We gaan ervoor, part V

Goedemorgen,
getsiederrie wat een vervelend weer zeg! Dat had ik niet besteld voor mijn verlof!

Linda, je meisje is dus ingedaald, lekker hoor! Waarom moet je anders gelijk gaan liggen als je vliezen breken??

Janneke, balen van je bekken meid. Grappig dat de fysio dan zegt dat het te lang geduurd heeft. Net of daar wat aan te doen is.. Ja veel hulp in het ziekenhuis, maar of je daar op zit te wachten? Goed je rust nemen, dan komt het vast weer allemaal goed! En lekker genieten van Jip natuurlijk!

Marijke, ja erg he dat ze kunnen draaien tot 36 weken. Ben ook elke keer bang als ik naar de gyn ga dat het fout ligt, maar tot nu toe toch telkens met het koppie naar beneden. Af en toe snap ik echt niet hoe het ligt, maar blijkbaar draait het alleen van links naar rechts en niet van boven naar beneden zoals ik wel eens denk..
Is het ook niet zo dat als het je 2e of 3e voldragen zwangerschap is, dat uk langer de tijd (ruimte) heeft om te draaien? Wil je niet ontmoedigen..

Marieke, wow zeg al bijna je kilo's kwijt. Hoeveel was je aangekomen?
Fijn dat de fysio geweest is en alles lekker heeft losgemaakt. Hoe vaak gaat ze langs komen? mag wel 2x per week als ik dat zo lees..
Enne dat Jurre nu zo onrustig is, is balen zeg. Wel lees ik dat nu in alle boekjes dat ze onrustiger kunnen worden, als de kraamzorg weg is. Je moet dan ineens op jezelf vertrouwen, ipv iemand achter de hand te hebben aan wie je alles kan vragen..
Misschien was het ook een regeldagje van hem?? Lijkt me heel lastig om dan het vertrouwen te hebben dat je het goed doet! Gelukkig is hij weer goed gaan drinken!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 34w1d

Hey Patricia,

Je vroeg waarom je zou moeten liggen wanneer de vliezen zijn gebroken en je beeb nog niet is ingedaald. Het zou kunnen gebeuren dat de navelstreng langs de baby door de baarmoedermond naar buiten glipt. Waardoor de navelstreng en dus de voeding, het bloed en de O2 wordt afgekneld............. En dat willen we natuurlijk niet!!! Zo is het mij in elk geval uitgelegd.

Grtz Linda

Hee meiden,

Linda, fijn dat alles okè was bij de huisarts, ik blijf het wel gek vinden dat je daar naar toe moet....
Ja, wat een gedoe kan bv zijn... Kweet er alles van helaas, maar als het lukt is het vast fijn! Bij mij wordt de lactatiekundige vergoed door de verzekering....
Hoe gaat Niek met jouw minder mobiele momenten om? Julia voelt zo goed aan als ik niet goed in mijn vel zit, ze is dan meteen strontvervelend...

Janneke, fijn dat het met Jip goed gaat! Nu de mama nog! En Nard moet nu dus ook flink aan de bak? Tja, moe zijn is echt de komende tijd heel normaal, hoort erbij.... Maar wel slopend hè. De verveeldagen zijn voorbij. Gelukkig kan het de komende tijd alleen maar beter gaan en word je met de dag mobieler.... En de hormonen gieren nog steeds door je lijf en daar heb je naturlijk ook veel last van....

marijke, ben net in het winkelcentrum geweest, helemaal vergeten die thee te halen, vergeet iedere dag wel regelmatig wát. Irritant zeg.... Morgen maar weer.....
Hoe is het met je benen?
zijn de meisjes ook in blijde verwachting van hét moment, een nieuw mensje erbij?
Ik denk dat ik   nog maar een kruik ga halen, dan.

marieke, heel herkenbaar, dat gedoen met de bv. Goed dat jullie gewoon wat bijvoeding geven en er niet zo spastisch mee omgaan.....
heeft ie goed geslapen? scheelt ook enorm, op een gegeven moment weet je dan ook niet mer of ie honger heeft of alleen keimoe is....
En jij wordt al iets mobieler..... Fijn dat je man er is, scheelt zóveel zorg....

Patricia, hier is het anders nog stralend mooi weer! Warm, ik woon in het oosten en daar zou het ook langer mooi blijven....

