we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

quote: channiel30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 09:19:17'));

Hoi!

Heb net stukkies zitten lezen en zal me ook even voorstellen en mijn verhaal vertellen.
Je mag mij Channiël noemen (sinds kort post ik of forums niet meer onder eigen naam, nadat ik er achter kwam dat bijna niemand dat doet)
Ik word over ruim 3 week 31 en ben nog maar 1 1/2 jaar bij mijn partner, maar dat neemt niet weg (wellicht mede  doordat we elkaar al kenden), dat we hebben besloten om ons leven voor altijd met elkaar te delen. Het liefst zouden we eerst willen trouwen, toch ook wel een beetje van ons RK geloof uit, maar ook omdat we eerst met elkaar een gezinnetje willen zijn en dan, als mogelijk, dit uit te breiden.

Maar aangezien ik net een eigen bedrijfje ben gestart, waar echt al mijn centjes in zitten en ik problemen heb met mijn bazin, waar ik ook nog bij in loondienst zit (ze heeft mijn 30 uur contract, van een half jaar, na een half jaar weer terug gezet in een nul uren contract, wat gewoon nergens op slaat...), is het financieel gewoon niet haalbaar (tenzij je het heel simpel zou houden) om eerst te gaan trouwen en dan kindjes.
Komt vooral ook bij kijken dat een bruiloft tijd vergt én ik graag hier in het kasteel wil trouwen, waar de rest van mijn familie ook is getrouwd in het verleden. Maar die is gesloten ivm renovatie, wat een jaar of 2 kan gaan duren.
Dus tel er een paar jaar bij op, plus het feit dat je niet één, twee, drie zwanger raakt (meestel dan..), dat betekent dat we in ieder geval minstens 3 á 4  jaar verder zijn.
Mijn partner is 32 en ik ben straks 31 en op een gegeven moment wordt het moeilijker om zwanger te raken.
Dus hebben we gisteravond besloten om eerst te kijken of ik zwanger kan raken en om dan te gaan trouwen, dus andersom.

Het grappige is dat mijn partner al enkele keren heeft gezegd dat hij er klaar voor is, maar ik dacht dat hij grapjes maakte, aangezien ik het altijd over kindjes en trouwen heb..
Maar gisteravond kwam ik er dus achter dat hij het meende...
Dat was raar....hihihi Want dan ist..shit wil ik dit wel?!
Maar we hebben wel besloten om tot na de zomer te wachten, zodat ik weet hoe het met mijn contract verder afloopt en dat mijn bedrijfje een beetje op de rails is.
Ik was al wel 2 maand met de pil gestopt ivm mijn migraine (wat daardoor minder is!!), dus mijn lichaam is straks wel lekker schoon...

Ik kan nog wel doorgaan met vertellen (heerlijk zo'n forum, als je er verder met niemand over 'mag' praten!), maar anders wordt het zo'n boekwerk....
Ik lees in ieder geval met jullie mee en mocht het zover zijn, horen jullie het!!

Trouwens, wat houdt NOD in, in het lijstje?

Liefs Channiël

Hoi Channiël,

Welkom hier!!
Kan met best voorstellen dat het een hoop in 1x zou zijn, met een eigen zaak enzo.
Je hebt in ieder geval wel hele mooie plannen, alles op z'n tijd toch!?

NOD betekend de dag waarop je eigenlijk ongesteld moet worden, maar als je een kinderwens
hebt dus liever niet ongesteld wilt worden. NOD = Niet Ongesteld Dag.

quote: mammik reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-01-2009 14:43:56'));

Naam
Leeftijd
Ronde        
Nod
 /      
Uitgerekend                                                  

Yvonne
28
1
3 dec

12 augustus 2009

Gaby
24
2
6 dec

15 augustus 2009

Kip84
24
4
7 dec

17 augustus 2009

Mariël
26
1
11 dec

Mamaita
27
5
12 dec

Niek1981  
27

15 dec

Starter1979
29
1
16 dec

Puck28
28
2
17  jan

Bon20
22
1
17 dec

Missy1979
29
1
19

Stan1981
27
3
19-20

TWLH    
27
1
19 dec

Wen
29
6
20  dec

Joen
30

23 dec

Han        
28
7
24 dec

Hoopvol
23

?

