We gaan ervoor, part IV

Jee, die collega van mij belde dat ze een paar kleertjes had.....
Ik heb echt een grote boodschappentas afgeladen vol met kleertjes t/m maat 68 meegekregen. Superveel, echt niet normaal. De dingen die bovenop liggen en die ik zo kan zien, zijn ook nog eens heel leuk. Vanavond thuis lekker doorheen snuffelen en kijken wat we allemaal hebben gekregen.
Leuk, leuk.

Hey ladies,

Terwijl Niek naar de peuter was heb ik de wekelijkse  boodschappen gedaan (krat sjouwen wordt nu vervelend) en heb ik even rondgesnuffeld in het tuincentrum. Ik heb een paar nieuwe planten gekocht voor in ons. Lekker fris!!
Niek had weer fijn gespeeld, maar wilde ook wel met me mee. Hij hoest af en toe en is snotterig. Tja virussen en bacterien van andere kindjes. Hij ligt nu alweer lekker te slapen.
Vanacht heeft hij vanaf 1.30 bij ons geslapen. Dit gebeurt eigenlijk nooit, maar omdat hij dan niet helemaal fit is mag het eneh ook papa en mama willen graag slapen......................
Vanmiddag komt een vriendin met haar nichtje van 2,5 langs. Gezellig en de kids kunnen mooi spelen.

@ Miep: leuk zeg aldie kleertjes!! Altijd handig dat je kleren lkkrijgt. Ze groeien er zo weer uit en bovendien koop je ook vast wel een paar nieuwe dingen en je krijgt ook wel wat.

@ Marieke: vervelend zeg dat je ook na de bavlling echt dit regime nog even moet volhouden. Je kunt je er maar beter op voorbereiden dan valt het mssn nog wel mee. Eneh dan is je kindje er al. Is je man straks ook even vrij na de bevalling?? De mijne neemt 2 weken vrij nadat de kraamhulp weg is. Hij heeft zowieso 2 dagen na de geboorte vrij. In juli willen we graag nog 3 weken met zomervakantie. Weten jullie al of je wel/neit een huisje reserveert??

@ Monique: hoe ist met je?????

Fijne dag!
Groetjes Linda

Hoi dames,

@Laura: balen zeg! En dan begint het nog wel zo hoopvol... Ontzettend k*t allemaal! Geniet lekker van je koekjes, ik ben me op de chocola aan het storten...mmmmm

@Yosha: Kan me voorstellen dat je zit te denken aan je toekomst, maar positief te blijven, tegenwoordig blijf je niet zomaar 123 kinderloos! Ik ben een aantal jaren geleden 2 weken op Curacao geweest, voor mij was dit 1x maar nooit weer. Vond er echt geen bal aan. Ik hou van avontuurlijke reizen en heb het strand na een uurtje wel gezien.  Er was niet veel te beleven en volgens mij is het alleen echt leuk als je  houd van het strand en de zee. Voor mij dus niet de ideale vakantiebestemming. Maar destijds woonde mijn man daar tijdelijk voor een half jaar, dus vandaar de keus dat ik daarheen ben gegaan.

@Miep: klinkt moi het boxkleed, kan me er een voorstelling van maken. Leuk zeg, al die kleertjes!

Soms verbaas ik me nog over hoe emotioneel ik wordt als iemand, een collega, vraagt hoe het met me is. Net zoals gisteravond. Dan ineens komen de tranen, en thuis helemaal niets en kan ik er gewoon over praten.  Dan ineens komt het er allemaal uit en  dan denk ik van 'ga thuis lekker janken' maar dat wil dan niet... Verbaas me er gewoon over dat het dan ineens zo hoog nog zit.  Maar ja, is allemaal ook niet niks en het heeft tijd nodig. Ik weet het, maar toch...

Ik zal vanmiddag denk ik maar naar de tandarts om een foto te laten maken, ben nu ongi dus dan kan het in ieder geval geen kwaad. Anders blijven ze daar over zeuren en ik wil als ik straks zwanger ben (heb nog steeds goede hoop) absoluut geen risico nemen (al pakken ze me goed in o.i.d.). Dus dan nu maar. Verder zal ik vanmiddag weer, rustig aan, gaan paardrijden. Heb er nu al zin in! Zal nu gaan lunchen. Iedereen een fijne dag!

Groetjes, Hiltje

Hallo!!!!

Janneke fijn dat je je weer wat beter voelt, en heerlijk je verlof komt eraan!!! Lekker aftellen daarnar hoor!!
En je vakantie begint zo ook al wel op te schieten!!
Janneke, ik moet dan heel rustig doen, omdat ik anders lang last van de bekkeninstabiliteit kan houden.... dat willen we natuurlijk ook niet, maar baalde wel ff, ook dan eerste 6 weken om de twee uur even rusten net als nu, klinkt nog zo lang!! Maar ja dan is ons kindje er wel en kunnen we daarvan genieten!!

San geeft niets als je minder komt!! Fijn meis dat je echo goed was!! Heerlijk!!

Roos volgens mij moet je ook rustig aan doen!!

