We gaan ervoor, part IV

Hoi dames,

We gaan alweer richting de 700 berichtjes zag ik, wat gaat dat snel!

Gister kreeg ik van 3 mensen de opmerking: ben je zwanger??? Wel grappig om dan te zeggen ja nog maar 8 weken te gaan... Ik denk dat ze wel iets moeten hebben gezien maar het niet durfden te vragen tot de buik zo groot was dat ze het zeker wisten.

Marieke: leuk dat je even op het forum was! Fijn dat je zo'n goede kraamhulp hebt. Hopelijk voel je je snel stukken beter, de hechtingen zijn er tenminste uit. Bij mij waren de hechtingen altijd in water oplosbaar, dus die hoefden er niet uitgehaald te worden. Ik ga eens navragen hoe ze dat in mijn ziekenhuis doen. Wat heb je nou voor pijnstilling gehad tijdens de bevalling? Pethidine of diamorphine want je schreef over een spuit? Hielp dat een beetje?

Janneke: elke keer als ik zie dat je een berichtje heb geschreven denk ik: deze keer is het vanuit het ziekenhuis! Je moet maar denken dat je kindje het fijn heeft in de buik, beter overtijd dan te vroeg bevallen! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ontzettend nieuwsgierig ben naar je zoontje! Ik ben nu ook aan de frambozenbladthee begonnen, je kan op het laatst ook 4 kopjes per dag nemen als je dat lukt. Ik hoop voor jou dat het voor een vlotte bevalling zorgt!

Yvonne: fijn dat je een goede echo had, dat is weer een mijlpaal! Van dat porren heeft het kindje denk ik geen last door het vruchtwater is hij goed beschermd.

Linda: auw, dat rennen was niet zo'n goed idee maar je had geen keus! Slaapt Niek nu wat langer door s ochtends door het tijdverschil? Ik moet de meiden elke ochtend wakker maken ipv dat ze mij wakker maken, raar... Ik heb al 3 nachten achterelkaar geen nare dromen gehad, phew... Ik voel me ook energieker overdag, heb minder last van kwaaltjes. Dat je kindje nu met haar rug tegen jouw rug ligt geeft niets toch? Ze kan zich nog om haar as draaien voor de bevalling neem ik aan? Yasmin lag bij de geboorte nog met haar rug tegen mijn rug en dat was niet zo geslaagd... Maysa lag gelukkig wel goed om.

Miep: mooi geworden het kamertje! Ik vind de stickers ook erg mooi. In de Kruidvat zag ik een leuke groeimetersticker een beetje in die stijl van jullie stickers. Kijk maar op de kruidvat website naar de folder op blz 5 staan ze.

Ik ga maar wat aan het huishouden doen, heb ik een paar dagen verwaarloosd en nu loop ik achter...

Marijke
32w2d

Hallo,

Net de echo gehad en die was goed! Ben zo opgelucht. Zag er echt heel anders uit dan de vorige keer, kleine uitstulpingen die uitgroeien tot armen en benen en je kon ook al precies zien waar de hersenen zich bevonden en bezig waren zich te ontwikkelen. En het hartje klopte nu in een mooi ritme. Leuk!!! Zal zo de vk bellen voor een afspraak, die gaat het nu verder weer doen. Volgens de berekening ben ik vandaag 7 weken en 3 dagen, omdat het maar 3 dagen verschilt met de berekening van mijn laatste menstr. wordt gewoon 11 november aangehouden als uitgerekende datum.

Nou, dat moest ik effe kwijt hoor! Vanmiddag nog even werken en verder lekker relaxen!

@Yvonne: mooi zeg dat alles goed was op de echo!

@Yosha: sterkte morgen!

@Nathalie: jouwn afpsraak schiet ook al op, was het ook morgen? Of overmorgen? Succes en ik hoop dat je daarna ook weer verder kunt proberen.

@Janneke: wachten duurt lang hè... Maar het kan nooit lang meer duren! Spannend zeg! Geen kratje meer geknapt?

@Laura: hoe ist met je?

Fijne dag allemaal! Groetjes, Hiltje

He meiden,

hier even een kort berichtje,

Marieke wat fijn dat je zo kunt genieten van Jurre ondanks dat je bedrust moet houden....

Meiden bedankt dat jullie zo met me meeleven morgen.....bergje waar ik tegenop zie groeit nog steeds, maar goed het gaat toch wel gebeuren morgen.....bleegghh. Positieve is dat het morgen op dit tijdstip alweer achter de rug is!!

