We gaan ervoor, part IV

Hoi Dames,

Woensdag mag ik de test doen als ik het nog niet ben,
erg spannend maar ben bang dat als ik er mee bezig ben
en dat ben ik toch wel, dat er uitstel komt met mijn ongi
omdat ik zo graag zwanger wil zijn.
Ondanks mijn erg drukke periode, nog steeds alle energie
in school van inge om haar in onze wijk op school te krijgen
zit er toch een beetje schot in de zaak, mijn man had met de
leerplichtambtenaar gesproken, die eerst zij dat   het niet hun taak is,
maar door alle omstandigheden bezig zijn dat het nu toch sneller kan.
Op het werk nog steeds leuk, maar vandaag echt vreemd lui aan de
telefoon en dacht wat moet ik er mee.... maar blijft leuk.

Roos: Oei wat een pech met dat vallen, fijn om te lezen dat het
allemaal goed is gegaan. En dat het met de fysio ook de betere
kant op gaat en laat je lekker verwennen door je man..

janneke: hoe gaat het voel je je al weer een beetje beter?
doe lekker rustig aan.

Marieke: wow al 32wk dat gaat snel spannend hoor als het zo
dicht bij komt, ben niet zo'n hyves type maar ga je foto' van het
weekend wel bekijken.

YF: Lekker hoor wintersport, heb je vaker gedaan en ga je dan
ook naar andere plaatsen of blijf je bij het oude?
Balen dat je weer ongi bent.

San: aaahh lekker hoor als je weet dat alles goed is met beebje
Ik hou het ook niet bij hier hoor, is toch leuk om van iedereen wat
te horen.

Miep: orgineel om van het plaatje ook te verwerken in de boxkleed.
maak jij trouwens boxkleden? hoe?

Hiltje: tuurlijk baal je maar begrijp dat je nu meer zekerheid hebt
dat je lichaam zich hersteld heeft, gewoon blijven   oefenen,

Laura: Ja je lichaam en hormonen kunnen behoorlijk iritant zijn
geloof me mijn hormonen spelen ook vals.
Hoe waren de koekjes?

Linda:Voor jou komt het ook snel dicht bij, goed om te lezen
dat je je zo goed voelt.laat je lekker verwennen is niet niks hoor
werken, en thuis is ook werk en je lichaam aan het werk
pfffff dat zijn pas over uren........hahaha

dames zal proberen meer te reageren want volgens mij sla ik de
helft over maar gaat hier ook zo hard al lees ik wel altijd even elke
dag de verhalen, maar mijn geheugen........

groetjes els.

Hé dames,

Nou ik heb gisteren paardgereden en het was heerlijk! Goh, wat had ik dat gemist zeg. Maar ik voelde mijn stuitje helaas nog wel hoor, maar ja, gewoon doorzetten want al is het voor mijn stuitje niet super voor mijzelf is het wel goed om te doen. En op zich valt de pijn wel mee, vandaag voel ik het wel een beetje maar dit weerhoud me er niet van om straks weer lekker even te rijden. Kan het wel weer rustig gaan opbouwen vind ik zelf. Joepie!!! Heb vandaag nog lekker vrij, misschien dat ik vanmiddag nog naar de opendag ga in Zwolle om te kijken bij een vervolgopleiding maatschappelijk werk, kan ik me alvast gaan orienteren. Het weekend heb ik weer weekenddiensten, dus mag morgen en overmorgen  weer aan het werk.

@Marieke: een 8, super zeg!!! Gelukkig dat alles er door de rust in ieder geval niet slechter op wordt en dat je straks gewoon naar vlieland kan, heerlijk. Kom je de tijd nog wel wat door? En begint het wat te wennen?

@Janneke: hoe was de echo?

@Miep: jeetje wat een kleertjes zeg! Die kleine van jullie heeft nu al een inloopkast nodig, haha!

@Laura: hoe is het met je?

@Els: wat spannend allemaal zeg!

