We gaan ervoor, part IV

hee meiden,
Heb per ongeluk een groepsdiscussie geplaatst op hyves.... Moest gewoon een berichtje zijn...... Nou ja ooit zal ik er wel mee om leren gaan....

Lig lekker in bed met de laptop op schoot. Ben weer bekaf na een dag werken....Manlief is aan het sporten...
Schrok me wezenloos vanmorgen, kreeg tijdens de gymles een bal in mijn buik. En niet zo zachtjes kan ik zeggen. Gelukkig beweegt de baby goed, maar dit hoeft van mij niet vaker te gebeuren.
En natuurlijk heb ik weer rondgelopen met een harde buik. Ik probeer het uit te zingen tot 10 februari, vk, zo druk met toetsen, rapporten en zo. Kan nu nog niet stoppen..Ja ja ik hoor jullie denken: wat is nu belangrijker????
Heb ook een heel droge huid sinds een maand of zo, hier en daar is het schuurpapier, wie heeft een goed middeltje ertegen? Ik smeer me iedere dag in met olie, soms bepanthen, maar nóg is het een rode harde bende....
Namen zijn ook nog wel welkom...pfff lastig hoor....

Yosha, 'gelukkig'begint je ongi vóór het weekend, kun je in ieder geval je verjaardag zonder al te veel pijn vieren.....

Hiltje, voor jou is het nog steeds spannend....

Weet niet meer op wie ik nog wilde reageren, ben ondertussen ook wie is de mol aan het kijken, oja Monique, misschien is het handiger om eerst een tijdje hier te kletsen, voordat je op hyves komt. Wij kennen elkaar nu al best een tijd en dan is de stap naar hyves wel logisch. Begrijp je?

gr Roos

Dag dames,

weer lekker veel geschreven hier! :-D

Hiltje: aj een gaatje gevuld, ja dat kan erg pijnlijk zijn... Morgen dus telefonisch de uitslag, hopelijk is er geen echte oorzaak, toch? Of een die heeeeel makkelijk te verhelpen is!

Roos: oppassen dame.... Er zijn genoeg belangrijke dingen maar jouw gezondheid op nummer 1! Harde buiken is een teken van teveel doen, dat weet je zelf als geen ander... Ik weet nu ook dat minder werken enorm veel helpt en je lichaam geeft het zelf wel aan.

Marieke: misschien helpt het voor je om een vast dagritme te creeren? Ik moet van mezelf van 14-16uur plat, misschien werken dat soort " regeltjes"   voor jou ook? Dan kan je bezoek en kleine dingetjes daar wel omheen plannen. Take it easy dame...

Marijke: hoe gaat het met jou meid? Druk met de dames in huis?

Miep: leuk die kleertjes, altijd fijn! Ik heb nog niet veel vriendinnen met kids en degene die al een zoontje hebben die willen nog kids dus logisch dat ze dan alles willen houden. Heb nu echt alle basics wel in huis en de rest volgt vanzelf. Ben verbaasd over mezelf, had gedacht dat ik koopziek zou worden maar valt best mee. Meer van de babykamer, dat wel maar kleertjes valt erg mee.

Hmm die flanellen luiers heb ik dus echt voor niets, haha. Ach ja de Hema zal wel blij met me zijn!

Groetjes Janneke

Hoi,

jeetje wat een hoop mails had ik ineens vandaag haha, maar meiden ben het volledig met jullie standpunt eens, alleen de die-hards!!!

Gelukkig ben ik vandaag snel klaar met werken....haha heb weeeeer geen zin!! Druk weekend voor de boeg, zondag jarig en vier het 2en zaterdag en zondag. Dus gisteravond gedeelte van boodschappen gehaald en zometeen de rest!

