We gaan ervoor, part V

Jippieeeeeeeeeeeeeee,
Janneke van harte met jullie zoon Jip.
Eindelijk is je wachten dan beloond.
Vandaag hopelijk lekker naar huis toe.
Geniet er van meis, samen met je man!!!!

Liefs, Nathalie

Hee meiden,

Linda, hoe was het bij de vk en lactatiekundige? Heb je er iets aan gehad? Nu vol goede moed bv geven? Baby ingedaald? Heb je nog gevraagd of het verlies van de slijmprop iets zegt over het termijn waarbinnen je gaat bevallen?
Volgens mij is mijn baby nog niet helemaal ingedaald hoor, ik heb nog niet die bekende steken gehad....
Ik heb over twee weken, meteen na de controle b ij de vk de afspraak om over bv te praten...
En heb je hét plankje al gezien?
Bevalt de volvo eigenlijk?

patricia, balen van de gordijnrails, kan zo'n gedoe zijn, hebben wij ook 'ervaring' mee. En je bent het ook wel zat om zwanger te zijn? Tja, van die dagen hebben we allemaal wel hè. Gelukkig is de ene dag beter te handelen dan de ander. En nog maar even, en dan kunje weer herstellen van de bevalling en dan wordt het alleen nog maar beter....

Yosha, je klinkt weer lekker opgewekt.... En steeds maar weer aan de klus, dan weer laminaat, dan weer voor het goede doel!!! Beide erg dapper hoor!!! Én hopelijk beide resultaat!!

marieke, ja we zijn nog niet uit de naam.... Mijn man wil heel graag een naam die   ook bij een jongen kan passen, een stoere meidennaam dus.... Ik twijfel zo, ik ben bang dat ons meisje zich dan steeds moet verantwoorden, neehee ik ben een meisje.... Dus....Ik wil graag een naam waar je niet over hoeft te discussieren, niet over het geslacht, niet over hoe je het schrijft.. Net wel het geboortekaartje besteld. Nu de tekst en kleur en lettertype nog...
Blijf maar lekker op die wolk zitten hoor.... Ik hoop dat je snel even naar buiten mag!!!

Janneke en Jip, zijn jullie al thuis? Liggen jullie al lekker bij te komen in jullie eigen bedje? Ben benieuwd! Wat vond Nard van de bevalling?

Ik ben net dus het geboortekaartje wezen bestellen, ook weer klaar.... Paard's stal  gedaan, lekker de deken afgedaan...   Naar fysio geweest, voelt meteen weer lekkerder bij mijn bekken....Heb ook het matrasje van de wieg weggebracht naar iemand die goed kan naaien, ik hoop dat ze er een andere hoes omheen kan maken.
Zonnetje begint lekker te schijnen.... Mooi weer voor een bevalling, Linda!
Wat denken jullie, hebben we begin juni nog een kruik nodig voor de baby? We hebben ze destijds geleend, maar wil ze eigenlijk niet kopen, best prijzig....
en Marijke, frambozenbladthee mag je dus vanaf week 32 drinken? 2 kopjes per dag hè?
Ik moet gaan, Julia ophalen bij de psz....

Fijne en zonnige dag, dames!

Gr Roos

Hey ladies!

Vamorgen eerst bij HA geweest voor controle: alles ok. Beeb ingedaald en ligt vast. Weer een geruststeling. Nu hoef ik bij het breken van de vliezen niet acuut te gaan liggen.
Daarna naar de lactatiekundige: weer wat info gekregen en de afspraak gemaakt dat ik haar bel zodra beeb geboren is en wij weer thuis zijn. Ik wil graag dat ze me helpt bij het aanleggen etc. En alles het goed gaat mag ze dat bevestigen.

Roos: ik heb niet zo'n plankje die jij beschrijft. Mssn is het de bevestiging van de piekstok??? Die heb ik nl. niet.
Ik heb bij de ha niet gevraagd naar de slijmprop. Dat ga ik a.s. vrijdag bij de VK wel ff doen. Mijn ha maakt daar toch niet zoveel van. Is niet zo'n kletser.....hahaha
Mijn paarden liggen ook heerlijk zonder dek in het zand te zonnebaden heb ik net wel gezien.
Ook Niek is vanmorgen weer naar de psz geweest. Vindt hij zo leuk.
Manlief is de laatste bestratingsstukken aan het schoonspuiten. Dat krijg je van een groot erf. Niet 1 terras maar meerdere. Das weer een nadeel in het onderhoudt. De paardentrailer moet er ook aan geloven zie ik nu.
Het is lekker weer ik ga zo lekker in het zonnetje zitten. Ik heb gelukkig geen last van een zwangerschapsmasker.

Janneke is gister thuis gekomen met Jip geloof ik. Dat stond nl. op haar hyves.
Ben benieuwd hoe het met jullie is Janneke?????!!!!!!

