Wat worden onze kids toch groot, en wat zijn we toch een hecht clubje.......

Hallo iedereen,
het heeft even geduurd maar ik ben het forum nog niet vergeten.
Hoe is het met iedereen. Het is idd erg rustig hier.  

Met niels alles goed.  Het is een grote vent nu hij op school zit. Het is een peinter mannetje zeggen de  juffen en de meester en dat is fijn om te horen. Hij heeft het ook erg naar zijn zin en dat is nog belangrijker.  
Volgende week is het hier  carnaval . Gistern een pak  gekocht, hij wordt kabouter. Piraten en zo  daar vond hij niks aan.

Met mij gaat het op zich redelijk. Heb een luchtweginfectie (gehad). Was er 2 dagen vanaf maar nu is het  er weer. Weer een neiuwe kuurtje, weer prednison en nu ook foto's laten maken van de longen. We zullen zien.

Ik hou hetkort, heb ook nog 2 kindjes in huis om op te passen.

Hoop  dat er weer meer mensen gaan reageren. Mis het toch wel een beetje.

groetjes Jeanette  
 
Hey hallo,

Tja volgens mij zijn we hier inderdaad aan het uitsterevn ofzo. Ik moet ook eerlijk toegeven dat als weinig mensen schrijven, ik me er ook niet toe geroepen voel.

Maar nu ben ik er weer eens wel en zal ik jullie weer even wat leesvoer geven.

Hier gaat alles prima. Alleen Marco en ik hebben een vleugje griep gehad. De jongens gelukkig niet. Wel zat ik vanmorgen met Jasper bij de dokter omdat hij echt stukken slechter hoort. Nu blijkt hij aan 1 kant een ingetrokken trommelvlies te hebben waardoor minder trillingen worden doorgelaten naar de gehoorbeentjes. Het is zegmaar wat vacuum getrokken naar binnen toe. Waarschijnlijk zit de buis naar zijn neus verstopt en trekt die het naar binnen toe. Nu gaan we maar weer sprayen met neusspray in de hoop dat het over gaat. Als het over 4 weken nog niet beter is geworden met zijn gehoor moeten we terugkomen.

Niels gaat zijn gangetje en ontwikkelt zich echt als Jaspers' evenbeeld. Vooral qua uiterlijk. Alleen staan zijn ogen nog wat boeviger als die van Jasper. Hmm, weer een uitdaging.

Jasper draait op school prima mee. Is gek van zijn vriendinnetje Carlijn. Ze zwemmen sinds een maand toevallig ook samen in dezelfde groep. Gaan ze samen voor hun A.
Het enige waar de juffen tegenaan lopen is dat hij zo traag is met aan- en uitkleden en zijn jas pakken. Goh... precies als thuis dus. Verbaasd me niets. Ik heb in het oudergesprek wel aangekaard dat ze zijn letterkennis en rekenkennis in de gaten moeten houden. Hij leest nu al woordjes letter voor letter en maakt van iedereen zijn naam op het magneetbord. Als hij de letters straks samenvoegd kan hij zo lezen. Ik stimuleer het niet, maar hoop dat ze er op school wel iets mee doen. Nu heeft het zijn interesse en straks misschien niet meer. Dat zou ik zonde vinden.

Ook is hij nu helemaal  gek van  het spelen met vriendjes. Eeen vriendje uit zijn klas is ons buurjongetje en ze hebben nu al een aantal keer bij elkaar gespeeld. Zaterdag at hij zelfs mee bij ons. Geweldig om die ontwikkeling te zien en mee te maken. Weer een stapje dichter naar het loslaten...

Wij hebben de vakantie geboekt!!! We gaan 12 dagen kamperen in Jabbeke (Belgie, net onder Brugge).   Kunnen we mooi 1 of 2 dagen naar Plopsaland en natuurlijk Brugge verkennen. Nu maar hopen  dat de vouwwagen die we over twee weken gaan bekijken ons aanstaat,  en we die dus kopen. Dan hoeven we niet met de caravan van mijn ouders.

Zo, genoeg leesvoer weer.
Wie volgt???

Groetjes, Diane.
 
