We gaan ervoor, part III

@Yosha: Goh meid, wat erg zeg! Dat verwacht je natuurlijk niet. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel bij de gyn terecht kunt. Dikke knuffel!!!

@Patricia: nog gefeliciteerd met je goede echo en nu verder zwanger dan ooit. Wel lekker denk ik dat je dat nu voorbij bent...blijft denk ik toch eng vooral tot die tijd.

@Marieke: wat vervelend dat je nog steeds veel pijn hebt. Nog lekker geshopt (zou vandaag toch)?

@Yvonne: nog even en dan ben je alweer 12 weken dus, wat gaat dat snel zeg!

Hier druk, druk. Moet het hele weekend werken, vandaag over mijn 2e mk verteld aan 2 collega's en dan merk ik toch dat het nog heel gevoelig ligt. Logisch natuurlijk. Als ik  het dan vertel  dan komen de tranen al... dus ja, blijft lastig en k't allemaal. Verder besloten om maandag de ha te bellen i.v.m. mijn stuitje, dit moet nu toch echt minder gaan worden en dat wordt het niet. Een kneusing, de pijn,  zou moeten afnemen (denk ik) en het gaat gewoon wat op en neer. Dus ze moeten maar even verder kijken, want ik ontlast het ook zo veel mogelijk. Rij al maanden  niet meer op mijn paard en als ik er tijdens het zitten last van krijg  dan ontlast ik het. Vervelend want ik wil zo graag weer even lekker paardrijden...  

Moet vanavond nog op verjaardag, morgen dus weer vroeg op om te werken en dan sta ik tot en met woensdagavond ingepland...dus  moet weer even wennen na 2  weken niet te hebben gewerkt.  En dan heb ik nog maar 1 dagje vrij en dan weer 5 diensten... :(   En dan heb ik nog geluk dat donderdag mijn dienst is komen te vervallen anders had ik niet eens een vrije dag tussendoor gehad. Best druk dus de komende tijd, al zijn het niet hele lange diensten, da's wel lekker.

Goed weekend allemaal en Yosha nogmaals sterkte!

Groetjes, Hiltje

@Yosha, lieve Yosha, nee!! Ik zit je verhaal met tranen in mijn ogen te lezen. En denk bij mezelf: waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.... Ik heb  verhalen over endometriose gelezen en hoeveel pijn je kan hebben. En je hebt het hier zo vaak op het forum geschreven dat je ongi iedere keer pijnlijker werd! Bah wat een afschuwelijk nieuws zeg. Kan me voorstellen dat je ontzettend verdrietig bent.
Ik hoop dat je heel snel bij je gyn terecht kan, en dat er wat aan te doen is!
Heel veel sterkte meid, ik denk aan je

@Hiltje: ik vind het superknap hoe jij omgaat met je 2 miskramen en het is  echt geen schande dat je af en toe moet huilen. Gooi het er uit, het is gewoon niet niks en verdriet mag je hebben!

De zwangeren zijn goed bezig: goed om jullie zelf denken en om jullie beeb!!
Kan me voorstellen dat het lastig is om jezelf koest te houden en je misschien zelfs wel te vervelen, maar het is voor een goede zaak (en zou dolgraag met jullie willen ruilen )

Jemig het is alweer zaterdagavond! Vandaag de auto verkocht, joehoe! Geen gemiep meer over de prijs gehad, gelijk door naar het postkantoor, geld op rekening gestort en papieren overgeschreven. Gelijk de auto van het internet verwijderd, want geen zin meer in mails haha. Ging ik net even naar mijn mail, heeft er nog iemand gereageerd. Snapte er  niks van, maar diegene bleek maandag al te hebben gereageerd, waarna ik mijn telnr had gegeven en niks meer gehoord. Tja niet zo slim om zo lang te wachten, want nu is ie weg!!
Vanmiddag onze "nieuwe buren" op visite gehad! Aardige mensen, maar valt verder nog weinig over te zeggen. Wij hadden alleen het idee van een huis van 7 bij 12 of zo, zij zaten aan 7 bij 15 te denken. Tja. Al die extra meters kosten geld, en niet te zuinig ook. We hadden net vandaag een offerte bij de post en het viel ons nog niet mee. Dit laten zien, en daar schrokken zij ook van. Qua budget zitten we aardig op hetzelfde niveau, dus we denken dat hun 15 meter gewoon niet haalbaar is. Dat hopen we althans, want anders krijg je een asymmetrisch huis. Weet niet of de welstandscommissie dat wel goedkeurt en hoe kom je dan op 1 lijn....
We gaan dinsdagmiddag nog weer naar een andere aannemer en zij zullen nog een afspraak maken met ons vieren met een aannemer en dan gaan we prijzen vergelijken enzo. Leuk om mee bezig te zijn!!!
Enne....kon het niet goed zien want ze had een dik vest aan (en durfde het niet te vragen), maar volgens mij is ze zwanger . Ze wilden ook zo snel mogelijk aan de slag, want ze wilden zo snel mogelijk  verhuizen. Zou dus heel goed kunnen. Bah!!!

