Hoi!
Heb net stukkies zitten lezen en zal me ook even voorstellen en mijn verhaal vertellen.
Je mag mij Channiël noemen (sinds kort post ik of forums niet meer onder eigen naam, nadat ik er achter kwam dat bijna niemand dat doet)
Ik word over ruim 3 week 31 en ben nog maar 1 1/2 jaar bij mijn partner, maar dat neemt niet weg (wellicht mede doordat we elkaar al kenden), dat we hebben besloten om ons leven voor altijd met elkaar te delen. Het liefst zouden we eerst willen trouwen, toch ook wel een beetje van ons RK geloof uit, maar ook omdat we eerst met elkaar een gezinnetje willen zijn en dan, als mogelijk, dit uit te breiden.
Maar aangezien ik net een eigen bedrijfje ben gestart, waar echt al mijn centjes in zitten en ik problemen heb met mijn bazin, waar ik ook nog bij in loondienst zit (ze heeft mijn 30 uur contract, van een half jaar, na een half jaar weer terug gezet in een nul uren contract, wat gewoon nergens op slaat...), is het financieel gewoon niet haalbaar (tenzij je het heel simpel zou houden) om eerst te gaan trouwen en dan kindjes.
Komt vooral ook bij kijken dat een bruiloft tijd vergt én ik graag hier in het kasteel wil trouwen, waar de rest van mijn familie ook is getrouwd in het verleden. Maar die is gesloten ivm renovatie, wat een jaar of 2 kan gaan duren.
Dus tel er een paar jaar bij op, plus het feit dat je niet één, twee, drie zwanger raakt (meestel dan..), dat betekent dat we in ieder geval minstens 3 á 4 jaar verder zijn.
Mijn partner is 32 en ik ben straks 31 en op een gegeven moment wordt het moeilijker om zwanger te raken.
Dus hebben we gisteravond besloten om eerst te kijken of ik zwanger kan raken en om dan te gaan trouwen, dus andersom.
Het grappige is dat mijn partner al enkele keren heeft gezegd dat hij er klaar voor is, maar ik dacht dat hij grapjes maakte, aangezien ik het altijd over kindjes en trouwen heb..
Maar gisteravond kwam ik er dus achter dat hij het meende...
Dat was raar....hihihi Want dan ist..shit wil ik dit wel?!
Maar we hebben wel besloten om tot na de zomer te wachten, zodat ik weet hoe het met mijn contract verder afloopt en dat mijn bedrijfje een beetje op de rails is.
Ik was al wel 2 maand met de pil gestopt ivm mijn migraine (wat daardoor minder is!!), dus mijn lichaam is straks wel lekker schoon...
Ik kan nog wel doorgaan met vertellen (heerlijk zo'n forum, als je er verder met niemand over 'mag' praten!), maar anders wordt het zo'n boekwerk....
Ik lees in ieder geval met jullie mee en mocht het zover zijn, horen jullie het!!
Trouwens, wat houdt NOD in, in het lijstje?
Liefs Channiël