Floep
26
1
30 dec

Junestar
30
1
3 jan
gok ik

Fren
29
12
3 jan      

Tinkerbell
29
2
3 jan    

Linnie75
33
1
3 jan

maar ook wel 'blij'

Mammik
28
2
9 jan

Beibi
35
2
12 jan

Sjesje
26
2
15 jan

Floppie82
Deb2009
26
28
4
11
16 jan
16 jan

Mars
26
2
19 jan

Han
28
8
20 jan

LLiinda
27
4
20 jan

Wen
29
7
24 jan

Linnie75
33
2
2 feb

Fioon9

33

8

4 feb

Mammik

28

3

11 feb

Hey meiden!!

Hier is Puck weer even....
Hoe is het met jullie allemaal??
Beetje laat, maar ik wil jullie toch nog even allemaal een
HEEL GELUKKIG EN GEZOND EN LIEFDEVOL 2009 TOEWENSEN!!!
En hopelijk komen jullie wensen (grotendeels) uit!

Ik heb af en toe wel wat meegelezen op dit forum en ik wil de "nieuwe" meiden
welkom heten!

Ik las dat iemand paard rijd, Deb2009 geloof ik???, kan het nu even niet terugzien...
Ik zit ook in het paardenwereldje, heb mijn lieve maatje net verkocht na 6,5 jaar
samen zijn (Friese ruin, inmiddels 7 jaar oud en had hem al vanaf dat hij 6 maanden oud was). De paardensport is duur en als ik wilde trouwen en wellicht een gezinnetje stichten, moest ik hem toch echt wegdoen...1 van de moeilijkste beslissingen in mijn leven !!
Maargoed....ik weet van verschillende vrouwen om me heen dat zwanger zijn en paard rijden prima samen gaat, zolang je maar luisterd naar je lichaam.
En zwanger willen worden en paard rijden, lijkt me al helemaal geen probleem!
En trouwens....Anky van Grunsven zat een tijd geleden ook zwanger op het paard hihihihi duuuus...

Even een kort verslag van deze kant;

Mijn NOD is aankomende zaterdag en ik heb werkelijk waar NERGENS last van.
De afgelopen weken ook nergens last van gehad!
De vorige keer had ik vreselijk ongi kramp wat precies een week voor ik ongesteld (nou ja ongesteld...1,5 dag prut) werd begon.
Nu dus nergens last van, ERG PRETTIG!!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn man en ik zijn rond kerst en oud en nieuw de slaapkamer amper uit geweest hahahahahaha.
Overdrijven is ook een vak, mááááár het was wel erg fijn om bijna 2 hele weken samen vrij te zijn, we hebben daar wel even flink gebruik van gemaakt ;)).
En tussen kerst en oud en nieuw had ik een virus te pakken (ik was zo  duizelig), maar ook dat mocht de pret niet drukken.
We zijn NU vrij dus gaan met die banaan.......
5 januari weer aan het werk allebei, word er ook gelijk niet meer gesnuggled :(
Dus laten we hopen dat het, naast het feit dat we genoten hebben, ook nog z'n vruchten afwerpt dat we zo druk waren in onze vrije dagen hihihihi.

Hebben de meiden die rond aankomend weekend hun NOD hebben al (vage) klachten?

Groetjes!!
Puck.

@Deb2009:   jij rijdt dus al wel  een tijdje paard, ja het is echt heeel erg leuk en als ik nu de berichtjes weer lees valt het ook wel weer mee. Ik ben inderdaad net pas begonnen en vind het geweldig. De reden dat ik begonnen ben is dat ik paarden zulke mooie dieren vind en van het een kwam het ander, dus super.....dan houd ik vanaf nu maar gewoon in de gaten hoe ik me voel. Ik heb trouwens ook nog een tante in de familie die huisarts is, misschien vraag ik het bij haar nog wel even na........ Jullie zitten in ronde 11, dan duurt het wachten lang of niet? Wij zijn net in ronde 8 begonnen en ik ben al zooooooooo ongeduldig, maar dat heb ik met meer dingen ;)
@floppie82: ja ik hoor ook altijd dat sporten gewoon mag zolang je je goed voelt en nergens last van hebt. Jij bent dus een actief sportster als ik dat zo lees, dansen/fitness/snowboarden, leuk zeg. Ik zit naast het paardrijden bij een sportschool maar moet eerlijk zeggen dat het er de laatste tijd bij ingeschoten is....maar goed.
@Puck28: jullie hebben in ieder geval je best gedaan om zwanger te worden als je de slaapkamer niet uit bent geweest tussen kerst en oud en nieuw ....goed bezig. Ik moet zeggen in vrije dagen, neem je ook meer tijd voor elkaar.......ten minste zo werkt het wel bij mij en dan ben je dus automatisch ook meer op de slaapkamer (of welke plek dan ook om te "klussen")

Meiden in ieder geval heel veel succes en tot de volgende keer, ga weer ff werken, daarvoor ben ik toch hier he ;)

heyy

@ alle nieuwe meiden: van harte welkom hier, gezellig!