Gister en vandaag ook weer eens met de ovulatietesten aan de slag geweest. Niks, niet eens een dun streepje. Vaag, want volgens mij heb ik mijn ei nog niet gehad en vandaag is het dag 15 dus wanneer zou ie dan wel komen?
Morgen test ik nog een keer als ik het niet vergeet, en daarna niet meer, want dan is ie blijkbaar al geweest. Verder flink klussen en de timing is dan deze maand wel weer goed

Fijne avond verder en Yosha voor jou nog een extra dikke

Liefs Laura

Lieve Yosha, meid wat vreselijk! Kippenvel nu ik je verhaal lees... Ik vind het echt zo vreselijk voor jullie en kan me voorstellen dat je nu alles even niet meer positief in kan zien.
Ik denk dat beide opties niet positief zijn. Zelf weet ik weinig van endometriose en 1 kennisje van me heeft ook Aschermann gehad en is nu na wat operaties genezen, maar ook geen pretje geweest. Wat onwijs goed dat jullie naar de huisarts zijn geweest en logisch dat je maandag meteen gaat bellen en actie gaat ondernemen.
Meid, en maak je no way druk over die eventuele dagen dat je je ziek moet melden op je werk of moet verzuimen voor de onderzoeken. Het gaat om je gezondheid! <<BR>
Veel sterkte dame, ik denk aan je...

Hiltje: logisch dat je tranen komen na het vertellen, die tijd heb je even nodig en ik vond 1 miskraam al zo enorm heftig, laat staan 2! Jullie zijn nu weer aan de klus toch voor een nieuwe poging?

Laura: van harte met de verkoop! Welke sites raad jij aan om de auto te plaatsen? Wij hebben nu alleen via autoscout maar ik denk dat Marktplaats ook een goed idee is. Nog tips?
ja idd je moet dan wel op 1 lijn zitten met de nieuwe buren (ken je dat boek van Saskia Noort? ;-)) over de plannen, apart is dat eigenlijk. Misschien is ze idd zwanger maar meid blijf hoop houden, jij volgt hopelijk ook snel!!!

Marieke: hoe was je Prenatal/shopdagje met manlief? Blij van de blije doos? Die Pampers zijn sowieso welkom. Ik check nu al her en der de aanbiedingen, tip van een collega. Je hebt ze voorlopig toch nodig die luiers. Die van t Kruidvat schijnen ook goed te zijn.

Vandaag geen middagdutje gedaan. Wel lang in bed blijven liggen (lezen enzo) en vanmiddag op ziekenbezoek bij ons neefje van 4, zijn amandelen zijn weggehaald. Ging al stukken beter. Daarna even de stad in (Eindhoven) en een heel leuk kapstopje, badcape en nachtlampje gescoord bij de Lief-winkel. Daarna hapje gaan eten met manlief en nu tv kijken. Ben erg happy want ik heb geen echte pijn gevoeld en dat is lang, lang geleden. Ga zo met voedingskussen op de bank liggen.
Morgen lekker relaxen in de sauna, heel veel zin in.

Meiden, fijn weekend nog en Yosha: dikke knuffel voor jullie!

Greets Janneke

Hi Jannie,
Ondanks de  niet allemaal serieuze reacties raad ik toch Marktplaats aan. Onze auto heeft er 2 weken op gestaan en is door meer dan 1000 mensen gezien. We hadden em ook op Speurders, nog geen 50 en geen enkele reactie. Nederland Mobiel en Gaspedaal hetzelfde verhaal.
Je moet bij Marktplaats wel wat betalen, je kunt kiezen uit verschillende bedragen en hoe duurder hoe langer ie er op staat. Ik heb de goedkoopste (15 euro voor 4 weken) gedaan. Nu na 2 weken al verkocht, dus geen spijt daarvan. De rest waar ie op stond was gratis, gelukkig maar.
Ik heb em bij Mp ook 3x omhoog gebeld, dat ie dan weer op pagina 1 stond. Dan keken er gelijk weer een hele serie mensen naar.
Verder heb ik geen idee, geen ervaring met meer websites. Maar bij het gros van de mensen is Mp wel bekend natuurlijk!
Hebben jullie al reacties? Succes met de verkoop!

