plein hier achter.
Dus ik zei dat is goed maar alleen hier achter want je moet zo weer naar school.
Ik tegen 10 voor 1   jas aan om met Daan rustig naar school te fietsen.
Daan weg dus ik kijken op de plekken waar hij kon zijn maar geen Daan te vinden en geen fiets ook niet bij zijn vriendjes.
Ik naar de kinderboerderij en om de vijver in het park maar negens geen Daan te bekennen.
Terug richting huis een buurvrouwtje gevraagd en zei had hem ook niet gezien maar zij ging de hond uitlaten dus zou ook wel even kijken.
Ik ondertussen naar school gefietst om te kijken of hij daar al naar toe was gegaan, maar ook geen Daan. Dus ik de juf op de hoogte gesteld en weer terug en jahoor daar kwam ik al voetballend Daan tegen met een vriendje.
NU was hij samen met zijn vriendje een rondje wezen fietsen en heb ik ze waarschijnlijk mis gefietst, maar het feit bleef dat Daan zich niet aan de afspraak had gehouden en ik mij een ongeluk had gezocht.
Daan al mopperend naar school gebracht want ik kookte en was opgelucht tegelijk.
Om 15.15 na schooltijd met Daan om de tafel gaan zitten en even een goed gesprek gehad, en hij was zich er wel van bewust dat hij fout geweest was.
HIj heeft wel een middag huisarrest gehad en mocht niet meer weg van mij om buiten met vriendjes te spelen. Hier was hij het uiteraard niet mee eens maar   ik geloof wel dat hij zijn lesje gehad heeft.

Vanmorgen op school kreeg ik nog een compliment van de juf dat ik zo ongelofelijk rustig was. Ja wat moet je dan? In wendig was ik niet rustig hoor maar ja het wordt er niet anders van als ik in paniek raak ofzo.
Ik heb gistermiddag dan ook ff een poosje bij de buurvrouw gezeten in het zonnetje om daar ff stoom af te blazen toen Daan veilig en wel op school was.

Dit was voor mij eigenlijk de eerste ervaring mat Daan dat hij dus niet aan de regels buiten hield, hoop dan ook dat dit zijn eerste en voorlopig laatste huisarrest is geweest hahaha.
Maar ben er een beetje bang voor. Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij nu geluk had dat hij maat 1 middag niet weg mocht haha.

Zo ik duik nu nog heel even het zonnetje in voor zolang het nog kan.

Liefs Saskia
 
Goedenmorgen allemaal,

Zo wat relaxd Daan naar school ik alles aan kant, gisteren was weg gewerkt en buiten gedroogd en de boevenverdieping eens een grote beurt gegeven.
Vandaag lekker beneden aan de gang.

Morgen eens even met mijn bazin om de tafel zij wil minder gaan werken dus wil ik proberen extra uren te gaan krijgen, aangezien ik nu hoofdzakelijk weekenden werk en er wel een doordeweekse dag bij wil hebben.
Oppas is al gedeeltelijk geregeld haha.

Gister tussen de middag had ik nog een bak.
Daan wilde na zijn broodje nog even een rondje fietsen op het plein hier achter.
Dus ik zei dat is goed maar alleen hier achter want je moet zo weer naar school.
Ik tegen 10 voor 1   jas aan om met Daan rustig naar school te fietsen.
Daan weg dus ik kijken op de plekken waar hij kon zijn maar geen Daan te vinden en geen fiets ook niet bij zijn vriendjes.
Ik naar de kinderboerderij en om de vijver in het park maar negens geen Daan te bekennen.
Terug richting huis een buurvrouwtje gevraagd en zei had hem ook niet gezien maar zij ging de hond uitlaten dus zou ook wel even kijken.
Ik ondertussen naar school gefietst om te kijken of hij daar al naar toe was gegaan, maar ook geen Daan. Dus ik de juf op de hoogte gesteld en weer terug en jahoor daar kwam ik al voetballend Daan tegen met een vriendje.
NU was hij samen met zijn vriendje een rondje wezen fietsen en heb ik ze waarschijnlijk mis gefietst, maar het feit bleef dat Daan zich niet aan de afspraak had gehouden en ik mij een ongeluk had gezocht.
Daan al mopperend naar school gebracht want ik kookte en was opgelucht tegelijk.
Om 15.15 na schooltijd met Daan om de tafel gaan zitten en even een goed gesprek gehad, en hij was zich er wel van bewust dat hij fout geweest was.
HIj heeft wel een middag huisarrest gehad en mocht niet meer weg van mij om buiten met vriendjes te spelen. Hier was hij het uiteraard niet mee eens maar   ik geloof wel dat hij zijn lesje gehad heeft.

Vanmorgen op school kreeg ik nog een compliment van de juf dat ik zo ongelofelijk rustig was. Ja wat moet je dan? In wendig was ik niet rustig hoor maar ja het wordt er niet anders van als ik in paniek raak ofzo.
Ik heb gistermiddag dan ook ff een poosje bij de buurvrouw gezeten in het zonnetje om daar ff stoom af te blazen toen Daan veilig en wel op school was.

Dit was voor mij eigenlijk de eerste ervaring mat Daan dat hij dus niet aan de regels buiten hield, hoop dan ook dat dit zijn eerste en voorlopig laatste huisarrest is geweest hahaha.
Maar ben er een beetje bang voor. Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij nu geluk had dat hij maat 1 middag niet weg mocht haha.

Zo ik duik nu nog heel even het zonnetje in voor zolang het nog kan.

Liefs Saskia
 
Hoi meiden,

Heerlijk zeg dat zonnetje! Kunnen we lekker even bijtanken en wat kleur opdoen voor het echte werk van de zomer begint.
Jasper en Niels spelen ook heel veel buiten. Jasper begint het schommelen nu onder de knie te krijgen en Niels fietst bijna op z'n driewieler. Af en toe redt hij een rondje met de trappers, maar vaak is het een half rondje.
En tja alle mannen hier in huis zijn blij, want AZ is landskampioen geworden! Leuk hoor, om dat te zien. Zelfs Niels loopt steeds AZ kampioen te zeggen. Arme ik, met al die voetbalfans hier in hus.... hihi.

Jasper zit qua poepen in zo'n ontzettende dip dat hij al weken weer met een luierbroekje om naar school gaat. Het lijkt echt hopeloos. Hoewel vandaag weer wat hoop begint te gloren... we hebben afgesproken dat hij voor iedere keer poepen op de wc een centje krijgt in zijn spaarpot. Onder de euro hoor, het moet wel leuk blijven. Hij heeft al bedacht dat hij daar cars auto's van wil kopen. Vandaag dus sinds tijden weer een grote boodschap op de wc en dus het eerste centje verdient.
Werkt het niet, dan heb ik van zijn juf een adres gekregen van een kinderfysiotherapeut die daar ervaring mee heeft. Dan gaan we daar maar eens langs, baadt het niet, dan schaadt het niet.
Maar we hopen natuurlijk dat we nu de goede kant weer opgaan.

Twee weken terug is Niels alweer twee jaar geworden. de tijd vliegt voorbij en hij is ook al zo wijs en bijdehant. gisterochtend in bed zegt ie opeens "papa aan de kant, pas op, Niels komt eraan, pas op!" Het kwam er zo leuk uit en dan zo'n lange zin. Hij doet ons af en toe echt versteld staan. Jasper was vlot met praten, maar Niels kan er ook wat van. hebben ze toch meer van elkaar weg dan we dachten.

zo ik ga even lekker op de bank liggen. Kan nog net even voor we jasper weer moeten ophalen. Even mijn branderige ogen wat rust gunnen.

Doei, doei!
Groetjes Diane.
 
Terug
Bovenaan