Groetjes, Hiltje

De echo was goed! Gyn kon duidelijk zien dat zn blaas en zn nieren goed werken. Fijn, toch een opluchting! Ons kereltje is nog steeds aan de ruime kant maar geen enkele reden tot zorgen zei hij, dus das mooi. Hij lag trouwens weer helemaal dubbel, met zn voeten bij zn hoofd. Tis maar net wat je fijn vindt... ;)

nu net thuis en ben gebroken, kan bijna niet meer zonder middagslaapje merk ik wel. Nu even op de bank en vanavond niks. Morgen 2 baby's bekijken. Ben benieuwd!

gister hadden 2 vriendinnen van me een echo, een was goed en de andere was mis... Balen! Ik weet hoe k ze zich voelt, bah...

miep, wat enorm veel kleertjes! Wow... Geniet ervan!

els, spannend van inge en van evt testen as woensdag. Wel even komen vertellen dan hè dame...

ik ga ff liggen tot later!
Greets Janneke

Hee meiden,

Weer veel geschreven zeg....
Hiltje, mooi balen dat ze deze maand weer gekomen zijn hoor, blijf je wel hoop houden? Had ik ook, steeds emotioneel na al die toestanden, het duurt ook wel even voordat alle hormonen weer uit je lijf zijn.....
En weer lekker paardgereden!!!! Spierpijn???? Vast wel, anders heb je het niet goed gedaan!!!!! Ik heb soms ook best zin, als ik mijn paard zie lopen met een ander op zijn rug....

Jij ook Yosha, ik weet niet meer wie het schreef, maar iemand schreef dat er heel veel mogelijk is om te zorgen dat je zwanger raakt, hou moed!!!!
En ik begrijp je bezwaren tegen een vakantie met familie wel. Ik snap niet dat je man dan niet ophoudt met zijn zin te krijgen. Als één van de twee het niet wil, is het toch klaar? Dan zoeken jullie toch een bestemming die jullie beiden leuk lijkt?

Miep, kun je niet en foto maken van het kleed met het figuurtje afgedekt? Haha ik zie het al helemaal voor me. Volgende week zijn we allemaal met lapjes in de weer, allemaal met naald en draad in de hand....

Laura, heb je je alweer kunnen losrukken van de koekjestrommel? Kan het me voorstellen, soms heb je even zoiets nodig, heb ik tegenwoordig ook geregeld, soms verdien je het. Wat voor koekjes waren het eigenlijk? Is de ongi nu écht doorgeset? En de jeuk?

Ja vervelend, al die verkoudheden op de psz. Julia heeft ook steeds snotneuzen.... Wat doen we eraan?
Ha ha, en jij maar vertellen dat zwaar tillen niet goed voor ons is, wie loopt er te sjouwen met een krat bier?????? Jij dus ook niet doen hoor....
Ik ga ook dan maar eens informeren naar een autostoel, het vervelende is, dat we er dan twee willen, voor in iedere auto één....

Marieke, wat fijn dat je wél naar Vlieland mag! Dat zal heerlijk zijn, er even helemaal uit. Of moet je dan dáár een deuk in de bank gaat zitten??? Dan hoop ik voor je dat ze een fijne bank hebben.....

Nou Els, spannende dagen voor je......

Janneke, wéér een goede echo, fijn, steeds weer een beetje zekerheid. Hebben ze ook geschat hoe zwaar het kindje nu is en ongeveer zal gaan worden?

Nou, heb drie dagen gewerkt, drie dagen harde buiken gehad. Ik val in herhaling, sorry, zit er echt mee. Gister een potje om zitten janken. Ik denk écht dat de vk dinsdag zegt dat ik moet stoppen. KAN NIET!!!! Ik heb de boel niet op de rit, ik eigenlijk wel, maar mijn nieuwe collega niet.... Ik heb er met mijn man over gesproken en die kan dan zo laconiek reageren. Hij hoeft niks in te leveren, ik wel, stukje bij beetje wordt mijn wereldje kleiner en beperkter.... Begrijpt hij niet. Mannen...... Hij zegt dan dat hij toch heel veel van me overneemt. Ja, maar niet op de momenten dat hij weer eens een cursus heeft tot 20.00 uur....
Toen ik gisteravond nog even bij mijn slapende meisje ging kijken wist ik natuurlijk wel weer waarom ik het allemaal doe en dingen moet laten, maar ik vind het verdomd lastig. Net 23 weken zwanger.....en wat is nu die paar maanden op een mensenleven....
Vandaag mijn directeur maar weer gewaarschuwd over mijn naderende ziektewet. Ze reageerde heel goed, zoals ik verwachtte.... Afwachten, doe wat goed is voor je....

