We gaan ervoor, part IV

Hallo!!!

Zo nu eerst een berichtje hier wat er ook gebeurt, ben er al paar keer aan begonnen maar dan weer telefoon of bezoek of wat anders, dus nu maak ik m af!!

Laura leuk door ommen gekomen!! En wat vond je ervan???
Moet wel goed gevoel geven dat het huis van jullie buren snel verkocht was voor wel goede prijs....
Hoe gaat het nu met je???

Yvonne heerlijk joh die goede echo!!!
Lekker van genieten!!
Heerlijk he om dan ff wat te kopen, heb ik toen ook steeds gedaan....
En leuk hoor om het overal te kunnen vertellen!!

Marijke fijn dat je kan gaan afbouwen met yasmin en dat het steeds beter gaat met haar oog...
Ja fijn he die zak van de prenatal, scheelt weer!!

San druk drukke tijd voor jou!!!
Kopzorgen op t werk zijn nooit leuk!!
Denk wel aan jezelf ook he!!

Janneke, hoe gaat het meid??
En manlief is die ook weer fit??
Vanavond de partneravond toch?? Wel beetje puf voor??
Veel plezier samen daar!! (hoop dat je er gewoon heenkan...)
Nog ff over die flanellenluiers, had vandaag de intake voor kraamzorg en heb er eens na gevraagd, ze zei dat ze ook wel in bed worden gebruikt en om je kleintje in t begin lekker in te pakken als ie uit jouw warme buik komt en maart/april kan zeker s anchts nog koud zijn zei ze.... Kunnen ze je kleintje lekker inpakken en volgens haar vinden die kleintjes dat lekker....dus alweer iets waarvoor ze worden gebruikt. Mn moeder had er nog paar liggen van mij, dus gaat ze goed wassen heb ik ze voor t geval dat toch...
Klinkt lekker die saus!!!
En wat is je wieg mooi!!! geweldig!!! Leuk kamertje geworden hoor!!!!
Leuke foto's!!
En die shake klinkt ook erg lekker....

Hiltje, dubbel he als ze dat nieuws dan aan je vertellen, kan me voorstellen dat dat even moeilijk is....
Ja heb zaterdag wel even genoten van het frisse weer en de zon...

Yosha, gefeliciteerd!!! Hiep hiep hoera!!!
Blij om te horen dat je een heerlijk weekend hebt gehad!! had je ook wel even verdiend!!
balen joh dat je last van je maag krijgt van feminax, kan de huisarts je geen maagbeschermer geven die je dan tegelijkertijd kan nemen?? Lijkt me in jouw geval geen overbodige luxe nu je eindelijk iets hebt wat helpt....
En leuk feestje gehad dus en lekker verwend!! Helemaal goed!!
En nu aftellen naar je wintersport!!!
Heerlijk joh!!

Nou meiden t gaat me nog redelijk af op de bank, maar ja ik maak er ook maar wat van want hier gaan sikkeneuren heeft ook weinig zsin, dat helpt me ook niet!! Gaat de tijd niet sneller van, en door die bekkeninsatbiliteit kan ik ook weing dat scheelt!!
Vandaag weer naar die therapeut geweest. Zij kan verder ook weing doen doordat ik zo gauw die harde buiken heb durft ze geen oefeningen te doen. Dus met het til lig en zit schema en half uur liggen na elke 2 uur... moet ik t nu doen. En als ik me goed aan dat lig schema hou heb ik minder pijn dus dat helpt wel...
Nog een buikband van haar meegekregen die wat extra steun geeft bij lopen en staan.
Zit wel lekker...

Gister kwamen mn ouders en hadden de wieg bij hun, dat was een verassing, hij is echt leuk geworden... heel schattig.... Staat leuk, ziet het kamertje er meteen heel anders uit, nu wacht ik nog ongeduldig op mn gordijnen...

En ja gister lag ik inderdaad voor nadal-federer..... Federer had kunnen winnen maar helaas weer niet!! Hij speelde niet zn beste tennis en hij moet toch echt zien dat ie nadal uit zn hoofd krijgt.... maar goed zal jullie mijn beschouwing besparen haha.... maar weet niet of iemand t heeft gezien, maar federer moest zo huilen bij de prijsuitreiking.... en ik heb ect hard mee zitten huilen op de bank, hij zag er zo zielig uit.... had echt met m te doen.....
Ik gooi t maar gauw op de hormonen..................