Miep klinkt super dat boxkleed!!! En leuk als je zoiets kan om zelf te doen!! Speciaal!!!
Ik lees weleens van die boeken die zich afspelen in amisch land in de USA daar doen ze ook veel aan quilten!! Daar ken ik het van!!
Ben straks wel benieuwd naar een foto!!
En dus al over kaartje nagedacht!! Leuk!!
En super leuk vanaaf lekker snuffelen tussen de kleertjes!!

Hiltje wel balen van je ongi, maar wel fijn dat allles weer beetje op orde is zeg maar!!!
Je vroeg hoe lang ik nog moet, nog 8 weken...
Ja niks aan he dat tandarts gedoe, maar inderdaad dan kan je het beter nu doen...
Hoop dat het goed haat met paard rijden!! Veel plezier!!
En als mensen je vragen hoe en wat, dan ben je ook niet voorbereid, dus kan me voorstellen dat je dan sneller emotioneel van wordt, tis ook niet niks toch??

Marijke fijn dat je wat hebt aan de tip!!!
Ik heb de beige genomen...
Heb wit bruin in huis met wat roze accenten, niet veel maar vond groen en blauw niet bij mij roze kussen in de bank passen haha wat zijn we weer kieskeurig!!

Laura balen dus ook bij jou weer de ongi!!! Bah bah!! Knuffel!! want het blijft gewoon rot elke keer!!
Hoe is t met het huis???

Linda fijn dat je je goed voelt!! En heerlijk dat manlief je zo helpt!!!
Ik moest lachen toen ik je theetip zag... mn moeder drinkte dat vroeger ook altijd, wij noemde het kattenbak korrels.....sorry hoor!!
Ik ben nu gek op groene thee, is de enig thee die ik op t moment lekker vind...
Lekker dat niek het leuk vind op de peuter!!
Heerlijk he paar nieuwe planten!! Kan je helemaal blij van worden vind ik!!
Manlief zou week vrij nemen als de kraamhulp weg is, maar gaan even kijken of hij ook vrij kan nemen eerste 4,5 dagen na de bevalling, hij krijgt ook twee dagen, want als de kraamhulp weg is en ik mag de eerste 4 daegn weinig zoals ze van de kraam al zeiden zit ik daarboven en kan ik weing beginnen. En omdat hij altijd lange werkdagen heeft ben ik dan echt poos alleen!! Maar dat komt wel goed!!

Yosha fijn dat je ongi weer over is!! dus afklussen haha ja kan ook!!!
Klinkt wel lekker curacao!! Dus jullie gaan t wel doen?? Of lees ik het verkeerd??
En nu eerst lekker bijna op wintersport!! Heerlijk!! Fijn dat je daar geen last van je ongi hebt!!
Kan me voorstellen dat je nadenkt over leven als je geen kinderen kan krijgen!! Hebben wij ook wel eens gedaan toen we stopte met de pil, veel van mn vriendinnen hebben veel moeite gehad met zwanger worden en dat ging allemaal niet vanzelf, dus toen wij stopte was ik me er goed van bewust dat die kans ook er is...
Maar meis ze kunnen veel tegenwoordig dus blijf nog wel beetje hopen!! Snap best dat dat niet zo makkelijk is hoor...

Vanmorgen hebben de de kinderwagen gebracht!! 4 grote dozen voor een kinderwagen met maxicosi!! Lampje voor de slaapkamer zat er ook bij... ben heel benieuwd, vanavond eens kijken met manlief...

En gister kreeg ik mail van school, heb een 8 gehaald voor mn eerste examen (die van december) Helemaal blij!! Geeft wel weer motivatie om door te gaan.....
wel even balen dat ik de ander vakken niet kon doen, maar goed dat leg ik maar naast me neer dat komt wel... heb nu extra tijd om het goed te leren denk ik maar...

Gister bij de vk geweest en baarmoedermond is niet slechter geworden, dus heel rustig aan doen maar mag wel paar dagen naar vlieland, heerlijk, ook veel zin in, hoop alleen dat ik niet verkouden wordt want zo voet het wel beetje... Was vanmorgen zo moe ben toen ik half uurtje moest liggen in slaap gevallen, werd 2 uur later weer wakker, haha moest om 7 uur uit bed voor die kinderwagen kan ik vast niet meer tegen....

Groetjes!!
Marieke

Hey Marieke, grappig dat je dat zegt van de Amish. Ik heb zo'n 14 jaar geleden (pfff, waar blijft de tijd?) een jaar in Amerika gewoont. Daar moest ik een cursus volgen en omdat ik geen zin had om te studeren en het me ook wel leuk leek, heb ik toen een cursus quilten gedaan. Later dat jaar hebben we met de organisatie een uitstapje naar Amish Country gehad. Daar mocht je bij één zo'n gezin ook binnen in huis rondkijken en daar werd ook druk gequilt (is dat wel een werkwoord?). Je kon er ook veel quilten kopen. Was wel leuk om te zien. Zij doen uiteraard alles helemaal met de hand. Als ik een grote deken maak, dan smokkel ik meestal en gebruik ik de naaimachine. Voor een boxkleed meestal niet. Vooral ook omdat ik op boxkleden vaak echt figuurtjes maak en dat is met de hand makkelijker dan met de machine.

