wat zal ik er mee doen?

Je bent zeker niet de enige, maar goed daar heb je nu ook niet veel aan. Het niet aan 1 stuk door kunnen slapen breekt echt op, lijkt soms wel of je moeier wakker wordt dan dat je was. Maar inderdaad ook goed om tijd voor jezelf in te plannen en misschien kun je douchen/make-up enz ook doen als je zoontje bij je in de badkamer zit in de wipper? Ik heb nl ook een tijdje zo zitten klooien met douchen etc omdat mn dochter ook heel weinig en moeilijk sliep. En savonds lekker gaan sporten, is vaak goed voor je gemoedstoestand en je bent er even uit. Die dingen zorgen ervoor dat je je niet alleen maar moeder voelt (hoe fijn dat gevoel vaak wel is!), maar ook nog mens die nog eigen dingetjes kan doen. En wellicht is het toch goed om er met iemand over te praten, dan kun jij je hart luchten en misschien heeft diegene nog wel tips o.i.d.
Wens je verder veel sterkte!!

hallo allemaal

ik ben 2 maanden geleden in gestort
normaal ben ik echt een poest tante en een control freak
heb begon al tijdens me zwangerschap wat mis kon gaan ging ook mis van bloedingen tot vroegtijdige weeen heb ook vanaf de 6 maan bed rust gehad was heel moeilijk uitendelijk hebben ze jayla gehaald omdat ik kaopt was en jayla niet echt meer fijn vond in me buik
toen kreeg ik een horror bevaling en ben op de intencive care beland toen kwam de schuld gevoelen tegen over kaya en jayla en wou alles doen om het perfect te maken
dus ik ging maar door en ging maar door
terwijl ik zelf nog steeds niet ben bij gekomen van me bevalling heb zwaar ijzer te kort en krijg nu twee keer per week ijzer infusen
twee maanden geleden liep ik aan het einde van me latijn kon van het slaap gebrek niet meer slapen en liep de heldag te huilen
ik had s.middag me hele huis gepoest en er viel tijdens het eten een glas melk en ben helmaal door het lint gegaan als reachtie op
het eten vloog door me helehuis en was gewoon echt helemaal door het dollen heen ik kreeg echt een jank aanval van hier tot ver wegniestan alles kwam eruit heb iedreen verwijten gemaakt het liep zo hoog op dat me man de huisarts heeft gebelt die kwam meteen en ik kreeg kalmereing tabletten me vriendin heeft toen kaya en jayla mee naarhuis genomen en die hebben daar geslapen ik viel na die tabletten als een blok in slaap de volgende dag heb ik niet eens gemerk dat de kids niet thuis waren   ik ben nog een week doorgegaan met de tabletten en heb een week geslapen
nu gaat het wel weer heb alles weer onder controle
als ik me nu niet goed voel dan praat ik erover met mijn man krop niets meer op en als ik er effe door heen zit ga ik lekker een stuk wandelen of mer de kids of alleen
in het huis houden heb ik hulp gehad
want als er een dag niet gestof .gezogen en geweilt is word ik echt gek ook me wc en badkamer moeten gewoon schoon zijn
het is heel vervelend en soms denk ik ik dioe vandaag helemaal niet maar naar een uur begint het toch te knagen

maar door veel praten en toegeven dat we soms toc echt hulp nodig hebben gaat het stukken beter we kunnen niet alles perfect doen

ik hoop dat je je eigen snel een stuk beter voelt
maat erover praten ik toch al een hele stap

groetjes mariella

Hoi Rosanne,

heb niet zoveel toe te voegen, maar weet dat er meer moeders als jij rondlopen! En gedeelde smart is misschien toch een beetje halve smart.

Mijn oudste deed ook altijd van die hazenslaapjes, maar geloof me, het komt goed. Op een gegeven moment zat hij in een ritme van 's ochtend 1,5 uur (ging ik ook) en 's middags een goeie tuk van 2 uur (ging ik weer mee). Ik deed op mijn vrije dagen niks anders dan voeden en slapen, hahaha, maar dat was de enige manier om mijn slaaptekort weg te werken.  Ilyas (van 19 jan)  doet gelukkig wel lange slaapjes, dus 's middags gaat mama  altijd nog lekker met haar 2 knullen naar bed.  

Tips zijn allemaal al gegeven, probeer echt een beetje aan jezelf toe te komen, en schrijf hier lekker van je af. En het gaat echt beter!

Liefs, Mienetje

Hallo allemaal

Wat fijn om zulke lieve reacties te krijgen! En ondanks dat ik het niemand gun, vind ik het fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Zo te horen is er nu even een taboe doorbroken en mag het opgeschreven worden dat het soms K*T gaat. Ik wil graag dat het gezellig is in huis en ik wil genieten van mijn kindje. Ik wil het fijn vinden om aandacht aan hem te geven en dat zat/zit er even maar beperkt in...

Gelukkig is mijn man nu een week thuis met vakantie en is hij vanaf nu de woensdag met ouderschapsverlof. We hebben gisteren gepraat (lees ook enorme ruzie gemaakt... fles mosterdsaus kapot gegooid op de grond, wat een smurrie!!!!) en hij lijkt nu iets meer te snappen dat het echt even niet goed meer gaat. Dat dacht ik al vaker, maar hij lijkt het steeds weer te vergeten.
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. De opperde een oplossing waar ik zelf ook al aan dacht: (deels) stoppen met BV omdat dat heel veel van je vergt. ook heeft hij me geadviseerd om de komende tijd vaker in bad te gaan en me te laten masseren (ja, een antroposoof, he...). Laat ik dat maar doen. En ik heb ervoor gekozen om de BV overdag af te gaan bouwen, zodat ik alleen de 1e, laatste en 'snachts nog ga geven. Dat scheelt al, lijkt me. Verder even aanzien.

En Sirah, jouw verhaal blijft me hangen: wat erg dat je man je niet begrijpt! Dat is extra zwaar. Ik hoop voor je dat je anderen hebt waar je bij terecht kan en wat hij ook zegt: dit ligt niet aan jou!!!! Anderen die niet klagen, hebben vast ook moeilijkheden!

Bedankt allemaal

Liefs Rosanne

Lieve Rosanne,

je verhaal is voor mij ook heel herkenbaar. Ik heb niks toe te voegen aan de bovenstaande tips, maar ik wil je beterschap en sterkte wensen.

groetjes Rosita en Arjun

Hoi,
wat ben je goed bezig. Klasse!
Nog even over de BV. Ik heb het zelf niet gegeven (kwam niet van de grond helaas), maar ik snap niet zo goed waarom je de nachtvoeding juist wel blijft geven. Als je die niet meer doet, dan kan je tenminste ook eens een keer 's nachts doorslapen, want dan kan je man de fles geven.
Groetjes Veerle

Hai Veerle

ik heb begrepen dat de nachtvoeding juist belangrijk is ivm de 'productie'. als ik overdag al ga afbouwen, dan wil ik in de nacht niet ook een groot gat laten zitten. Als hij gaat doorslapen, wat misschien al is met overdag meer KV, dan komt dat toch wel. En overdag kan ik hem met KV makkelijker naar een opa en/of oma brengen zodat ik een dagje vrij heb of lekker een keer bij kan slapen. 's nachts Bv is trouwens errug makkelijk, hoef je niet klaar te maken, he!
en als dit niet gaat, dan kan ik die altijd nog KV gaan doen

Rosanne

Terug
Bovenaan