Vandaag intake gehad van gastouderbureau en dus de kraamzorg... komt allemaal wel dicht bij nu.... wel spannend, net wat jij zegt Janneke, dan denk je weer ineens o ja zo lang duurt het allemaal niet meer!!   En dat gevoel dat er een arm of been wordt verplaatst is herkenbaar....

zo volgens mij een heel verhaal geworden......
Ga manlief eens bellen hoe en wat ivm met eten koken...

Groetjes!!
Marieke

Trouwens over prenatal gesproken.... wil iemand nog een voedingskussen hebben?? Zijn nu in de aanbieding bij prenatal 36,99 ipv 45,99 incl hoes, en is een heerlijk ding!! Janneke heeft het ook aleens gezegd!!
Echt super, manlief wilde er ook wel een zo fijn vond hij het!! haha

Groetjes!!

Hee meiden,

Linda, ik heb Julia en de autostoel eens goed bekeken, ze past er nog prima in, haar hoofd komt er nog echt niet bovenuit. Is Niek dan zo lang? Julia is nu ong 93 cm.
Goed van je paard! Ik doe nu helemaal  niks met mijn paard, behalve de stal en binnen of buiten zetten. Stro en hooi mag ik van de fysio echt niet tillen, vandaag nog besproken....
Fijn dat Niek nog lekker tussen de middag slaapt. Vandaag en gister wilde ze niet in slaap vallen, na een uurtje spelen, extra melk etc heb ik haar er maar weer uitgehaald..... Ben bang dat het bijna afgelopen is met de middagslaapjes...

Yvonne, leuk is het hè om het goede nieuws aan anderen te vertellen...... Ja ieder zijn/haar keuze om het geslacht wel of niet te weten, ik wilde het wél weten, alles erop en eraan is al zo'n verrassing..... Wij hebben het echt heel duidelijk gezien. Verwacht dus geen onverwachte wending!

Ach Janneke, balen, slaat de griep nu tóch toe? Lekker in bed liggen en laten verwennen door je man.... En het boek veilig bevallen is een aanrader, ik heb het óók gelezen destijds, ik ga het weer lenen bij de bieb. Maar ik vind die Marielle Kroon wél een echte, tja hoe moet ik het zeggen, ze praat er soms wel een beetje romantisch over bevallen, heeft ook zo'n duidelijke mening over borstvoeding, alsof je een slechte moeder bent al sje er niet aan begint of vroegtijdig afhaakt... Maar misschien ben ik de enige...

Yosha, nog gefeliciteerd, balen dat je tóch wer zo'n pijn hebt gehad....Het is alweer februari, maart is al best dichbij....

Marieke, wees blij dat je er nog geen kleintje hebt rondlopen.... Een schamele troost hè, heb je niks aan weet ik , maar als ik me in jou probeer te verplaatsen, denk ik meteen, hoe zou ik het doen met Julia erbij??
Ja de dagen gaan dan langzaam voorbij hè. Wat dacht je van borduren om je zinnen te verzetten? Ik heb destijds een krans gekregen van gevlochten takken, mét de naam, geborduurd eraan. Volgens mij is borduren erg rustgevend.....

Ben vanmorgen weer naar de fysio geweest, het gaat erg goed met mijn bekken, mits ik me als een zwangere gedraag.... Best lastig met een paard, een dochter en het huishouden.....
Ik hou me zo goed als het kan aan zijn voorschriften, dat scheelt wél. Ik heb 's nachts last van zere benen en hij raadde me aan een warm voetenbad te nemen, lijkt me wel wat... En mijn man moet mijn benen op een bepaalde manier masseren, om meer te kunnen ontspannen.... Lekker... Nu moet ie wel... Sommigen vinden een voedingskussen zo fijn, snap ik niet, als ik een kussen tussen mijn knieen leg, heb ik juist méér last van mijn benen.... Wat werkt dan zo goed???
De harde buiken heb ik wéér twee werkdagen gehad, de laatste dag weer bijna niet, geen peil op te trekken....
Ben gister van de laatste 6 treden gevallen, gelukkig niet op mijn buik, maar ben er wel van geschrokken... Eerst een bal in mijn buik, nu weer van de trap gevallen...
Dit weekend is ons nichtje bij ons wezen logeren. Dat brengt een hoop drukte mee, maar Julia vindt het helemaal geweldig, ben er nu nog wél een beetje moe van....
Vanmorgen een uurtje bij de action wezen shoppen, ga er altijd weg met een tas vol spullen.... Ook een carnavals outfit voor Julia gekocht, een berenpak. Ze vond het prachtig, met zo'n berencapuchon eraan. Tzt zal ik een foto op hyves zetten, tenminste, als ik het snap. Ik ben nog niet zo'n hyves-ganger.....
Tot later, dames! Probeer nog even te 'hyven' .....

gr Roos.

