we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

kan me voorstellen dat je blij bent dat nu in ieder geval uitgezocht wordt of er iets aan de hand is, ik duim voor je dat alles goed is en dat het dit jaar gaat lukken.

Dat wachten duurt inderdaad lang vooral als je iets zo graag wilt.

Hoe komt het eigenlijk dat je zegt dat je in oktober 2007 gestopt ben met anticonceptie en in mei 2008 voor het echie? werd je toen voor het eerst ongesteld?

Ik hoop niet dat wij aan onderzoeken toe komen, ga er nog niet van uit, we gaan nu ronde 8 in en mijn cyclus is redelijk regelmatig, dus ik wacht nog even met naar de dokter gaan. We hebben alleen onze leeftijd niet echt mee, ik ben dus 33 en mijn vriend is bijna 40. Hij heeft zich echter al wel bewezen want hij heeft een zoon, dus om hem maak ik me niet zo ´n zorgen.

We blijven gewoon positief, totdat het tegendeel bewezen is, toch!!!

In ieder geval een fijne avond en morgen ben ik vast nog wel een keertje online.

Groetjes,
Fioon

ik wilde gewoon geen pil meer gebruiken maar we wilde nog even wachten dus we hebben het toen veilig gedaan en in mei begonnen.
ik heb altijd een heel regelmatige cyclus gehad van precies 25 dagen zonder problemen. nu de laatste 4 maande krijg ik hele zere borsten dan duurt het 28 dagen en dan weer 23. heb nu ook elke keer heel veel pijn tijdens mijn menstruatie vooral als het doorbreekt. het lijkt wel alsof ik dan een soort van miskraam krijg ofzo.

gelukkig kan ik deze dingen 21 jan voorleggen aan de gynacoloog.

ik hoop ook voor jou dat het snel gaat gebeuren en je kan er toch niks van zeggen want je hoort zoveel verhalen waar je niks mee kunt of nou juist wel.

blijf in ieder geval dicht bij jezelf ( zeg ik altijd)
want dat is hun leven en dit is mijn leven.

groetjes

Hoi Kim en Fioon,

Leuk dat jullie er ook zijn! Ik ben ook pas sinds een week of twee aangemeld, maar ik merk dat het heel makkelijk inhaken is, iedereen is hier erg warm en open. Erg fijn want soms wil je gewoon even je verhaal doen. Ik herken wel wat je zegt Kim, over dat dicht bij jezelf blijven...het is zo makkelijk om jezelf helemaal gek te maken met verhalen van anderen... hoop te putten uit symptomen die je ook hebt, of juist gestresst te worden omdat je iets net niét voelt enzo ;-)

Wij zijn nu pas net begonnen aan de 2e ronde, mijn vriend heeft ook al een dochtertje uit een eerdere relatie en nu begon het bij ons ook ineens wel erg te kriebelen :D

Ik hoop snel erg goed nieuws van jullie beiden ( en van de rest) te lezen. Ga nu mn bedje in want heb nu, net als voordat ik vroeger begon met de pil, een lekkere migraine-aanval...

Liefs Lin

@ Kim & Fioon: welkom hier! jullie hebben de smaak direct goed te pakken! Het is hier overigens altijd wel erg druk en gezellig!

@ mamaita: wanneer is je NOD ook al weer, morgen volgens mij, toch? Spannend hoor!

@ rekening houden met eten en drinken: ik drink niet veel, maar ik ben ook blij dat ik mezelf het incidentele wijntje het afgelopen jaar niet verboden hebt. Ik denk dat het in die eerst 2 of 3 weken niet veel uitmaakt of je een paar wijntjes hebt gedronken (nu klinkt het alsof ik ieder weekend laveloos ben, maar niets is minder waar...), als je maar zorgt dat je als je weet dat je zwanger bent een beetje oplet.

De afspraak voor de HA is gemaakt... volgende week vrijdag ga ik naar de dokter. Weet niet goed wat ik ervan moet verwachten. Ga er maar open minded in. Vriendje kan waarschijnlijk niet mee ivm werk, maar wilde het ook niet langer uitstellen... Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Fren

He fren.

nou maak je maar niet druk over de ha.
daar hoef je eigenlijk niks te doen.
het enige wat hij aan ons vroeg was hoe lang we bezig waren en dat was het. hij legde uit dat mijn vriend eerst getest moest worden en zijn uitslag was goed dus toen moest ik bij de gynacoloog een afspraak maken. het eerste gesprek en onderzoeken hebben we gehad. nu 21 jan weer terug voor uitslagen van een bloed onderzoek.

groetjes kim

Hallo allemaal!

@Fren: Ja idd, morgen NOD, ben zo benieuwd, heb een bloedtest voorgeschreven van de dokter, dus dat zal het eerste zijn wat ik morgen ga doen. Zal wel weer zenuwpezen zijn zeg.
Ik heb trouwens ook nog af en toe een biertje of wijntje gedronken,  ja als ik  dat nu al helemaal moet laten, we zitten al in ronde 6, zou wel een beetje triest zijn.  Ben wel gestopt met roken, want hoorde dat je  kans op zwangerschap flink verkleind wordt door roken.  Ik dacht, als ik het toch moet  laten als ik in verwachting ben, kan ik het beter nu doen, is toch een slechte gewoonte.

@Linnie:  Grappig, mijn vriend heeft ook een dochtertje uit een vorige relatie. Hoe oud is zij? Die van 'mij' is 6  jaar, een ontzettende lieve meid.  
Succes met de  migraine, heb ik vroeger ook gehad en dat was echt vreselijk!

Nou, ik ga gauw naar bed, dan is  het  snel morgen, we gaan ook verhuizen morgenmiddag, ben benieuwd!!!

Liefs Mamaita  

Hi Allemaal,

@ Kim & Fioon, leuk dat jullie mee komen kletsen! Klets zelf ook nog niet zo heel lang mee hoor, ongeveer een week of 3 a 4.... En hoe meer zielen.....

Is een tijdje stil geweest vanuit mijn kant. Heb het echt super druk op mijn werk. Aan de ene kant best fijn, want ik merk dat ik een stuk minder bezig ben met zwanger raken en de vraag'waarom wij nog niet en anderen (lees: vrienden en kennisen) allemaal wel?' ook bij ons in de vriendengroep worden aankomend jaar veel kindjes geboren..... Super leuk natuurlijk, maar als je zelf ook graag wilt.

Ga zo even schaatsen. heb ik nog helemaal niet gedaan en nu ligt er ijs.... Ben benieuwd of ik het nog kan, maar hoop dat het hetzelfde is als fietsen. dat verleer je toch ook nooit?

Tot later!

Groetjes Joen

Terug
Bovenaan