We gaan ervoor, part III

Hi meiden,

Yosha: ik bedoelde natuurlijk Roos, "mamavjulia" met Julia. ;-)

Kraampakket is binnen! Viel me nog mee en waarschijnlijk heb ik weinig nodig aangezien ik sowieso naar het ziekenhuis ga, maar goed we hebben t in huis! Wiegje is geweldig mooi geworden, volgende week zaterdag kunnen we het ophalen. Heel veel zin in en ook het matrasje op maat is klaar, Prenatal belde vanmiddag, dus dan kan ik volgende week zaterdag zn wiegje in orde maken. Ben dan alweer bijna 32 weken, time flies!
Vanmiddag nog even de stad in geweest met mn moeder, rustig aan gedaan en maar half rondje, daarna weer naar huis en naar bed. Heb nog wat rompertjes met lange mouw gekocht, tip van mn vriendin. En een leuke auto voor op zn kamertje.

Marieke: Ik kan een gat in de dag slapen lijkt wel, ben soms wel bang dat ik 's avonds niet kan slapen maar misscien dat de halve dagen werken me nog veel energie kosten? 6uur de wekker zal ik tijdens mn verlof iig niet missen! En ja, ik word liever wakker van mn zoontje dan van die K****-wekker. ;-)

Fijne avond dames!

Greets Janneke

Hey!

Niek vond het prachtig op de peuter. No problemo. Hij wilde overal aan meedoen en zorgt er ook wel voor dat hij een beurt krijgt voor een verhaaltje, even dansen of zingen................hoezo zelfverzekerd. Ikke super trots uiteraard. Thuis gekomen nog even tekenen en een broodje gegeten. Daarna hupsakee naar bed. Hij heeft onrustig geslapen. Ik denk dat hij heel veel aan het verwerken was.

Vanmiddag was ik helemaal afgepeigerd. Veel teveel gedaan vanmorgen. Dus vanmiddag languit op de bank. Vanavond ff niks.
Morgen weer werken en gaat Niek naar o-mama.

@Marieke: lekker een hulp in de HH nu je het niet zelf kan.Altijd gezellig kindjes over de vloer.
Ik heb ook geen flanellen luiers. Alleen hydrofiel luiers.
Vandaag zeer schattige babyslofjes binnen gekregen, roze met bloemetjes.

@ Laura: wanneer ontmoet je je nieuwe a.s. buren???? Heb je jullie huidige huis al te koop staan?????????? Hoplijk verkopen jullie snel!!

@ Janneke: 6 uur opstaan is echt vroeg. Op mijn werkdag sta ik om 6.30 op.............brrrrrrrrrrrrr. Nog 7 weken. Het is nu wel aftellen.
Morgen doe ik een buikband om (= geen bekkenband). Hoplijk ondersteund die mijn banden wat.
Leuke spulletjes gekocht las ik. Ik krijg morgen de doos van kleertjes.com binnen......................zo benieuwd.
Kreeg vandaag ook mijn nieuwe voetenzak voor de buggy binnen. De rits van de vorige was helemaal kapot. Ik kon natuurlijk er ook een nieuwe in laten zetten...........................maar heb een nieuwe gekocht met andere kleurtjes.
Heb jij nog veel last van afscheiding??? (sorry) Ik wel en vind het reuze irritant.

Fijne avond dames!!!
Grtz Linda

Hi hi,

Linda: o wat speciaal zeg Niek naar de peuters... Lijkt me wel lastig voor jezelf elke keer zo'n nieuwe fase... Maar gelukkig vindt hij het zelf geweldig!
Afscheiding: ja heb ik nog steeds veel last van maar ik gebruik nog steeds elke dag een vaginale douche. Heb deze in de apotheek van het ziekenhuis gekocht maar je hebt ze ook van bijv Lactacyd. Je moet er alleen geen vloeistof van gebruiken, dat is slecht. Dus, ik spoel elke ochtend 2 of 3 keer onder de douche. Het scheelt enorm veel!