Hoi dames,

Marieke, je hebt een positieve houding zie ik, goed van je! Nog even doorzetten. Ik ben benieuwd naar het wiegje, ga je nog nieuwe fotos maken van het kamertje? Ik was vandaag weer aan het boek 'veilig bevallen' begonnen en er zaten ook tips in voor vrouwen met bekkenproblemen. Goede houdingen enzo. Een vrouw met bekkeninstabiliteit was hangend aan een sjawl bevallen en had helemaal geen last van haar bekken gehad tijdens de bevalling. Leuk ook om al die bevallingsverhalen te lezen. Als je interesse hebt, bij Ako.nl is bezorging gratis.

Linda en Roos: ik moet eens kijken of Maysa nog wel in haar autostoeltje mag. Het is er zo een die achteruit en vooruit geplaatst kan worden en voor kindjes tot 15 kilo. Ze is wel bijna 15 kilo en 1 meter lang, maar ik geloof dat het hoofdje ook niet boven de bovenste rand uit mag steken? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo op gelet. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Ik ga ook weer op hyves kijken, leuk al die fotos!

liefs
Marijke

Hey ladies!

Mijn werkdag zit erop. En nu lekker forum-lezen, MP handel en hyven. Relaxt op de bank. Morgen heb ik overdag vrij en moet ik 's avonds werken (cursus geven).

@ Roos: manlief helpt ook vaak met de paarden hoor. Ik mest dus niet elke dag de boxen uit. Diegene die thuis is of eerder thuis doet het vaak. Met stro hoef ik niet te zeulen (vlasstro pakken) en we hebben een kuilbaal in de stal waar we porties vanaf plukken.
Transportbeschermetrs omdoen wordt steeds lastiger (zo laag bij de grond) en lang staan naast de bak wil niet meer. Dus ff zitten.
Niek is ongever 97 cm en 16 kg! Lange boy dus. HIj komt ongeveer 2-3 cm. boven de tobi uit. Vandaar. Manlief is 1.97m en ik ben 1.78 dus zullen we idd wel grote kids krijgen.
Heb je manlief al overgehaald ivm het bedje van MP???
Ga je het stokke wiegje niet gebruiken dan?? Wat voor kleur heb jij?? Ik ben nog op zoek naar een white wash piekstok.

@ Marijke: mooie foto's hoor!! Eneh ik kan er wat van met babykleertjes maar jij ook........hahahaha......................Wat een prachtige dochters heb je!

@ Marieke: gelukkig klinkt het alsof je je erbij neergelegd hebt en dat je je nog wel vermaakt. Mooi zo!!
We wachten op foto's van je wieg!!!

@Janneke: hoe gaat het met je?? Al onder de wol?

Groetjes Linda

Hi goedemorgen,

Nou het gaat niet echt top met me maar ik moet wel, er is niemand die haar kan inwerken en ik ben er maar tot 12uur. Heb mn vriendin afgezegd voor vanmiddag en mn klantje van vanavond ga ik ook afzeggen, even rust pakken en de keel smeren! Gelukkig geen koorts, maar echt snijdende keelpijn en snipverkouden! Hoop vooral dat het hoogtepunt nu geweest is.

Gister yoga gehad en een uur later partneravond, wilden we per se heen want de volgende is pas 9 maart en wie weet. Het was wel erg leuk en manlief vond het ook leuk! Veel tips en truuks gekregen, fijn! Die bevalling, die gaan we samen doen hebben we besloten! Nee hoor zonder dollen, gaat goedkomen. Manlief is mn steun en toeverlaat!  
Komt allemaal dichterbij...

Heb het boek "veilig bevallen" besteld bij bol.com, echt iets voor in mn verlof en voor op wintersport! :-D

Meiden reageer snel op jullie allemaal, ga weer aan die arbeit.

Lfs Janneke

Goeiemorgen!!!

Janneke, ik hoop dat t beetje lukt vandaag!! En dan vanmiddag lekker je bedje in!!
Dus de partneravond was leuk, wij heben die 25 feb.. ben benieuwd...

