we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

Hallo iedereen,

Gezellige tijd hier op het forum!!!

De nieuweliingen welkom!!!
@ Lliinda; wat leuk dat je gaat trouwen, ik hoop ook dat je dan groot nieuws hebt.

@ de vraag kinderwens; mijn vriend en ik hebben besloten om tegen vrienden en kennissen gewoon eerlijk te vertellen dat we bezig zijn.....als het onderwerp op kinderen komt....wij hebben in een week tijd van bijna iedereen dezelfde vraag gehad en wij willen er niet over liegen, dan maar geen verrassing meer.....Alleen de familie weet niet dat we bezig zijn maar zullen het ook wel verwachten, huis is immers bijna klaar....
En daarbij ik werk zelf in de kraamzorg en   iedereen verwacht dat wij kinderen willen....

Ook ik slik sinds een 1,5 week de zwanger worden pillen van de Etos, en mijn vriend een mutli vitamine voor mannen..
Ook iedere keer na de seks een orgasme kweken en met mijn benen in de lucht, alleen na 8 rondes geloof ik er niet meer in, ben dus van de week ook een keer op mijn buik gaan liggen, wie weet is dat ook ergens goed voor....

En ik heb gister iets heel ergs gedaan , mijn vriend was eigenlijk ziek, had volgens mij koorts maar zit nu op de helft van de cyclus en wilde dus perse de poging benutten, uiteindlijk is het ook gelukt, maar hij was eigenlijk te ziek. Echt erg van me...Voel nl alweer een paar dagen steekjes en pijntjes onderin mijn zij.....En zou dus vandaag mijn eisprong moeten hebben.....Ben verder heel regelmatig en voel pijntjes opzelfde dagen als de maand ervoor.
Misschien de volgende maand een ovutest kopen, iemand ervaring mee???

Gr Han

Vraagje aan de meiden die de zwanger worden pillen slikken van Etos:
Regelen deze ook de regelmaat van je cyclus? Hoe ziet jullie cyclus eruit?

@Han: ach, als je vriend genoten heeft, dan is het toch niet zo erg ;-) Maar herken het heel erg....je wilt iedere kans benutten.

Fijne avond allemaal!

Groet Joen

Ik ben echt blij dat jullie die gevoelens allemaal zo herkennen. Weet
je wat nu wel eens leuk zou zijn, als mijn ongesteldheid gewoon een
keer te vroeg kwam. Dan was die spanning een stuk eerder weg. Maar ja
aan de andere kant, hoop je natuurlijk ook dat je niet ongesteld wordt.

Wat wij zeggen als iemand er om vraagt? Ik ben nog met een studie bezig
naast mijn werk en ik zei eerst na ons trouwen steeds dat eerst de
studie maar eens afgerond moest zijn en dan zagen we wel weer verder,
maar om te voorkomen dat we straks na de studie weer allemaal vragen
krijgen (en omdat we het gewoon graag willen) zijn we toch maar vast
begonnen. Dit zorgt er wel voor dat het nu dus nog even lekker stil is
wat deze vragen betreft. Het zorgt er ook voor dat die spanning van mij
een stukje groter is dan ik zou willen, want ik hoop dat ik snel
zwanger mag worden, maar ik weet ook dat als ik het snel ben, het veel
energie van mij zal vragen en dat zou dan ten koste van de studie
kunnen gaan. Het maakt het allemaal dus niet echt makkelijk , maar voor wie is het dat wel?

Ik was eerst begonnen met Femnatal van Dagravit, maar op aanraden van
een alternatieve arts ben ik nu begonnen met optinatal. Geen idee wat
verder het verschil is, maar baad het niet dan schaad het niet.

@Lliinda wat leuk dat jullie gaan trouwen. Zou wel heel bijzonder zijn
om dan zwanger te zijn. Hoe staat het met de regelzaken voor de
bruiloft?

Gelukkig heb ik ook een man die wel heel erg openstaat voor al mijn
zeurbuitjes en paniekaanvallen, maar ook voor al mijn positieve
momenten als ik hier mee bezig ben. We kunnen er heel goed samen over
praten. Maar inderdaad weet hij gewoon niet hoe het in mijn lichaam en
hoofd allemaal voelt. En dan is het wel heel prettig dat ik hierover
hier mijn hart kan luchten.

Zo wat een verhaal is dat weer geworden. Ik krijg de smaak geloof ik een beetje te pakken .

Liefs,

Wat een gezellige drukte weer  vandaag op het forum. Het is  goed om te lezen dat ik niet de enige ben  die zo bezig is met het zwanger worden.  Is natuurlijk ook  wel iets heel bijzonders en ik hoop dat we allemaal aan het einde van het jaar een mooie baby  in onze armen hebben.  