Marieke: google anders eens mutsje + bedrukken of mutsje + borduren. Ik heb het net gedaan en dan komen er wel wat resultaten naar boven. Succes ermee!

Greets Janneke

o ja.......tip voor Janneke en Marieke: koop tena lady maandverband. Deze zit veel prettiger dan de surfplanken uit het kraampakket. Ik heb het in elk geval de eerste week errug comfortabel gevonden. En koop een plastic flesje met lange tuid eraan (soort spuitfles). Dit ivm het reinigen met lauw water van  je vagina na plassen etc.......Je kunt het dan zo "afspuiten", toiletpapier is niet de bedoeling. Hyiene is errug belangrijk. Je kunt ze bij een thuiszorgwinkel wel kopen. De eerste dagne deed manlief dat bij mij......................je gene is volkomen verdwenen. Liefde is..........................

Grtz

Jeetje wat is er weer veel geschreven in een korte periode...dacht even snel bij te kunnen lezen, maar zit ondertussen alweer een hele  tijd achter de laptop.

@Janneke: ik voel mijn ei nooit echt precies, is dus meer een gevoel. Ik voel het omdat ik in die periode rond mijn ei meer zin in s'x heb :), en als dat weer wat afneemt dan weet ik eigenlijjk wel zeker dat mijn ei is geweest...nu afwachten dus, het ergeste van alles. Grappig dat jij je ei die ene keer toevallig wel hebt gevoeld. De wii-fit is echt super, ik ben op dit moment sportiefer dan ooit! Nou succes met de verkoop van jullie auto. En zo te lezen heeft jullie beeb al zijn muziekale voorkeur, haha.

@Yosha: eigenlijk gaat het best goed met mij, heb het denk ik wel een plaatsje kunnen geven. Ik baal er natuurlijk wel behoorlijk van maar ben er van overtuigd dat het straks snel  goed zal gaan. Ik denk nu wel wat meer om mezelf zo na deze gebeurtenissen, zo heb ik een paar extra taken op mijn werk laten vallen want ik merk wel dat ik sneller vermoeid ben. Ik zit in die tijd liever met een boek op de bank of maak een lekkere wandeling met de hond. Moet toch echt nu even voor mezelf kiezen want het doet toch wel wat met me al voel ik me verder wel goed. Gelukkig heeft mijn leidinggevende daar al het begrip voor. Mijn man heeft het er wel wat moelijker mee, die voelt zich een beetje depri van dit alles. Nu zijn de rollen dus een beetje omgedraaid. Veel succes morgen bij de ha!

Laura: oktober klinkt idd nog erg lang, hopen dat je niet tot zolang hoeft te wachten. Heb wel eens om me heen gehoord dat iemand zei dat ze al langer bezig waren dan daadwerkelijk het geval was om zo sneller geholpen te worden (was ook een optie, maar heb je nu niets meer aan). Er niet mee bezig zijn is altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Je verlangen blijft of wordt groter, dus dat kun je niet zomaar even 123 van je af zetten. Maar wel mooi dat je toch iets gerustgesteld bent. Wat een mooi compliment zeg wat je kreeg van je collega, altijd leuk om te horen! Kan me voorstellen dat je niet blij bent met het huis te koop bij jullie in de buurt, hopen dat het geen nadeling effect zal hebben.

@Roos: wat bijzonder dat je het hoofdje kon voelen...gefeliciteerd met de goede echo!

@Linda: kan me voorstellen dat je dan voor een poliklinische bevalling kiest, thuis is dan na die ervaringen ook niet alles. Wat mooi zeg dat de eerste dag op de peuter van Niek zo goed is gegaan, super!