Linda fijn dat je manlief kan helpen met de paarden!!
En gaat t goed met de MP handel??

Marijke bedankt voor de tip van het boek!! Ik heb gister ook leuk boek meegehad van de fysio om te lezen... Duik in je weeen...Ben heel benieuwd...

Roos een kussen tussen je knieen en je enkels helpt in ieder geval goed om je bekken recht te houden.... Maar ja last van je benen is ook wat, mijn fysio zei dat je het ook tussen de enkels moet doen anders ligt het nog niet recht...Anders mmoet je je fysio eens vragen... Heeft je man lekker gemasseerd??
Maar ik heb het voedingskussen nu vooral gebruikt in de bank om te zitten, zit echt heerlijk!! In bed nog niet uitgeprobeerd...

Nou de fotos van de wieg staan inmiddels op hyves...
Ja meiden heb me er maar bij neergelegd... en elke dag sikkeneuren helpt ook niet toch maakt de tijd alleen maar langer...
Waar ik gister wel even van moest slikken was toen de fysio en later bevestigde die vrouw van de kraamzorg het dat ik 6 week na de bevalling ook beetje zo moet leven, dus heeeel rustig aan en ook om twee uur liggen en rusten....
Dacht nou zijn we er dan mooi vanaf... Maar goed ben blij dat ik maand ouderschapsverlof heb, kan ik iets langer thuis zijn en er van genieten...

Vandaag dagje niks geen afspraken enzo dus kan ik goed mn rust pakken en ga weer eens in mn studietas kijken en heb nog lekker boek liggen...
En nee borduren is niks voor mij.. haha hoeveel mensen dat al niet hebben voorgesteld, dat is wel grappig......

Fijne dag allemaal!!
Groetjes, marieke
32w

Hallo ladies,
hier weer een berichtje uit het Haagsche!

Heb een fantastische wintersport gehad! Niets gebroken en heerlijk weer gehad! Had nieuwe skies gekocht en daar heb ik wonderbaarlijk goed op geskiet! Bruine met blauwe en witte bloemetjes en blaadjes  van Head, echte lady skies dus! Heb mijn hele outfit erop afgestemd!! Was een plaatje in bruin en wit!!!  Vind skien echt fantastisch! Ga in maart nog een keer, met mijn werk! Heb ik al weer superveel zin in!!!
Yos en Janneke, fijne vakantie alvast!!!!!

Heb een stukje terug gelezen maar mijn god, wat tikken wij  veel!!! Leuk!! Volgens mij ben ik weer redelijk op de hoogte.

Gaat een van jullie nog naar de negenmaandenbeurs in de RAI? Leek me super maar alleen als ik zwanger zou zijn. Had nog even hoop op een zwangerschap maar ben helaas vandaag toch weer ongi geworden! Baal echt vreselijk! Had al helemaal geen kwaaltjes, maar toch... Mijn ongi is ook veel heftiger dan voor de miskraam, erge buikpijn en heftiger bloedverlies! Blegh!
Had gisteren een afspraak bij de gyn voor de uitslagen en alles is goed. We moeten dus gewoon afwachten. Hij zij wel dat het beter zou zijn wat gewicht te verliezen, al heeft dat niets te maken gehad met de vorige miskramen. Getver, moet ik ook gaan sporten en gezond gaan eten!    Vind het echt super van je, Yos, dat het bij jou zo goed gaat! Was ook naar een dietiste geweest en heb trouw gedaan wat ik moest doen, maar zodra dat doel bereikt was verval ik weer in mijn oude eetpatronen. Lastig!
Deze week ga ik me dan maar inschrijven bij de sportschool, sleep ik mijnj schatje ook mee! Als ik moet, moet hij ook!

Moest ook vanmorgen naar de tandarts en ik had ook nog een gaatje! Dat heeft ze gelijk gevuld, zowat mijn hele kies uitgeboord en het is nog steeds zeer pijnlijk! Ik heb zo'n bloedhekel aan de tandarts! Brrr...

Vandaag is dus goed begonnen!

Verder eigenlijk niet zo veel bijzonderheden.
Zal zo even op hyves gaan speuren of ik er ook op kan komen. Ben ook zo'n computerjostie, vreselijk!!

PS Leuk jullie een keer te ontmoeten! En high-tea vind ik ook erg gezellig!!

Terug
Bovenaan