Weer proberen na miskraam / curretage

Hoi,

Wij willen graag weer verder nadat ik een paar weken terug een miskraam heb gehad (missed abortion en uiteindelijk curretage :(). Ben erg benieuwd of nog meer dames hier weer aan het proberen zijn na een miskraam, kan fijn zijn om ervaringen met elkaar te delen. Op dit moment zit ik te 'wachten' op mijn eerste eisprong/menstruatie.

Hoor graag jullie ervaringen!

Hallo...

Ik zit aan het eind van ronde 1! Na een curretage met 11 weken. 4 maanden rust gehouden voor onderzoeken (kwam niets uit )  en herstel. Was miskraam nr 5 in korte tijd.

Afgelopen 4 maand mijn temp bijgehouden. . Als ik die moet geloven word ik vandaag ongesteld.   (Temp was vanmorgen gezakt) had me er bij neergelegd  dat we voor ronde 2 moesten gaan. (Beetje verbaasd  omdat ik al meer dan een  week gevoelige borsten heb en met vlagen misselijk ben.. maar lichaam kan je zomaar voor de gek houden) tot nu toe nog niets te zien en merken van een ongesteldheid .. het blijft dus nog even spannend..

Succes met klussen ;)

Goedeavond dames

Ik zit in een onzekere periode hier mijn verhaal

Vorige week vrijdag positief getest nou wij helemaal blij en zaterdag ja toen begon ik bloed te verliezen had veel pijn dus met spoed naar het zkh

Ivm verdenking bbz dit was gelukkig niet het geval

Op de inwendige echo was enkel verdikt slijmvlies te zien conclusie gynaecoloog miskraam

Nu kom het volgende in het zkh was me hcg 6 2 dagen later moest ik prikken via de ha

Volgende dag gebeld was me hcg ineens 16 ik dacht watt

Volgende dag ik denk ga cb test doen en ja hoor zwanger 1 tot 2 weken gaf die aan

Ik zkh gebeld met deze uitslagen moest gelijk weer komen hcg geprikt echo was nog steeds enkel verdikt slijmvlies maar nu kom het me hcg was 17 wat gebeurd er met me lichaam daar in tegen nemen me hormonen niet af maar enkel enorm toe vanmorgen hele morgen zware steken in me borst gehad

Dat is nu weer over kan ondanks me miskraam me hcg toch toenemen of is dat onmogelijk ik moet dinsdag weer naar gynaecoloog maar wat ben ik bang en onzeker zeg pfff

Me laatste menstruatie was 16 september

Oja op de echo zagen ze wel van de zwarte bollen in me eileiders wat leidt op een eisprong maar ze zei niet dat het iets kon betekenen en ze zei weer dat het een miskraam was maar hoe kan het dat alles toch toeneemt ik weet het het is erg laag maar wel raar toch

Oja ik ben nieuw en ik weet nie hoe ik een forum kan aanmaken

Alvast bedankt groetjes

Wij zitten in hetzelfde schuitje...

Na een lange kinderwens bleek ik in de laatste cyclus (voordat we met IVF zouden beginnen) ineens spontaan zwanger, ons geluk kon niet op. Helaas na een aantal weken op een roze wolk te hebben geleefd, bleek bij de 2e echo het hartje gestopt met kloppen. Na een aantal weken afwachten op een natuurlijke afronding, afgelopen weekend toch maar de miskraam laten opwekken met Cytotec. Gelukkig is dit alles goed verlopen.

Maar nu? Nu ineens weer terug bij af... Benieuwd hoelang de cyclus er over doet om uit zichzelf weer opgang te komen. Wellicht dat ik nog wat extra ondersteuning hiervoor zoek bij een acupuncturist.

Voor ons speelt hierbij ook nog de vraag of we het IVF traject toch willen doorzetten of niet. Komende 2 maanden is dit nog niet aan de orde, het lichaam moet voldoende hersteld zijn om te beginnen. En stiekem... hoop ik dat het in deze maanden nog een keertje spontaan raak zal zijn!

Keeping up the good spirits ;-)

Hoi allemaal,

Fijn om hier met andere vrouwen over deze gekke en spannende periode te kunnen praten! Ik lees hierboven dat jullie ook een of meerdere miskramen hebben gehad. Een van jullie zelfs 5. (Wat erg voor jou en je partner!) Ik wens jullie allemaal veel sterkte en hoop en vertrouwen bij alle nieuwe zwangerschappen.