Haha, ja dat boek van Saskia Noort, Nieuwe buren..... Nee dank je, brrrr!!

Hey meiden!

Hier gaat alles prima. Ik be na woensdag eigenlijk niet echt last gehad, dus goed denken om mijn fysieke belasting helpt wel. Gelukkig. Gisteren kledingpakket voor Niek van H&M binnen gekregen en voor ons meiske van kleertjes.com. Ook ook een grote bak vol kleding van mijn schoonzusje gekregen voor ons baby meisje..................allemaal zo CUTE. Echte meisjes kleren: roze, roezeltjes en kantjes. De spijkerbroeken komen later wel.
Verder ben ik druk met Marktplaats (al verdien ik niet zoveel als jij Laura hahahaha...............proficiat hoor!!!!).
Ik doe aan in- en verkoop van kleren. Leuke bezigheid als je je niet al te druk moet maken fysiek. Ik heb nog genoeg hoor Roos als je tzt nog belangstelling hebt. Weet je het geslacht ook?????????????? Ben nieuwschierig........hahaha

@Yosha, is het verdrietige nieuws al geland??? Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen.

@ Laura: Jaaaaaah nieuwe buren van Saskia Noort of die andere (ben ff de titel kwijt), ik hoop het niet voor je hihihihihi............
Eneh ik hoop zo en duim heel hard voor je dat ook jjj binnenkort met heel mooi nieuws komt.

@ janneke: leuk hoor nog wat spulletjes gekocht. Helemaal niet vervelend..hahaha.....Fijn dat je pijnen minder aanwezig zijn!!!

@ patricia; wat herlijk dat je echo weer goed was..............eneh idd verder dan je ooit geweest bent. Bas* krijgt over 4 maanden een prachtig broertje of zusje!!!!

@ Hiltje: oooh meis, het is zo begrijpelijk dat je moet huilen. 1 MK is al moeilijk laat staan 2!! Je hebt tijd nodig............en wanneer mensen in je omgeving ervan af weten dan is er ook meer begrip is mijn ervaring. En het klussen ligt op schema toch???

Gaan jullie nog wat leuks doen meiden??
Ik denk dat wij vanmiddag ff naar mijn broer en vriendin gaan. Zij gaan 1 mei trouwen. Altijd gezellig.
Fijne dag!!

Groetjes Linda

Linda, jij ook al druk bezig met Mp dus!
Ik heb er ook wel vaker dingen opgezet.  Soms heb je dingen die je niet kwijt raakt als je er geld voor vraagt. Als je dat dan toch  kwijt wilt,  en zonde vind om het weg te gooien, kan je er ook opzetten: gratis af te halen. Je weet niet hoe snel er zich mensen melden hahaha!!! Dat scheelt dan weer een rit/gesleep naar de kringloopwinkel!!
En die auto, ja dat is idd een leuk spaarpotje! Komt goed uit nu we bezig zijn met een nieuw huis. Maar goed, als we idd gaan verhuizen, wil ik wel een 2e auto erbij, en dat kost ook weer geld.....

Manlief is aan het voetballen en straks naar de FC (Groningen-Ajax). Dus ben alleen thuis. Net een hartige taart gemaakt, hoeft ie vanavond alleen nog maar in de oven. Mmm, nu al zin in!

Verder geen nieuws te melden.

Yosha hoe is het met jou??? Moet veel aan je denken, bah wat een klote nieuws zeg!

he meiden,
nou hou me goed aan mijn eigen opgelegde rust. Heb gister bijna heel de dag gezeten en ben daar tot nu toe ook goed mee bezig. Wel af en toe even staan en lopen, maar het grootste deel van de dag zit ik. Heerlijk. Heb ook al 2 nachten supergoed geslapen, dus ik kom helemaal bij!
Voor iedereen die foto's gemaild heeft, erg leuk allemaal!

Yoshua, meisie toch wat een ROTnieuws. Zoiets verwacht je toch niet. Van Ascherman heb ik wel gehoord, maar dacht dat je dan niet meer ogni zou worden, omdat je bmm dichtgegroeid zou zijn, maar dit hoeft dus niet, begrijp ik uit jouw verhaal. Ben eigenlijk helemaal niet bekend met endometiose, als het dit is, wat betekent dat dan voor het zwanger worden? Of is het voor jou ook nog onbekend? En het zou dus ook nog iets anders kunnen zijn? Nou ik hoop maar dat je snel bij de Gyn terecht kan, zeker als je aangeeft dat je alweer bijna ogni moet worden...