Buikpijn valt nog wel mee deze keer, dacht dat het vanmorgen los ging barsten, heb direct 2 paracetamollen genomen en gelukkig wordt het niet erger!! Dus na de boodschappen plof ik maar even een uurtje op bed neer en dan hoop ik dat t ook niet erger wordt deze keer.
Jannie: je gaf aan meid, balen, ja tuurlijk maar voor het eerst leg ik eigenlijk het hele zwangerraken-idee naast me neer. Het is belangrijker dat mijn man en ik samen een gelukkig leven kunnen leiden en tuurlijk is een kindje een mooie en welkome aanvulling, maar op dit moment ben ik even belangrijker vind manlief....lief he!! Tuurlijk blijven we de natuur wel volgen, maar misschien moet de gyn de natuur weer een handje helpen....zie alleen wel heeeeel erg op tegen die vervelende onderzoeken, maar goed die zijn nu nog een maand weg!!

Eerst maar lekker veel taart en andere lekkere dingen eten, dan volgende week weer goed opletten met eten...haha en dan schiet de wintersport alweer lekker op, vandaag nog maar 2 weken!!!!!

Volgende week vrijdag halen ze de neusamandelen weg bij de jongste van mijn zus, jullie kennen het verhaal nog wel dat zij ineens zo ziek was...nou zij zit nog steeds aan de antibiotica en blijft verkouden, dus kno heeft vandaag besloten haar volgende week te helpen.....we zijn errruugg benieuwd hoe het daarna gaat met haar!!

Els: weet je inmiddels al wat meer?? Vloei je nog steeds een beetje of is het inmiddels weg??

Ik heb deze maand ook een dag of 4-5 gevloeid, maar goed geen innesteling te bekennen dus (blijkt nu, nu ik weer ongi ben)....maar dat schijnt wel te kunnen als je endometriose hebt...

Laura: hoe is je hummetje vandaag????? (haha)

Nou ga mijn werk even afmaken en dan snel boodschappen doen!! Zal dit weekend niet veel kunnen reageren ivm alle drukte, maar denk wel veel aan jullie hoor!! haha
(ik zou het best leuk vinden om een keer op een zondagmiddag een high-tea ofzo met zijn allen te hebben......hoe denken jullie hierover??????)

Liefs Yosha

Hallo,

Hier even een snel berichtje...heb vanmorgen de gyn gebeld en dat was eerst wat een gedonder, de afspraak stond daar niet echt vast, de gyn was er niet, hij kan je maandag wel bellen. Maar goed,  uiteindelijk heeft de ass mij toch de uitslagen gegeven en die waren goed! Joepie!!! Al was er een hele kleine kans en dacht ik zelf ook wel dat het goed zou zitten, toch wel lekker die bevestiging. Hoewel mijn man zoiets had van: als er wat uit was gekomen wat heel makkelijk te behandelen was dan wisten we in ieder geval waarom het is misgegaan... Ik hou het er nu maar bij dat mijn lichaam gewoon 'goed' reageerd en nu maar hopen dat het snel wel goed zal gaan. De uitslag van de chromosomen komen rond pasen, dus dat is nog even afwachten.

Verder druk vandaag, de hoefsmid komt vandaag bij mijn paard dus zal daar straks naartoe, dan op verjaardag bij mijn schoonvader en vanuit daar direct door naar mijn werk...heb slaapdienst. Vind het echt niet leuk om op mijn werk te slapen, maar ja, hoort erbij. Dan heb ik morgen nog een slaapdienst en daarna kan ik weer lekker naast mijn man slapen, wel zo fijn.

Sorry dat ik niet heb gereageerd, maar wou dit even snel kwijt.

Iedereen een fijne dag! Groetjes, Hiltje

Hoi hoi!!!

Roos vervelend die harde buik!!! En bah die bal, kan me voorstellen dat je schrikt, dan ben je echt blij als je daarna je kindje weer voelt ben je blij.... dat had ik ook toen ik van de winter uitgleed buiten en viel....als je het dan voelt bewegen ben je helemaal blij!!
Maar doe wel rustig aan meis!! Den aan jou en de beeb!!
Mn moeder staat ook voor de klas en die is net zo, eigelijk is ze dan ziek, maar ja rapporten 10 min gesprekken enz...
Doe wel rustig!!

Hiltje ja de tandarts is ook niet mijn favoriet!!! bleh!!
En vandaag de uitslag....ben benieuwd...