Ik hou jullie op de hoogte....

Jannie succes de laatste daagjes nog zwanger.....spannend!!

liefs Yosha

Schema aangepast, afspraak met de vk gemaakt en dan  gaat ze proberen  dat ik nog een keer voor een echo mag met 12 wk.  Joepie!

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
1-9/3

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
april

Els
11/4
?
?
10e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/3
26/3
9e
1
2/3 gyn
33
H'sum

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

20/3  gyn
11.20u
29
N-Br
Verlof!
13-20/6: Oostenrijk

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
23/3 17.50 vk
31
O.ijssel
Heb verlof!

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
6 april  8.45u HA
10 april
VK 9:45 u
31
Frl
Verlof!!!30/31/32 zomervak.

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
3/4 gyn
16/4 gyn
28/4 gyn

30
Z-H
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

6/3 vk
33

N-Br

23/4 start verlof

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
6/4 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
30/03 20wk echo
16/04 vk
28
N-Br
24-04 t/m 10-05
meivakantie

San
14/9
12/8/09
?
2e
1
24/3 vk
31/3 20 wk echo
33
N-Br

JannekeChris
7/7
31/8/09
?
6e
2
?
29
Gld
-

Hiltje
23/10 en 5/1
11/11/09
?
2e
1
15/4 vk
25
Frl
-

Geboren!!

Datum

Naam

Marieke
25-3
Jurre

Hey dames,

Ik moet even iets kwijt. Toen ik net zwanger was, vertelde een collega me dat hij en zijn vriendin al jaren proberen zwanger te raken zonder succes. Ze liepen al heel lang bij allerlei doktoren en er was al vanalles geprobeerd. Een maand of twee later vertelde hij dat ze de laatste behandeling hadden gehad. Alles was al geprobeerd, maar het had niet mogen baten.
Ongeveer 1,5 maand geleden vertelde hij dat ze samen bezig waren met een cursus die je tegenwoordig moet doen om een pleegkind in huis op te mogen nemen. Hij was er heel entheusiast over. Ze houden zoveel van kinderen en het is ook echt zo'n stel waarvan je gewoon weet dat het geweldige ouders zullen zijn. Ik was heel blij voor ze dat ze op deze manier toch een beetje invulling zouden kunnen geven aan hun kinderwens.

En wat denk je? Vandaag hoorde ik dat ze morgen een echo hebben! Als het goed is, is zijn vriendin nu zo'n 7,5 week zwanger!!!! Dus als het goed is, krijgen ze morgen het hartje van hun eigen kindje te zien. Ik loop nu al de hele dag met een grijns op mijn gezicht rond. Ik vind het zo ontzettend leuk voor ze. Ik hoop zo dat morgen alles goed is.

Je hoort het vaker dat stellen na jarenlang proberen plots wel zwanger worden op het moment dat ze het opgegeven hebben. Dat hoopte ik ook dat dit bij hen ook zou gebeuren, maar nu het dan ook echt zover is..... GEWELDIG!!!

Ik moest het even kwijt.

@ Hiltje: Gefeliciteerd met je echo, meis. Weer eventjes gerustgesteld? Geniet er maar van!!!

Miep
32w6d

Hee meiden,

@Miep: wat een mooi kamertje is het geworden, en leuke stickers! Hoop dat je man er nog wat op vindt!
En ik kreeg helemaal kippenvel van het verhaal over jouw collega. Zo lang bezig zijn met zwanger worden, allemaal onderzoeken en dan uiteindelijk toch nog spontaan zwanger als je er niet meer op rekent!

@Janneke: raar idee dat de uitgerekende datum nu voorbij is!! Op naar 4 april dan maar ;-)) En wat een stunt met die kratjes! Wel een schrik!!

@Marieke: morgen is Jurre alweer een week oud, wat gaat dat toch snel!! Zo te horen ben je lekker aan het genieten, al kan je nog niet zo veel. Super dat de kraamzorg zo'n leuk mens is! Scheelt veel denk ik!

@Hiltje: gefeliciteerd met je echo!! Joepie, weer even gerustgesteld! Hoop wel dat je rond 12 weken nog eentje krijgt, anders moet je wel lang geduld hebben!

@Yvonne: gelukkig ook een goede echo! Super meis!!

@Yosha: heel veel sterkte morgen meis!! Ik zal aan je denken hoor! En laat je gauw weten hoe het was!!

