we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

Hoi allemaal!

Wat zijn al die familieleden toch allemaal hetzelfde, hahaha, mijn schoonmoeder maakt ook van die tussen neus en lippen door opmerkingen, maar meestal negeer ik haar gewoon  (of we zeggen dat ze dat allemaal vanzelf wel zullen merken)
Roken... ben een paar maanden geleden ineens spontaan gestopt, zelfs voordat we hadden besloten om 'er' voor te gaan, misschien had ik wel een voorgevoel... :)

Drinken deed ik al zelden, dus dat valt niemand op. Vandaag is de eerste menstruatie gelukkig alweer afgelopen, dus we gaan weer volop kroelen...even dan tegen eind volgende week weer extra veel kroelen
Ik ben lekker vrij, morgen ook dus geen last van de gladheid enzo, als je wel moet werken, inderdaad: doe voorzichtig. En ik hoop dat niemand last krijgt van de griep, in mijn omgeving lijkt iedereen wel te snotteren... heb hier nou een kleine meid rondlopen (dochtertje van mn vriend) waar ik gewoon een opvangbakje onder dr neus kan hangen...

Ik hoop ook dat ik hier snel allemaal geweldige berichten lees, en daar zelf binnenkort ook mee kan komen!

Liefs Lin

Hallo allemaal,

Nou op de vraag of ik al iets voel, geen idee. Ik weet niet wat ik echt
voel en wat er tussen mijn oren zit. Toen ik de afgelopen dagen zo
gestresst was, voelde ik alles, voelde me misselijk, draaierig enz.
Maar sinds gisteren heb ik nergens meer last van. Alleen een beetje een
zwaar gevoel in mijn borsten. Maar dat kan ook gewoon betekenen dat ik
ongesteld ga worden. Maar nu krijgt ieder gevoel en ander stempeltje.

Gisteren na het eten had ik een heel onrustig gevoel in mijn buik, maar
ja dat kan ook door het eten komen. Kortom, ik heb geen idee.

Ik zal blij zijn als ik duidelijkheid heb. Dat weet ik wel zeker. Welke
kant die duidelijkheid op gaat, die onzekerheid maakt me gek.

Ik drink eigenlijk zelden alcohol, maar met kerst natuurlijk wel een
glaasje wijn bij de kerstmaaltijd, maar ik weet niet of die dagen al
meetellen, want ik moet ergens die dagen mijn eisprong gehad hebben.
Met oud en nieuw heb ik voor de show 1 nipje champagne gehad. Dat zal
toch geen kwaad kunnen als ik zwanger zou zijn.

Ik zou het eigenlijk heel gemeen vinden als het al raak is. Niet omdat
ik er niet verschrikkelijk naar verlang, maar omdat er in mijn omgeving
een aantal mensen zijn die verschrikkelijk veel moeite hebben met
zwanger worden en dan zou het bij mij eigenlijk al zo snel raak zijn.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.

Mijn schoonouders zijn ook steeds aan het polsen. Dan zeggen ze weer:
'Ja we blijven hopen hè?' Oh dat kan ik niet hebben. Wel heel lief is
dat ze verschrikkelijk voorzichtig met me zijn, maar ja er is nog
helemaal niks. Moet je nagaan hoe dat is, als het wel echt zo is. Dan
wordt ik een poppetje voor in de vitrinekast, waar je wel naar mag
kijken, maar niet te dicht bij mag komen ben ik bang. BRRR. Hoop het
toch niet.

Wat een verhaal is het weer geworden.

Liefs,

@ mammik: Een vriendin van mij is al vier jaar bezig, en het wil dus nog niet lukken. Zij vertelde mij wel dat zij het heel vervelend vind dat ze merkt dat andere vriendinnen daardoor ‘voorzichtiger’ met haar omgaan wat betreft hun eigen kinderwens. Één vriendin durfde zelfs niet aan haar te vertellen dat ze zwanger was. Dat heeft mijn vriendin echt gekwetst. Ze vertelde dat ze juist iedereen gunt dat het snel lukt, en als ze hoort dat er weer iemand zwanger is, zij wel weer verdrietig is. Maar dat verdriet heeft alleen met haar te maken en niet met haar blijdschap voor de ander! Dus: Het is NIET gemeen als jij snel in verwachting blijkt te zijn, het is alleen maar mooi!!! De natuur is soms oneerlijk ja, maar iedereen gunt een ander ook het beste!

@ Linnie: Spannend, nieuwe ronde nieuwe kansen!

@ Fren: Tjonge, ja dat kan je dan zo overkomen temidden van je familie. Heb je niet de afspraak met ze gemaakt dat ze er niet naar moeten vragen en als je er over wil praten je dan zelf wel erover begint? (= dus misschien een tip, maar misschien ook niks voor jou…)

@ Han: Nou, ik hoop zo dat het geholpen heeft om op je buik te gaan liggen!!!! Haha, wie weet..