Ik ga lekker slapen....

gr Roos

Hey meiden!

Hahaha Roos, het bierkrat heb ik niet getild, maar eheh wel het boodschappenkrat en gisteren de boxen grondig uitgemest. 2 boxen: 6 kruiwagens. Heeeeeeel veel natte plekken in de hemperade. Niet handig. Manlief sleepte ze naar de mesthoop. Hahaha.
Ik voel me verder ook echt wel goed. Ik vind het voor jullie echt vervelend dat het niet zo lekker gaat!!
Nog 5 weekjes werken. Op deze manier gaat dat wel goed komen.
Morgen gaat manlief Niek zijn nieuwe kast ophalen en in elkaar zetten. Hopelijk kan Niek dan zondag naar zijn nieuwe kamer. En kunnen alle babykleertjes in d ekast gehangen worden......hmmmmmmmmmmmm.

@ Roos: balen zeg van je harde buiken. Ik heb af en toe eventjes 1. Dat is dus nix vergeleken met jou!

@ Hiltje: wat heerlijk dat je zo fijn gereden hebt!!!!! Hopelijk kun je de draad zo weer oppakken. Werken dus dit weekend. manlief ook??

@ Janneke: nog 5 halve daagjes werken meid!! Je bent er bijna. Wat heerlijk dat je echo weer goed was en dat je zoon 2 goed functionerende nieren heeft!
Manlief is morgen dus ff in Tilburg. We zien elkaar dus waarschijnlijk komende zomer. Het lijkt wel een blind date met 15 meiden (ofzo?).

@ Els: spannend!!!!!!!!!!! Hoe voel je je??? Wat een gedoe zeg met Inga haar school. Ik hoop dat het goed uitpakt. Lijkt me wel vervelend dat je dan zo moet beginnen met een school van je keuze.

@ marieke: bijna naar Vlieland! Neem je wle je ziekenhuiskoffertje mee!!!! Ik zla de mijne ook klaar maken dit weekend. Ik hoop van ganser harte dat het nog minimaal 8 weken duurt...............maar je weet het maar nooit.

@ laura: hoe ist??? Alle koekjes op?? Al nieuwe ontwikkelingen op huizengebied?

@ Miep: we zijn zo lezen allen reuze neiuwschierig naar je boxkleed!! Ik ben op dat gebied echt niet creatief onderlegd. Ik kan geen naaimachine bedienen. IK zou me er wel in kunnen verdiepen omdat het me wel mooi lijkt. Ik heb ook 2 super creatieve schoonzusjes. Die kijk ik dan weleens lief aan.
Eneh idd je zult wel een inloopkast nodig hebben met al die kleren. Allen neutraal?????

@ Yvette: hip skiepakje hoor. Zag het op hyves!!!!!

@ Yosha: 3 weken Curacao: lijkt me heerlijk. Maar of het handig is met je schoonouders als je daar nu al tegenop ziet...........ik vraag het me af. Relatieve goedkoop (gratis woning) wordt dan mssn duurkoop en sjachie gezichten........... Kunnen jullie toch veel beter voor die centjes iets gaan doen wat je allebei wilt?????
Het weer is daar natuurlijk wel super!

Hey zwangeren: hebben jullie ook regelmatig last van brandend maagzuur?? Ikke wel. Voelt naar. Als het echt irritant is dan neem ik een rennie. iemand andere tips???
Ook ik krijg steeds te horen: jeetje wat zie jij er "goed"uit!! Lees: zwaar. Hoe lang moet je nog............??? Herkenbaar??