Ik heb vanmorgen het hemeltje en de bijpassende gordijnen/vitrage gewassen. Ik moest nieuwe  ringetjes voor aan de rails kopen, waren bijna niet meer te krijgen.... Plastic schijnt er meer uit te gaan...Gelukkig nog net de laatste uit de doos weten te bemachtigen.. Vanmiddag ga ik ze maar vast ophangen. Ook weer klaar... Voel me iets slechter dan gister, heb wel best goed geslapen.... Nu veel harde buiken en hoofdpijn...
Gister nog lekker en heel makkelijk gekookt: Janneke, voor als je weer in the mood bent: uitje en knoflook bakken, kipfilet in stukjes erbij, met allerlei kruiden etc., hollandse roerbakgroenten erbij, dan boursin cuisine erbij, even smoren. Ik heb er tagliatelle bij gekookt. Errug lekker en zó klaar!
Ik heb trouwens een mega grote afdruk laten maken van het geboortekaartje van Julia destijds, ik zal er een keer een foto van maken, deze hangt nu nog op de babykamer, moet nog verhuisd wordennaar Julia's nieuwe kamer... We gaan dit weer laten doen, tzt...

Ik ga de was opvouwen, ook een 'leuke' bezigheid...

gr Roos

Hey Roos,

Heb jij je keus al gemaakt wat betreft BV??
Bij mij wordt de lactatiekundige tot 100 euro vergoed.
Een thuis consult, na bevalling, kost 85 euries.
Zoals Marieke nu ook gedaan heeft, ga ik gewoon wat bijvoeden als het even niet gaat. Bij ons gaat de BV niet ten koste van alles! Rust en regelmaat zijn heilig bij ons. Er loopt tenslotte ook nog een 2,5 jarige rond.
Als het goed gaat lijkt het me een fijne ervaring.

Niek zit ook in de peuterpuberteit, maar hij is iets makkelijker denk ik dan Julia. Hij is dan ook een jongetje ;-))

Vanmiddag wil ik zomerschoenen kopen voor Niek + crocs. Daar heeft hij vorige zomer bijna altijd op gelopen. Ideaal. Even in de vaatwasser en ze zijn weer schoon.
Nu kan ik nog zelf wat uitzoeken.
Zo ben ik wel met de laatste dingen bezig. Ik heb net de adresstickers uitgedraaid. Wat een gedoe zeg. De enveloppen zijn ook al binnen. Dus die kunnen klaargemaakt worden.

Morgenochtend ga ik nog bij een vriendinnetje koffie drinken.
Donderdagavond gaat Niek bij z'n oma logeren. Kunnen manlief en ik lekker uiteten (of bevallen.....:-D). We zijn dan 14 jaar bij elkaar!!!

Heb je nog ontdekt waar je stokke plankje voor is??

Grtz Linda

Grtz Linda

Hey dames,

Ik ben helemaal blij vanavond want ik heb eindelijk een nieuwe standaard voor ons rieten wiegje weten te vinden. Via Marktplaats, en het bizarre was dat die mensen letterlijk recht tegenover ons wonen en een dochtertje van 2 hebben die Noor heet, een van onze favoriete namen voor de nieuwe baby.   Nu ben ik nog half op zoek naar een box. Nooit gebruikt voor de twee meiden maar lijkt me eigenlijk wel handig om te hebben. Maar alleen tweedehands en als het niet teveel kost.

Hadden jullie trouwens ook al de fotos van Janneke's Jip gezien? Ze staan op de (trouw)website van Janneke en Nard. (link geloof ik op haar hyves).

Linda: geslaagd voor schoenen voor Niek? Ik heb ook al de zomerschoenen voor de meiden gekocht, ik heb ook gemerkt dat je er snel bij moet zijn anders zijn de leukste alweer weg.

Roos: leuk idee om een grote afdruk van het geboortekaartje te laten maken! Ik zag dat dat bij babycards.nl ook kan, voor 10 euro. Dat wil ik ook gaan doen. Met mijn benen gaat het redelijk, als ik maar niet teveel sta overdag. Wel jammer dat Maysa geen middagsdutje meer doet want ik kan dat daarom ook bijna nooit doen. Dan maar op de bank zitten met haar met mijn benen omhoog. Ik denk dat Maysa heel lief gaat worden voor haar nieuwe zusje, ze is echt heel zorgzaam. Yasmin is wat jaloerser dus we zullen zien...

Marieke; wauw, nu nog maar 2 kilo te verliezen, dat ging snel! Hoeveel was je aangekomen in totaal? Fijn dat Jurre van de bijvoeding geniet, als hij maar tevreden is he? Van 0.30 tot 6.00 gehuild, dat zou ik echt superzwaar vinden. Heeft hij een fopspeen? Die doen soms ook wonderen. Of misschien krampjes? Infacol hielp hier altijd goed. Had de wijkverpleegkundige nog goed advies?