En verder voor iedereen: Dank voor jullie lieve reacties! Inderdaad een heel leuk vooruitzicht, onze bruiloft. Alles is geregeld (we doen het niet ‘traditioneel’, maar meer een hippe versie haha) alleen mijn jurk nog niet.

Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag aangelogd op deze site en dacht ga me maar gewoon meteen registreren, kan ik ten minste lezen en reageren op alles wat iedereen schrijft. Ten eerste de beste wensen en  hopenlijk voor iedereen een vruchtbaar 2009.  Ik ben dus een nieuweling en sta geregistreerd als fioon9. Wat een herkenbare verhalen allemaal, jeetje, ik moet zeggen het is ook fijn om te lezen. Ik ben een vrouw van 33 en ben sinds vorig jaar juni gestopt met de pil. Mijn vriend en ik zijn nu iets meer dan 2 jaar samen en hij heeft al een zoontje uit zijn vorige huwelijk. We willen ook samen nog graag een kindje. Ik heb al heeel lang een kinderwens en nu dus ook een heeeele lieve vent waarmee ik dat wil, dus dat is mooi. Het wil alleen dus nog niet zo erg lukken en ook in mijn omgeving hoor ik de een na de ander die zwanger wordt. Je gunt het je vriendinnen natuurlijk van harte, maar toch steekt er iets...ik wil ook zo graag. Ik ben net gisteren  ongesteld geworden, dus ook wij moeten weer een maandje wachten. We zien wel
Zo dat was een lang verhaal voor de eerste keer, oeps, sorry, ga het de volgende keer korte houden. Ga  nu al jullie verhaaltjes weer verder lezen en meiden heeel veel succes!!!  

he fioon

Ik ben ook nieuw hier, best lastig om zomaar in te haken op het forum.
Ik las jou bericht en ik begrijp het helemaal.
Ik ben 28 en vanaf okt 2007 geen anticon... meer maar vanaf mei 2008 voor het echie. wij zitten nu in ronde 11 en zijn pas bij de gynacoloog geweest. tot nu toe alle testen goed, wachten alleen nog de bloedtesten af en 21 jan weer een aspraak bij de gyny.

ik vind het ook erg lastig als vriendinnen zwanger raken.
ik kreeg zelfs 10 voor 12 op 31 dec een sms van.. bij ons komt er een kleintje bij. nou wat voor iemand een geweldig uiteinde was , was voor mij een regelrechte ramp ( )     groetjes kim

Heee Kim,
Leuk dat je zo snel al reageert, je bent dus ook online. Het is ook lastig om zo in een forum in te haken, maar ik dacht, ik doe het gewoon, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje zo te zien.
Jullie zijn dus alweer wat langer bezig, spannend he elke maand. Ik ben zelfs al een keer zover geweest dat ik 2 keer een test heb gedaan in 1 week, beetje ongeduldig ben ik wel maar goed.
Die verhalen zijn allemaal wel grappig. Kussen onder je billen, foliumzuur, wel of niet drinken, familie en vrienden die vragen of je al bezig bent, teleurstellingen dat het bij anderen wel lukt maar bij ons nog niet, ook al gun je het de ander nog zo graag. Wie weet is er voor ons dit jaar ook goed nieuws en kunnen we dit jaar heeel blij afsluiten. 3 smsjes heb je dus al gehad zo vlak voor de feestdagen, das niet fijn nee. Ik hoorde van een collega-vriendin van mij op 30 december dat ze zwanger was (na 2 maanden al) en van een vriendin van mij vandaag (haar 2e) dus vandaar waarschijnlijk ook vandaag mijn reactie.
Ik moet zeggen, het helpt bij mij ook echt om dit even te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Goh nu is het toch weer een lang verhaal geworden ;)

Sorry  Kim zag net dat ik het niet goed gelezen heb, 1 smsje heb je gehad maar op oudejaarsavond om 10 voor 12, das echt ontiegelijk baaaalen ja, kan me voorstellen dat je even goed van steek was. Jullie zijn dus wel met onderzoeken bezig, ben benieuwd wat er nu uitkomt, ik hoop voor je goed nieuws

ja idd. 23.50 oudjaarsavond. echt super vervelend zoiets maar ja we moeten positief blijven. ik ben blij dat we nu even onderzocht worden.
als er iets mis is dan hoeven we ook niet langer te klussen en te rekenen, en als alles goed is dan valt er een hoop onzekerheid van me af.

daarbij duurt alle zo lang voordat je overal te recht kunt. het ziekenhuis waar ik altijd heen ga daar moest ik voor mijn eerste gesprek al 4 maanden wachten, ik heb alle ziekh. in de buurt gebeld en gekozen voor die waar ik het snelste terecht kon. misschien alvast een tip voor als.......

groetjes

Terug
Bovenaan