Miep
25w1d

Miep, wat leuk om te lezen!!
Ja daar in amisch land gaat alles erg primitief, heb weleens documantaire op tv gezien!!
Maar lijkt me gaaf zo'n cursus!! (en jaar in amerika ook!!) Je kan het dus heel goed en je maakt wel vaker quilts dus!! Leuk he!!!!
Bij mn vriendin in de kerk hebben ze die hoe noem je dat traditie.... ook ingevoerd, komen ze met vrouwen bij elkaar om guilt te maken en geven ze dan las er iemand gaat trouwen of een kindje krijgt. Vind het leuk idee!!

Nou na de geboorte van jullie ventje  ben ik nu helemaal erg nieuwschierig naar het quilt!!

Groetjes, marieke

Hi meiden,

Miep: jeetje nu ben ik helemaaaaaal benieuwd naar je quilt. Heb je anders geen foto van een quilt dat je eerder hebt gemaakt? Klinkt super hoor! Wat ik me nog afvroeg: ik zie vaak quilt te koop staan op babysites: waar gebruik je die voor? Als deken in de wagen ofzo?

Marieke: oh ivm bekkeninstabiliteit, ik snap het nu. Ik hoop stiekem toch dat het na mn bevalling meteen over is die bekkenklachten... Maar dat weten we dan pas. Gaat nu al stukken beter. Maar, de kinderwagen enzo is er, leuk!!! Oh geniet ervan meid... Kan je al beetje genieten nu? En een 8, goed man... EN: lekker naar Vlieland, lekkerrrr! Ben even vergeten wanneer jullie gaan maar volgens mij duurt dat niet heel lang meer...

Hiltje: grappig dat je Curacao niks vond; smaakjes verschillen zullen we maar zeggen! Maar je moet idd wel van t strand houden anders kun je niet o heel veel. Vervelend dat je soms nog zo emo wordt, voor jezelf dan. Verder is dat natuurlijk best logisch, maar meid is niet zo raar! Als je alleen al kijkt wat jouw hormoonspiegeltje te verduren heeft gehad.... Hou je taai meid, erovr blijven praten zou ik zeggen. Je stopt het iig niet weg, dat is goed.

Miep: leuk joh van die tas met kleertjes, handigggg!!! Ideaal is dat toch?! En wat heb je gestudeerd in the US trouwens?

Vandaag moest de auto voor n beurt, heb bijna 2 uur in de garage gezeten. Pff...  Had wel mn boek meegenomen dus dat scheelt. Ben nu Eten, Bidden, Beminnen aan het lezen, iemand al gelezen? Vast wel, maar is mooi boek. Lees boek per week laatste tijd, heerlijk. Daarna wel lekker geslapen want had enorme hoofdpijn. Vanavond weer kliekje van die lekkere Jamie-pasta eten, jammie! En even boodschappen doen met manlief.

Morgenvroeg om 10uur de echo, gaan ze checken of de niertjes beiden goed werken. Maak me er geen zorgen over maar zal blij zijn als die gyn zegt dat de niertjes in orde zijn!!

Fijne avond!
Greetzzz Janneke

Hey Janneke, ik geloof dat ik me heb aangemeld voor de hyves site. Ik heb in ieder geval een poging gedaan. Hopelijk is het gelukt.
Het zou kunnen dat ik nog ergens een foto heb van het boxkleed dat ik voor mijn nichtje heb gemaakt. Mocht ik het tegenkomen, dan zal ik het op hyves zetten.
En ja, waar kun je zo'n quilt allemaal voor gebruiken. Hangt er een beetje vanaf wat de maat is en hoe dik de quilt is. Je kunt het dus als boxkleed gebruiken. Of als dekentje op het bedje. Of als speelkleed. Toen mijn nichtje eenmaal uit de box was, heeft mijn zus het kleed nog heel vaak voor haar als speelkleed gebruikt. Zowel binnen als buiten op het gras.

Nou, we hebben net door de tas kleertjes gekeken. Niet normaal zoveel als er in zit. Vanalles van maat 50 t/m 68. Wij hoeven voorlopig geen kleren meer te kopen. Hier even een overzichtje;
34 broekjes / 25 rompertjes / 7 mutsjes / 5 pakjes / 5 jasjes (vestjes) / 2 paar schoenen / 2 paar slofjes / 38 shirtjes.
En er zat echt helemaal niets bij wat ik echt niet mooi vond. Het enige wat ik niet ga gebruiken is 1 rompertje wat helemaal verkleurd is. Verder ziet alles er goed uit. Hihi, misschien moet ik ook maar een vermelding op het geboortekaartje zetten, dat mensen echt geen kleertjes meer hoeven te kopen.

Nou, ik ga nog even aan het boxkleed werken. Tot morgen waarschijnlijk.

Miep
25w1d

Terug
Bovenaan