@puck, mijn NOD is donderdag... ik heb niet echt kwaaltjes, maar ook nog niet echt ongikrampen... spannend dus...
ik heb wel een soort van virus waardoor ik heel er moe ben maar slecht slaap en ik krijg gewoon geen eten weg.
ook ben ik 3 dagen geleden gestopt met roken, mijn god dat valt ff tegen.
maaaar het is voor een goed doel he hihi
ik duim voor je voor aankomend weekend.
ook duim ik natuurlijk voor de rest!!

liefs sjesje

Hey Sjesje,

Ook al een virus..jemig wie niet onderhand?!
In mijn omgeving zijn echt veel mensen ziek en bij de ene uit het
zich heel anders dan bij de ander. Zo was ik dus erg duizelig.

Dus je bent gestopt met roken.....ook dat nog!!
Ik ben afgelopen  3 november gestopt, dus ik heb het ergste wel gehad denk ik.
Wat is die eerste week "rookvrij" afzien he, ik weet het meid!!
Ik mag hier nog gewoon roken op m'n werk, zelfs achter m'n computer zeg maar,
de meeste collega's roken, dus dat was ook niet makkelijk.
Maar als je er zelf voor 100% achter staat, ga je die "geweldige vriend die sigaret
heet" vanzelf missen.
En jij hebt natuurlijk een extra goede reden om te stoppen (net als ik)
En als je je bedenkt hoeveel extra zuurstof je zometeen zult hebben !!

Heel, heel veel sterkte enne...VOLHOUDEN HOOR!!!!
En ik ga voor je duimen deze week! Als je zwanger bent, ben je dat roken misschien
ook wel zo vergeten...wie zal het zeggen.

groetjes.

quote: Puck28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-01-2009 13:39:22'));

Hey Sjesje,

Ook al een virus..jemig wie niet onderhand?!
In mijn omgeving zijn echt veel mensen ziek en bij de ene uit het
zich heel anders dan bij de ander. Zo was ik dus erg duizelig.

Dus je bent gestopt met roken.....ook dat nog!!
Ik ben afgelopen  3 november gestopt, dus ik heb het ergste wel gehad denk ik.
Wat is die eerste week "rookvrij" afzien he, ik weet het meid!!
Ik mag hier nog gewoon roken op m'n werk, zelfs achter m'n computer zeg maar,
de meeste collega's roken, dus dat was ook niet makkelijk.
Maar als je er zelf voor 100% achter staat, ga je die "geweldige vriend die sigaret
heet" vanzelf missen.
En jij hebt natuurlijk een extra goede reden om te stoppen (net als ik)
En als je je bedenkt hoeveel extra zuurstof je zometeen zult hebben !!

Heel, heel veel sterkte enne...VOLHOUDEN HOOR!!!!
En ik ga voor je duimen deze week! Als je zwanger bent, ben je dat roken misschien
ook wel zo vergeten...wie zal het zeggen.

groetjes.

Opnieuw;

Maar als je er zelf voor 100% achter staat,  zul je merken dat je die  "geweldige vriend die sigaret heet" ook prima kan missen!!

Moeilijk...schrijven..

@puck:  Ik weet hoe je gehecht kan zijn aan een paardje en dat maakt dergelijke keuzes wel heel moeilijk. Het is een dure hobby en het kost ook veel tijd. Rijdt je nu nog wel paard of heb je even helemaal afstand genomen?

Voor jou ook een spannende week!  Ik heb vrijdag mijn NOD en ik kan niet wachten. Ik heb nog nergens last van, maar dat is standaard. Ik heb eigenlijk nooit last van buikpijn of hoofdpijn. Is op zich wel prettig, maar het voelt nu niets anders dan anders.  Ik verwacht er niets van, maar  stiekem hoop ik toch dat het eindelijk eens gaat lukken.  

@fioon:  Je zal vast snel besmet worden met het paardenvirus. Ik hoop alleen dat je snel zwanger mag worden en dat je met je "dikke" buik niet meer op het paard kan komen.  

Het wordt voor ons alledrie gewoon tijd voor een hobbelpaard!!!!!

Terug
Bovenaan