We gaan ervoor, part III

Goeiemorgen!!

Nou ja is bijna middag zie ik!!
Linda fijn dat Niek het zo leuk heeft gehad op de peuter!!! Als het alleen maar huilen is is ook wat en voor jou ook niet fijn...
Bedankt voor je tip van tenaleady en die douches....
Ga ik zeker even wat van inslaan...
Én leuk allemaal babyspullen binnen gekregen!! En vandaag de voetenzak...

Janneke is heb inderdaad gegoogled op mutsje en borduren, en inderdaad dan komt er inderdaad iets tevoorschijn!! Bedankt voor je tip!!!
Lastig he niet in slaap komen!!! Niet heel moe nu?? Nou weekend staat lekker voor de deur en je hebt nog een lekkere saunadag las ik!! Even heerlijk relaxen!!!

Hiltje, fijn dat je je beter voelt en er weer vertrouwen in hebt!!

Patricia, meid fijn dat je echo goed was!! Heerlijk!! Fijn!!!
En dus druk op t werk!! Kan me voorstellen dat je dan snel teveel doet!! Maar denk wel aan jezelf...
Moet idd gek idee zijn dat je verder zwanger bent nu, en wie zei dat idd ga je nu ook nieuwe fase in die onbekent is en nieuwe dingen voelen. Vind het echt reuze fijn voor je!!

Yosha dus weer fitter als gister!! haha
Vervelend voor je vriendinzeg, en je weet zelf hoe moeilijk het ook is om mee te maken...
Kom niet heel veel buiten nog ook niks an, maar deze week was manlief elke avond zo laat van t werk, maar nu is t weekend dus gaan we vast ommetje maken met de rolstoel... en morgen naar babydump en prenatal.
En vanmiddag dus naar de ha, spannend, ik hoop dat ze wat voor jou/jullie kan doen ook aan die ongipijn, das ook geen pretje...Succes...

Gisteravond weer veel pijn gehad kon echt niet lopen gewoon, stom hoor...Gelukkig nu weer wat afgezakt....
Met manlief nog even aan babbelen geweest over de babykamer... we hebben twee plankjes opgehangen en eigenlijk vind ik het niet zo mooi.... ja lastig ben ik....
Nou manlief wilde ze er wel afhalen.... hij is wel lief!! Maar hebben we wel gaten in de muur.... waarschijnlijk kopen we tch maar de opberkist van dezelfde lijn erbij iets minder ruimte in de kamer, maar nu heb ik maar twee lades van de commode is ook niet zoveel....
Nou ben benieuwd.....
Ga nu tennis kijken, spannende wedstrijd denk ik Federer (vind ik errug leuk heb ik weleens gezegd) tegen safin ook een goeie, dus ben heel benieuwd... maar misschien zegt het jullie niks haha...
En de babymand staat beneden dus ga de kleertjes wassen en ons nichtje komt logeren dus die kan straks mooi helkpen ophangen.
En morgen dus naar prenatal en babydump... heel veel zin in ook even weg van huis....
Janneke wat zit er voor prenatal waardebon in de blijde doos??

Meiden fijne dag allemaal, tot laters!!
Marieke
30w3 dg

Hoi meiden,

Weer even een berichtje van mij en dan probeer ik het allemaal bij te lezen.
Hele week heel erg druk gehad, maar wel leuk. Op het werk was mijn buikje duidelijk zichtbaar voor mijn collega's (veel vrouwen), dus kreeg ik al vragen. Wel grappig, nu weet de helft het ongeveer. Wel makkelijker, en kleding paste gewoon niet meer. Heb vandaag dus ook lekker geshopt. Een broek en wat shirtjes, ja je moet toch wat aandoen. Waren ook bij de prenatal geweest. Wat een leuke kleding hebben ze daar nu. Heel veel neutraal. Mama wou eigenlijk al wat kopen, maar dat mag ze nog niet. Hopelijk kan ik daar binnenkort gaan shoppen. Zag er zo schattig uit. Weekend niet veel gepland en lekker uitrusten. Oh ja ook een weekendje met de familie geboekt. Wat een drama, zijn met 16 personen en er was niks meer vrij bij het reisbureau. Dus zelf maar gebeld en het was geen probleem. Ik heel erg blij en vond mijzelf nogal briljant. Maar goed, wel een succesvol dagje. Nog 7 daagjes wachten en dan het grote moment!!!

@Els; wij hebben een electrische kachel op zolder staan. Is wel heel erg lekker. IJsblokje worden is niet zo fijn.

@Yf; lekker op vakantie. Heerlijk ff weg. Goed voor jou dat je het zo inpland. Geniet ervan.

@Janneke; raar om er zo achter te komen, wie je buren zijn. Apart zeg.