Zag dat het lijstje weer mooi is opgeschoond, hopen dat het bovenste gedeelte ook snel zich kan verplaatsen naar het onderste gedeelte...maar volgens mij doet iedereen daar erg zijn best voor. Hier verder geen nieuws, vandaag een paar uurtjes gewerkt en nu alleen thuis. Manlief heeft slaapdienst...ongezellig, straks nog even met elkaar  bellen. Nou zal tv gaan kijken, zit alweer veelste lang achter het net.

Groetjes, Hiltje

Ha meiden,
ff snel een berichtje. Gister echo gehad en alles was goed!!
Erg fijn die bevestiging. Vond het errrug lang duren voordat ik naar deze afspraak mocht. Nu gelijk afspraken voor om de 2 weken gemaakt. Daar staan er nu 3 van ipv 2 om de 3 weken. Gyn deed er helemaal niet moeilijk over, dat was fijn!

Verder errrug druk op mijn werk. Gister echt verhuisd. Maar dinsdag en woensdag veel aan het inpakken geweest en ik doe toch teveel. Ik ben gewoon een aanpakker en het is lastig om je collega's keihard te zien werken en zelf niks te doen. (zwaar) tillen vermijd ik zoveel mogelijk, maar ik loop toch veel op een dag. Mijn bekken/lichaam vind het steeds minder prettig en ik dus ook. Gister de werkelijke verhuizing. Ik kon pas om 15.00 uur gaan zitten ofzo, gewoon omdat er niet eerder een stoel/krukje was... toen heb ik ook lekker vanuit een stoel gedelegeerd aan de verhuizers, tot ik weer de kriebels kreeg om dozen uit te pakken...
Vandaag weer werken, maar wel 11 tandjes lager. Er zit nu geen moeten meer achter. Alle dozen moeten wel leeg, maar dat kan volgende week ook nog!
Na vandaag in ieder geval 4 dagen vrij! Ik ga veel zitten en bijkomen en ga daarna beter voor mezelf zorgen. Ben al bij de bedrijfsarts geweest. Alleen in feb. werk ik nog een weekend en daarna niet meer, dat scheelt veel geloop. Laat mij maar lekker zitten geloof ik!
Zal morgen ook ff op iedereen reageren!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 23w4d
(gek omdat Bas* om 0.47 uur geboren is, is hij met 23w4d geboren, nu zit er nog een uk in mijn buik en ben ik dus verder zwanger dan ooit...)

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yf
23/7
17/1
1/2
6e
1
-
32
Z-H
24-31/1

Yosha
28/7
19/1
2/2
7e
1
-
32
H'sum
13-22/2

Laura
10/6
24/1
3/2
9e
1
-
33
Gron
-

Hiltje
(HFN)      
23/10
5/1
25/1
8/2
1e
1
-
25
Frl
-

Els
11/4
?
?
9e
2
-
30
Ensch
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

30/1 gyn
6/2 echo (niercheck)
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
26/1 controle vk
31
Ommen
9-13/2 vlieland
verlof al verplicht gestart

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
9-2 ha controle
30
Frl
zw.schapsverlof start 12 maart!

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
5/2 gyn
19/2 gyn

30
Z-H
7/4 start zw.schapsverlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?
33

N-Br

19-23/1

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
26/1 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
jongen?
2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
30/1 12 wk echo
19/2 vk
28
N-Br
-

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
23/1 Vk
3/2 echo
33
N-Br
-

Janneke
Chris
7/7
?
?
6e
2
-30 jan. intake VK
-1e wk van febr. 2de echo
29
Gld
16-31/5

Goedemorgen dames!

Linda: lees mijn berichtje eens, dat net onder jouw berichtje staat... Die vaginale douches gebruik ik nu ook al en dat helpt dus al erg goed tegen de overmatige afscheiding. ;-) Nu dus ook al handig! Had idd van een vriendin gehoord dat dat eerste dagen na bevalling erg handig is. Dus, die ga ik inslaan!