@ Nathalie: wat heerlijk meid dat je zo positief bij de internist weggekomen bent en dat ze je goed in de gaten gaan houden bij een a.s. zwangerschap!!
Heb je nog leuke dingen gedaan dit weekend???

@ Patricia: verlof!!!! En gisteren sjachie las ik............ Heel normaal af en toe volgens mij;-)
Je treft het net als ik met het weer.....super!
Leuk dat je babykamer naar wens is geworden.........ik loop er ook regelmatig naar binnen.

@ Marieke: je bent al weer een heel klein beetje op las ik.......fijn!
Wat leuk dat je oma's Jurre nog kunnen meemaken. 4 geslachten!
Lekker ook dat je BV goed loopt!

@ yosha: helemaal op schema voor het paasei dus! Mooi ;-))
Nog even een je zolderkamer is af. Gaan jullie er slapen????

Ik ga de zon opzoeken ladies!
Grtz Linda

Hi meiden,

hier gaat t redelijk. Met Jip gaat t heel erg goed maar met mij wat minder. De bevalling is toch wel lang, zwaar en pijnlijk geweest en mn bekken zijn helemaal kapot lijkt wel. Althans zo voelt t... Mn fysio is net geweest en ze vond dat t allemaal te lang heeft geduurd en moet veel rust houden. Gaat ook hier dus nog wel even duren.

gister zijn we om 13u thuis gekomen, was wel te drukke dag met veel bezoek maar deze week eigenlijk alleen ouders. Nu al ideaal die kraamborrel!

kraamhulp is topper, ze is wat ouder en dat vond ik meteen fijn. 1 nadeel, ze rookt maar goed. Dat doet ze buiten en tot nu toe geen last van. Mn moeder helpt ook als een trein, heel fijn. Manlief is vandaag en morgen thuis, ook hij is stuk maar hij moet s nachts alles doen want ik kan niet veel. Na de kraamhulp neemt hij 2 wkn vrij.

bv gaat héél goed! Jip drinkt goed en heel krachtig! Kon tot net alleen liggend voeden maar nu kan ik beetje zitten, toch wel fijn hoor! Vanmorgen is hij in bad geweest, zó mooi allemaal!

ben erg emo, soms moet ik al huilen als ik naar m kijk, hij is zo mooi!

foto's komen op de site, kan nog niet achter pc.

hoop tot snel weer!
Lfs janneke

Hey Janneke, fijn om van je te horen. Heerlijk dat Jip het zo goed doet, hij had ook zo'n mooi geboortegewicht! Balen dat je zelf nog last hebt, het is ook niet niets zo'n eerste bevalling, ik kan het me ook nog goed herinneren :( Maar het komt wel goed, voor je het weet voel je je stukken beter. Je wilt er nu vast nog niet aan denken maar een tweede bevalling zal echt veel makkelijker gaan! Dus Jip nu al in bad geweest, was zeker een mooi moment. Wel zwaar voor Nard dat hij de nachtdienst heeft nu, gelukkig heb je overdag een goede kraamhulp. fijn dat de BV zo goed gaat!

Linda: ik had vanmorgen ook controle. De gyn heeft niet geprobeerd te voelen hoe om het kindje ligt, blijkbaar kan het kindje nog tot week 36 draaien. Bij jou ligt ze in ieder geval goed. Spannend hoor, ik hoop voor je dat je binnen 2 weken bevallen bent!

Roos: leuk dat je het geboortekaartje al hebt besteld. Wij zijn er nog niet over uit, maar nu wel een beetje over namen aan het praten. In de winkel zeiden ze 2 kopjes frambozenbladthee per dag vanaf 32 weken, maar op internet lees ik dat je met 1 per dag kan beginnen en dan langzaam vermeerderen tot 4 per dag. Ik ga vanaf 34 weken 2 per dag doen, dan vanaf 36 weken 3 per dag en zo rond 39/40 weken 4 per dag maar ik weet niet of ik er zo veel van kan drinken!

Marieke; jij wordt ook al iets mobieler lees ik, heb jij nou ook dat als je voor Jurre zorgt je de pijn vergeet? Dat had ik met Yasmin, echt constant pijn de eerste weken maar als ik met haar bezig was vergat ik dat helemaal. Vond ik heel bijzonder.

Yosha: goed zeg dat jullie weer vol goede moed aan het klussen zijn. Nu die verklevingen weg zijn maak je echt een goede kans! Ik duim voor jullie!

liefs,
Marijke
33w1d

O ja, Roos: ik heb ook gevraagd of een kruik wel nodig is eind mei/begin juni en de kraamzorg zei dat ik er wel 1 moest hebben, maar dat was dan meer voor het geval het kindje een laag geboortegewicht had. Dus waarschijnlijk hebben we hem niet nodig. In de Hema kostte hij geloof ik 13.95 en een hoesje erbij voor rond de 3 euro. We hadden al zo'n kersenpitzak maar dat vonden ze niet goed.  

