We gaan ervoor, part III

Goeiemiddag alweer!
Hier alles goed! Heb nog geen druppel bruin/roze/rood gezien en dat was de afgelopen maanden in de week voor mijn NOD wel anders!
Dus ook al wordt het gewoon een ongi, eindelijk niet meer die stomme voorbode (al kan ik misschien beter niet te vroeg juichen, pas donderdag NOD)....

We zijn lekker wat aan het rommelen in huis. Ben bezig geweest om kleding enzo uit te zoeken, er staat nu een zak klaar die weg kan. We hebben hier van die containers waar je 24 uur per dag kleding, oud papier, glas kan gooien. Misschien rij ik er  vanmiddag nog wel even naar toe, dan is het echt opgeruimd!
Manlief gaat vanmiddag toch naar het voetbal (de FC speelt thuis).

Verder moet ik dinsdag weer naar Heerenveen voor een vergadering, moet nog het nodige voorbereiden.
En natuurlijk vrijdag dé presentatie (Marieke je bent een week te vroeg hihi). Ben nu al vreselijk zenuwachtig!!

Linda, fijn dat je je weer wat beter voelt! Doe maar rustig aan vandaag, anders word het morgen niks op je werk!

San, wat een teleurstelling over je ei. Ik begrijp dat je niet de hele maand die hormonen hoeft te slikken, maar dat het dus niet wil zeggen dat er dan een eitje rijpt?
Dat zou kunnen betekenen dat de dosis niet hoog genoeg was of zo??
Hoe lang zou het nog duren voordat de eitjes groot genoeg zijn??
Succes morgen. Ik hoop dat ze alsnog groter zijn geworden!!
Wat kunnen sommige mensen idd ontactisch zijn!! Bij mij om me heen ook allemaal zwangeren. Moet best vaak slikken hoor. En dat geldt voor meer  niet-zwangeren hier.
Ik gun het iedereen maar mezelf het meest zeg ik vaak!
Mijn schoonzusje is ook zwanger van de 2e, dat kwamen ze 3 weken geleden vertellen. Jee wat heb ik gejankt en een vreselijke depridag gehad (ik was nl. 's morgens net ongi geworden). Ze is nu 17 weken. Op een of andere manier voelde dat alsof zij óns nieuws hadden ingepikt. Ik was echt stikjaloers! En vooral omdat het bij hun zo gemakkelijk gaat (beide keren in 1x raak).

Meiden een fijne dag verder!
Groetjes Laura

Laura mijn schoonzusje net zo; eerste keer raak. In de week dat zij 12 weken echo hadden, hadden wij echo om te zien of mijn baarmoeder helemaal leeg was na MK. We hebben uiteraard niks gezegd maar doet wel zeer......

Ik hoop dat mijn ei idd flink gegroeit is anders weet ik het ook niet
Wordt vervolgd

Werk ze allemaal voor morgen!
San.

Hoi,

even snel wat op mijn werk typen....nog geen internet thuis, dus tja....dan is reageren even lastig (maar wel rustgevend...haha)

Roos: jeetje wat erg dat vlies, komt dat vanzelf weer goed? Doe rustig aan meis!

Laura: ik duim voor jullie, hoop dat Pats glitters hun vruchten hebben afgeworpen (letterlijk en figuurlijk!!)

Hier een beetje depri weekend gehad, mijn nichtje van 9 maanden is vrijdag met spoed opgenomen, t meisje is al weeeeeeken zwak ziek en misselijk en nu zo'n hoge koorts en niets meer eten, stuipen van de koorts....echt een zielig hoopje mens. Punt is alleen dat de artsen voor een raadsel staan wat ze heeft....zaterdag even bij d'r langs geweest, maar tis een heel ander kindje dat daar ligt....Dus vrijdag meteen zus haar huishouden overgenomen, oma 1 kind meegenomen en wij de andere. Zaterdag moest mijn nichtje voetballen dus ik ben maar meegegaan...tja voor de andere kinderen moet je proberen het zo normaal mogelijk op te pakken en de regelmaat erin zien te houden....

Hopelijk horen ze vandaag de uitslagen van de onderzoeken van vrijdag.....

Gister met mijn ouders naar kennissen in Spijkenisse gweest, was wel gezellie, haar dochter heeft net een nieuwe vriend, dus helemaal in love...echt schattig!
Maar goed, je blijft toch met de beeb achterin je hoofd zitten die ziek is...dus toen ik thuis kwam meteen weer mijn zus gebeld...