Janneke, mn collega zei dat flanellen luiers nog wel handig zijn voor de kinderwagen, als onderlaken zeg maar lekker warm voor de uk, misschien als je eerste keer naar buiten gaat... en je hebt ze toch......
Ja ik moet er toch een regelmaat van maken.... alleen om de twee uur liggen kwartier tot half uur... lastig plannen en voor ik t weet is die twee uur voor bij haha... i keer twee uur liggen zou ook makkelijker zijn... maar ja ik ga er braaf mee stoeien. Heb nu net weer gelegen, dus moet om half 2 weer.... goed in de gaten houden haha...

Yosha volgens mij heb je een schat van een vriend/man.... Lief hoor!! Maar dat heb je nu ook nodig!! En goed om in ieder geval er samen van te gaan genieten....
Heerlijk bijna wintersport...
Probeer daar eerst maar lekker aan te denken en van te genieten en daarna pas de onderzoeken. Maar kan me voorstellen dat je er tegen opziet...
En lekker genieten van je feestje van t weekend!! En de taart!! Jummie!!

Vanmorgen kwam mn collegaatje op de thee.... die bracht appeflappen mee, jummie... deden we op t werk vaak samen dus was erg leuk!!
Nu beetje hangen op de bank, half oog staat op de tv gericht....En ga vanmiddag even paar leuke gedichtjes uitzoeken voor het kaartje kunnen we daar van t weekend een keus uit maken.
Tis hier mooi weer!!! Bij jullie ook??
Hoop dat dit dit weekend ook zo is... kunnen we even frisse neus halen lijkt me lekker...

Fijne dag allemaal!! Tot laters!!
Groetjes, marieke
31wk.

hoi allemaal,

ik was vanochtend bij de Prenatal om het boek 'veilig bevallen' te kopen en kreeg bij de kassa een papieren tas waar je de komende twee weken 15 procent korting krijgt op alles wat erin past (behalve boeken en waardebonnen, voorwaarden staan op de website). Je kan de tas bij de kassa halen en zo vaak gebruiken als je wil! Dus een tip voor de shoppers onder ons! Scheelt wel, 15 procent! Ik heb nog wat Dr Brown spullen nodig voor de flesvoeding en dat is best duur. Ik wil ook nog een mooi eerste pakje kopen in maatje 50/56 voor nadat ze geboren is, dan heeft ze tenminste iets nieuws.

Ik ga vanavond beginnen aan het boek over bevallen, ik ben benieuwd. De bevallingen van mijn dochters waren zo'n drama, ik snap niet hoe andere vrouwen het doen. Die zie je dan op TV bevallen zonder te gillen en te huilen en lijken het helemaal onder controle te hebben, dat wil ik ook... Dus hopelijk heb ik wat aan dat boek. Ik snap ook nooit hoe vrouwen thuis kunnen bevallen met hun andere kinderen in het zelfde huis. Bij mij zou de hele straat me kunnen horen, en mijn kids zeker...Dat wil ik echt niet! Ik ben dan ook hypergevoelig voor pijn :(

Straks moet ik met mijn oudste naar oogcontrole (ze heeft een lui/zwak oog waarvoor ze moet afplakken). Hopelijk is het de laatste keer want het afplakken is nu afgebouwd van anderhalf uur naar een halfuur per dag en als ze de test vandaag goed doet hoeft ze niet meer terug te komen.

@Hiltje: fijn dat de uitslagen goed waren! Daar was ik ook zo zenuwachtig over, je weet maar nooit. Kan je weer opgelucht ademhalen en verdergaan!

@JannekeChris: phew, fijn dat je goed nieuws had, je liet ons wel in spanning zitten!

@Roos: vervelend die harde buiken en dan ook nog een bal in je buik. Ik snap wel dat het moeilijk is om het rustiger aan te doen met je baan, het is niet een gewoon rustig kantoorbaantje.