Patricia: verhuisd dus met je werk, nou nu wel even rustig aan doen he! En nu elke 2 weken een echo, das erg fijn voor jullie! Mijn ziekenhuis is ook altijd erg fijn wat dat soort dingen betreft maar je hoort wel eens andere verhalen....

Riep ik hier gister nog erg hard dat ik 's avonds ook makkelijk slaap, manlief en ik konden gisteravond maar niet slapen dus sliepen pas rond halfeen. Hmm ach ja, vanmiddag lekker uitrusten!
Vanavond lekker pannenkoeken eten, morgenmiddag eventjes op ziekenbezoek bij mn neefje en uit eten en zondag gaan manlief en ik lekker naar de sauna, fijn! Wordt dit keer ècht de laatste keer maar lekker hele dag niksen.
Jullie nog plannen?

Groetjes Janneke

Goedemorgen,

nou heb vandaag al meer werk verzet als gister over de hele dag...haha
Gisteravond lekker bij een vriendin op de koffie geweest, die probeert nu ook weer zwanger te raken, zij heeft in 2008 2 keer een miskraam gehad.....

Hiltje: fijn dat het met jou wat beter gaat en wat schattig van je man, dat is tenminste een man die met je meeleeft en erkent hoe erg het is!! Tis natuurlijk niet leuk dat hij zich zo rot voelt, maar hij voelt en uit het tenminste en dat kun je van de meeste mannen niet zeggen...

Gister kreeg ik te horen dat die kennis van mij die zwanger is 9 weken (had ik vrijdag gemeld) dinsdag een fatale echo had...geen hartslag meer. Zooo klote, zijn al zooo lang bezig en dan nu dit, bah bij sommige gaat ook echt alles mis....

Pat: wat heerlijk meid dat dit kindje nog steeds veilig in je buik zit en dat het een gezond kindje is, maar wat een dubbel gevoel zal het nu ook zijn....je zal nu denk ik ook nieuwe dingen in je zwangerschap meemaken die je gemist hebt met Bas*......meis deze keer komt het helemaal goed en Bas* gaat een prachtig zusje (?) krijgen!!!

Marieke: pfff zou ook niets voor mij zijn hoor de hele dag op de bank hangen.....die ben je op een gegeven moment ook wel zat!! Kom je nu nog wel in de frisse lucht??? Of stopt manlief je weleens in een rolstoel om eem luchtje te scheppen?? Meid sterkte en je weet t he, de laatste loodjes wegen het zwaarst!!

Laura: ja meis, het is een feit, we zijn achterblijvers in het bovenste lijstje....maar echt waar 2009 moet gewoon ons jaar worden!!! Jij moet rond deze tijd flink aan de klus zag ik!! Succes!!

Vanmiddag moet ik rond 16 uur naar de huisarts......ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen en doen. Sinds woensdag verlies ik dus af en toe een beetje bloed, eerst was t lichroze en nu is t lichtbruin....vannacht ook weer verloren in mijn inlegkruisje zag ik....we zouden ons er deze maand niet teveel mee bezig houden, maar ja wordt nu bij elk toiletbezoek ermee geconfronteerd dus je vraagt je toch steeds weer af, wat is dit nu weer??? Nou ja, hopelijk kan onze huisarts me wijzer maken. Manlief gaat meteen mee, als zij nu weer vraagt of we zijn zwemmertjes willen laten onderzoeken dan doen we dat.
En ik wil dus vragen stellen ivm die enorme pijnlijke ongi's de laatste maanden......misschien kan ik hiervoor wel medicijnen krijgen, een para of een ibu helpt niet meer...

Nou ga nog even aan de slag, hoef gelukkig maar tot 12 uur en dan heerlijk weeeeeeekend!! Vanmiddag naar huisarts en dan sporten, morgen boodschappen doen en huisje poetsen en einde van de middag een afscheid van een collega van mijn man die met pensioen gaat en zondag tot nu toe niets, heerlijk!!

nou alvast fijn weekend allemaal,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan