Weer proberen na miskraam / curretage

Wat fijn om te lezen dat iedereen precies dezelfde angsten en gevoelens heeft. Het niet los kunnen laten, de pressure om ongesteld te worden.. Soms voel ik me dagen goed en dan raak ik weer totaal in paniek.

Ik heb 24 nov een curretage gehad, morgen 5 weken geleden en nog niks van ongesteldheid. Wel vaag bloedverlies non-stop. Ben doodsbang dat er iets mis is. Vorige week op eigen verzoek echo gehad: leek goed te zijn, maar had wel wat cystes. Daar schrok ik nogal van, maar de gynaecologe was totaal ongeïnteresseerd. Nare ervaring die me totaal niet gerust heeft gesteld.

Hallo,

Ik ben nieuw hier, op zoek naar ervaringen rondom het opnieuw zwanger willen worden na een miskraam. En wat een verhalen, veel sterkte allemaal. Tegelijkertijd vind ik het ook wel fijn om deze ervaringen te lezen, ik herken veel twijfels en spanningen.

Bij vorige zwangerschap was bloedverlies, daarom volgde er vervroegde echo's (bleek dat er 3 vruchtzakjes waren!), maar ze waren dus leeg. Aangezien 3 vruchtzakjes wel een buikje gaf bij mij en ik nog steeds elke dag geconfronteerd werd met misselijkheid etc, wilde ik het niet afwachten. Uiteindelijk dus met met pillen opgewekt. Laatste controle was ok, niet geheel 100% schoon, maar goed genoeg volgens gyn. om gewoon af te wachten. De dag erna verloor ik nog wat slijm, mogelijk het laatste beetje.

Nu is het 4 weken geleden dat de pillen hun werk hebben gedaan en heb ik al een week pijnlijke borsten, soms kan ik soort van harde plekken erin voelen. Verder weer moeite met stoelgang en het lijkt alsof er weer stomme schimmelinfectie elk moment kan doorzetten. Gisteren had ik heel licht roze bloedverlies bij afvegen.... Allemaal signalen van zwangerschap en mogelijk innestelingsbloed? Maar test was vanochtend toch negatief :-(

En nu zit ik zo'n beetje tegen het plafond van twijfels en zorgen. Neemt mijn lichaam nu weer een loopje met me? Ook al zou het allemaal wat later zijn, dan nog zou zo'n "early" test het moeten oppikken, toch?Of ben ik te vroeg met testen? Ik was altijd echt een strakke 4 weken cyclus, ik kon eisprong en menstruatie op de dag voorspellen. En nu heb ik geen idee waar ik vanuit moet gaan.

Ik durf er niet op te hopen, teleurstelling is anders zo groot, maar er blijft continu een stemmetje klinken in mijn achterhoofd dat het misschien wel kan....wachten wachten, ik haat wachten...

Wauw, en ik dacht dat ik alleen was met een kop vol gedachten en angsten... In september te weten gekomen dat we voor de eerste keer zwanger waren, in november curretage gehad. Sindsdien heb ik geen dag gehad waarin ik niet aan het denken was dat er iets mis is met mijn lichaam. Volgens alle berichten is een eerste mk een veel voorkomende zaak. Nu zou ik graag opnieuw zwanger willen worden... Mijn partner is er heilig van overtuigd dat het snel weer in orde zal zijn, maar ik deel zijn mening niet echt. Ik ben enorm bang! Net als veel anderen durf ik gewoon niet hopen...

Hier eerste kerstdag een miskraam gehad...

Nu ook weer voorzichtig aan het denken er weer voor te gaan, scheelt denk ik dat we al een mooi mannetje hebben lopen maar ben ook enorm onzeker!

Ben je wel alweer ongesteld geweest na de curretage Caro89?

@vlinder84, ik heb na curettage een maand opnieuw mijn pil moeten nemen om de bloeding te stoppen. Nadien opnieuw ongesteld geweest, maar met een heel groot vraagteken. Normaal heb ik een cyclus van 26d en 5d bloeding. Nu was dat nog geen 2d... Dus of het echt een menstruatie was, geen idee. Wij hebben nog geen kindje lopen, en het zou zo welkom zijn. Maar zoals ik hierboven al zei, ik ben zoooooo bang.

Terug
Bovenaan