@Marieke: had je een boek met geboortegedichtjes waar je uit ga kiezen? Ik zag er een in de Prenatal vandaag. Wij gaan de kaart in het Engels doen omdat we veel familie en vrienden in het buitenland hebben die geen nederlands spreken. Ik ben ook nog op zoek naar mooie woorden voor het kaartje. Gaan jullie een foto van het kindje in het kaartje verwerken?

@Yosha: fijn dat de buikpijn maavalt, hopelijk heb je geen endometriose. Ibuprofen helpt ook heel goed tegen menstruatiepijn.

Ik zal binnenkort wat fotos op hyves plaatsen, ook van de babykamer voor zover hij klaar is!

Groetjes
Marijke
23w5d

Marijke, op http://www.gedachten-gedichten.nl/  staan heel veel geboortegedichtjes en ook in het engels.... Dus misschien heb je er iets aan....
Ik ben daar ook aan t zoeken geweest.
Heb er een paar opgeschreven, dus kijken wat manlief er van vind....

Yosha feminax pijnstilling is speciaal voor menstruatiepijn, ik had ook altijd heel veel pijn tijdens ongi's en die hielpen mij t best, misschien een idee?? Kan je gewoon bij drogist halen, zit naproxen in...

En nu ga ik gauw weer plat twee uur zijn alweer voorbij....

Groetjes!!

Hey lieve meiden,

Zo, ik heb weekend! Gisteravond nog even Wie is de mol gekeken en Het mooiste meisje van de klas (vanuit bed) en daarna heerlijk in slaap gevallen.
Voelde me vanmorgen weer een stuk beter! Collega heeft mijn nek wat gemasseerd en die voelde daarna ook wat beter (nog niet helemaal over, maar wel beter).

Maar goed, het is alweer dag 20 van mijn cyclus en wel ja, daar was het roze slijm alweer . Dat is toch niet normaal!!
En stomme ik hoop nog op een innestelingsbloeding terwijl ik diep in mijn hart wel beter weet. Bah!!

@Yosha, gelukkig dat je buikpijn tot nu toe meevalt. Hopelijk blijft het zo! Zou toch ook een goed teken zijn (ik bedoel: is het misschien toch geen endometriose of Asherman). Ik vind je idee van een high-tea errug leuk!! Het lijkt me erg gezellig om elkaar eens te ontmoeten!
Alvast een fijne verjaardag zondag en succes met alle inkopen!
Goed van je dat je het idee van zwanger raken wat op de achtergrond hebt kunnen zetten. Dat lukt mij nog niet zo. Het is wel beter dan een halfjaar geleden, maar vooral de 2e helft van de cyclus moet ik er toch vaak aan denken.

@Monique, welkom hier! Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Kan me er iets bij voorstellen dat je er onzeker over bent. Maar zie hier, bij de meesten gaat het de keer erna wel goed!
Wat mij betreft kom je ook eerst hier nog een tijdje kletsen! Wij kennen elkaar al wat langer, en dan komt de stap naar Hyves/mail vanzelf.

@Els: heb je nog bloed gezien of is het nu weer weg? Heb jij nu IUI gehad? Mag je dat onbeperkt (van ziektekostenverzekeraar) of staat er een max voor? Spannende tijd hoor!

@Roos: hoe is het gegaan met die andere groep? En hoe heeft jouw invaller het gedaan in jouw groep?
En doe je rustig aan, die harde buiken klinken echt niet goed!
Jeetje die bal in je buik, dat is echt schrikken zeg! Gelukkig dat je je beeb er zich weinig van heeft aangetrokken!

@JannekeChris: pff, geen nieuws is goed nieuws dus!! En wat een fantastische dag voor jou: een goede echo én een nieuwe baan!! Gefeliciteerd meid, dit had je een halfjaartje geleden vast niet gedacht!! Geniet er maar van!!

@Janneke: nog gefeliciteerd met jullie 10-jarig jubileum! Jammer dat je man nog ziek is. Hoe is het nu met hem? Voor jou is het echt aftellen naar je verlof!! Dit weekend begint februari al!