Meiden, fijn weekend!
Groetjes Linda

Hi meiden,

op de bank in slaap gevallen vanavond met manlief dus net in bed. Weekend!

linda, zuur heb ik ook, heel vervelend. Heb ook rennies maar wat ook Helpt is om s avonds beetje vanillevla te eten.
nog 5 weken werken, nog even!

roos, ik snap dat je er enorm van baalt, maar die harde buiken zijn wel een heel duidelijk teken dame... Lijkt me sowieso erg pijnlijk, ik vind een minuut al vervelen....

miep, ik zit dit weekend weer achter de pc en dan zal ik eens kijken of je je goed hebt aangemeld! ;)

slaap lekker allemaal!

Hey Janneke, fijn dat je echo voor de niertjes goed was. Toch prettig om te horen.
Nog maar een paar dagen voor jou! Lijkt me wel heel onwerkelijk.
Ik zag trouwens net dat ik op onze hyves site kan, dus het zal wel goed zijn gegaan.

Goh, Roos, wat een gedoe met die harde buiken. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is om je werk los te laten en aan andere mensen over te laten. Voor mij geldt dat helemaal niet, maar ik doe dan ook meer administratief werk. Dat is niet te vergelijken met wat jij doet. Ik weet dat ik niet hoef te zeggen dat je baby nu belangrijker is, want dat weet jij ook wel. Het is gewoon balen als het zo loopt. Hopelijk valt het mee en kun je alles net lang genoeg rekken tot jij er wel een goed gevoel bij hebt.
Het kleed is overigens nog niet zover dat ik er een foto kan maken met het plaatje afgedekt. Dan zie je namelijk alleen maar een lap stof. Maar mocht ik nog een foto tegenkomen van een vorig kleed wat ik heb gemaakt, dan zal ik het zeker op hyves zetten.

Hihi Linda, ik ben ook niet super hoor met een naaimachine. Een rechte naad gaat nog wel, maar dan houdt het ook wel een beetje op. Dan roep ik meestal mijn moeder erbij. Voor het boxkleed gaat alles gewoon met de hand. Er gaan wel echt heeeeeeel veel uren inzitten, maar het is wel leuk om te doen en het resultaat is ook super.
En voor wat betreft de kleertjes, een aantal zijn neutraal maar een heel deel is echt voor een jongetje. Dat komt dus goed uit. Die collega waar ik de kleertjes van heb gekregen, was op precies dezelfde datum uitgerekend als ik, maar dan een jaar eerder. Gisteren heb ik van een andere collega 12 paar babysokjes gekregen.
Ik heb trouwens ook last van brandend maagzuur, sinds vorige week. Die zwangere vriendin van mij ook.
En ook ik krijg steeds vaker de vraag hoe lang ik nog moet. En als ik dan antwoord 15 weken, dan valt het even stil en komt vervolgens de vraag of het er niet twee zijn. Hoewel ik ook moet zeggen dat er mensen zijn die dan zeggen dat ik toch best een bescheiden buik heb voor 25 weken zwangerschap. Ik weet het ook niet hoor. De meeste mensen die ik om me heen heb gezien hebben iets minder buik dan ik met 25 weken, maar ik heb ook zeker geen megabuik. Volgens mij zeggen de meeste mensen maar wat.

Nou meiden, fijn weekend verder. Ik ga nog even aan mijn kleed werken...

Miep
25w3d

Hi Ladies,
even een kort berichtje van mij. Maandag D-day op 't werk. Mmmm ben benieuwd.
Verder is mijn buik nu al zo dik dat ik het mijn omgeving echt wel moet gaan vertellen dussuh....hopen dat we wat mensen kunnen zien het weekend.
Ben nog steeds erg futloos en erg moe 's avonds na het werk. Waarschijnlijk moet ik mijn tempo overdag wat aanpassen ;)

Janneke fijn dat je echo goed was. Weer een hele geruststelling.
Miep ik ben niet zo creatief maar zo te lezen beleef je er een hoop lol aan
Yosha fijne vakantie
Roossss fijn dat je directeur zo goed reageeert. Wat vervelend van je harde buiken. Je wil o graag en dan lukt t niet.
Linda knap dat je de energie ervoor hebt om zo hard te werken bij je paard.

Voor jullie allemaal een heel fijn weekend en tot laterrr
San.

Terug
Bovenaan