@Marijke: dus 's morgens ff rust met de dochters. Fijn dat je je zo goed voelt, jij bent de 30 weken ook alweer voorbij!

Hier: moe!! Werk bij uitkeringsinstantie en door de crisis is het bij ons dus extra druk!! Thuis manlief die weinig kan doen, dus dat werkt dan ook nog mee!
Zwemmertjes nog niet gecontroleerd. Manlief heeft afgelopen week gebeld en het kan alleen op dinsdag en donderdagochtend vanaf 8.30 uur. Omdat hij momenteel niet kan rijden moet ik het wel wegbrengen en dat komt me niet  goed uit omdat ik altijd heel vroeg begin (7 uur). Omdat ik deze week ook weer mee moet naar het ziekenhuis, volgende week cursus heb + op een middag naar weer een aannemer, wil ik niet ook nog voor dit soort dingen verzuimen. Nog maar ff geduld dus tot manlief dit zelf weer kan regelen.....
De kijkers van zaterdag zijn helaas afgehaakt. Nu hopelijk nog een bezichtiging. Gelukkig komt de zomerperiode aan. Als het lekker weer is met een zonnetje dan lijkt het hier allemaal een stuk mooier. Hopelijk dat langslopende mensen dan enthousiast worden!

Ik ben geloof ik wel een aantal dames vergeten, sorry! Ik kan het allemaal niet bijhouden zoveel er wordt geschreven. Doe mij ook verlof!!

Fijne avond!!
Groetjes Laura

Hee meiden,

Heb nu pas de rust en tijd om te internetten.....

Yosha, heel veel succes en sterkte morgen, het is voor een goed doel, maar wel balen voor je dat het moet.... Laat je weten hoe het is gegaan?

Laura, begin je om 7 uur? oei, vroeg... Hoe laat moet je dan opstaan? En ben je dan wel in de middag vroeg klaar? Jammer van de kijkers die afgehaakt hebben.... wanneer zal officieel jullie huis klaar zijn?

Miep, wat een geweldig nieuws van die collega zeg, voor hen hoop je toch echt dat alles goed verloopt....

Hiltje, wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad! Geeft hopelijk weer wat meer rust....

Marijke, liggen jouw dochters 's avonds niet te mieren en zeuren, voordat ze eindelijk slapen? Hier dus wel.... Nu ook, ze roept me bovenaan de trap.....

Linda, lekker weertje voor de paarden hè. Heerlijk..... Tja, een sprintje trekken is nu lastig, ga je na de bevalling ook weer wedstrijden rijden?
Nog geslaagd met shoppen???

Janneke, je bent er   nog, mét dikke buik dus... Ik had niet   verwacht dat het zo lang bij je zou duren.... en waarom niet? Geen idee....
Met dit lekkere weer kun je misschien wel in de tuin zitten, boekje lezen?
Wacht nog maar een dagje, want 1 april is zo'n lastige datum, al die grappen ieder jaar.....

Natrhalie, fijn dat je bijna naar de arts mag, heb je weer meer duidelijkheid!
Dus Leiden is leuk om te shoppen?

Yvonne, heb je er ook zo last van, als je gesprekken met ouders 's avonds hebt gehad, om dan goed in te slapen? Ik wel, slopend vind ik die dagen....

Marieke, je hebt nog tijd om op het forum te komen! Goed van je!
Jammer dat je Jurre niet kunt verzorgen....Weet je al zo'n beetje hoe lang dat gaat duren? Lijkt me lastig hoor, zo afhankelijk van anderen. Kan je man ook nog een poosje vrij krijgen? Heeft je schoonvader het kindje al gezien?
Wat heerlijk dat de bv al goed op gang is, zo kunje veel voor hem betekenen...

Nou, bij de vk geweest, alles was goed. De baby ligt hoog tegen mijn maag en longen aan te drukken met haar koppie, vandaar de klachten....
Ik heb een afspraak gemaakt om eens goed te praten over bv, ze is ook lactatiekundige. Als ik dan besluit geen bv te geven, wil ik het weloverwogen maken...
Ik ben vanmorgen zelf maar eens op de weegschaal gaan staan: 11 kg erbij in totaal... Oei, moet nog 'n kleine 9wkn.... Ik ga maar iets minder snoepen....
Ik ga Julia een sterug in bed stoppen, hopeloos.... Wél en heel gezellige dag met haar gehad....

gr Roos

Terug
Bovenaan