weken ja of nee?

hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik ben ook nog jong maar ik zie het niet zitten om nu weer secretaresse werk te doen, veel te veel aan me hoofd dan.. en deze baan heeft mijn moeder min of meer geregeld en het zijn heeeeerlijke tijden dus ja heb ik lekker aangepakt!

ik ga 31 maart weer 28 uur  aan het werk als systeembeheerder bij een verzekeringsmaatschappij. Ik werk de ene week 24 uur (3x 8)  en de andere week 32 (3x 8 en 2x 4). Dit komt omdat mijn man in ploegendienst werkt  
Koen en Maik gaan maandag en vrijdag naar kinderdagverblijf (zit in het zelfde pand als mijn werk) en op dinsdag gaan ze naar mijn moeder. de week dat ik 32 uur werk, werk ik woensdag en donderdag van 7.00 tot 11.00 en zijn de kids bij mijn man.
Ik zou best wat minder willen werken, maar dat zit er financieel (nog) niet in. Helemaal thuis zitten zou denk ik  niets  zijn voor mij (al bevalt het me op het moment prima!)

Groetjes Sabine

Ik ben 23,

Ik wil dit werk ook echt blijven doen.. En het is goed te combineren met mijn man.. Dus geen kinderopvang en zo min mogelijk oppas..

Mijn verlof zit er 6 maart weer op (eigenlijk eerder maar ik heb er twee weekjes "vakantie" aan vastgeknoopt). Ik ga, net als voor m'n verlof, weer 28 uur wereken, de ene week werk ik drie dagen, de andere week 4 dagen. De kids gaan 2 dagen naar het kinderdagverblijf, 1 dag is pappa thuis, 1 dag mamma en de dag die overblijft past mijn oudste zus een keer in de twee weken op en de andere week ik.
Ik heb een contract voor 32 uur maar maak gebruik van ouderschapsverlof (4 uur per week). Gelukkig krijg je bij ons 75% uitbetaald over je ouderschapsverlof dus op deze manier is het financieel goed te doen!

Groet, Juul  

ik ga 10 maart weer werken, voor 4 dagen per week. Ik heb 1 dag per week ouderschapsverlof, dus werk straks 32 uur ipv 40. Onze kleine  gaat 4 dagen naar het kinderdagverblijf.
ik ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden.
Merk wel dat ik het snel vind gaan en het niet erg had gevonden als het verlof allemaal wat langer zou duren.

Hoi hoi,

Ik ga 28 feb weer aan de slag. Maar heb wel een bijpraatdag. Dus hoef zelf alleen mijn collega's van koffie te voorzien.
De week daarna ga ik echt werken. Ik werk di/woe/don. Op di en woe passen mijn schoonouders op en op don past mijn moeder op. Dit deden ze ook bij thoon. En ze vinden het geen probleem om het te blijven doen. Ze vinden de band die ze krijgen bij de kinderen ook erg leuk.
Mijn man werkt fulltime. Maar omdat hij in het onderwijs zit heeft hij alle schoolvakanties vrij en hebben we dan ook geen oppas nodig en hebben we samen lange weekenden vrij.
De eerste 4 werkweken heb ik de woensdagen vrijgenomen, omdat ik nog heel veel vrij had staan.

Groetjes Bertine

Halli-Hallo,

Ik moet officieel 5 maart weer beginnen, wil graag er een paar daagjes aanvast plakken,   dan begin ik pas weer 10 maart (op een maandag). Ik ga weer "gewoon" 40 uur aan de  slag, maar heb met mijn werkgever geregeld dat ik 2 dagen (do en  vrij)  vanuit huis werk. Mijn man werkt ook fulltime,  in een winkel, hij werkt standaard op zaterdag en heeft daarvoor de dinsdag altijd vrij. Hij heeft met zijn filiaalleidster geregeld dat hij van zijn openstaande overuren en vakantieuren een jaar lang maandagmiddag vrijneemt, waardoor hij ook de hele maandag vrij is. De dag die overblijft gaat Iris naar mijn schoonouders, die geregistreerd gastouder zijn. Mochten zij een keer niet kunnen (ziek, vakantie of anderszins, dan passen mijn ouders op bij ons thuis)

Bij ons ziet een standaard week er dus als volgt uit:
Maandag en dinsdag: Papa Daniël verzorgt
Woensdag: Opa en Oma Meijer
Donderdag en Vrijdag: Mama Esther verzorgt
Zaterdag: Mama verzorgt
Zondag: Papa en Mama samen

Esther

hi esther,
begrijp ik het goed dat je thuis werkt op do en vrij en dan ook de zorg hebt voor je kleine??

ik heb er zelf namelijk ook over nagedacht, omdat ik mijn werk redelijk kan plannen en ook vaak vanuit huis werk. maar ik vroeg me af of ik dan wel goed aan mijn werk toekom of dat dan juist 's avonds ga doen als mijn man weer thuis is. dus wij hebben toch maar voor opvang gekozen.

ben dus erg benieuwd hoe dat straks bij jullie gaat. en dat je werkgever het goed vind is ook wel een unicum denk ik. of weten zij niet dat je die dagen ook voor je kleine zorgt?

Terug
Bovenaan