Hiltje, heb je al uitslag van je suiker? En het is denk logisch dat je mk nog gevoelig ligt. Het is ook nog maar net geleden en je wens is zo groot, dat het logisch is dat het pijn doet. Ook al voel je jezelf over het algemeen weer goed.

Jannie, een tijd terug had je een vraag over je geboortekaartje. Buren van ons zijn pas voor de 3e keer ouders geworden en die hadden een los kaartje bij het geboortekaartje gedaan met daarop dat hun kindje al zo rijk geboren was en dat ze geen kado's wilden, maar dat ieder die iets wilde geven dit kon storten bij een door hun bepaald doel. (weet even niet meer wat) Ook wel een mooie gedachte. Maar bij een 1e begin ik daar niet aan. Ik wil al die leuke kado's. Maar een los kaartje bij het geb. kaartje kan dus ook.
Nog een tip voor na de bevalling voor het spoelen. Wij hebben in de badkamer een wc, naast ons bad. Ik spoel mezelf dan met het water van de douchekop. Ook een idee als je die mogelijkheid hebt!
Is het filmen nog gelukt? en wanneer heb jij nou die echo voor de nieren van je ventje?

Marieke, jij moet echt rustig aan doen he meis. Morgen weer naar de vk zag ik, gaat ze dan weer voelen hoe het gaat? ben benieuwd meid, in ieder geval weer even een uitstapje.

Linda, fijn dat je er nu uit bent met je HA en dat je poliklinisch gaat bevallen. Dan blijf je nog het punt houden dat je met weeen naar het ziekenhuis moet, maar dan is het waarschijnlijk een beter moment dan dat je ertoe moet racen.
LIjkt me trouwens vreselijk met weeen in een auto. Wij moeten ook zo'n 30 min. rijden. Ga dat ook nog maar eens bespreken met de gyn tzt, want wanneer moet je gaan dan? Heb ook wel verhalen gehoord van mensen die in het z'huis kwamen, te weinig ontsluiting hadden en weer weg werden gestuurd. Ja ben gekke henkie niet..

Yvonne, spannend je echo deze week. Bedankt voor je tip over de bandenpijn. Het is eigenlijk weer helemaal weggezakt. Tenminste van de week had ik er geen last meer van, terwijl ik superdruk was. Nu lijkt het weer wat gevoeliger, terwijl ik niks doe... Ook meer last van mijn ribben nu, had ik van de week ook weinig last van. Op die fronten lijkt bewegen fijner dan zitten, maar ja waar kies ik voor.. Ik moet gewoon de mix even zien te vinden.

Yf, jij bent nu lekker op wintersport, heerlijk meid, neem het er maar lekker van. Nu kan je je vakanties inderdaad nog makkelijk plannen. Wij doen regelmatig een weekendje weg. Gewoon op de bonnefooi. Soms bedenken we donderdag of zelfs vrijdag pas dat we wegwillen. Is zo geboekt en weg zijn we. Gaat straks niet meer zo makkelijk, moet je toch iets meer regelen en inpakken. Maar dat geeft helemaal niks, je krijgt er andere leuke dingen voor terug!

Laura, zakenvrouw! Goed dat je zonder afdingen je auto hebt verkocht!
Beetje balen was het wel bij de HA zag ik. Tsja iedere HA gaat er anders mee om. Na onze 1e mk in okt 2006, zaten wij in mei 2007 bij de HA, toen eigenlijk ook weggestuurd met het verhaal, zwanger worden kan 1 tot 1,5 jaar duren, je bent het al geweest en we tellen vanaf te mk. Mochten alleen zwemmers laten controleren en moesten nadenken hoever we dan zouden willen gaan in die MMM. Nou een maand later zat ik er weer, toen kreeg ik zonder problemen de doorverwijzing... En hoe ver je wilt gaan in de MMM ligt toch aan het probleem, als dat er is.
Kwaliteit zwemmers kan trouwens dagelijks verschillen.. Maar het is wel goed om te weten hoe ze eruit zien en hoeveel het erzijn. Als het er nu heel weinig zijn, zullen het er nooit heel veel worden. Maar als het er nu heel veel zijn, zal het heus wel eens minder zijn, maar nooit erg weinig..
20 mlj zwemmers per ? schijnt normaal te zijn. Art had er 8 mlj per ? (toevallig bij 2 metingen hetzelfde) maar die waren goed van vorm en actief zat. En dus ook zwanger mee geraakt.
Verder ben je lekker druk in je prive met je werk en je kavel. Goed om zo met andere dingen bezig te zijn. Zwanger worden blijft heel belangrijk en een grote wens, maar zou je leven niet moeten beheersen.. Maar was het maar vast weer zover he meis, hoop zo dat het nu snel gebeurt...