Hoi hoi,

Nou ik zla ook weer even een stukje plaatsen.

Als het hier zo rustig is voel ik mij ook niet zo geroepn hoor om wat te plaatsen, en ook niet altijd geroepen om de boel aan te wakkeren.
Merk wel dat ik af en toe gewoon echt ook tijden niet controleer of er wat bijis gekomen.
Dat is wel eens anders geweest.

Daan is ook erg bezig met letters en cijfers. Letters samenvoegen dat doet hij dan nog niet maar hij heeft wel letterherkenning en roept ook   k is van koud   en s is van slang en noem maar op.
En leuk he dat ze nu ook echt met vriendjes spelen gaan, Daan pakt nu geregeld zijn jas om even te kijken of een van zijn dichtbij wonende vriendjes thuis is.
Hij zegt heel netjes waar hij heen gaat en als hij ergens niet spelen kan komt hij netjes thuis bij wie hij dan weer kijken gaat. Hij heeft nu wel standaard een briefje in zijn jaszak met telefoonnummer zodat als hij wel een keer ergens binnenverzeild zonder het te vertellend dat hije ven bellen kan naar huis.
Ook heeft hij inmiddels zijn eerste kinderfeestje achter de rug, erg leuk was dat.

En nu is hij helemaal trots want sinds 2 feb is hij grote neef van een mooi mannetje Juliën. Daan is helmaal trots en vraagt dan ook geregeld of wij nog even heen gaan.
Nou ja en dat vind ik helemaal niet erg want ik wil ook wle geregeld even heen om te knuffelen.

Nu is Daan lekker 2 nachtjes uit logeren geweest, straks ga ik hem weer lekker ophalen. Alhoewel ik moet zeggen dat ik wel heb genoten van een paar daagjes rust.
Daan is duidelijk aanwezig haha. Niet dat hij erg druk is ofzo maar wel 24 uur per dag zijn mond los.

Nou ik ga er weer eevn van tussen moet nog even een kadootje kopen moet avnmiddag nog even op verjaardagsvisite en wil nog even neefje knuffelen en moet Daan nog halen dus dat gaat weer een race tegen de klok worden ben ik bang hahaha.

NOu tot schrijfs maar weer.

Liefs Saskia
 
Goedemorgen,
het blijft rustig hier, ik denk dat we een beetje zijn doodgebloed als clubje niet?
Ben zelf ook niet al te actief geweest de laatste tijd en natuurlijk werkt het ook zo, al blijft het wel jammer.

Met Niels en ons gaat alles goed. De vakantie zit er weer op en morgen begint het gewone leventje weer. School,werken, sporten en noem maar op. Ben zeker al 5 weken bezig om van een luchtweginfectie af te komen en dat lukt redelijk nu. Na wat kuurtjes en pufjes voel ik me nu steeds beter. Gelukkig gaat ook meer en meer de zon schijnen en dat werkt zeker mee.
Binnenkort hebben we weer een oudergesprekje op school. Even weer horen hoe het allemaal gaat met Niels. Hij is ook veel bezig met letters en cijfers, schrijft zijn eigen naam en  nog wat andere kleine woordjes.  Hij vind het erg leuk en ik vind het allemaal erg  snel gaan. Maar in de klas gaat hij vaak bij kindjes zitten die wat groter zijn en daar pikt hij het van op.
Wat me ook opvalt is dat hij nu wat brutaler begint te worden.  Vooral  "rare" woorden zeggen is natuurlijk erg leuk .    
En verder is er weinig nieuws .

Nas, hoe was je vakantie?
Groetjes Jeanette
 
Goedenmiddag,

Zo ik moest zelf na gaan denken over mij wachtwoord hier op het forum .

Jeanette ohw lekker dat het nu eindelijk wat op knapt maar je hoort het veel meer op het moment hoor.
En dat brutaleer worden en rare woorden gebruiken heeeeeeel herkenbaar.
Daan heeft nu ook geregeld echt straf, want hij is heel erg bezig met het kijken hoever hij hier kan gaan .
Op school is hij eigenlijik helemaal gewend nu. En hij nu voor het eerst de middag ook naar school dus ben er g benieuwd hoe dat gaat.
Maar ja alles aan kant inmiddels in huis haha dus de verveling slaat nu toe,alhoewel ik het ook wel erg lekker vind dat ik nu ff rust heb en niets meer hoef te doen.