Zelf heb ik afgelopen jaar twee zwangerschappen en miskramen gehad, waarvan één in februari en vorige week helaas de tweede. Ben er nog best wel verdrietig van en lees nu een heleboel op sites en fora, want ik vind het fijn om er mee bezig te zijn en te lezen hoe andere vrouwen (en mannen) hier mee omgaan.

Mijn vriend en ik zijn niet echt actief aan het 'proberen', maar zijn afgelopen jaar dus wel twee keer zwanger geworden. Beetje perongeluk-expres, zeg maar.... :) Ik ben nu 30 en mijn wens is wel om heeel gauw weer zwanger te zijn.  Nu, na twee zwangerschappen die allebei vroeg zijn geeindigd (rond 4 en 6 weken allebei), zit het echt in mijn hoofd, dat zwanger worden!

Jammer genoeg is het onbevangen, blije gevoel van de eerste keer zwanger zijn wel weg en daarvoor in de plaats had ik de tweede zwangerschap een veel rustiger, ook wel blij en hoopvol maar ook erg onzeker/bang gevoel. Er komt de angst voor een miskraam bij. Dat hebben jullie vast en zeker ook. Logisch...........

We hebben het nou eenmaal niet in de hand en de natuur is bovendien niet per sé aardig voor ons. Denk ik maar. Het is geluk hebben! Maar wie weet. Ik vind het trouwens iets moois om een nieuw mens(je) te willen maken met z'n tweeën. Het is een mooie wens. En heel natuurlijk om het te willen. En ook een beetje bizar, als je er diep over nadenkt. :)

Ik hoop dat jullie gauw weer een update posten, zal ik ook doen. Ik ben benieuwd hoe de verhalen van hierboven verder verlopen.

Je kunt in je profiel trouwens je forum gebruikersnaam veranderen in iets persoonlijkers, dan hebben we elkaars (nick)namen erbij ipv gebruiker774597985 ofzoiets. ;) Dan houden we elkaars verhalen wat beter uit elkaar denk ik! Nouja, kijk maar.

Groetjes, Jana

Hee ja ben ongesteld geworden.. 2 dagen te laat. . Even balen. Maar duidelijkheid  is fijn! Nu weer richting klus tijd en dan weer naar de wachtbank!

@Jana: wat ontzettend naar zeg, twee keer mis gegaan. Ik herken erg je gevoel dat de onbevangenheid van de eerste keer (waarschijnlijk) niet meer terug komt. Ook al is de probeerfase ook erg leuk samen met vriend, ik wil na de miskraam zó graag weer zwanger raken, dat er toch wel wat meer druk is. Jammer is dat, maar het is inderdaad niet anders. Duidelijk is in ieder geval dat het niet zomaar 'een gegeven'  is, maar de natuur zijn eigen ding doet. Goed ook maar. Maar wel erg verdrietig in het geval van een miskraam krijgen. Hopelijk is het jullie snel weer gegund.

Ik vind het wachten deze periode erg lastig. Ik heb afgelopen week voor het eerst na curretage (na 4 weken) een negatieve test gehad. Blij dat hcg uit mijn systeem is! Tegelijkertijd sinds een week erg vage symptomen: misselijk, gevoelige borsten, lage rugpijn, soort 'zenuwachtig gevoel'. Symptomen die ik bij mijn zwangerschap ook had maar na de curretage juist verdwenen. Maar kan natuurlijk net zo goed aankomende menstruatie zijn (nog niet gekomen overigens). Of mijn lichaam die mij voor de gek houdt. Overigens ook geen idee of ik mijn eisprong (al) heb gehad deze periode, dus wij zijn een beetje uitgegaan van 'als mijn lichaam er klaar voor is, merken we het wel' :)

Ook erg lastig om er niet te veel mee bezig te zijn en niet teveel op je lichaam te letten en ieder pijntje, scheutje en dingetje te analyseren. Lukt mij nog niet zo best ;) Hoe gaan jullie daar mee om?

@FH84: hopelijk is het jullie ook snel weer gegund, hou ons op de hoogte!

@Keeping the spirit:  pe, dat valt ook niet mee zeg. Hoop ook zeer voor jullie dat het spontaan lukt komende maanden.

Fijn om hier met wat anderen die het gevoel kennen over te kunnen schrijven.

Groetjes

Terug
Bovenaan