Roos, super dat je 20-w echo goed was!!

Linda, Niek alweer naar de peuterspeelzaal, groot worden ze dan ineens he. Nu wel lekker zodat jij wat makkelijker rust kan nemen..

San, hoe was het gister bij de vk?

Marijke, jij morgen ook naar de vk. Hoe is het met je?

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 23w6d

Hoi,

nou gistermiddag naar de receptie geweest van die collega van mijn man die met pensioen is nu....was wel gezellig. Heel veel mensen weten van mijn miskraam en raar maar waar, ze durven me nu gewoon te vragen of we bezig zijn en waarom het niet lukt.....raar he en iedereen maar roepen, jullie tijd komt wel...pffff tuurlijk....

Maar goed t was op zich best gezellig en we zijn tot het einde gebleven....daarna met 2 oudjes mee naar huis gegaan, zij was echt pootje over zo dronken, en ze bleef erbij niet teveel gedronken te hebben, haha Ik had na 1,5 wijntje al wiebelige benen, dus denk ook dat t een zwaar wijntje was....ben toen maar aan de frisdrank gegaan...haha. Daar hebben we ook gegeten en koffie gedronken en toen zijn we naar huis gegaan en meteen naar bed gegaan...op zich redelijk geslapen...

Vanmorgen beetje in huis gerommeld...vanmiddag met mijn moeder naar dorp geweest, ik krijg van mijn ouders een hele grote damesakte tas, maar dan een moderne versie zeg maar....niet zo'n statige tas, haha. Aangezien ik nu veel naar buiten ga naar klanten is dat wel handig....

Kreeg net een mailtje terug van dat vrouwtje bij wie ook onlangs een missed abortion is geconstateerd, aankomende week krijgt zij haar curretage. Zij mailde mij dat zij ook endometriose heeft en zij vroeg mij of ontlasten rond mijn ongi ook zoooo'n pijn doet en ja, dat heb ik sinds oktober. De eerste keer dacht ik dat dat kwam door een ontlastingspilletje die ik had ingenomen (ik ga altijd zo weinig naar de wc en die helpen me ietsje vaker te gaan), maar daar blijkt het niet vandaan te komen....maa mijn huisarts heeft uitgelegd dat het kan zijn dat tussen anus en vagina een holte zit waarin dus slijmvlies kan ophopen en als je dan ongi wordt vloeit het in die ruimte mee, alleen kan het geen kant op en als je dan naar de wc gaat en er druk op komt te staan, doet dat enorm veel pijn....
Nou ja, met deze bevestiging klinkt het niet al te hoopvol, maar aan de andere kant denk ik, ja maar dit onstaat lijkt mij niet na een curretage maar dit heb je gewoon, hoe ben ik dan in godsnaam vorige keer meteen zwanger geraakt???????? Helaas verhoogd deze ziekte ook je kans op een miskraam...

Laura: lief van je dat je zoveel aan me denkt!! en wat fijn dat de auto is verkocht!

Ik zei vanmiddag nog tegen mijn man toen ik met tranen in mijn ogen jullie berichtjes las, raar he, ik ken die meiden niet persoonlijk, maar ik voel me zooooo verbonden met ze!! Ben ook zo blij dat ik zoveel van me af kan schrijven op het forum, dat is echt een uitlaat klep voor me.

Oh ja, ben vanmorgen begonnen met een tempstaat bij te houden voor de gyn, want dat is het eerste waar je mee moet beginnen volgens mijn nichtje, dus ik ben ze vast een stapje voor..hihi (hoezo ongeduldig!!) en verder zal ik (wederom) geduld moeten opbrengen voordat ik een afspraak heb bij de gyn en dan zal er nog wel een vervolgafspraak komen, ik ga wel aangeven dat ik eind van deze week ongi moet worden en dat ik daar nu al als een berg tegenop zie vanwege de pijn die weer gaat komen, wie weet mag ik dan wel komen, I hope so!

Nou ga nog even tv kijken, dan eten maken voor manlief en dan weer naar mijn schoonouders, moet helpen met het maken van een keuze voor tegels van hun toilet!!

liefs Yosha

Terug
Bovenaan