En hoe staat het met de carnavalsvierders en wintersporters ook allemaal weer overleefd?
Ben wel erg benieuwd hoor hoe het met iedereen is op het moment.

En ik ben ff erg benieuwd of er annimo is voor een nieuwe meeting..............

Saskia
 
Hey meiden,

Sas... JAAAAAA, ik wil wel een nieuwe meeting hoor. Vorige keer waren we al onderweg, dus nu nieuwe ronde nieuwe kansen. Al vrees ik dat we de enigen zullen zijn... Tenzij.... kom op ga mee allemaal, gezellig live kletsen!!!

Jasper is onze grenzen ook aardig aan het testen hoor. We moeten het echt weer aanpakken. Tot 3 tellen en als iets nog niet gebeurt dan gaat hij naar de gang tot de kookwekker gaat. Heel moeilijk af en toe hoor, om je poot stijf te houden. Maar na een aantal keer gaat het steeds weer even beter. En ja, als hij moe is, dan is er eigenlijk helemaal geen land mee te bezeilen. Dus dan maar om half 7 naar bed, werkt beter.

Vorige keer gemeld dat Jasper spellend las... dat is over... hij leest nu mkm-woorden (medeklinker, klinker, medeklinker) zoals bal, hok, enz. Maar ook trog, zeis en nog meer voor hem onbekende woorden. Hij leest nu uit twee  AVI 1 boekjes van de action, geweldig. Alleen die fijne motoriek, pfff tekenen en schrijven duurt nog wel even denk ik. En broekpoepen is ook nog niet geheel over; 4 weken schoon, zaterdag weer een ongeluk .

Ikzelf ben in de voorjaarsvakantie bij de Ha geweest omdat ik steeds drukkende pijn op mijn borst had met af en toe steken en gewoon een irritant constant aanwezig gevoel. De Ha constateerde het syndroom van Tietze. Heel fijn, maar niet heus.Fijn om te weten dat het niet mijn hart is, niet fijn het gaat nooit meer over. Het is nl. een   chronische ontsteking van de aanhechting van mijn ribben op het borstbeen (soort van reuma). De klachten behoren tot dezelfde als die bij een hartaanval en zijn dus niet prettig.
Maar goed, ik probeer de boel zo min mogelijk te belasten en tot nu toe  is het te behappen. Het gaat zelfs al drie dagen goed. Laten we hopen dat het zo blijft.

Oke, dit was het weer voor nu. Ik ga lekker een bakkie doen.
Groetjes Diane.
 
Hoi hoi,

Tjee Diana je zult wel enorm geschrokken zijn. Dat valt toch rauw op je dak zo'n bericht. Sterkte meid. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.
Niels is ondertussen weer helemaal gewend aan school. Daarbij ook de vermoeidheid, het hakt er toch wel in bij hem.
Vanmiddag bij thuiskomst begon hij over tegenstellingen te praten. Of ik wel wist wat het tegenovergstelde van donker was, van dik, van boos etc. Erg leuk en vooral knap dat hij dit allemaal zo verteld.
Diana over dat kleuren, NIels heeft dat sinds 2 maanden pas dat hij daar echt enthousiast over is. Eerder deed hij het wel maar meer omdat het dan "moest" dan dat hij het leuk vind. Nu hij eenmaal zover is gaat die ontwikkeling ook supersnel. Maakt hele tekeningen echt heel leuk. Dat broekpoepen herken ik niet. Laten we hopen dat het een eenmalig ongelukje was.

Een meeting......hahahahha ik zeg altijd ik kom maar telkens komt er iets tussen. Ik lees het wel, doe geen uitspraken en misschien dat het dan gaat lukken.

Sas, oe  bevalt het werk in de snckbar. Heb je het er nog steeds naar je zin. En met jou en je mannetje ook weer alles oke?  

Groetjes Jeanette  

 
Terug
Bovenaan