Pat: ja dat zei de gyn ook al, omdat mijn baarmoeder al zo ruim is kan het kindje alle kanten op. Ik draag haar ook heel 'wijd' zeg maar. Ik probeer op mijn houding te letten en ga de yogabal ook weer eens opblazen, is ook goed om op te zitten en het kindje in de juiste positie te krijgen. De yogabal werkte bij mij ook fantastisch tijdens de bevalling van Maysa, het nam veel pijn weg tijdens de weeen en de ontsluiting ging ook heel snel.

Fijne avond nog!
Marijke

Nou ik had dus heel verhaal maar typ liggend in bed dus een foutje en foetsie was het!! grrr baal baal, dus opnieuw!!

Marijke bedankt voor de tip van de foto's van Jip heb meteen gekeken...
Fijn he onderstel voor de wieg en tsja de werled kan klein zijn he!
Grappig!!
Dus met je benen wordt het niet slehter als ik t goed begrijp?? Fijn!!

Patricia, nee niet het lekkerste wer voor je verlof!! Hoop dat er nog veel zon komt!!
Ik was ongeveer 13 kilo aangekomen...
Maar wel verbaasd dat het zo snel gaat...

Linda even lekker genieten dus samen, heerlijk!!
En gelukt met de schoenen..
Dus de laatstedingen aan t afmaken... lekker...

Janneke hoe gaat het??
Mooie foto's op je site hoor!!
Mooi eropgezet!!
helemaal leuk dat logo!!!!

Met Jurre gaat het op en neer, vanmorgen na de voding weer allleen maar huilen echt krijssen meteen na de voeding al. hele ochtend ging dat zo door, toen alles eruitgespuugd. Toen heb ik m 30 cc flesvoeding gegeven en daar heeft ie 4 uur op geslapen. Jochie kwqam hlemaal bij volgens mij, daarna om 5 uur weer bv weer alleen maar krijssen iets fles gegeven nog even gehuild en nu slaapt ie...
Wijkverpleegkundige is geweest heeft m gewogen, heel erg gegroeid, 230 gr in 4 dagen ze zei hij krijgt teveel voeding geef m minder maar lastig met de borst...
dus ga m straks een fles geven en kijken hoe dat gaat... als dat beter gaat dan stop ik met bv.
Hij was ook zo rustig na de fles veel rustiger als na bv... dus even zien maar...
Hij ligt nu lekker dus heerlijk v oor hem.
Met mij langzaam beter, was vanmorgen 3 uur alleen manlief had fysio dus was heftig moest alles zelf doen en jurre huilde en spuugde...en moest douchen kom toen haast niet op mn benen staan...Dus hoop dat dat wat opkanpt voor volgende week.
Verder lekker samen met manlief thuis heerlijk.
Vanmiddag kwamen de buren op visite en kreeg Jurre zn eerste fiets. Heel leuk!!!

tot gauw weer
Groetjes Marieke

Hee meiden en mama's,

Linda, je hebt me op een idee gebracht wat betreft nieuwe schoenen kopen, ik denk dat ik dat vanmiddag   ook maar ga doen met Julia... Ze heeft al wel pas nieuwe, maar zoals je zegt, de leuke zijn zó op. En ze heeft brede voeten, dus er is al zo weinig keus...Wij zijn gek op teva's, die krijgt ze dan er nog bij...
Zijn jullie geslaagd voor Niek?
Ik weet nog niet wat ik ga doen met bv. Even afwachten wat de lactatiekundige zegt.... Ik ga er in ieder geval niet zo spastisch over doen, neem ik me nu voor. Ook ga ik alvast 'harde' afspraken maken met mijn man, hij moet tzt achter me staan, hij is wel fan van bv, dus hij moet me dan niet aan het twijfelen brengen.... Ik ben dan toch zo labiel als wat....
Heerlijk, een avondje en nachtje met z'n tweeën! Is altijd goed, om af en toe tijd te maken voor elkaar, zeker vóór de aankomende hectische tijd!
Ik weet nog niet waar dat plankje voor is, ik zal de handleiding eens gaan zoeken, moet toch ergens vandaan komen.... Heb wél het matrasje weer gemaakt, de hoes was kapot, nu twee ritsen erin, keurig! eigenlijk wil ik het bedje wel opmaken, maar ben bang dat Julia er dan steeds in gaat liggen, we hadden nl afgesproken, dat zij er in mocht als het bedje opgemaakt zou zijn.

