Hoi allemaal,
Fijn om hier met andere vrouwen over deze gekke en spannende periode te kunnen praten! Ik lees hierboven dat jullie ook een of meerdere miskramen hebben gehad. Een van jullie zelfs 5. (Wat erg voor jou en je partner!) Ik wens jullie allemaal veel sterkte en hoop en vertrouwen bij alle nieuwe zwangerschappen.
Zelf heb ik afgelopen jaar twee zwangerschappen en miskramen gehad, waarvan één in februari en vorige week helaas de tweede. Ben er nog best wel verdrietig van en lees nu een heleboel op sites en fora, want ik vind het fijn om er mee bezig te zijn en te lezen hoe andere vrouwen (en mannen) hier mee omgaan.
Mijn vriend en ik zijn niet echt actief aan het 'proberen', maar zijn afgelopen jaar dus wel twee keer zwanger geworden. Beetje perongeluk-expres, zeg maar....
Ik ben nu 30 en mijn wens is wel om heeel gauw weer zwanger te zijn. Nu, na twee zwangerschappen die allebei vroeg zijn geeindigd (rond 4 en 6 weken allebei), zit het echt in mijn hoofd, dat zwanger worden!
Jammer genoeg is het onbevangen, blije gevoel van de eerste keer zwanger zijn wel weg en daarvoor in de plaats had ik de tweede zwangerschap een veel rustiger, ook wel blij en hoopvol maar ook erg onzeker/bang gevoel. Er komt de angst voor een miskraam bij. Dat hebben jullie vast en zeker ook. Logisch...........
We hebben het nou eenmaal niet in de hand en de natuur is bovendien niet per sé aardig voor ons. Denk ik maar. Het is geluk hebben! Maar wie weet. Ik vind het trouwens iets moois om een nieuw mens(je) te willen maken met z'n tweeën. Het is een mooie wens. En heel natuurlijk om het te willen. En ook een beetje bizar, als je er diep over nadenkt.
Ik hoop dat jullie gauw weer een update posten, zal ik ook doen. Ik ben benieuwd hoe de verhalen van hierboven verder verlopen.
Je kunt in je profiel trouwens je forum gebruikersnaam veranderen in iets persoonlijkers, dan hebben we elkaars (nick)namen erbij ipv gebruiker774597985 ofzoiets.
Dan houden we elkaars verhalen wat beter uit elkaar denk ik! Nouja, kijk maar.
Groetjes, Jana