@Linda: trotse moeder of niet, dat Niek het zo leuk doet op de peuterspeelzaal! En jij hebt je handen even vrij! Zo te horen al nesteldrang haha ;-))))

@Miep: oh wat leuk van die collega van jou dat je allemaal babykleertjes krijgt! Ze groeien er natuurlijk ook heel snel uit en dan is het best zonde als je alles nieuw moet kopen.
Al weer eens gefietst?? ;-)))

@Hiltje: oei de tandarts, ook niet mijn hobby. Moet 9 februari weer, duurt ook niet zo lang meer....
Nee slaapdiensten, dat vond ik ook nooit een pretje. Maar gelukkig heb ik tegenwoordig een gewone baan en dat bevalt me prima!
Gelukkig dat de uitslagen allemaal goed zijn!! Ja het is best een beetje dubbel, er had ook best een kleine oorzaak gevonden mogen worden. Eentje die snel te verhelpen is wel te verstaan. Maar ja, miskramen zijn over het algemeen gewoon vette pech, een aanlegfout of zo. Wanneer heb je je NOD? Want 8-2 klopt niet toch?

@Yvonne: hoe was je echo???? Spannend spannend!!

@Marieke: ik heb Hyves inderdaad afgesloten voor anderen dan vrienden. Niet iedereen hoeft maar te neuzen!
Goh meid, jij hebt echt veel pijn hè! Wel balen dat je zo rustig aan moet doen en dat rustig nog niet rustig genoeg is eigenlijk. Hoe moet dat nu straks met de bevalling?
Lukt het een beetje met het verplicht rusten in bed?
Afgelopen week zijn we ook nog door Ommen gereden of had ik dat al verteld?

@Marijke: ah de shopaholic ;-))) Nee grapje, mooi meegenomen dat je bij de Prenatal zoveel korting krijgt! Alles is duur genoeg! Begrijp ik goed dat jij geen borstvoeding gaat geven? (en dat is helemaal jouw keus hoor,  ben zelf ook met de fles groot geworden,  niks mis mee). Maar ben wel benieuwd of je daar dan een speciale reden voor hebt, omdat de meeste vrouwen wel voor de borstvoeding gaan.
Pfff zware bevallingen gehad zeker? Nou lijkt mij ook geen pretje hoor, om te bevallen met andere kinderen in huis. Straks staan ze zomaar in de kamer omdat ze iets horen of zo. Moet je toch niet aan denken en al helemaal geen zorgen over hoeven maken!
Hoe is het afgelopen met het luie oog van je dochter? Is dat nu klaar?

Morgen gaan we weer naar een aannemer. Afgelopen dinsdag ook geweest, met onze nieuwe buren (morgen ook). Van afgelopen week was geen succes. Op zich wel, maar bij Groothuis geweest en die bouwen m.n. prefab (alles wordt standaard in fabriek gemaakt). Ze hebben wel een standaardwoning die grotendeel voldoet aan onze wensen, maar van de gemeente moet het dak (lessenaarsdak) in een hoek van 20-30 graden zijn. Hun standaardwoningen hebben 45 graden. Dat kunnen ze wel aanpassen, maar dan wordt het dak platter en de plaats van de trap is bij hun erg dicht naar het laagste deel. Dus dan kom je boven op de 2e verdieping en moet je bukkend omhoog omdat het dak er zit. Dat kunnen ze wel aanpassen, maar geen standaard meer en alles wat niet standaard is, moet je extra geld voor betalen. Dus het werd ons wat te gek wat het gaat kosten!

Verder is het huis van een van onze buren verkocht! We baalden 2 weken geleden al toen we er achter kwamen dat die te koop stond, want 2 dezelfde huizen in 1 straat te koop is niet echt handig. Maar nu is het al verkocht, heel snel dus, en dat terwijl het te koop stond voor 335000,- euro!! Dus we hebben hoop dat we die van ons tzt dan ook snel kwijt zijn (voor een vergelijkbare prijs)!!

Ik ga nu een klusjesman bellen, we willen nog wat dingetjes in huis opknappen voor het in de verkoop gaat. En zelf zijn we niet zo handig....

Prettig weekend allemaal!
Liefs Laura

Terug
Bovenaan