Marijke, wat een toeval dat je zo dichtbij een standaard hebt kunnen bemachtigen, tja de werled is echt klein hè.... Een box, handig hoor, ik begrijpniet zo goed waarom je er nog noit eentje hebt gebruikt, ik vond het erg handig, zeker als ik even mijn handen vrij wilde hebben en even naar boven of zo moest....
Wij hebben een hele oude box, voldoet nog prima, gekregen....
Die afdruk van het kaartje is niet goedkoop, normaal zo'n hoderd euro, wij hebben het voor de helft, door een vriend laten regelen....Hij is dan ook 1m bij 1m.
Het lukt me trouwens niet om de foto's van Jip te bekijken... Of ik ben niet handig genoeg, óf ik kan er ook niet bij... Jammer, even afwachten dan maar....

marieke, dus na die flitsende bv start, gaat het nu minder? Balen hoor, je was zo goed op dreef! Ik weet nog dat ik op een gegeven moment stuwing had en dat ze daardoor niet goed kon drinken en daarna óók zo van streek was.... Hoop dat het snel beter gaat, anders ga je over op flesvoeding? Ook goede keuze hoor, je moet je wel zien te redden....Dus....

Die was die ik gister zou opvouwen ligt er nog steeds, blèh, ik ga er nu toch maar aan beginnen, net een nieuwe bril met m'n moeder uitgezocht, stal van mijn paard gedaan en boodschappen.... M'n moeder haalt Julia op van de psz, dus ik hoef niet op de klok te letten...
Zo'n fijn gevoel dat het kindje is gedraaid, ben lang zo benauwd niet meer, maagzuur is nog wel aanwezig, maar ja, ik kan ook niet alles hebben....
Het zou slecht weer worden, maar hier schijnt de zon nog lekker!
Morgen moet ik met mijn moeder naar de pijnkliniek, ze gaanweer een blokkade in haar rug zetten...

Laura, hoe is het met het been van je man?

Fijne dag, dames!

Gr Roos

Hoi,

Janneke: wat een plaatje JIP, heb even op jullie site gekeken!! heerlijk hoor....gaat ie nu elke dag wel ietsje beter?
Volgens mijn zus baart oefening kunst, bij de 1e 6 weken niet kunnen lopen en zitten, bij de 2e 4 weken en bij de3e was ze met een week weer aardig mobiel...

Mijn man is vanmorgen eindelijk (!) bij de fysio geweest en die vermoedt dat zijn SI gewricht niet goed zit o.i.d.....ook zijn onderrug schijnt veel te vast te zitten, dus nu fysio en hij moet thuis oefeningen gaan doen....wel vreemd dat een fysio dit zo ziet en een huisarts en orthopeed het niet weten....of heeft de huisarts misschien te snel doorgestuurd en niet aan de fysio gedacht?? hmmm geen idee, maakt ook niet uit, manlief was helemaal blij dat er eindelijk iemand met een oplossing komt!!

Verder zijn manlief en ik saampjes heeeeel erg verkouden, manlief zelfs nog meer als ik....ik voel me gewoon met ups en downs erg beroerd en even later trekt t weer weg...heel vreemd. Maar goed, denk dat t ook een beetje aan t weer ligt, zon dan weer regen en fris en paar dagen later weer zon en heerlijk warm..geen peil op te trekken dus!

Maar goed, inmidddels zijn we alweer in die fijne wachtweken aangekomen...pfff en deze maand zou het eigenlijk voor de allereerste keer spannend moeten zijn, maar ervaar het niet anders als vorige keren..haha t blijft gewoon spannend en ik ga er echt niet vanuit dat t nu wel is gelukt....zal heus nog wel een tijd overheen gaan....Voel overigens sinds zaterdag wel weer alles beneden....dus wat dat betreft is er echt niets veranderd...helaas...

Zou vanmiddag naar een klant moeten maar mijn baas neemt het over omdat ie er toch al heen ging, dus dat is wel erg lekker.....ook omdat ik niet zo lekker ben, lekker op kantoor blijven zitten, dan red ik me wel!!

Laura: hoe is ie nu bij jou??? heb je je ei al gevoeld???

Els: ik weet niet of je nog meeleest, maar ik ben inmiddels wel benieuwd hoe het met jou gaat?? Ben je al met IUI begonnen?

Nou ga maar weer eens de baas verblijden door te werken :)

groetjes Yosha

Terug
Bovenaan