Nou goed, ik ga maar aan t werk, heb ik even wat afleiding..

liefs Yosha

Goeiemorgen meiden,

Jee Yosha, bah wat erg van jouw nichtje! Met die kleintjes is het helemaal zo eng. Ze kunnen niet vertellen waar ze last van hebben en dat ze dat niet kunnen ontdekken, brrr.
Hoop dat het snel beter gaat!

Heb vandaag cursus, dus  moet even snel.
Hier nog geen verandering in situatie (down under bedoel ik hihi).

Werk ze allemaal!

Groetjes Laura

Goede morgen dames,

@ Yosha: Jeetje, wat een gedoe met je nichtje. Hopelijk komen ze er nu snel achter wat ze mankeert en kunnen ze het goed oplossen. Ik kan me voorstellen dat je er enorm mee in je maag zit.

@ San: Vandaag weer een echo voor je eitjes. Ik hoop dat  ze goed gegroeid zijn (het waren er toch 2, of niet?). En dat minimaal eentje ervan bevrucht wordt en uitgroeit tot een gezond beebje.

@ Roos: Wat eng, met dat losse vlies. Ik kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent. Ik hoop dat het zich snel herstelt en dat ook jij nu een keer kunt gaan genieten van het zwanger zijn. Lekker rustig aan doen, meid!

@ Jannie: Geen idee wanneer je precies terug komt uit Marrakesh. Morgen, of niet? Hopelijk heb je het enorm naar je zin. Lekker genieten van het goede weer en van het gezelschap natuurlijk. En wat is het dan altijd fijn om je man weer te zien bij thuiskomst, he?
Oh, dat met je stuitje, dat heb ik ook. Dat wil zeggen, nu even niet, maar vorige week wel. Weet ook niet wat het is. Ik had er eigenlijk niet echt bij stilgestaan, tot ik las dat jij het ook hebt. Het voelde een beetje alsof ik te lang had gefietst, terwijl ik al in geen weken meer op mijn fiets heb gezeten. Bij het gaan zitten, deed het ook pijn. Vreemd.
Laura heeft inderdaad gelijk, dat het een soort survivallen is, wat ik doe. Alleen dan niet in de zin van vlotten bouwen, abseilen, in grotten afdalen en dat soort dingen. Hoewel ik dat ook leuk vind, hoor.
Je kunt het inderdaad via internet boeken. De organisatie waar ik het bij doe, heet Extra. Ze hebben een site. www.extrasurvival.nl.
Als je wilt weten wat het allemaal inhoudt, kun je het beste daarop kijken. Daar staat het veel duidelijker op uitgelegd dan hoe ik het kan. De cursus die we afgelopen weekend hebben gedaan, heet 'vuur en bivak'.

@ Patricia: Fijn, he, 's nachts plassen. Ik heb er ook een paar weken last van gehad. Nu gelukkig even niet meer. Ik was bang dat ik er het afgelopen weekend in de bossen ook last van zou hebben. Gelukkig was dat niet zo. Weinig dingen zo vervelend als lekker warm in je slaapzak liggen en er dan uitmoeten om met je blote billen in de kou te moeten plassen.
En uh, Expeditie Robinson? Mij niet gezien hoor. Dat draait veelal om het psychologische aspect. Samenwerken met anderen, politieke spelletjes spelen, mensen eruit stemmen en dat soort dingen. En dat allemaal terwijl je door de helft van Nederland vanuit de huiskamer bekeken wordt.
Ik wil juist lekker mijn eigen ding doen, weg van de rest van de wereld. Niet per se in mijn uppie hoor. Tuurlijk heb ik ook andere mensen om mij heen nodig. Maar ik wil gewoon fijn in de bossen slapen en leren hoe ik daar comfortabel kan leven (niet alleen overleven) uitgaande van mezelf.
Hoewel ik wel graag een keer op zo'n eilandje zou willen zitten met manlief samen en daar een tijd proberen te leven van wat het eiland en de zee eromheen te bieden hebben. Maar dan zonder cameras en allerlei andere idioten dus.
Bovendien, ik ben zo'n type die het absoluut niet onder stoelen of banken KAN steken als ik iemand niet mag. Ik kan echt heel stug en onredelijk zijn. Ik zou er waarschijnlijk bij de eerste de beste gelegenheid al uitgestemd worden. Hahaha. Geen expeditie Robinson voor mij dus.

