wel/niet BMR prik

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Tja, de vraag is dus wel of niet een BMR prik. Wij zijn er nog niet helemaal over uit en ik vroeg me een beetje af of er moeders zijn die weten waar ik meer informatie vandaan kan halen zodat wij de voors en tegens goed tegen elkaar af kunnen wegen.

Groetjes, KT

hallo,
ja wat is de reden dat je het niet goed weet.
ik laat zeer zeker wel enten.
beter voorkomen dan genezen.
groetjes sandra

Hoi hoi,

Bof Mazelen en Rode hond zijn doodnormale kinderziektes en de kans dat je er wat aan over houdt is zo veel kleiner dan aan men. c. bijvoorbeeld. Het voelt voor mij een beetje alsof kinderen niet meer ziek mogen worden. Plus dat je regelmatig hoort dat er wat 'mis' gaat bij het enten en dat ze dáár juist ziek van worden.

Vandaar dat ik op zoek ben naar info over wel/niet prikken.

KT

ps, de rest van de prikjes krijgt ze wel.

Bij ons op het consultatie bureau hangt een bord vol met folders over alle entingen.
Misschien een idee om bij de jouwe te kijken of ze het ook hebben?Anders op google kijken?Ik weet ook zo snel niet eigelijk.
Succes met je beslissing!

xxx

Ik ben ook steeds meer aan het twijfelen hoor KT, dus ik ben ook erg nieuwsgierig naar meer informatie.
Het houdt me erg bezig de laatste tijd, maar kan voor mezelf nog niet echt een goede reden vinden om het niet te laten doen, snap je?
"Beter voorkomen dan genezen", is misschien wel zo, maar als je hoort wat je van de entingen kan krijgen, daar schrik ik ook wel van. En dat is voor mij een reden om niet meer zomaar klakkeloos aan te nemen dat het allemaal goed is.
Sil

Klopt het dat rode hond voor meisjes wel schadelijk is als ze het niet als kind krijgen maar als ze zelf zwanger zijn? Staat me bij dat dat blindheid kan veroorzaken bij het ongeboren kindje. En de bof kan volgens mij op latere leeftijd bij jongens problemen veroorzaken. Weet even niet meer wat.
Ik zelf was niet als kind voor rode hond ingeend omdat ik het al gehad zou hebben, maar de schooldokter zag dit toen ik dertien jaar was en toen ben ik alsnog ingeent.
Ik ben wel van plan Thomas in te laten enten maar sta wel open voor de "negatieve" kanten om een betere afweging te maken.

gr Ida

hallo,
ja de rode hond is dan inderdaad schadelijk.
maar er bestaat ook een bond tegen inenten trouwens ik heb ze zien staan op de jonge gezinnen beurs.
mischien dat je dat wel op internet kan vinden.
groetjes sandra

Terug
Bovenaan