@Laura; je begint al een echte onderhandelaar te worden. Ik zou zelf ook het meeste eruit slepen. Geld groeit toch niet aan de bomen. Kan heel frustrerend zijn lees ik bij de ha. Jammer dat een doorverwijzing zo lang duurt. Gelukkig gebeurt er nu wel iets. Weet je dat in ieder geval al.

@Roos; fijn dat jullie en goede echo hebben gehad. Sparttelt jullie uk nog veel of is het een rustige. Bij mijn schoonzusje (31wk) schopt haar uk overal tegen wat maar op haar buik komt. Hartslag was bij het hoofdje voelen ook te hoor, maakte zich gewoon boos. Zakte daarna weer. Wat die kleintjes al weten wat ze willen he. Grappig.

@Yosha; knap hoor dat je weer zo streng voor jezelf kan zijn, met afslanken. Succes bij de ha.

@Linda; leuk dat jou mannetje het zo naar zijn zin had. Leren ze veel van. Lijkt mij ook wel een leuk gezicht. Moeilijker voor jou, is toch je mannetje die je daar laat.

Krijg de rest nog niet bij gelezen en moet zo nog ff weg. Doe ik straks wel weer. Sorry als ik iemand vergeten ben.

Groetjes,
Yvonne

Hi ladies,

Yosha: hoe was het bij de huisarts, heeft ze je kunnen helpen? Hope so!!!! En lekker gesport?

Marieke: die kortingsbon is een waardebon voor € 2,50 bij de Prenatal, dus die kan je evt meteen inleveren! ;) Minimale besteding moet wel € 25 zijn geloof ik. Heb m toevallig vandaag ingeleverd. Fijn dat je iets gevonden hebt, is het voor jullie eigen beebie dat mutsje? En die plank, haha ja als je t nu al niet meer mooi vindt?
Wat voor pijnen heb je steeds? In je bekken / rug of die steken? Wanneer moet je naar de vk?

Yvonne: nog een weekje tot je echo dus, spannnnnend! Oh ik herken dat wel hoor, dat nog niet mogen shoppen van jezelf. Komt straks helemaal goed meid en dan heb je tijd zat om alles in te slaan, is errug leuk! Willen jullie weten wat t wordt trouwens? En er is een hoop te koop qua zwangerschapsmode, ik moest mezelf echt inhouden op n gegeven moment. Hoop voor je dat de tijd snel gaat!

Ik heb me vandaag voor t eerst verveeld, vond dat wel lastig. Was niet moe, dus ja wat nu? Ben lekker in bed gaan lezen en heb uiteindelijk uurtje geslapen. Wel wekker gezet om 16uur anders kan ik vanavond niet slapen!
Vandaag uit mn werk het wiegmatrasje (hebben we om maat laten maken) bij Prenatal en een luieremmer (diaper champ) gekocht. Mn moeder heeft nu alle kleertjes, lakentjes en luiers etc gestreken dus alles ligt spik en span in de kamer. Het kamertje is nog leuker geworden, ik kom er wel een x aantal keren per dag! Zal binnenkort weer eens een foto maken.
Heb mn agenda bekeken voor de komende weken en die ziet er vrij leeg uit, helemaal voor mijn doen. Is alleen maar goed, I know, maar is wel ff wennen. Ach ik vind mn rust wel, gaat steeds beter en heb steeds minder pijn!

Straks gaat manlief pannenkoeken bakken, jammie! Heeft in zn jeugd als pannenkoekenbakker gewerkt en dat kan ie errug goed. Kijk ik dan altijd hele week naar uit, mmmm. Manlief kookt nu als het even kan elke dag, heerlijk want scheelt mij weer een half uurtje staan.

Fijne avond!

groetjes Janneke

Hi!

Ben benieuwd Yosha....

Dus volgende week echo Yvonne spannend!!!
Ik heb in het begin na elke echo en vk bezoek dat goed was wat gekocht...
Ja tegen die tijd paste mijn kleren ook niet meer... dus leuk geslaagd voor positiekleren! Prenatal vind ik ook leuk voor positie..

Janneke, maandag moet ik weer naar de vk. Ben heel benieuwd...Heb niet het idee dat de pijn vanuit mn bekken komt, tis echt mn buik zelf die zeer doet...
Erg he van die plank.... en iedereen die het ziet zegt leuk.... na ik denk   er ietsanders over haha dus even zien hoe we dat gaan doen...
Ja mutsje is voor onze beeb, dus ga er twee bestellen, voor jongen en meisje...
Waren de pannenkoeken lekker?? Ik ben er ook gek op!!
Wij hadden weer eens patat, dat was al wel even geleden... was ook lekker..

Ik zit even journaal te kijken, vreselijk wat er in belgie is gebeurd op dat kdv. Krijg je kippenvel van....

Groetjes!! Marieke

He meiden,

gister bij huisarts geweest, maar helaas had zij geen goed nieuws voor ons. Gezien de klachten die ik omschrijf tijdens mijn menstruatie en tussen mijn ei en ongi zit ze aan 2 erge dingen te denken, of ik heb Ashermann, dat kan ontstaan door een curretage, dan krijg je verklevingen in je baarmoeder of ze denkt aan endometriose, en dit betekent dat er naast je baarmoeder ook op andere plekken rond je voortplantingsorganen (zowel van binnen als eromheen) slijmvlies hecht. Als je dan ongi wordt kan dit zeer pijnlijk worden en als het aantal toeneemt doen je klachten dit ook.

Dus meiden, ik moet terug naar de gyn. Ga maandag direct bellen, krijg dan waarschijnlijk eerst een intakegesprek en daarna zullen de onderzoeken beginnen. Ze zullen eerst een inwendige echo maken om te kijken. Zien ze niet genoeg dan krijg ik een laposcopie wat inhoudt dat ze sneetjes in je buik maken en met een camera de boel gaan verkennen...

Jullie snappen al, mijn man en ik zijn er stuk van!!! Kon me bij de huisarts redelijk inhouden, maar eenmaal buiten heb ik flink staan huilen. We zijn niet gaan sporten en meteen naar mijn ouders gereden, ondertussen mijn zus al gebeld en daarna ook naar mijn schoonouders gegaan....heerlijk wat wijntjes weggedronken (tja als je toch niet zwanger kan raken, dan neem ik t er ook maar van!!)...flink gepraat en veel gehuild.

Vanmorgen mijn moeder nog aan de lijn gehad, ze zegt ik snap er niets van, je bent nog wel een zondagskind, maar op een of andere manier ben je geboren voor t ongeluk...helaas heeft ze gelijk, vanaf mijn geboorte heb ik altijd al pech met dingen, rare medische dingen die volgens de boekjes van artsen niet kunnen, zulke dingen en nu dit weer....

Ik ben vandaag ook helemaal van de kaart, kan me moeilijk concentreren, slecht geslapen, misselijk van alle ellende....ppffff. Nou de eerstvolgende die tegen mij zegt dat een beebje een kadootje is, die kan hem krijgen!!!! Ik krijg echt NIETS kado in mijn leven....

Nou ja, maandag gyn bellen, ga de beste fertiliteitsarts van t Gooi bellen, die heeft mij ook te woord gestaan na de missed abortion, hele lieve man en hij legt heel goed uit en weet dus alles over zwanger worden en welke mogelijkheden er zijn....nu maar hopen dat ik snel de intake kan hebben. Moet volgende week weer ongi worden en zie er nu al als een berg tegenop, weer die enorme buikpijn (en dames wat ik dan voel is niet een "normale"   ongi pijn).....als t nog erger wordt zal ik me 2 dagen per maand ziek moeten melden op mijn werk....tja en dan alle ziekenhuisbezoeken die gaan komen, baas zal blij met me zijn!!!! Maar ja wij zitten hier ook niet op te wachten....

Oh ja, en dat vloeien dat ik sinds woensdag doe, dat kan dus heel goed als je last hebt van endometriose.....dus t idee van en innesteling is weg hoor en ook onze hoop op een spontane zwangerschap op dit moment. Jeetje, maar wat zijn we blij dat we niet tot na onze wintersport hebben gewacht met naar de huisarts gaan!! Dat scheelt alweer wat weken....

Nou meiden, ga mijn ramen even lappen, wil vooral bezig blijven, dan kan ik t redelijk handelen, maar alleen stil zitten op de bank wil ik niet. Vanmiddag nog naar een pensioenfeestje van een collega van mijn man en gelukkig zijn mijn schoonouders daar ook.....

Nou meiden, sorry dat ik even niet op jullie verhalen reageer, maar dat komt later wel weer!

liefs een verdrietige Yosha

Hoi Yosha,

Ik lees jouw verhaal vol ongeloof. Wat een pech (k*t) zeg . Dit is toch niet te geloven. Kan met goed voorstellen dat je hele wereld instort, dit verwacht je niet. Misschien dat de ha zou zeggen dat je het rustig aan moest doen, of een tijdje medicijnen kreeg, maar dit niet. Ik leef met je mee.

Gelukkig heb je genoeg steun in je omgeving. Lekker met jullie 2e bezig zijn, dat mag hoor. De rest moet maar even aan jullie denken en aanpassen.

Neem het ervan en ik hoop dat je snel naar de gyn kan. Dan weet je ook waar je aan toe bent.

Een medelevende Yvonne

Yosha toch...................jeetje ik ben helemaal perplex nu ik je verdrietige verhaal lees. Ik weet niet wat ik moet zeggen tegen je.............er valt ook nix te zeggen. Wat een K**zooi
Geen wonder dat je wereld op zijn kop staat. Dit verwacht je toch niet.

Groot gelijk dat je wat afleiding zoekt in de beschutting van je huis en schuilt bij elkaar.
Ik wens jullie heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en moed toe om deze schol te verwerken.

Ik stuur je een
Liefs Linda

Terug
Bovenaan