wat zal ik er mee doen?

Hoi Rosanne,

Ik ben ook deels gestopt met BV en dat gaat nu al zo een 6 weken goed.
Ik geef nu nog de 1e (tussen 5 en 7 uur) en de 4e rond 17:00-19:00 uur.
De laatste voeding is nu een KV fles omdat Nick daar toch wat langer op doorslaapt en omdat de laatste fles op den duur verdwijnt.
Af en toe komt hij s'nachts ook nog en dan leg ik hem gewoon aan.
Het schijnt hoe langzamer je afbouwd hoe meer kans van slagen je hebt dat je op deze manier kan voeden.
Ik hoop dat het je lukt. Dit is voor mij in ieder geval een manier waarop ik het nog lang kan volhouden.

Veel sterkte,
Monique

Hoi Rosanne,

Ik reageer een beetje   laat en misschien lees je het niet meer maar wilde toch iets van me laten horen. Ik vind het knap van je dat je het hier hebt geschreven en het lijkt mij fijn om zoveel lieve reacties te lezen. Ik heb geen tips voor je, er is ook al veel gezegd en je bent er zelf al goed mee bezig. Ook ik zit er wel eens doorheen en ik heb met Emma niet zoveel meegemaakt als jij en sommige andere dames met hun kindjes. Ik hoop dat het snel beter met je gaat

Veel liefs, Monique

Hoi Rosanne,

Wat fijn om weer wat van je te lezen! Mannen...het is niet hun lijf en ze zijn minder uren per dag thuis...zelfs al doen ze hun best om het te begrijpen, dan lukt dat toch nooit helemaal. En ze hebben vaak idd de neiging om te denken dat het probleem verdwenen is als je even niet klaagt...
Maar fijn dat je man nu wat meer thuis is en dat je weer even een plan van aanpak hebt! Geniet van alle herwonnen tijd voor jezelf (ik was helemaal hyper de eerste keer dag ik weer een middagje op stap kon omdat mijn man een fles kv zou geven...en dat was na 1 maand, kun je nagaan!) en hopelijk knap je vlug weer op!

Liefs,

Eveline

Hoi Rosanne,
Wat dapper dat je gewoon eerlijk durft toe te geven dat het niet lekker gaat. Maar wel erg rot voor je. Ik heb ook een paar weken me zo ontzettend lamlendig gevoeld, lusteloos, ongeconcentreerd en niet in staat me zelf te zijn of mijn normale dingen te doen. Gewoon door een chronische vermoeidheid.

Ik heb staalpillen gekregen, die deels helpen. Mijn man en ik hebben de deal gesloten dat wel om de nacht "dienst" hebben. De ander slaapt dan op het logeerbed met oordopjes, zodat je ook echt niets hoort en dus 8 uur slaapt met alle fasen van een echte goede slaap. De kleine krijgt dan afgekolfde melk. En als ik te weinig gekolfd heb, dan toch af en toe KV.

Of je echt de BV moet afbouwen moet je zelf weten. maar als je weer voldoende kunt slapen, dan kan de BV wellicht wel blijven. Je kunt er maar 1 keer mee stoppen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er helemaal doorheen zit.

Dat vertellen ze er niet bij, he, als je vertelt dat je zwanger bent. Dat er naast roze wolken er ook wel eens hele diepgrijze bestaan.

Heel veel sterkte.

greet

He Rosanne,
Ik lees net je verhaal, jeetje wat zwaar allemaal. Ik begrijp ook helemaal dat je meer tijd voor jezelf wil. Ik ben zelf ook dag en nacht bij Nynke. Mijn man werkt 40+ uur per week en dat betekent dat alles op mij neer komt. (ik werk ook maar thuis). We hebben er voor gekozen om haar zeker het eerste jaar niet naar het kdv te brengen. Daar ben ik op zich heel blij mee maar tijd voor mezelf heb ik niet meer. Als ze slaapt, ga ik snel even werken en tussendoor moet de huishouding ook nog even gebeuren! Als ik naar een vriendin wil (in Rotterdam) moet ik haar ook altijd meenemen, hier heb ik niemand die op haar kan passen. Ik zou wel in het weekend kunnen gaan, maar ik vind het dan veel te leuk om iets met zijn 3-en te doen. Jeetje wat zit ik te klagen zeg!
Maar ik wil je even een hart onder de riem steken en laten weten dat ik met je meeleef en hoop dat je wat rust en tijd voor jezelf vindt! Je hebt in ieder geval al een paar goede stappen gezet!
Groetjes,
Daphne

Terug
Bovenaan