Maar ik heb echt enorm genoten in de bossen. Gelukkig had ik weer voldoende energie om volop mee te kunnen doen. Wat meer energie was fijn geweest, maar dit viel niet tegen. Dit in de bossen zijn, is gewoon echt mijn ding. Toen ik weer thuis was, besefte ik me dat ik voor het eerst sinds de mk weer het idee heb dat mijn lichaam van mij is en dat ik 'ik' ben. Heerlijk.

Komende vrijdag naar de vk. Dan krijgen we denk ik het hartje te horen. Ben benieuwd. Toch wel weer heel spannend, hoor.

Miep
13w5d

Goeiemorgen!!

Het weekend is weer voor bij, wat gaat dat snel!!

Yosha he wat vervelend met je nichtje!! Vooral als ze het dan niet kunen vinden!!
Ik hoop dat het snel beter gata met haar!!

laura fijn dat alles down-under ok geen is en niet van dat gedoe als de vorige keer so far...
Ik wist wel dat het niet vrijdag was maar je wilde toch op je vrije middag gaan voorbereiden!!??   Lekker he ff je klerenkast opruimen!! Wij pas ook gedaan meteen alles weer netjes!!

Linda fijn dat je je weer beter voelt!!

Janneke zal wel lekker aan t genieten zijn in de zon!!

Miep hoe was jouw weekend??

Roos duurt dus weer even voordat je echo krijgt... wel fijn dat je keer extra naar de vk kan....Gewoon lekker rustig aan doen!! Ik vond het oo gek de osotiekleren toen aan te doen, maar t zit meestal wel een stuk lekkerder!!

San jammer dat je ei niet goed genioeg was gegroeid!!
Ik ga echt heel hard voor je duimen!!

Hier heerlijk weekend gehad!! Weer helemaal tot rust gekomen!! was ook wel nodig, had vorige week echt even de studiestress, t lukte allemaal niet en zag het niet meer zitten en dacht waar ben ik aan begonnen!! Mn schoonzusje studeert voor diktersassistent, die had net zo'n dip!! Dus samen lekker s middags even in het tuinventrum wezen neuzen en s avonds naar de film!! We hebben daar geslapen en gisteren heerlijk relaxte dag gehad, met zn allen gezellig ontbeten, toen met hun mee naar de kerk om daar eens   te kijken, was leuke ervaring, en verder relaxte dag gesjoelt met zn allen, lache dus en lekker gewandeld!! Kwam echt weer heerlijk relaxed thuis en zie t nu weer zitten haha dus we gaan weer vrolijk aan de studie.
Hoef deze week alleen vrijdag te werken dus ook fijn.... EN!! woensdag de 20 week echo, ben zoooo benieuwd!!!s morgens eerst gewoon naar de vk en we hebben nog kennismakingsgesprek bij gastouderbureau...
Dus spannend dagje, ben benieuwd....
s avonds komen ouders eten en gaan we even kijken wanneer mn vader ons komt helen nieuwe vloer te leggen, heb ik ook reuze zin in!!

Nou weer een heel verhaal!! Ik ga nu studeren!! Morgen weer school!!
Scheelt dan is t gauw woensdag!!

Grotjes, marieke

Hallo dames!

Ik heb vanmorgen de echo gehad en het zag er allemaal goed uit! Kindje
was zelfs 4 dagen groter dan verwacht en de nekplooimeting was ook
goed. Nu gaan ze dat nog combineren met een bloedtest en dan krijg ik
een kansberekening voor down's syndroom. Ik heb er wel een goed gevoel
bij deze keer. De uitslag krijg ik volgende maandag. Over 2 weken mag
ik weer komen voor een echo. En dan de 20-weken echo, die is op 5 januari!

Ik heb zelf even goed tussen de beentjes gekeken toen ze de navelstreng
bekeek en heb wel een idee wat het gaat worden. Maar echt zeker weet ik
het niet. De echoscopist wilde er ook niets over zeggen... Mijn idee is
.............................jongetje!! Want ik zag een duidelijk streepje, niet drie.

Op 5 januari horen we echt wat het gaat worden. Ik ben erg opgelucht dat het allemaal zo goed ging vandaag, het was zenuwslopend!

@Yosha: wat erg van je nichtje, ik kan me voorstellen dat je zoiets niet uit je hoofd krijg. Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat haar zo ziek maakt.

Ik zal nog even het schema aanpassen straks met de nieuwe afspraken.

groetjes van Marijke

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt