Weer proberen na miskraam / curretage

Hee Mama-3, hoe is het nu met jou? Je was overtijd, vertelde je! Maar je wilde er niet teveel op hopen. Dat snap ik goed, maar de fantasie, die hou je niet tegen, he? Moeilijk, is dat, dat conflict tussen hoop/fantasie en je verstand die zegt: 'rustig aan!', met de mogelijke teleurstelling al in gedachte.

En hoe is het met de anderen? Ik dacht: ik haal dit topic weer even naar boven. :)

@mama-3, voor mijn vriend waren de prille zwangerschappen en dus ook de hele vroege miskramen, nog niet heel 'echt'. Hij kan er inderdaad niet zoveel mee, dat klopt helemaal. Ik denk dat een man het heel anders beleeft. Wij voelen van alles in onze buik en in ons lichaam. Ik voelde me ook heel rustig ineens, toen ik zwanger was, een soort natuurlijke 'oer'-rust. Zo heb ik me nog nooit gevoeld. Een heerlijk gevoel. Ik kijk er ook steeds meer naar uit, dat de kinderwens op een dag werkelijkheid wordt.

Hahhaa wat grappig wat je schrijft over die oer-rust... dat herken ik wel! Hoewel ik me daar nog niet zo bewust van ben geweest! :)

Ook een soort van : 'kom maar op, ik kan de hele wereld aan'. Mooi hoe dat werkt he. Gelukkig voelde je je zo goed aan het begin. En mooi dat je er naar uit ziet.

Toevallig keek ik vandaag weer even op het forum!

En op je vraag: ja, ik ben alweer zwanger!  Maarrrr ... mét bloedverlies :'(

Ik wilde het allemaal aanzien een poosje (de zwangerschap), niet getest, maar herkende de symptomen al vrij snel. Toen ik dus alsnog "ongesteld werd" wilde ik zeker weten of ik mezelf nou voor de gek hield, en toch niet zwanger was, of toch wel. Dus gisteren getest: zwanger. Na overleg met de vk vandaag een echo gekregen: voor zwangerschap van 6wk ziet het er nu goed uit. Wat het bloedverlies dan is??.. dus nu de spannende weken weer in, had ze liever overgeslagen. Loslaten maar.... hopelijk lukt dat een beetje. Ik weet ook nog geen uitgerekende datum, want dan wordt het me veel te concreet... Over 4 weken de volgende echo (ben dan 10 weken) dus daar werk ik naar toe. Alles daarna zien we dan wel weer. Bloedverlies is nu gestopt, hopelijk blijft dat zo!

Hoe is het met de rest???

Poeh! Wat spannend. Toch wil ik je feliciteren, hoor! Hopelijk gaat het 'gewoon' goed! Ik heb veel gelezen over bloedverlies tijdens de zwangerschap, en dat schijnt best vaak voor te komen. Toch voel je je er ongerust door natuurlijk. Mijn schoonzus wist pas na 5 maanden dat ze zwanger was, die was steeds netjes elke maand ongesteld geworden, pseudo-ongesteldheid heet dat. Het hoeft dus helemaal geen slecht voorteken te zijn. Maar misschien weet je dat allemaal al en vertel ik je niks nieuws. :)

Iig alle goeds toegewenst! Hopelijk lukt het loslaten/afleiding zoeken een beetje!

Hallo, ik ben opgelucht om te lezen dat meer mensen bloedverlies hebben tijdens de zwangerschap. Ik had pas door dat ik zwanger was toen ik de miskraam kreeg, was 5,5 week. Ik werd namelijk ook gewoon ongesteld 1 week voor de miskraam, rond mijn nod.

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op deze site. Nadat ik afgelopen weekend een miskraam kreeg, ben ik me best alleen gaan voelen. Mijn man vindt het wel erg en hij probeert me te steunen waar hij kan. Maar hij weet niet hoe het is om het lichamelijk mee te maken. Daarom heb ik me aangemeld op deze site.

Ik was ongeveer 7 weken en we hebben het hartje nog zien kloppen.

Mijn man en ik hebben wel tegen elkaar gezegd dat, als dit voorbij is, we nergens op gaan letten. We gaan niet berekenen of testen wanneer ik de eisprong heb. We zien het allemaal vanzelf wel.

@mama-3: Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan. merendeel van de zwangerschappen gaan goed en we gaan ervan uit dat het bij jou ook gewoon goed zal gaan. Houd ons op de hoogte.

Gr. Suzanne

morgen krijg ik een curretage dit omdat met 12 weken ze er achter kwamen dat ons kind een open schedel open rug en open buik heeft en dus niet levensvatbaar is .

ben er rustig onder en we hopen dat het daarna gauw weer zo mag zijn

we hadden er nu 3 jaar op gewacht en toch was het er ineens

Oh, Irma, wat een verdrietig berichtje. Heel veel sterkte morgen en ook daarna, voor jou en je vriend. Dat moet heel moeilijk zijn. Ik hoop dat jullie het een plek kunt geven, zoals dat heet. Je klinkt erg sterk en rustig inderdaad en dat heb je vast hard nodig nu. Ik hoop dat je daarnaast ook verdrietig mag zijn van jezelf. Want dit is niet niks, toch?

Ik hoop ook voor jullie dat jullie gauw weer zwanger zijn en kunnen genieten van een gezonde zwangerschap en een gezond kindje.

Groetjes en sterkte, Jana

Hier ook een miskraam alleen wil het vruchtzakje niet los komen. Vandaag naar het zkh geweest en heb medicatie gekregen. Wij weten al 10 dagen dat het niet goed zit en ook al die tijd al bloedingen. Ben er zo klaar mee. Maar nu is het einde in zicht.

Volgende week woensdag mag ik weer een echo om te kijken of het dan leeg is. Wij gaan daarna wel weer proberen zwanger te worden.

Iedereen succes xxx

Terug
Bovenaan