Wij krijgen ook zeer regelmatig de vraag of het niet eens tijd wordt voor kinderen. Mijn zus en schoonzussen hebben ook allemaal al kinderen, dus nu zijn wij aan de beurt. Wij zijn onlangs verhuisd  en vrienden en familie hebben voor ons al bepaald wat de babykamer moet worden. Wij zeggen dan altijd dat we graag kinderen willen, maar alles op z'n tijd. De verhuizing heeft al veel geld gekost, dus eerst maar eens wat geld terugverdienen. Dit argument wordt tot nu toe wel aangenomen en er is dus nog niemand die iets weet van ons geheimpje.

@LLiinda: Super dat je gaat trouwen! Voorbereiding van het trouwen is altijd al een spannende tijd, maar dat is voor jullie dus dubbelop. Ben je er druk mee of is het meeste al geregeld?

@Han: Ik heb nu  1 1/2  rondes gebruik gemaakt van ovulatietesten van kruidvat. Ik voel zelf niet mijn eisprong, maar de test geeft precies aan wanneer het volgens de hormonen zou zijn. (+/- 2 weken na dag 1 van de cyclus). Ik was al blij dat ik een positieve test had, want het kan ook zo maar zijn dat je helemaal geen eisprong hebt. Is een keer iets anders dan weer een negatieve zwangerschapstest.   Ik zit nu in ronde 11 en moet nu wachten op NOD vrijdag 17 januari.
Ik kan het dus wel aanraden om het eens te proberen. Het kan natuurlijk helemaal geen kwaad en het kan je meer inzicht geven in je cyclus.  Het is wel weer extra spannend want je moet toch  een weekje lang dagelijks een test doen. En ik  had stiekem toch  weer extra hoop op het uitblijven van NOD, maar helaas. Misschien dat deze ronde iets positiefs brengt.    

hallo dames,

dit is mijn eerste keer op een forum dus ik noet ff kijken hoe het allemaal werkt en wat al die afkortingen nou in houden!!

ik zal me ff voorstellen ik ben kim  23 jaar jong  en ik ga trouwen op 19 maart 2009 dus al bijna.
ik ben bijna 7 jaar samen met mij verloofde en ik ben nu ook net gestopt met de pil mijn eerste ronde zit er ook aan te komen.

ik heb ff een beetje rond gelezen maar ik herken ook wel het een en ander in jullie verhalen zoals onzekerheid enzo
pfff soms denk ik wel eens dat ik nu al last heb van mijn hormonen!!! lol

ik wens iedereen veel vruchtbaarheid toe!!

Haha, ik had een heel verhaal getypt, maar deze werd niet geplaatst. Ik wilde even snel testen of ie het nu wel deed, ja dus! Ik heb mischien wel op 'sluiten'  geklikt in plaats van op 'reageer'..

@ Mammik, jij bent als eerste aan de beurt voor duidelijkheid. Voel je al iets?

@ Lliinda, thanx, het is inderdaad een goeie om gewoon te zeggen dat we ooit wel een kindje willen maar dat we nog niet weten wanneer.
Het wordt meestal een beetje lacherig gevraagd, mensen verwachten niet van ons dat we daar mee bezig zijn en verwachten dus een bepaald antwoord. Maar meelachen en zeggen dat we daar nog lang niet mee bezig zijn voelt niet goed, terwijl we er nu juist zo mee bezig zijn.

@ Joen, het alcoholprobleem heb ik niet want ik drink sowieso weinig. Maar kan je het niet op de goede voornemens gooien, in het kader van de gezondheid of zo?
Ik heb ook ergens gelezen dat alcohol en andere slechte voedingsmiddelen eigenlijk helemaal niet zo erg zijn voordat je weet dat je zwanger bent (dus in de eerste weken). Klopt dat niet?

@ Han, je hebt een goede daad verricht door je vriend zich even 'normaal' te laten voelen. Mannen denken idd meteen dat ze doodgaan bij een verkoudheid, dus je hebt hem even met beide benen op de grond gezet haha.
Ik snap best dat je iedere mogelijkheid wilt aangrijpen, en als hij het erg had gevonden had hij je wel tegengehouden toch?

@ Bloemetje, wat goed dat je al zo lang en vanaf zo jong met je vriend samen bent! Welkom hier.

Maak er allemaal een mooie dag van, en niet uitglijden he!

Glibber, glibber, wat een helse tocht naar mn werk vandaag!

Wbt vertellen of niet dat we aan het proberen zijn zwanger te worden: wij hebben het heel lang voor onszelf gehouden, tot het moment kwam dat mijn schoonzusje vertelde zwanger te zijn en dat bij mij voor een nogal emotionele huilbui zorgde... Aangezien de hele familie daar bij was, was het toen wel duidelijk dat er bij ons ook iets gaande was :) Vond het prettiger toen het nog ons geheimpje was, zeker omdat het bij ons al even duurt (zijn net de 13e ronde in gegaan) en vooral (schoon)mams me nu iedere keer onderzoekend aankijkt en tussen neus en lippen doorvraagt of er al nieuws is...

@ de nieuwe meiden: welkom!
gezellig dat het weer zo druk is op ons lijntje!

Meiden, werkze vandaag en doe voorzichtig!!

Terug
Bovenaan