Hallo, nog even hier langs voor slapen gaan...

Janneke, leuk even wat van je te horen... dus ook flink last van het bekken.... vervelend!! Ja hier gaat het net zo, manlief moet nu ook s nachts het meeste werk doen... gelukkig heeft hij nu week vrij dinsdag na pasen moet ie weer aan t werk...
Doen hoor rust houden heel belangrijk, fijn e kraamhulp dus.... erg fijn zeker als je zelf niet zo mobiel bent...
En geniet van al die mooie momenten met Jip, fijn dat het goed gaat met hem!!

Patricia bale he als zulke dingen als gordijnrails tegenzitten, kan je echt zo van balen....
Hoop dat het snel lukt...

Roos, gaat vast wel lukken een naam die beiden leuk vinden maar snap wat je bedoelt.... voor het kindje ook fijner als de naam duidelijk is....
Succes ermee...
Leuk kaartje uitgezocht, is dat alweer klaar!!
Ik denk voor s nachts dat je wel een kruik nodig hebt wij hebben alleen s anchts een kruik in zn bedje en jurre is een 8 ponder....

Linda fijn je controles goed, en goed gesprek met de lactatiekundige. Ik hoop echt dat je daar baat bij hebt!! En het nu gaat lukken met de bv.
En lekker van het weer genoten lees ik,...

Marijke, nee helaas haha doe t wel maar heb echt moeite met staan en na tijdje slaat het zweet me ook aan alle kanten uit omdat het veel energie kost, maar doe t met liefde dat wel en dan denk je sneller ach laat maar...en t komt wel weer goed.

Vandaag heb ik weer fysio gehad, ze heeft de boel ook los gemaakt, door de pijn zit alles vast en verkrampt dus daar heeft ze ook wat aan gedaan.Dat voelt wel lekker. Zitten is nog steeds echt geen feest en kan ook maar heel kort. Wat tips gehad hoe in bed te liggen en veel afwisselen, lopen en liggen en wat zitten..
Linda heb me ook gewogen bedankt voor je tip, op 2 kg na weer op mn oude gewicht woog nu 65. Dat voelt wel fijn!!
Schreef gister dat de bv goed gaat, nou gaat t wat minder.
Jurre was gister al wat onrustig vannacht de hele nacht gehuild echt van 0.30 tot 6 uur met m in de weer geweest alleen maar schreeuwen en maar happen dus leek echt dat ie honger had. Vandaag ook de hele dag, vanmiddag iets bijvoeding gegeven, daar werd ie rustig van en sliep ie ook eindelijk op.
Met lactatiedeskundige gebeld, misschien niet genoeg voeding... dus adviseerde wat bij te voeden na elke voeding, maar inussen was zn voedingsrtime ook weg, eind van de middag alleen maar spugen.... echt zielig en je weet niet meer wa je doen moet.... dus rustig met m gaan liggen vanaaf en toch weer bv geprobeerd, en nu slaapt ie eindelijk lekker, hij was ook helemaal op denk ik bijna 24 uur wakker en maar huilen...zielig hoor. Morgen komt de wijkverpleegk. en die gaat m wegen en kan ik even met haar overleggen....
vole me wel rustig en gelukkig nu als ik m zie en hij zich lekker voelt en eindelijk lekker kan slapen! Hopen dat het zo blijft en hij goede nacht kan maken.

Groetjes, Marieke

Goedemorgen dames!

Janneke: fijn om wat van je te horen................. Wat vervelend dat je nog zoveel last hebt! Gelukkig gaat het met Jip heel goed. En de BV gaat ook goed las ik, mooi zo.
Heerlijk al die hulp. Je mannetje moet vandaag weer aan het werk of niet?? Gelukkig heb je een lieve kraamhulp en een hele behulpzame moeder. Die kan vast haar ogen niet van Jip afhouden!

Marieke: de BV wat minder dus............goed dat je de lactatiekundige hebt gebeld. Mssn wat vaker aanleggen om de melk goed op gang te krijgen, regeldagen............etc. Het komt vast weer goed.
Heerlijk dat je man nu thuis is. Mooie foto's van z'n 1e verjardag als papa op je hyves!!

Hier nog geen veranderingen. Gewoon nog een dikke buik. Ik ben gisteren mega verkleurd in mijn gezichrt en armen. Wow. Wat een weertje.
Vandaag geen bijzonderheden gepland. Mssn vanmiddag even nieuwe zomerschoenen voor zoonlief kopen................dat moet nog steeds. Verder wat huishoudelijke activiteiten............
Het beloofd mooi weer te worden zo te zien buiten.

Roos: niek is in aug geboren en ook toen heb ik even kruikjes gebruikt.......... Bij de hema zijn ze idd niet zo duur.

Fijne dag ladies!!

Grtz Linda

Terug
Bovenaan